"אנשים שקופים, דו''ח ביניים"

"אנשים שקופים, דו''ח ביניים"

מתוך הראיון עם יצחק ג'קי אדרי "אנשים שקופים, דו''ח ביניים" באתר האייל הקורא: "מאבקים חברתיים היו מקדמת דנא, ואין מאבק חברתי שהסתיים בניצחון מוחלט. מאבקים חברתיים יוצרים מתוכם מאבקים חברתיים חדשים ברוטינה החוזרת על עצמה לאורך ההיסטוריה האנושית. האם מאבק ואדי סאליב בחיפה הסתיים? האם מאבק ''הפנתרים השחורים'' במוסררה הסתיים בשנות השבעים? האם עם רציחתו של מלקולם X הסתיים מאבק השחורים בארצות הברית? האם המאבק ההרואי של לך ולאנסה הסתיים עם עלייתו לשלטון בפולין? ההיסטוריה הוכיחה שכל האלמנטים של המאבקים הללו עדיין קיימים עד לימים אלה. אין ניצחון במאבקים חברתיים, יש רק נקודות מתפרצות של מנהיג מוביל, המעצים את המאבק, שלאחריו המאבק ממשיך להתקיים בלהבות נמוכות עד להופעה מתפרצת חדשה של מנהיג חדש. לכן מעולם לא מצאתי את עצמי עוסק בשאלה ''מה הצלחתי לעשות עד היום''; אני פשוט ממשיך וממשיך את המאבק החברתי, מתוך הבנה עמוקה שסל נקודות הזכות שלי בטל בשישים לאור האמונה שלי בצדקת הדרך. היו בדרך מספר דברים שלי אישית הן נקודות ציון חשובות ביותר. א. הבנתי שאני במאבק לבד, בבדידות קשה מאוד, וגם בבדידות למדתי לראות את האור. ב. כתבתי את המאמר ''משה רבנו – מנהיג העבדים הראשון'', לאחר שמצאתי שפרעה מקביל להתנהגות בעלי ההון, ובני ישראל העבדים מקבילים לעובדי הקבלן; זרמתי עם הנושא ויצאה לי תובנה חדשה. ג. כתבתי, בשעת מצוקה נפשית קשה מאוד, את המאמר ''אני בונה חלום'', שכנראה גם יהפוך למצע החברתי שלי בפנייה לציבור בבוא היום. מה יילד המחר? זה רחוק מהבנתי. מה שמוחשי לי ביותר היום הם דבריו של הפילוסוף שטען: ''ככל שאתה עוסק באמת כך מתמעט החומר סביבך''. זה כנראה המחיר בכל מאבק חברתי". למאמר המלא... אשמח לקבל תגובות לראיון, דעתכם חשובה לי מאוד. תודה.
 
בסה"כ טוב

רק שאלה אחת לי אליך: מה מונע ממך, בעצם, להצטרף לעבודה? פרץ הוא גם לא האידיאל שלי, אבל אם אתה רוצה לעבוד עם העובדים באמת, אז העובדים השמאליים יותר הולכים היום למפלגת העבודה. אני מנסה לעבוד בתוכה כדי להגיע אליהם. אני חושב שגם לך כדאי לעשות כך.
 

gershon17

New member
יש לי שאלה באמת

אם הצלחת להחזיק עסק בחיים במשך שלום שנים משנות השמונים הלא קלות, למה אתה לא מנסה שוב? יש לי אפילו רעיון לא רע בשבילך. אתה יכול להקים חברת כח אדם שתספק כח אדם למפעלים וחברות בנגב, אבל לא תתייחס לעובדיה כאל עבדים. אף אחד לא אמר שחברת כח אדם צריכה להתנהג כמו שהחברה שהעסיקה אותך בעבר התנהגה. יש לך נסיון עסקי, עשית לעצמך כבר שם לא רע בלוחם למען זכויות עובדי חברות כח אדם - למה לא לעשות את הצעד המתבקש הבא? גם תפתור את בעית האבטלה הספציפית שלך, וגם תוכל לשפר את מצבם של חבריך לצרה. כן, זה נראה לי רעיון טוב. כל כך טוב אני שאכתוב עליו גם באיל לדעתי.
 

yosep nanon

New member
gershon17 רעיון גרוע מאוד

נניח שהוא היה מקים חברת כוח אדם, שתשלם לעובדיה לפחות שכר מינימום ,שתשתלם ביטוח ופנסיה, הוא היה מצליח לשרוד מול עשרות חברות כוח אדם שלא עושות כך,ומציעות חוזה בסכום נמוך לפעלים הדורשים עובדים. איך הוא רווחית ועסקית מול חברות כוח אדם שההוצעות שלהם נמוכות מכוון שהם לא משלמות לעובדי כוח האדם את המגיע להם. לדעתי צריך שינוי בהשקפת העולם בנושא ,ומדיניות אכיפה של הממשלה בנושא חברות כוח האדם ,ולא לזנוח את הנושא לשוליים רק כך יכול להיות פתרון לנושא .
 

gershon17

New member
מה זאת אומרת איך?

הוא היה, בעזרת ההסתדרות, מגיש תביעות לבית הדין לעבודה נגד כל המתחרים שלו שעוברים על החוק, וכך הופך את עצמו לתחרותי. אסור לשלם פחות משכר מינימום, זה לא משהו חדש.
 

yosep nanon

New member
יש בעיה קטנה היום אף אחד לא אוכף

ברצינות את חוקי העבודה, זה כבר מזמן לא בעייתה של ההסתדרות, אלא בעיה של המדינה והזנחה של ממשלות. ואיך בדיוק הוא יוכיח שהמתחרים שלו עוברים על החוק?? ברוב המקרים מדובר בקשר של שתיקה, שגם העובד המנוצל מפחד לדבר מהפחד שלא יהיה לו עבודה בכלל. אתה חי בסרט לא מציאותי תתעורר ממנו ומהר!!
 

gershon17

New member
אם אף אחד לא יכול להוכיח

איך אתה יודע שיש בעיה כזו בכלל?
 

yosep nanon

New member
אתה מדבר עכשיו כמו עז תמימה.

ואתה עוד שואל אם יש בעיה כזאת?? הרי ברור לכולם שיש בעיה בנושא. ההתבטאות שלך כול כך מתאימה למצביע שינוי טיפוסי.
 
לדעתי, הרעיון של גרשון דווקא גאוני!

שכל עובדי הקבלן המנוצלים, יקימו בעצמם חברות קבלן! וכך תיפטר מאליה בעיית עובדי הקבלן - פשוט לא יהיו עובדי קבלן, כולם יהיו קבלנים! אפשר ללכת עוד יותר רחוק. להציע לכל הקופאיות להפוך לבעלי רשתות מסחר, ולכל נהגי המשאיות להיות בעלי חברות תובלה, ולכל פקידי הבנק להיות בעלי בנקים, ולכל עובדי העיריות להיות ראשי ערים, ולכל...
 
ואז לא נצטרך יותר את בעלי החברות

נוכל להיפטר מהם לנצח, ולנהל בעצמנו את חיינו, גם הרווחים יגדלו, כי לא יהיה צריך לשלם לאף בעל עסק, וכך המשכורות של העובדים בעסק שיבואו מהרווח עצמו יתחלקו רק בין העובדים שיהיו גם בעלי המניות בעסק. רעיון דווקא לא רע בכלל. ככל שאני חושב עליו יותר, ככל שאני אוהב אותו יותר.
 

shay or eli

New member
חברת כח-אדם

זאת חברה שכל הרווח שלה מגיע מלקחת חלק משכר העובד. המעסיקים אוהבים את זה כי אלו עובדים "זמניים" (ולכן עפ"י חוק הם מקבלים פחות שכר ותנאים), הקבלנים אוהבים את זה כי הם מקבלים חלק משכר העובד, ורק העובדים סובלים מזה. אין חברת כח-אדם "טובה". כל הקונספט של חברות כח-אדם הוא נצלני מיסודו.
 

yosep nanon

New member
gershon17 שטיות סוציאליסטיות???

נו אז בוא נראה איך אתה מגדיר את הבעייה הזאת של עובדי הקבלן. הרי ידוע וברור שכול השיטה הזאת , נועדה רק להחליש את העובדים ולהטיב אם המעסיקים שהם המרווחים כאן!! רק בעל דיעות קפיטלסטיות חזיריות יכול להתבטא כמוך!!!
 
../images/Emo6.gif בראווו ../images/Emo70.gif סוף סוף נמצא מישהו

אמיץ, התומך בשרץ חברות כוח האדם בגלוי בגלוי! כל הכבוד. רק חבל, ששכחת לפרט, מה בדיוק לא נכון בדבריו של אור, כדי שגם אחרים יבינו
 
זו בדיוק הסיבה שצריך להעלים אותם

ואת תופעת עובדי הקבלן המבישה כולה מחיינו. זו גם הסיבה שהחוק שהעלה יאסינוב משינוי לא רק שאינו חוק חברתי, כפי ששינוי הגדירה אותו, אלא שהוא חוק שמקבע את מה שעדיין לא קבוע בחוק, וזה שחברות כו'א אינן מחוייבות לדאוג לעובדי הקבלן שלהם, ואת זה שינוי רצתה לקבע בחוק, בחושבה שהעבודה בראשותו של עמיר פרץ תיפול במלכודת "החברתית" שלה, אבל פרץ שמכיר טוב טוב את המערכת ויודע היטב מה מטרתו האמיתית של חוק שכזה, סרב לשחק לידיים שלהם ולא נפל למלכודת שטמנה לו ולעבודה המחודשת בראשותו שינוי.
 

kgjghy

New member
הטעיית הקוראים ותעמולה שקרית

הטענה המרכזית שלך היא ש'הקבלנים אוהבים את זה כי הם מקבלים חלק משכר העובד'. מה זה בכלל 'קבלן'? זאת חברה המעסיקה עובדים ומקבלת הזמנה לביצוע עבודה שלמזמין אין כוח אדם לבצעה. נניח שאני מזמין קבלן עבודות אינסטלציה לביצוע עבודה אצלי במפעל. השרברב חותם איתי על חוזה ושולח את עובדיו. האם מדובר ב'עובדי קבלן'? מקום העבודה של העובדים האלה איננו המפעל שלי, אלא החברה שהזמנתי. אין לי שום חוזה ושום התחיבות כלפי העובדים האלה. אני מחוייב לשלם לקבלן את התמורה המוסכמת חוזית עבור שרותיו ותו לא. כמובן, הקבלן מחוייב להעסיק את עובדיו בהתאם לחוק ולהסכמים שלו איתם, במידה שאלה מכוסים ע"י החוק, בדיוק כמו שאני מחוייב כלפי העובדים שלי. זה עניין השייך למוסדות המדינה הנוגעים לעניין. במידה שמדובר בחברת כ"א העוסקת בתיווך עבודה ומפנה עובדים למקום עבודה, הרי שזכותה לגבות עמלה עבור שרותיה ובלבד שהעסקת העובדים לא תחרוג מהמסגרת החוקית בנוגע לשכר ותנאי עבודה. בשום מדינה חופשית אין איסור על תיווך עבודה וגביית עמלה על כך וצריך להתנגד לסדרים קומוניסטיים מהסוג הזה שפרץ ואנשיו מנסים להנהיג בישראל.
 
יש לנקוט בידקשה בכל אותן חברות קבלן

צריך להעמיד אותן לדין, ולהכניס את בעליהן לכלא, על הפרת חוק שכר המינימום ועל התעללות מתמשכת וכואבת בעובדיהם.
 

kgjghy

New member
בכל החברות, לא רק 'קבלנים'

שפועלות בניגוד לחוק צריך לטפל ביד קשה. גם בחברות שבעליהן תומכים בפרץ.
 
לא אמרתי בכל החברות

אמרתי בכל חברות הקבלן שמתייחסות לעובדיהם כאל עבדים ומנצלות את העובדה שאף אחד א טורח לאכוף את חוק שכר המינימום לעשות רווח על חשבון העובדים שלהם.
 
למעלה