אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי

מצב
הנושא נעול.

blueshark09

New member
זו הטענה של המפתחים בפרוייקט

זה לא קשור לאנרגיה סולארית
מה שאתה מדבר עליו זה ניצול של תחנות כח רגילות קיימות בשעות השפל על מנת לאגור אנרגיה לשעות שיא. במקרה כזה איבוד אנרגיה הוא לא קריטי, היות ומלכתחילה מחיר הדלק בתחנות כח מרכזיוץת הוא מרכיב נמוך מעלות ייצור החשמל (עלות ההון היא המרכיב העיקרי). שים לב שהקמת המאגרים האלו רק יוריד את הצורך בתחנות סולאריות, וישפר את נצילות התחנות הרגילות, שבגלל עלות ההון הגבוה שלהן יש אינטרס להשתמש בהן ככל היותר. לגבי היעילות- אני לא מומחה לתחום הזה, אבל 80% נשמע לי יותר מידי טוב, אני אשמח אם תוכל לתת קישור רלוונטי :)
זו הטענה של המפתחים בפרוייקט
גם לי זה נשמע מעט הרבה מדיי, אני זוכר אפילו מספר של 87%. מצד שני יש התקדמות בעניין יעילות אנרגטית כמו שאמרתי תחנות מחזור משולב כבר מתקרבות לעבור 60%.
 

Eldadius

New member
אני אשמח לראות חומר על שני הדברים ../images/Emo13.gif

זו הטענה של המפתחים בפרוייקט
גם לי זה נשמע מעט הרבה מדיי, אני זוכר אפילו מספר של 87%. מצד שני יש התקדמות בעניין יעילות אנרגטית כמו שאמרתי תחנות מחזור משולב כבר מתקרבות לעבור 60%.
אני אשמח לראות חומר על שני הדברים

אני עבדתי עד לא מזמן על פיתוח אופטימיזציות למנועי דיזל גדולים, שהם ככל הידוע לי המנועים הכי יעילים שקיימים, והנצילות התרמודינאמית שלהם היא עד כ-45%. תחנות כח סטנדרטיות בדרך כלל הרבה פחות יעילות. למעשה, אני די בטוח שבטווח הטמפרטורות שעובדת תחנת כח נורמלית, נצילות קרנו היא פחות מ-55%, אבל יכול להיות שמדובר פה על תחנות מיוחדות שעובדות בטמפרטורות מאוד גבוהות.
 

blueshark09

New member
משרד התשתיות

אני אשמח לראות חומר על שני הדברים

אני עבדתי עד לא מזמן על פיתוח אופטימיזציות למנועי דיזל גדולים, שהם ככל הידוע לי המנועים הכי יעילים שקיימים, והנצילות התרמודינאמית שלהם היא עד כ-45%. תחנות כח סטנדרטיות בדרך כלל הרבה פחות יעילות. למעשה, אני די בטוח שבטווח הטמפרטורות שעובדת תחנת כח נורמלית, נצילות קרנו היא פחות מ-55%, אבל יכול להיות שמדובר פה על תחנות מיוחדות שעובדות בטמפרטורות מאוד גבוהות.
משרד התשתיות
http://www.mni.gov.il/mni/he-il/Energy/Electricity/ElectricitySustainability/ElectricitySustainabilityGasandCogeneration.htm טוענים שתחנת הכוח של נייר חדרה מגיעה ל77% (!)
 

blueshark09

New member
הסוד הוא הצמד מילים מחזור משולב

אני אשמח לראות חומר על שני הדברים

אני עבדתי עד לא מזמן על פיתוח אופטימיזציות למנועי דיזל גדולים, שהם ככל הידוע לי המנועים הכי יעילים שקיימים, והנצילות התרמודינאמית שלהם היא עד כ-45%. תחנות כח סטנדרטיות בדרך כלל הרבה פחות יעילות. למעשה, אני די בטוח שבטווח הטמפרטורות שעובדת תחנת כח נורמלית, נצילות קרנו היא פחות מ-55%, אבל יכול להיות שמדובר פה על תחנות מיוחדות שעובדות בטמפרטורות מאוד גבוהות.
הסוד הוא הצמד מילים מחזור משולב
מנצלים גזים חמים מהיציאה של הטורבינה (למעשה 2 טורבינות), להפעלת טוריבנה שלישית בחום יותר נמוך. ככה אתה מקבל 40% משלב ראשון ועוד איזה 15% משלב שני.
 

blueshark09

New member
לא, השיא הוא קיץ בצהריים

הנה רעיון נוסף
במקום רק לנצל את שטח הגג לייצור חשמל (שאגב, ספק כמה הוא ירוק אם משתמשים בתאים פוטווולטאים), אפשר לבנות את הבניין מלכתחילה ככה שתידרש פחות אנרגיה לצורך מיזוגו אם זה מתבצע בצורה חכמה. בנייה אקולוגית וחיסכון בשימוש באנרגיה לדעתי יכולים לשחק תפקיד הרבה יותר מהותי מניצול ישיר של אנרגיה סולארית. את תצרוכת החשמל בשיא לעולם לא תוכל להוריד בעזרת קולטים סולארים, כי לדאבוננו השיא נמצא דווקא כשאין שמש, בחורף כשקר. השיא של הקיץ בימים חמים דומה, אבל זה מביא לבעיה מהותית שבגללה אנרגיה סולארית לעולם לא תוכל להיות תחרותית: אי אפשר להסתמך עליה, היות וחייבים גם טורבינות רגילות, שימוש בתחנות סולאריות גדולות מביא לכפל ביכולת הייצור שגורם לבזבוז משאבים אדיר.
לא, השיא הוא קיץ בצהריים
בחורף יש פיק נוסף בימי קרה בשעה 7-10 בערב, אבל טיפוסית הוא פחות גדול בכ300 מגה וואט מהשיא בקיץ
 

Eldadius

New member
נו, כל עונה שוברת את השיא של הקודמת

לא, השיא הוא קיץ בצהריים
בחורף יש פיק נוסף בימי קרה בשעה 7-10 בערב, אבל טיפוסית הוא פחות גדול בכ300 מגה וואט מהשיא בקיץ
נו, כל עונה שוברת את השיא של הקודמת
בשורה התחתונה חייבים כפילות יכולת ייצור אם מסתמכים על אנרגיה סולארית, ומבחינה כלכלית זה אסון.
 

blueshark09

New member
אגב

הנה רעיון נוסף
במקום רק לנצל את שטח הגג לייצור חשמל (שאגב, ספק כמה הוא ירוק אם משתמשים בתאים פוטווולטאים), אפשר לבנות את הבניין מלכתחילה ככה שתידרש פחות אנרגיה לצורך מיזוגו אם זה מתבצע בצורה חכמה. בנייה אקולוגית וחיסכון בשימוש באנרגיה לדעתי יכולים לשחק תפקיד הרבה יותר מהותי מניצול ישיר של אנרגיה סולארית. את תצרוכת החשמל בשיא לעולם לא תוכל להוריד בעזרת קולטים סולארים, כי לדאבוננו השיא נמצא דווקא כשאין שמש, בחורף כשקר. השיא של הקיץ בימים חמים דומה, אבל זה מביא לבעיה מהותית שבגללה אנרגיה סולארית לעולם לא תוכל להיות תחרותית: אי אפשר להסתמך עליה, היות וחייבים גם טורבינות רגילות, שימוש בתחנות סולאריות גדולות מביא לכפל ביכולת הייצור שגורם לבזבוז משאבים אדיר.
אגב
אני מזמין אותך לפורום אנרגיה נקייה מתחדשת לדון בנושאים הללו. כאן נראה לי מיותר כל הרב שיח הזה.
 

שמוצקין

New member
הנושא הזה רלוונתי בהמון פורומים

פשוט נראה לי הדיון הזה לא קשור לפורום בורסה
הנושא הזה רלוונתי בהמון פורומים
כי תחום האנרגיה נוגע בהמון תחומים אחרים. שווה בהחלט לבקר בפורום שהיצעת אבל מדובר על נושא שההשפעה שלו על הכלכלה היא עצומה.
 

alexver

New member
אף אחד לא פוסל רכב חשמלי ואול לאפך הנכון

אנרגיה ירוקה/רכב חשמלי
מצ"ב קובץ כתבה בנושא וגם תסתקלו מה שכתבתי על זה קודם שירשור :רכב חשמלי-אספקט מאוד חשוב 13/09/09 10:20 רכב חשמלי-מנוע חשמלי-מצבר-טעינת המצבר-מקור לטעינת המצבר-שקע בקיר חשמל-מקור לחשמל-חברות החשמל -מקור אנרגיה לחשמל-פחם/נפט/גז כרגע לא לוקח מקור של רוח/מים/ושמש/אטום מה עוד יש לנו בנושא: חוק שמירת האנרגיה היום מכונית שורפת דלק/נפט ופולטות גז ומזהמות אויר מחר או כבר היום כל דבר שזה יהיה רכב יזוז בעזרת בסופו של דבר מצבר ניטען ומנוע חשמלי בחברת החשמל הצתרחו להגביר הספקת החשמל "בהתאם" זוכרים מקור האנרגיה נפת/פחם/גז-אז מה יהיה לנו פליטת גז וזיהום אוור רק מה? ממקום אחר ויותר מרוכז
אף אחד לא פוסל רכב חשמלי ואול לאפך הנכון
אך בכל זאת צירפתי כתבה חדשה בנדון שאומרת שלא הכל פשוט ממש לא הבחנתי תגובות לכתבה זאת אני לא יריב על מספרים שהוצגו כאן אך תרשו לי לציין עוד דבר חשוב בנושא: יחסי צבירת מלאים של חשמל לרכב חשמלי לאומת סריפת הדלק במכונית רגילה כיום יש מאגרי דלק שממתין עד השימוש הסופי במצב גולמי ורק כאשר הוא נכנס לתא סריפה מתחיל תאליך שלו ובהתאם לצריכה מחזיקים מלאים של דלק/סולר עכשיו שמו לב על מה שמתרחש ביצירת חשמל??? נו מה ?בשביל לייצר מלאים של חשמל אתה צריך לשרוף פחם/דלק/סולר גם לצריכה יום יומית וגם לייצר מלאים בפורמט של החשמל זאת אומרת פליטת הגזים תהיה מוגברת בחברות ההשמל האם זה לא נכון?
 

שיר ורד

New member
הכתבה לא רצינית

אף אחד לא פוסל רכב חשמלי ואול לאפך הנכון
אך בכל זאת צירפתי כתבה חדשה בנדון שאומרת שלא הכל פשוט ממש לא הבחנתי תגובות לכתבה זאת אני לא יריב על מספרים שהוצגו כאן אך תרשו לי לציין עוד דבר חשוב בנושא: יחסי צבירת מלאים של חשמל לרכב חשמלי לאומת סריפת הדלק במכונית רגילה כיום יש מאגרי דלק שממתין עד השימוש הסופי במצב גולמי ורק כאשר הוא נכנס לתא סריפה מתחיל תאליך שלו ובהתאם לצריכה מחזיקים מלאים של דלק/סולר עכשיו שמו לב על מה שמתרחש ביצירת חשמל??? נו מה ?בשביל לייצר מלאים של חשמל אתה צריך לשרוף פחם/דלק/סולר גם לצריכה יום יומית וגם לייצר מלאים בפורמט של החשמל זאת אומרת פליטת הגזים תהיה מוגברת בחברות ההשמל האם זה לא נכון?
הכתבה לא רצינית
היא מזכירה מחקר שטוען שזיהום האויר ממכונית חשמלית יהיה גבוה מזה של מכונית היברידית. תוכן המחקר עצמו לא מוזכר כלל, ולא הבסיס החישובי של המחקר. אין ספק שגם אם הזיהום שנוצר בתחנת הכח גבוה יותר מאשר זה שיווצר במכונית היברידית, הרי בתחנת הכוח ישנן יכולות לאיסוף של רובו והטמנתו בניגוד לרכבים בהם הזיהום מפוזר לאויר. ברור גם שברגע שיהיו רכבים חשמליים, השימוש באנרגיות מתחדשות/טעיות יצמצם את זיהום האויר - בין אם האנרגיה תיוצר ברכב עצמו (גג סולארי, ניצול אנרגית בלימה) ובין אם תיוצר בתחנות כח. רכב היברידי יוכל לנצל אנרגיות אלו באופן פחות ובנוסף תמיד יהיה כבד יותר מרכב בנזין בלבד או רכב חשמלי בלבד , כלומר תמיד תושקע אנרגיה מבוזבזת וזיהום מיותר ברכב כזה.
 

jsphs7

New member
שיר, הגג לא מספיק

הכתבה לא רצינית
היא מזכירה מחקר שטוען שזיהום האויר ממכונית חשמלית יהיה גבוה מזה של מכונית היברידית. תוכן המחקר עצמו לא מוזכר כלל, ולא הבסיס החישובי של המחקר. אין ספק שגם אם הזיהום שנוצר בתחנת הכח גבוה יותר מאשר זה שיווצר במכונית היברידית, הרי בתחנת הכוח ישנן יכולות לאיסוף של רובו והטמנתו בניגוד לרכבים בהם הזיהום מפוזר לאויר. ברור גם שברגע שיהיו רכבים חשמליים, השימוש באנרגיות מתחדשות/טעיות יצמצם את זיהום האויר - בין אם האנרגיה תיוצר ברכב עצמו (גג סולארי, ניצול אנרגית בלימה) ובין אם תיוצר בתחנות כח. רכב היברידי יוכל לנצל אנרגיות אלו באופן פחות ובנוסף תמיד יהיה כבד יותר מרכב בנזין בלבד או רכב חשמלי בלבד , כלומר תמיד תושקע אנרגיה מבוזבזת וזיהום מיותר ברכב כזה.
שיר, הגג לא מספיק
אלא אם משקל הרכב ירד בסדר גודל. השמש נותנת 1קילו-ואט למטר מרובע בצהרי היום בקירוב. הנצילות רחוקה מ-100%, אני לא רואה איך אתה יכול להשתמש באנרגיה זו על מנת להניע רכב של 1 טון במהירות של 100 קמ"ש. אני בדעה שעדיף את הקולטים לפזר, שיקלטו משך כל היום ולא יעמדו בחניה התת קרקעית. תשלם לבעלי גגות אפילו פרטיים על מנת להציב לוחות סולארים. אתה יכול לחשוב על הצבה של מתקנים כאלו במתקני צבא, בתי חולים, תחנות מד"א, משטרה, מפעלים עם גגות גדולים, בתי ספר, אוניברסיטאות,.... הבעיה: הפנאלים לוקח כ-7 שנים להחזיר את ההשקעה. הפאנלים יקרים ולכן שווה לגנוב אותם (הרכוש הפרטי והצבורי הוא נחות לזכויות הגנבים בישראל, החוק בישראל מעדיף אי פגיעה בשודד, גנב, פורץ על פני זכותו של בעל הבית להתנגד לחמס (חוק דרומי הוא צעד ראשון חלקי ביותר) , החשמל שלא לתעשיה בצהרי היום הוא זול. מספיק שבניין מגורים רב קומות עם שטח גג של 200 מטר מרובע היה מקבל כמה הטבות על מנת שיתיר הצבת קולטים על הגג (לא משהו יקר, הנחה בחשבון החשמל של הדיירים, שירותי ניקיון או עובד רס"ר שיצבע פה ושם לפי צורך) להערכתי חברות היו מגלות שמשתלם להן לקחת אשראי, להתקין לוחות סולארים בערים קרוב ללקוחות, להעמיד מערך של תחזוקה, מענה טלפוני, וגופים טכניים על מנת להפיק חשמל ירוק לחלוטין שאיתו אפשר לעשות מה שרוצים החל ממכוניות ועד הפעלת מזוג אוויר בצהרי היום בישראל.
 

שמוצקין

New member
זה פולקסוואגן חיפושית והיתה שם וילה שאני

שיר, הגג לא מספיק
אלא אם משקל הרכב ירד בסדר גודל. השמש נותנת 1קילו-ואט למטר מרובע בצהרי היום בקירוב. הנצילות רחוקה מ-100%, אני לא רואה איך אתה יכול להשתמש באנרגיה זו על מנת להניע רכב של 1 טון במהירות של 100 קמ"ש. אני בדעה שעדיף את הקולטים לפזר, שיקלטו משך כל היום ולא יעמדו בחניה התת קרקעית. תשלם לבעלי גגות אפילו פרטיים על מנת להציב לוחות סולארים. אתה יכול לחשוב על הצבה של מתקנים כאלו במתקני צבא, בתי חולים, תחנות מד"א, משטרה, מפעלים עם גגות גדולים, בתי ספר, אוניברסיטאות,.... הבעיה: הפנאלים לוקח כ-7 שנים להחזיר את ההשקעה. הפאנלים יקרים ולכן שווה לגנוב אותם (הרכוש הפרטי והצבורי הוא נחות לזכויות הגנבים בישראל, החוק בישראל מעדיף אי פגיעה בשודד, גנב, פורץ על פני זכותו של בעל הבית להתנגד לחמס (חוק דרומי הוא צעד ראשון חלקי ביותר) , החשמל שלא לתעשיה בצהרי היום הוא זול. מספיק שבניין מגורים רב קומות עם שטח גג של 200 מטר מרובע היה מקבל כמה הטבות על מנת שיתיר הצבת קולטים על הגג (לא משהו יקר, הנחה בחשבון החשמל של הדיירים, שירותי ניקיון או עובד רס"ר שיצבע פה ושם לפי צורך) להערכתי חברות היו מגלות שמשתלם להן לקחת אשראי, להתקין לוחות סולארים בערים קרוב ללקוחות, להעמיד מערך של תחזוקה, מענה טלפוני, וגופים טכניים על מנת להפיק חשמל ירוק לחלוטין שאיתו אפשר לעשות מה שרוצים החל ממכוניות ועד הפעלת מזוג אוויר בצהרי היום בישראל.
זה פולקסוואגן חיפושית והיתה שם וילה שאני
מעריך ב400 מטר . זה עדיין לא יספיק ? יש משהו קל בסדר גודל http://www.youtube.com/watch?v=VUhPaxvhJCI&feature=fvsr
 

שיר ורד

New member
הפקת חשמל סולארי

שיר, הגג לא מספיק
אלא אם משקל הרכב ירד בסדר גודל. השמש נותנת 1קילו-ואט למטר מרובע בצהרי היום בקירוב. הנצילות רחוקה מ-100%, אני לא רואה איך אתה יכול להשתמש באנרגיה זו על מנת להניע רכב של 1 טון במהירות של 100 קמ"ש. אני בדעה שעדיף את הקולטים לפזר, שיקלטו משך כל היום ולא יעמדו בחניה התת קרקעית. תשלם לבעלי גגות אפילו פרטיים על מנת להציב לוחות סולארים. אתה יכול לחשוב על הצבה של מתקנים כאלו במתקני צבא, בתי חולים, תחנות מד"א, משטרה, מפעלים עם גגות גדולים, בתי ספר, אוניברסיטאות,.... הבעיה: הפנאלים לוקח כ-7 שנים להחזיר את ההשקעה. הפאנלים יקרים ולכן שווה לגנוב אותם (הרכוש הפרטי והצבורי הוא נחות לזכויות הגנבים בישראל, החוק בישראל מעדיף אי פגיעה בשודד, גנב, פורץ על פני זכותו של בעל הבית להתנגד לחמס (חוק דרומי הוא צעד ראשון חלקי ביותר) , החשמל שלא לתעשיה בצהרי היום הוא זול. מספיק שבניין מגורים רב קומות עם שטח גג של 200 מטר מרובע היה מקבל כמה הטבות על מנת שיתיר הצבת קולטים על הגג (לא משהו יקר, הנחה בחשבון החשמל של הדיירים, שירותי ניקיון או עובד רס"ר שיצבע פה ושם לפי צורך) להערכתי חברות היו מגלות שמשתלם להן לקחת אשראי, להתקין לוחות סולארים בערים קרוב ללקוחות, להעמיד מערך של תחזוקה, מענה טלפוני, וגופים טכניים על מנת להפיק חשמל ירוק לחלוטין שאיתו אפשר לעשות מה שרוצים החל ממכוניות ועד הפעלת מזוג אוויר בצהרי היום בישראל.
הפקת חשמל סולארי
כבר היום זה משתלם כלכלית. המדינה מעודדת את זה באמצעים הבאים: 1. התשלום שחברת החשמל משלמת למתקיני מערכות כאלו גבוה פי כמה (משהו בין 3 ל 4) מתעריף החשמל לצרכן. 2. ההכנסה של אדם פרטי מאספקת חשמל סולארי פטורה ממס. (שתי ההטבות הנ"ל מוגבלות בתקרות ובתקפה שבה ההטבה תוענק, לא זוכר את הפרטים מדויקים). לפחות אחד הבנקים הצהיר לאחרונה על מסלול אשראי מיוחד למתקינים מערכות סולאריות, כאשר המתקן וההכנסות ממנו משועבדים לבנק, כלומר בשנים הראשונות רוב ההכנסה תלך להחזר ההלואה. למה זה לא מתפשט במהירות? כנראה בגלל חוסר מודעות ובעיות ביורוקטיות (אישורי בניה, טפסים מול חברת החשמל, אסיפות דיירים בבתים משותפים וכדומה). לגבי גג סולארי לרכב, ברור לי שזה לא מספק את כל התצרוכת תוך כדי נסיעה. אך רכב "עירוני" טיפוסי, שעושה ביום רגיל 10 עד 20 ק"מ ויחנה תחת כיפת השמים יוכל לקבל את מרבית האנרגיה לצריכה השוטפת מהשמש. כלומר, מדובר בפתרון אידיאלי לרכב השני במשפחה. לנסיעות ארוכות יהיה צורך בטעינה משלימה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה