לעצם הדיון הטכני הזה, שהוא חשוב...
כשלעצמו, כפי שאמרת.
עקרונית אתה צודק מאוד, אבל באמת רק מי שחייב להתעסק עם סביבה בעייתית כזאת, מתמודד עם זה, ומתנסה...בלי התנסות קשה מאוד עד לא אפשרי לצלם שם. פה גם חשובה מאוד איכות הציוד, אגב...
אז כן, הצעתך להקפיץ פלאש, אבל לתמוך בו בחצי אוטומאט כמו Av , עם איסו גבוה מעל 4000 בהחלט יתן עומק ותוצאה טובה יותר מפלאש במהירות גבוהה. אבל יש גבול גם לזה...בצילומים רבים שלו, התאורה בסביבת הרקע כ'כ נמוכה, שזה כבר מקביל כמעט לצילום בחשיכה מוחלטת. זה מצב חרא, שבעצם אין לו פתרון, למעט להביא ספוטים, ולהאיר...במצב כזה אני פשוט מצלם בפלאש ישיר, וזהו. התמונה מחורבנת, אבל זה מה יש.
במצב שתאורת החדר יותר סבירה, בהחלט עם פלאש מוקפץ, ואיסו גבוה, התוצאה איכותית. יש 2 אלמנטים נוספים שאפשר להעזר בהם - מדידת אור, ומטרינג.
מאוד חשוב במצבים האלו מאיפה אתה לוקח את המדידה, ובעצם לאן כיוונת את המצלמה...פה נכנס באמת עיניין ההתנסות, כשאתה לוקח בחשבון שעם מדידה מאיזור חשוך יחסית, המצלמה תגיב בהורדת מהירות דרסטית, ואז עם פלאש ואיסו גבוה הכל פשוט יישרף. או להפך, ואז יקרה מה שקרה לו פה, ומהירות גבוהה מידי תגרום למה שנראה כמו פלאש ישיר.
השימוש במטרינג נקודתי במקום ממוצע, יכול לתת יתר דיוק בחשיפת האובייקט, במיוחד בהופעות. המצלמה לא עושה ממוצע עם החושך שברקע, ואז לא תקבל אובייקט שרוף כפי שלרוב קורה...
גם צילום תנועה עם פלאש מוקפץ במהירויות נמוכות הוא מאוד מסובך, וכפי שגנגי ציינה, נחוץ המון נסיון כדי לתפקד עם זה.
בקיצור -
הוא מצלם בסביבה, ותנאים מהקשים, והמסובכים ביותר בצילום...ואת כל השאר כבר כתבו.