אני שומע עכשיו ברקע

vegetable man

New member
אני שומע עכשיו ברקע

מהטלויזיה קליפ של הלהקה "בוטן מתוק בקרקס" שנקרא "הרגע". הלחן שלו הוא התאמה מושלמת לשיר "Lost for words" שכתב גילמור באלבום THe division bell. מה אתם אומרים על העניין, באופן כללי? יש עוד מישהו שמכיר דוגמאות של גניבה מוסיקלית שכזאת (לאו דווקא של אמנים ישראלים)? אני אישית מכיר עוד 3 גניבות מוסיקליות של אמנים ישראלים מהפינק פלויד.
 
הסיפור כבר נדון כאן לפני כמה חודשים

גם לי זה נשמע זהה ל-Lost for Words. באלבום של הבוטן, לא ניתן קרדיט לגילמור, מחבר הלחן. אני לא מכירה "גניבות" נוספות מהפלויד בארץ - אלו אתה מכיר?
 

vegetable man

New member
אז ככה:

* בראש ובראשונה: רוקפור, שמושפעים כידוע מאוד מהפלויד והביטלס בשיר "חור בלבנה", הסיום בו אלי לולאי נותן את קולו - זהה לגמרי לסיום של ASOS בו גילמור נותן את קולו. * אביב גפן, ב-2 שירים מתוך אלבומו "שומקום", האחד: "אבדון", שדומה מאוד ל-"Us & Them", השני: "שלום", שהוא ממש מועתק אחד לאחד מ- "The hero's return" מהאלבום של פינק פלויד "The Final Cut". כמובן שישנם דוגמאות להשפעה טובה של פינק פלויד על אמנים בארץ, שבה אין שום גניבה אלא רק השפעה, לדוגמא: החברים של נטאשה, קרח תשע. השיר של קרח תשע "שמש" מזכיר (אך לא מועתק!) את "Point me at the sky".
 
אתמול

בגלי צה"ל הייתה תוכנית ארוכה (6 שעות - עד 2 בלילה) על ג'ון לנון ושם היה שיר שאביב גפן העתיק את הלחן במדיוק! לא זוכר איזה, (השעה והאלכוהול). זו פשוט גניבה! לגבי רוקפור - ממש התאמצתי לשכנע את עצמי לחשוב שזו רק השפעה שזה המשך לסגנון אבל האמת לא כזאת, בהרבה מקרים זה כן ככה, אבל כואב הלב כששומעים את "חור בלבנה" זה תעתיק! (Cream on 88fm
)
 
אני חושב שאתה טועה

אני זוכר במעורפל אבל אם אני לא טועה מדובר בשיר שלנון פשוט אומר בו הו יוקו מה שמזכיר את הו אילנה חוץ מההו ושם החברה אין קשר בין אחד לשני ממש אני אישית בלהקתי יצא לנו שיר שמאוד מזכיר את CN האמת שזה יצא די בטעות אני כתבתי את השיר אחרי שסיימתי אותו הקשר בינו ובין פינק פלויד היה מקרי בהחלט בעיבוד הגיטריסט שלי יצא מעברון קטנטן בין אקורד לאקורד מה שמאוד הזכיר את המעברון שיש בבית של CN משם זה לא הפסיק וככל שהשיר גדל עוד אלמנטים של CN ופינק פלויד בכלל נכנסו לשיר מטבעם בלי התערבות שלנו ובסוף אמרנו לעצמנו שאין טעם להילחם בזה ואם השיר רוצה כל כך להיות פינק פלויד אז לבריאות גם ככה צריך פינק פלויד בארץ אפילו הפתיחה של הציפורים הטכנאי לקח מהחומה כאילו של ציפורים את התוצאה אפשר לשמוע ממש כאן http://stage.co.il/Stories/510736
 
אני רואה פוטנציאל למאמר...

מישהו רוצה לקחת על עצמו לעשות רשימה מסודרת של כל השירים ה"מושפעים" מהפלויד, עם הסברים, ונכניס את זה למאמרי הפורום?
 

avki

New member
אני יכול לקחת על עצמי את זה,

שלחי לי מסר לגבי הרעיון עם פרטים יותר מדוייקים, ואני אגיד לך מה הרעיון שלי, ונדבר כבר.
 

One Echoe

New member
דווקא...

מה שיותר מזכיר את us and them, למעשה, יותר ממזכיר - זה הלחן המדויק, הוא הפזמון של השיר " השכבת אותי בעשר ". גם השיר של אביב גפן, " שיר התקווה ", מאוד דומה לimagine של ג'ון לנון.
 

vegetable man

New member
אתה צודק

לגבי השכבת אותי ב-10 (שם הוא לקח את הפזמון, וב"אבדון" הוא לקח את הבית
). שיר תקווה דומה ברוח ובתפיסה (כלומר, מושפע), אבל לא זיהיתי בו אלמנט של גניבה, אולי הוא סוג של על הסף (צריך לזכור שזה לא מדע מדויק...).
 

One Echoe

New member
../images/Emo45.gifכן...

הוא לקח את הקונספט. אני לא רואה בזה דבר רע, האמת. הרבה אמנים מושפעים מהאמנים של הסיקסטיז כיום... השירים לא דומים בכלל מבחינת הלחן. רק בליריקה קצת, וברעיון עצמו.
 

vegetable man

New member
מה שאתה אומר הוא

בעצם איפה נגמרת ההשפעה, ומתחילה הגניבה. אני חושב שלגבי שיר תקווה זה היה עדיין בגדר ההשפעה, אבל לגבי האחרים שנקבתי בשמותיהם זאת כבר בהחלט גניבה, גם אם נעשתה בצורה חיננית. אגב, רוקפור מודעים כיום היטב לגניבה המוסיקלית שלהם, ואין להם גם דרך להכחיש את העניין נוכח העובדה שהם גם לא יכולים להכחיש שהם אוהבים את פינק פלויד. אחרי הכל, הם מבצעים את Astronomy Domine בהופעות... אני בטוח שהם מצטערים היום שעשו את הגניבה המוסיקלית הזאת... (עקב עצלנות לא שמתי את המילה גניבה במרכאות...
)
 
השאלה הרלבנטית היא

האם ניתן קרדיט על גבי האלבום למלחין(ים) המקורי(ים). אם ניתן קרדיט, זו לא "גניבה".
 

vegetable man

New member
ברור שבכל אחד מין המקרים הנ"ל

לא ניתן קרדיט לפינק פלויד, נו מה, ונראה לך גם שהם היו מאשרים? בכל מקרה, עובדתית, אף אחד לא פנה לפלויד, לדעתי הסיבה העיקרית היא שעברית היא שפה זניחה ויש לפלויד הרבה עם מי לסגור חשבון על גנבות לפני שהם גוררים את בוטן מתוק בקרקס ורוקפור לבית משפט...לאף אחד לא ממש אכפת.
 
בושה וחרפה

הנושא כבר עלה לא פעם בפורום! מישהו בפורום בדק שבקליפ של השיר כתוב, מילים ולחן: גדי אלטמן! וזה מה שמצאתי עתה באתר Mooma: גדי אלטמן- גיטרה סלייד , כותב מילים , מלחין(!) , מעבד , מפיק מוסיקלי בושה! אם אחת מ-3 הגניבות המוסקליות של אמנים ישראלים מהפינק פלויד היא רוקפור אז בצער רב אני חייב להסכים איתך!
 

One Echoe

New member
זו הגניבה הכי עלובה שראיתי.

לקחת שיר, לשנות לו את המילים, ולכתוב שהלחן שלך. עלוב מאוד. והשיר עצמו גם די גרוע.
 

יצחק 77

New member
בקצה השמים ודני

בקצה השמים של מתי כספי דומה כמו שתי טיפות מים לgood by blue sky ונדמה לי שאבקי אף אמר לי שמתי הודה בכך דני של משינה הוא העתקה מוצהרת של משינה מwish you were here
 
למעלה