אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי

מצב
הנושא נעול.

alexver

New member
אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי

אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי
מצ"ב קובץ כתבה בנושא וגם תסתקלו מה שכתבתי על זה קודם שירשור :רכב חשמלי-אספקט מאוד חשוב 13/09/09 10:20 רכב חשמלי-מנוע חשמלי-מצבר-טעינת המצבר-מקור לטעינת המצבר-שקע בקיר חשמל-מקור לחשמל-חברות החשמל -מקור אנרגיה לחשמל-פחם/נפט/גז כרגע לא לוקח מקור של רוח/מים/ושמש/אטום מה עוד יש לנו בנושא: חוק שמירת האנרגיה היום מכונית שורפת דלק/נפט ופולטות גז ומזהמות אויר מחר או כבר היום כל דבר שזה יהיה רכב יזוז בעזרת בסופו של דבר מצבר ניטען ומנוע חשמלי בחברת החשמל הצתרחו להגביר הספקת החשמל "בהתאם" זוכרים מקור האנרגיה נפת/פחם/גז-אז מה יהיה לנו פליטת גז וזיהום אוור רק מה? ממקום אחר ויותר מרוכז
 

blueshark09

New member
נו באמת

אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי
מצ"ב קובץ כתבה בנושא וגם תסתקלו מה שכתבתי על זה קודם שירשור :רכב חשמלי-אספקט מאוד חשוב 13/09/09 10:20 רכב חשמלי-מנוע חשמלי-מצבר-טעינת המצבר-מקור לטעינת המצבר-שקע בקיר חשמל-מקור לחשמל-חברות החשמל -מקור אנרגיה לחשמל-פחם/נפט/גז כרגע לא לוקח מקור של רוח/מים/ושמש/אטום מה עוד יש לנו בנושא: חוק שמירת האנרגיה היום מכונית שורפת דלק/נפט ופולטות גז ומזהמות אויר מחר או כבר היום כל דבר שזה יהיה רכב יזוז בעזרת בסופו של דבר מצבר ניטען ומנוע חשמלי בחברת החשמל הצתרחו להגביר הספקת החשמל "בהתאם" זוכרים מקור האנרגיה נפת/פחם/גז-אז מה יהיה לנו פליטת גז וזיהום אוור רק מה? ממקום אחר ויותר מרוכז
נו באמת
שאלה של בית ספר. תשאל את עצמך אודות יעילות מנוע בנזין לעומת מנוע חשמלי (אפילו בנקיון הפסדי אנרגיה של טעינת מצבר, העברה ברשת וכו') - ותגיע שמכונית חשמלית חסכונית פי 3-4 מבחינה אנרגטית וכתוצאה מבחינת זיהום.
 
חשבון של בית ספר

נו באמת
שאלה של בית ספר. תשאל את עצמך אודות יעילות מנוע בנזין לעומת מנוע חשמלי (אפילו בנקיון הפסדי אנרגיה של טעינת מצבר, העברה ברשת וכו') - ותגיע שמכונית חשמלית חסכונית פי 3-4 מבחינה אנרגטית וכתוצאה מבחינת זיהום.
חשבון של בית ספר
יעילות מנוע בנזין היא 30%. בוא נשמע איך מכונית חשמלית חסכונית פי 3-4 מבחינה אנרגטית. בוא נתעלם מעלויות הפקה של הנפט\פחם\גז, רק דלק->חשמל->הולכה->בטריה->מנוע חשמלי, ותסביר לי איך זה יעיל פי 3-4 ממנוע בנזין שהנצילות שלו 30% מהאנרגיה הכימית של הדלק לאנרגיה מכנית בגלגל בניכוי כל האיבודים.
 

blueshark09

New member
אני אשמח להכיר מנוע שריפה ביעילות 30%

חשבון של בית ספר
יעילות מנוע בנזין היא 30%. בוא נשמע איך מכונית חשמלית חסכונית פי 3-4 מבחינה אנרגטית. בוא נתעלם מעלויות הפקה של הנפט\פחם\גז, רק דלק->חשמל->הולכה->בטריה->מנוע חשמלי, ותסביר לי איך זה יעיל פי 3-4 ממנוע בנזין שהנצילות שלו 30% מהאנרגיה הכימית של הדלק לאנרגיה מכנית בגלגל בניכוי כל האיבודים.
אני אשמח להכיר מנוע שריפה ביעילות 30%
מעניין כמה הוא יעלה...(גבול תרמודינמי ליעילות של מנוע בערה 37%) יעילות מנוע חשמלי 70-90 אחוז יעילות מנוע בערה פנימי מפלדה 18-20 אחוז יעילות
 
פשוט לא נכון

אני אשמח להכיר מנוע שריפה ביעילות 30%
מעניין כמה הוא יעלה...(גבול תרמודינמי ליעילות של מנוע בערה 37%) יעילות מנוע חשמלי 70-90 אחוז יעילות מנוע בערה פנימי מפלדה 18-20 אחוז יעילות
פשוט לא נכון
יעילות קרנו למנוע בנזין זה באיזור ה 70%. הנה דוגמא: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency בפועל, אחרי כל האיבודים, כולל גרר ומכניקה של הרכב, יוצא שהנצילות של המנוע היא 30%. דיזל זה 40% ד"א. אם אתה רוצה להכיר אתה מוזמן לקפוץ למגרש החניה הקרוב לביתך. ד"א, אם כבר מדברים, מה הנצילות של תחנת כוח? 40-50%? אובדן בהולכה עוד 8% בערך? מה הנצילות של המרה לבטריה? 85%? ורק עכשיו תוסיף את המנוע החשמלי, נניח 90% (נדיב מאוד, כל ההנחות שנתתי פה מאוד נדיבות). 0.9*0.85*0.92*0.5=35% (וזה בלי אובדנים מכניים\גרר וכ"ו, דברים שכן הכללתי ב 30% נצילות של הבנזין). רחוק מאוד מפי 3-4, למעשה, אם מכונית חשמלית תצליח להשוות את היעילות של מנוע בנזין (דיזל אין סיכוי מראש) זה יהיה הישג לא רע.
 

blueshark09

New member
לא פשוט

פשוט לא נכון
יעילות קרנו למנוע בנזין זה באיזור ה 70%. הנה דוגמא: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency בפועל, אחרי כל האיבודים, כולל גרר ומכניקה של הרכב, יוצא שהנצילות של המנוע היא 30%. דיזל זה 40% ד"א. אם אתה רוצה להכיר אתה מוזמן לקפוץ למגרש החניה הקרוב לביתך. ד"א, אם כבר מדברים, מה הנצילות של תחנת כוח? 40-50%? אובדן בהולכה עוד 8% בערך? מה הנצילות של המרה לבטריה? 85%? ורק עכשיו תוסיף את המנוע החשמלי, נניח 90% (נדיב מאוד, כל ההנחות שנתתי פה מאוד נדיבות). 0.9*0.85*0.92*0.5=35% (וזה בלי אובדנים מכניים\גרר וכ"ו, דברים שכן הכללתי ב 30% נצילות של הבנזין). רחוק מאוד מפי 3-4, למעשה, אם מכונית חשמלית תצליח להשוות את היעילות של מנוע בנזין (דיזל אין סיכוי מראש) זה יהיה הישג לא רע.
לא פשוט
מנוע בנזין יכול להגיע ל -30% יעילות בתנאים אופטימליים, רב הנסיעה שלך היא הרבה יותר מבזבזת מזה, והערך הממוצע הוא כמו שנתתי. מנוע שמגיע לביצועי 30% ממוצע הוא מנוע יקר מאוד - אולי יש אותו במכונית הלמבורגיני, בגלל זה אמרתי מעניין כמה הוא יעלה. חשבון שלי - מנוע בנזין 19% יעילות תחנת כוח/ מנוע חשמלי - (55% יעילות תחנת כוח מחזור משולב, 8% איבוד בתמסורת, 15% איבוד בטעינה של סוללת ליתיום, 90% המרה במנוע) 39% סה"כ. אתה צודק בחשבון הכולל - אני לא מגיע בחשבון הכולל ליחס 3-4, אלא 2 בלבד. עדיין משמעותי, ובנוסף יש כאן זיהום מופחת בהרבה עקב מערכות הסינון רב שלביות בתחנת דלק לעומת מערכות פשוטות של רכב. הכוונה התחלתית שלי לנצילות המנוע אבל נכונה - 19% במנוע בנזין מול 70-90% יעילות במנוע חשמלי הוא יחס 3-4.
 

