אני שוקל לשכור רכב עם 7 מושבים במקום 5. מה דעתכם?

Ccyclist

Well-known member
אני מתכוון להסיע משפחה בטיול ברחבי הארץ. אני יכול לדחוס את כולם לרכב עם חמישה מושבים כולל המושב האמצעי מאחור או לשכור רכב עם שבעה מושבים שיסעו בנוחות ואולי אפילו נוכל לצרף חברים מדי פעם. העניין שכל הרכבים שנהגתי בהם עד היום היו של 5 מושבים. בגלל שכירת הרכבים (הידניים!!!) בספרד עברתי "טופ גיר" של מעל 20 סיאט-סקודה-רנו-פורד אז יש לי ניסיון עם מגוון. ממה שאני רואה כלי רכב של 7 מושבים אינם ארוכים משמעותית מרכבי 5 מושבים ארוכים מבחינת בסיס הגלגלים אבל כמובן שהשמשה נמצאת יותר מאחור. אני מדבר על רכבי רישיון B. למזלי בנתב"ג המצב הפוך מבאירופה אז קל לשכור רכב אוטומטי. השאלה היא יותר על קלות או קשיי חנייה, חווית הנהיגה וכל הבדל אחר שיש בגלל סדר הגודל השונה. אני לא הולך על משהו שהמושבים האחוריים באים על חשבון תא המטען אלא על משהו שהאייקונים של חברות ההשכרה יראו 4-5 מזוודות.
 

frankthe2

Active member
אז ככה לחבר שגר בחיפה יש מיצובישי לנסר ישנה 5 מקומות. כאשר הבן התחתן בבאר שבע נאלץ לנסוע לא מעט לבאר שבע ועם 6 אנשים. שכר רכב מזדה 7 מקומות. טוען שהרכב מצויין ולא התלונן על בעייה כלשהיא במהלך הנסיעה, החנייה הייתה יותר קשה לו כי הרכב יותר ארוך. לטענתו הצריכה סבירה - אולי יותר טובה מהרכב הישן שלו אבל בגלל שיש לו רכב ישן הוא לא יכול היה לתת חוות דעת על נושא הדלק.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה. ברכב שכור אי אפשר לשלוט מראש על צריכת הדלק כי ההשכרה היא לפי קטגוריה. החברה מגדירה רכב כלשהו "או דומה" ומקבלים מה שמקבלים. בספרד היינו מקבלים לפעמים דיזל וזה חסכוני יותר.

השיקול העיקרי שלי הוא נוחות הנוסעים. אם הייתי מגיע בפסח שעבר הייתי יכול לשים ילד במושב האמצעי ולדעת שנוח לכולם. אי אפשר לעשות דבר דומה עם בני עשרה. מהסיבה הזו אני חושב על רכב עם יותר מושבים ואם מדי פעם אפשר לצרף עוד שני נוסעים מה טוב.

חלק נוסף מהתיכנון שלי הוא עצירות התרעננות תכופות כדי שנוכל לעשות מרחקים גדולים יותר ביום נסיעה, אז לא יחסרו תחנות דלק שממילא אעצור בהם.

ממה שהבנתי די שיפרתם את הדלק בארץ עם התקן NFC שנקרא "דלקן" ושימוש בתדלוק עצמי די פשוט כי התשלום אוטומטי. אני מקווה שחברות ההשכרה עושות את זה, זה לא דבר שקיים בתחנות דלק באירופה. באנגליה השיא הוא שאפשר לשלם במשאבה עם כרטיס אשראי.

מה שטיפה מדאיג אותי הוא שבחיפוש מהיר באתר השכרה שעובד מול כל החברות בנתב"ג נראה שבקטגוריית ה 7 מדובר במושבים על חשבון תא המטען והרייטינג של תא המטען הוא "טרולי אחד". לא נראה לי שאני יכול להוציא 7 אנשים לכמה לילות בצפון או בדרום על טרולי אחד. אני מניח שעד שאצליח להתחסן ולתכנן יהיו שינויים ומגוון רכבים גדול יותר. יש רכב טרנזיט אחד של פולקסוואגן עם 9 מושבים אבל זה נראה לי מוגזם.
 
רב רכבי ה-7 מושבים בחברות ההשכרה הן מיניוואנים קומפקטיים (סניק ודומיו) או רכבי פנאי מקבילים - בכולם תא המטען קטן עד זניח כשכל המושבים בשימוש. אבל אם משכיבים מושב אחד מאחור יש נפח אחסון מכובד. אופציה אחרת - תיק גג (נקרא בארץ צ'ימיגג). מאפשר הובלת כמות אדירה של מטען, אבל להעלות ולהוריד מזוודות מהגג זה לא הכי נוח.
מסקנה - כנראה שתצטרך לצופף את הנוסעים...
לגבי הדלקן - מה שבארץ נקרא בדרך כלל דלקן הוא לא התקן NFC אלא התקן יעודי שמותקן ברכב. זה לא רלוונטי לרכבי השכרה. בתחנות הדלק נפוץ תדלוק בשירות עצמי - אבל זה דורש כרטיס אשראי.
 

Ccyclist

Well-known member
רב רכבי ה-7 מושבים בחברות ההשכרה הן מיניוואנים קומפקטיים (סניק ודומיו) או רכבי פנאי מקבילים - בכולם תא המטען קטן עד זניח כשכל המושבים בשימוש. אבל אם משכיבים מושב אחד מאחור יש נפח אחסון מכובד. אופציה אחרת - תיק גג (נקרא בארץ צ'ימיגג). מאפשר הובלת כמות אדירה של מטען, אבל להעלות ולהוריד מזוודות מהגג זה לא הכי נוח.
מסקנה - כנראה שתצטרך לצופף את הנוסעים...
לגבי הדלקן - מה שבארץ נקרא בדרך כלל דלקן הוא לא התקן NFC אלא התקן יעודי שמותקן ברכב. זה לא רלוונטי לרכבי השכרה. בתחנות הדלק נפוץ תדלוק בשירות עצמי - אבל זה דורש כרטיס אשראי.
הטיפ שהמושבים האחוריים מתקפלים מאד שימושי כי אולי זו תשובה למצב תא מטען טוב לחמישיה העיקרית וגמישות אם עוד נוסע או שניים יצטרפו לטיולים קצרים באזור המרכז (קיסריה, לטרון, דברים שלוקחים פחות משעה ברכב אבל מתנפחים לשעתיים פלוס בתחבורה הציבורית).

תודה.

במכוניות 5 אני רגיל להזיז את המושב האחורי קדימה כשצריך להגדיל את תא המטען, למשל בחזור מאיקאיה.

בבריטניה וספרד תדלוק עצמי זה הסטנדרט ואני רגיל גם לשיטה שנכנסים לחנות וגם לשיטת התשלום באשראי. הדלקן הפך את התדלוק אצלכם למשהו חסר התעסקות ואני מקווה שתהיה סבלנות כלפי נהג שחייב לשלם. עד כמה בטוח שחברות ההשכרה לא מתקינות דלקן? חלקן הן חברות ליסינג ונושא התשלום לכביש 6 עובר דרכן.

אני בספק אם חברות ההשכרה יציעו מתקן מטען עילי. אני רוצה לעשות 120-130 (מה שחוקי או החריגה המותרת בחוק, מה נהוג אצלכם?) בכביש 6 כמו שאני רגיל מכבישי האגרה בספרד אז אני לא הכי רוצה רעשים לא מוכרים של מטען נע בתוך אחד מתאי המטען האווירודינמיים האלו מעל לראש.
 
הטיפ שהמושבים האחוריים מתקפלים מאד שימושי כי אולי זו תשובה למצב תא מטען טוב לחמישיה העיקרית וגמישות אם עוד נוסע או שניים יצטרפו לטיולים קצרים באזור המרכז (קיסריה, לטרון, דברים שלוקחים פחות משעה ברכב אבל מתנפחים לשעתיים פלוס בתחבורה הציבורית).

תודה.

במכוניות 5 אני רגיל להזיז את המושב האחורי קדימה כשצריך להגדיל את תא המטען, למשל בחזור מאיקאיה.

בבריטניה וספרד תדלוק עצמי זה הסטנדרט ואני רגיל גם לשיטה שנכנסים לחנות וגם לשיטת התשלום באשראי. הדלקן הפך את התדלוק אצלכם למשהו חסר התעסקות ואני מקווה שתהיה סבלנות כלפי נהג שחייב לשלם. עד כמה בטוח שחברות ההשכרה לא מתקינות דלקן? חלקן הן חברות ליסינג ונושא התשלום לכביש 6 עובר דרכן.

אני בספק אם חברות ההשכרה יציעו מתקן מטען עילי. אני רוצה לעשות 120-130 (מה שחוקי או החריגה המותרת בחוק, מה נהוג אצלכם?) בכביש 6 כמו שאני רגיל מכבישי האגרה בספרד אז אני לא הכי רוצה רעשים לא מוכרים של מטען נע בתוך אחד מתאי המטען האווירודינמיים האלו מעל לראש.
רק לבערך 10% מהמכוניות על הכביש יש דלקן - אתה לא תהיה חריג.
אני לא נתקלתי עדיין בחברת השכרה שמתקינה דלקנים ברכבי ההשכרה.
חברות השכרה לא מציעות צ'ימיגג - אבל אין בעיה לקנות ולהביא איתך או לקנות בארץ. קצת יותר מסורבל מהעמסה לתא המטען, אבל אם עובדים נכון, דברים לא זזים. רעש בהחלט עשוי להיות.
 

Ccyclist

Well-known member
קבוצה עיקרית של נהג + 4 נוסעים, כולל ילד שאפשר לצופף במושב האמצעי. הרעיון הוא לעשות 2-3 לילות בצפון כטיול וכן 1-2 לילות בדרום כטיול וזה אומר ביגוד, ציוד רחצה וצידה לטיולים רגליים עבור כל הנפשות הפועלות. חשבתי להוסיף נוסע או שניים לחלק מהטיולים, אבל אזור המטען לא מאפשר זאת לטיולים הארוכים. הטיפ המעולה של גדולת החזה ששני המושבים האחוריים מתקפלים יכול לתת לי אופציה לרכב 5 עם מטען גדול לטיולים הארוכים ורכב 7 לטיולים קצרים במרכז שאפשר לצרף אליהם אורח או שניים.
 
למעלה