אנליזה מעניינת של גיזה, הממליצים על המניה.
יחד עם זאת לשיטתם המניה נסחרת 19% מתחת ל nav, שזה די סטנדרטי במקומותנו לחברות אחזקה, כלומר המניה נסחרת בעצם במחיר די מלא.
הנחות היסוד באנליזה הן שדלק"ד (ניו מד) מתומחרת לפי מחיר שוק נוכחי ושאיתקה שווה כ 3b$ . זהו תמחור די נדיב לאיתקה בהתחשב בכך שבשנה שעברה בתי השקעות תמחרו אותה בחצי מזה (1.5b$) אולם בהתחשב בזינוק במחירי הנפט והגז בשנה החולפת, כמו גם הגידורים שביצעו ורכישות של חברות נוספות שיציעו מגן מס, הרי שאפשר להבין את התמחור המפרגן. מה שכן גם הם מסייגים שעוד נצטרך לראות אם דלק אכן תצליח להנפיק בלונדון את איתקה לפי שווי חלומי שכזה. תשובה בוודאי ישמח. לפני שנה אף אחד לא חלם על מספרים כאלו.
תובנה מעניינת נוספת היא הפניית תשומת הלב לכתבי האופציה, הנמצאים עמוק עמוק בכסף ושידללו את בעלי המניות, מה שיצמצם במידת מה את הפער בין מחיר השוק ל nav.
יחד עם זאת לשיטתם המניה נסחרת 19% מתחת ל nav, שזה די סטנדרטי במקומותנו לחברות אחזקה, כלומר המניה נסחרת בעצם במחיר די מלא.
הנחות היסוד באנליזה הן שדלק"ד (ניו מד) מתומחרת לפי מחיר שוק נוכחי ושאיתקה שווה כ 3b$ . זהו תמחור די נדיב לאיתקה בהתחשב בכך שבשנה שעברה בתי השקעות תמחרו אותה בחצי מזה (1.5b$) אולם בהתחשב בזינוק במחירי הנפט והגז בשנה החולפת, כמו גם הגידורים שביצעו ורכישות של חברות נוספות שיציעו מגן מס, הרי שאפשר להבין את התמחור המפרגן. מה שכן גם הם מסייגים שעוד נצטרך לראות אם דלק אכן תצליח להנפיק בלונדון את איתקה לפי שווי חלומי שכזה. תשובה בוודאי ישמח. לפני שנה אף אחד לא חלם על מספרים כאלו.
תובנה מעניינת נוספת היא הפניית תשומת הלב לכתבי האופציה, הנמצאים עמוק עמוק בכסף ושידללו את בעלי המניות, מה שיצמצם במידת מה את הפער בין מחיר השוק ל nav.