Eldadius

New member
תחנת כח בנצילות של 55%?

לא פשוט
מנוע בנזין יכול להגיע ל -30% יעילות בתנאים אופטימליים, רב הנסיעה שלך היא הרבה יותר מבזבזת מזה, והערך הממוצע הוא כמו שנתתי. מנוע שמגיע לביצועי 30% ממוצע הוא מנוע יקר מאוד - אולי יש אותו במכונית הלמבורגיני, בגלל זה אמרתי מעניין כמה הוא יעלה. חשבון שלי - מנוע בנזין 19% יעילות תחנת כוח/ מנוע חשמלי - (55% יעילות תחנת כוח מחזור משולב, 8% איבוד בתמסורת, 15% איבוד בטעינה של סוללת ליתיום, 90% המרה במנוע) 39% סה"כ. אתה צודק בחשבון הכולל - אני לא מגיע בחשבון הכולל ליחס 3-4, אלא 2 בלבד. עדיין משמעותי, ובנוסף יש כאן זיהום מופחת בהרבה עקב מערכות הסינון רב שלביות בתחנת דלק לעומת מערכות פשוטות של רכב. הכוונה התחלתית שלי לנצילות המנוע אבל נכונה - 19% במנוע בנזין מול 70-90% יעילות במנוע חשמלי הוא יחס 3-4.
תחנת כח בנצילות של 55%?
 

טשאפק

New member
הנצילות של מנוע בנזין טיפוסי לא עוברת את ה-25

פשוט לא נכון
יעילות קרנו למנוע בנזין זה באיזור ה 70%. הנה דוגמא: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency בפועל, אחרי כל האיבודים, כולל גרר ומכניקה של הרכב, יוצא שהנצילות של המנוע היא 30%. דיזל זה 40% ד"א. אם אתה רוצה להכיר אתה מוזמן לקפוץ למגרש החניה הקרוב לביתך. ד"א, אם כבר מדברים, מה הנצילות של תחנת כוח? 40-50%? אובדן בהולכה עוד 8% בערך? מה הנצילות של המרה לבטריה? 85%? ורק עכשיו תוסיף את המנוע החשמלי, נניח 90% (נדיב מאוד, כל ההנחות שנתתי פה מאוד נדיבות). 0.9*0.85*0.92*0.5=35% (וזה בלי אובדנים מכניים\גרר וכ"ו, דברים שכן הכללתי ב 30% נצילות של הבנזין). רחוק מאוד מפי 3-4, למעשה, אם מכונית חשמלית תצליח להשוות את היעילות של מנוע בנזין (דיזל אין סיכוי מראש) זה יהיה הישג לא רע.
הנצילות של מנוע בנזין טיפוסי לא עוברת את ה-25
אחוז, גם זה בתנאים אופטימליים.
 

alexver

New member
נווו באמת?

נו באמת
שאלה של בית ספר. תשאל את עצמך אודות יעילות מנוע בנזין לעומת מנוע חשמלי (אפילו בנקיון הפסדי אנרגיה של טעינת מצבר, העברה ברשת וכו') - ותגיע שמכונית חשמלית חסכונית פי 3-4 מבחינה אנרגטית וכתוצאה מבחינת זיהום.
נווו באמת?
המנוע החשמלי יעיל בהרבה ממנוע הבנזין. אם תנסו רק לגעת במנוע בנזין אחרי רבע שעה של עבודה, תקבלו כוויה מיד. מנוע הבנזין פשוט רותח, וזה כי חלק גדול מהאנרגיה שבמנוע מתבזבזת כחום. ניצול האנרגיה להנעת מכונית במנוע בנזין עומד על 20% בלבד. ואילו המנוע החשמלי מתחמם פחות, יעיל יותר, והניצולת הממוצעת של הנעה באמצעות מצבר חשמלי היא כ 80%. חישוב עלויות הנסיעה מחושב לפי שקל לקילומטר. אם לוקחים בחשבון את היעילות השונה של שני סוגי המנועים, ואת מחירי החשמל לעומת מחירי הבנזין, מגיעים לחיסכון של מאות אחוזים לטובת מכונית חשמלית (בחישוב יעילות כללי, התמונה קצת פחות ורודה. אם ניקח בחשבון את היעילות האנרגטית הנמוכה שבשריפת פחם לצורך ייצור החשמל ונוסיף גם את בזבוז האנרגיה בזמן טעינת המצבר, אז נגיע ליעילות דומה בין שני המנועים).
 

Eldadius

New member
תלמד קצת תרמודינמיקה

נווו באמת?
המנוע החשמלי יעיל בהרבה ממנוע הבנזין. אם תנסו רק לגעת במנוע בנזין אחרי רבע שעה של עבודה, תקבלו כוויה מיד. מנוע הבנזין פשוט רותח, וזה כי חלק גדול מהאנרגיה שבמנוע מתבזבזת כחום. ניצול האנרגיה להנעת מכונית במנוע בנזין עומד על 20% בלבד. ואילו המנוע החשמלי מתחמם פחות, יעיל יותר, והניצולת הממוצעת של הנעה באמצעות מצבר חשמלי היא כ 80%. חישוב עלויות הנסיעה מחושב לפי שקל לקילומטר. אם לוקחים בחשבון את היעילות השונה של שני סוגי המנועים, ואת מחירי החשמל לעומת מחירי הבנזין, מגיעים לחיסכון של מאות אחוזים לטובת מכונית חשמלית (בחישוב יעילות כללי, התמונה קצת פחות ורודה. אם ניקח בחשבון את היעילות האנרגטית הנמוכה שבשריפת פחם לצורך ייצור החשמל ונוסיף גם את בזבוז האנרגיה בזמן טעינת המצבר, אז נגיע ליעילות דומה בין שני המנועים).
תלמד קצת תרמודינמיקה
החום זה מה שמייצר את העבודה במנוע בנזין, ולכן מן הסתם הוא מתחמם. זה שתקבל כוויה כי תיגע במנוע חם אולי יעיד שעשית מעשה מטופש, אבל לא על איבוד אנרגיה. הבעיה היא עם חום שיוצא מהמנוע, כלומר מוקרן או מוסע ממנו החוצה בתהליך לא רצוי.
 

alexver

New member
לצורכי הדיוק!!

תלמד קצת תרמודינמיקה
החום זה מה שמייצר את העבודה במנוע בנזין, ולכן מן הסתם הוא מתחמם. זה שתקבל כוויה כי תיגע במנוע חם אולי יעיד שעשית מעשה מטופש, אבל לא על איבוד אנרגיה. הבעיה היא עם חום שיוצא מהמנוע, כלומר מוקרן או מוסע ממנו החוצה בתהליך לא רצוי.
לצורכי הדיוק!!
לא חום שמייצר את העבודה במנוע בנזין חמוד שלי-מי שמייצר את התנוע זה בהירה בתא שריפה פנימי לכן עקב זה נוצר חום שהוא חלק מההפסד הגדול ביותר במנוע חמוד שלי לאחר מכן עקב זה שחלקי מתחת לא יכולים לתפקד בחום הזה דורש קירור -לכן גם בגלל זה יש הפסדים בנצילות מנוע בנזין אך זה לא היקר -יש לי המלצה תתעסק בבקשה עם דברים שאתה באמת מבין שנית מה שהיה כתוב זה חלק של כתבה של אנשים מביני עיניין ובכלל לא שלי
 

Eldadius

New member
לפני שאתה קורא למישהו "חמוד שלי"

לצורכי הדיוק!!
לא חום שמייצר את העבודה במנוע בנזין חמוד שלי-מי שמייצר את התנוע זה בהירה בתא שריפה פנימי לכן עקב זה נוצר חום שהוא חלק מההפסד הגדול ביותר במנוע חמוד שלי לאחר מכן עקב זה שחלקי מתחת לא יכולים לתפקד בחום הזה דורש קירור -לכן גם בגלל זה יש הפסדים בנצילות מנוע בנזין אך זה לא היקר -יש לי המלצה תתעסק בבקשה עם דברים שאתה באמת מבין שנית מה שהיה כתוב זה חלק של כתבה של אנשים מביני עיניין ובכלל לא שלי
לפני שאתה קורא למישהו "חמוד שלי"
כדאי שתלמד לאיית במקום לכתוב כמו ילד בכיתה ב'. ולפני שאתה מלמד תרמודינמיקה מישהו שהמיקצוע שלו זה לפתח מערכות אופטימיזציה למנועי דיזל , כדאי שתלמד קצת בעצמך. שלא כמוך, אני כן נוהג להתעסק בדברים שאני מבין בהם, ובתור מישהו שלפרנסתו מפתח מערכות בקרה לאופטימיזציה של מנועים, אני מבין קצת גם באיך הם עובדים. בפעם הבאה לפני שאתה כותב משהו בזלזול, כדאי שתבדוק מה אתה כותב, כי בנתיים אתה בסך הכל מבייש את עצמך- גם בתוכן וגם בהתנסחות. יש לי המלצה: תתעסק בבקשה עם דברים שאתה באמת מבין בהם.
 

שמוצקין

New member
א מכונית חשמלית יותר יעילה

אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי
מצ"ב קובץ כתבה בנושא וגם תסתקלו מה שכתבתי על זה קודם שירשור :רכב חשמלי-אספקט מאוד חשוב 13/09/09 10:20 רכב חשמלי-מנוע חשמלי-מצבר-טעינת המצבר-מקור לטעינת המצבר-שקע בקיר חשמל-מקור לחשמל-חברות החשמל -מקור אנרגיה לחשמל-פחם/נפט/גז כרגע לא לוקח מקור של רוח/מים/ושמש/אטום מה עוד יש לנו בנושא: חוק שמירת האנרגיה היום מכונית שורפת דלק/נפט ופולטות גז ומזהמות אויר מחר או כבר היום כל דבר שזה יהיה רכב יזוז בעזרת בסופו של דבר מצבר ניטען ומנוע חשמלי בחברת החשמל הצתרחו להגביר הספקת החשמל "בהתאם" זוכרים מקור האנרגיה נפת/פחם/גז-אז מה יהיה לנו פליטת גז וזיהום אוור רק מה? ממקום אחר ויותר מרוכז
א מכונית חשמלית יותר יעילה
ב את החשמל אפשר לספק גם ממקורות ירוקים . אחד מקורות הירוקים עשוי להיות הגג של הוילה שלך אם יש לך וילה. אם אין אז תקנה
לינק למישהו שעשה זאת בעצמו
 

alexrait1

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif אכן

א מכונית חשמלית יותר יעילה
ב את החשמל אפשר לספק גם ממקורות ירוקים . אחד מקורות הירוקים עשוי להיות הגג של הוילה שלך אם יש לך וילה. אם אין אז תקנה
לינק למישהו שעשה זאת בעצמו
אכן
היתרון של המכוניות החשמליות זה חסכון אנרגיה גדול בזמן עצירה. שזה מתאים למדינת ישראל המתפקקת.
 

Eldadius

New member
איזה שטח גג נדרש בשביל להטעין

א מכונית חשמלית יותר יעילה
ב את החשמל אפשר לספק גם ממקורות ירוקים . אחד מקורות הירוקים עשוי להיות הגג של הוילה שלך אם יש לך וילה. אם אין אז תקנה
לינק למישהו שעשה זאת בעצמו
איזה שטח גג נדרש בשביל להטעין
מכונית חשמלית שנוסעת כ-50 ק"מ ביום?
 

שמוצקין

New member
בהערכה גסה שמתבססת על הדוגמה שהבאתי

איזה שטח גג נדרש בשביל להטעין
מכונית חשמלית שנוסעת כ-50 ק"מ ביום?
בהערכה גסה שמתבססת על הדוגמה שהבאתי
אולי 400 עד 500 מטרים רבועים. אם נוסעים לאט אפשר להסתפק בהרבה פחות , ראיתי ביוטיוב איזה אחד מקמבודיה שכל הפאנלים במכונית שהוא בנה היו על הגג של המכונית, הבעיה היא שהמכונית שלו סוגרת רק 40 קמ"ש עם ארבעה נוסעים.
 

Eldadius

New member
400 עד 500 מטר, לא אמרת כלום...

בהערכה גסה שמתבססת על הדוגמה שהבאתי
אולי 400 עד 500 מטרים רבועים. אם נוסעים לאט אפשר להסתפק בהרבה פחות , ראיתי ביוטיוב איזה אחד מקמבודיה שכל הפאנלים במכונית שהוא בנה היו על הגג של המכונית, הבעיה היא שהמכונית שלו סוגרת רק 40 קמ"ש עם ארבעה נוסעים.
400 עד 500 מטר, לא אמרת כלום...
ועם כל הכבוד לסרטים מיוטיוב, לא כדאי להאמין לכל מה שאתה רואה שם.
 

jsphs7

New member
הכל בסדרי גודל

איזה שטח גג נדרש בשביל להטעין
מכונית חשמלית שנוסעת כ-50 ק"מ ביום?
הכל בסדרי גודל
50 ק"מ נניח במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש. זה אומר כחצי שעת נסיעה. הספק המנוע היום לקיום כזו נסיעה הוא כמה עשרות כוחות סוס. נניח 40. יעילות מנוע חשמלי נניח כפולה מיעילות מנוע בערה פנימית. בצהרי היום בניצב לשמש יש כ-1 קילו ואט למטר מרובע. מזה ניתן להפיק בעזרת לוחות זולים כעשירית. החשוב: חצי שעה * 40כח סוס * 0.75 (בקירוב המרה לקילו ואט) * 2 (יעילות מנוע חשמלי ביחס למנוע בערה פנימית) נותן: 30 קילו ואט שעה. כמובן שצריך לכפול ב- 10 בגלל שהיעילות היא רק 10% של לוחות זולים אבל יש גם לחלק ב- 10 כי אני מניח 10 שעות אור ביום. כך שיוצא שצריך משהו כמו 30 מטר מרובע. בניין בן 4 קומות עם 16 משפחות יכול להכיל גג של 200 מטר, לרב המשפחות 2 מכוניות שנוסעות יותר מ- 50 ק"מ ביום. אבל, מה לגבי כל השטחים הצבורים והמסחריים? מספיק כי על הקניון יציבו לוחות סולאריים על הגג על מנת למזג את הבניין כולו לטובת אלפי מבקריו. כך גם לגבי משרדי ממשלה, אוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר, בתי חולים. מספיק כי נקטין את התצרוכת בשיא הבקוש במקומות הצבוריים על מנת שלא נחווה הורדת חשמל לשכונות בשל עודף בקוש (למי שלא מבין, ברגע שחברת חשמל היא יצרן כמעט בלעדי של חשמל במשק. תחנת כח מזהת לוקח שנים לבנות, כשכל עם ישראל מדליק מזגן בצהרי היום ואין לחברת חשמל יכולת לספק את מלוא הבקוש ולו כי טורבינה אחת או יותר מושבתת עקב תקלה\תחזוקה\בטיחות אין לחברת חשמל ברירה אלא לנתק שכונות שלמות מחשמל למשך זמן). שיא יכולת היצוא הנוכחית היא סביב 10GW.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה