אני רוצה להבין...

אני רוצה להבין...

שינוי לא רוצה לשבת עם ש"ס כי.... הם חרדים? ספרדים? ???? עם ניתן לגשר בין העבודה לליכוד אתם לא חושבים שצריך לפחות לנסות לגשר במקרה הזה?
 

meirkl

New member
לא ולא

הסיבה פשוטה הרבה יותר. שינוי דורשת ביטול חוק טל וחוק אלפרט ועוד מספר שינויים. לשינוי ברור שש"ס לא תסכים לשבת בממשלה שתכלול את הנ"ל בקווי היסוד שלה. ולכן ש"ס בממשלב פרושו אי מימוש דרישות שינוי, ולכן לשינוי אין מה לחפש בממשלה כזו. מה לא מובן כאן?
 

soring

New member
לעשות ולא לדבר

פסילת ש"ס והסכמה ליהדות התורה כתומכת מהחוץ לא מריחה טוב. ראשי שינוי צריכים להבין כי עליהם לזנוח את הנכס החשוב ביותר שלהם - הפופורטוריקה ולעשות. כחלק מזה - על להם לקומם את הציבור המזרחי,משום שהוא מהווה את רוב בוחרי הליכוד. האינטרס הוא לשתף את רוב הציבור היהודי בנושאים היקרים לכולנו ולקרב אותם ליעדים הרצויים ולא להרחיק אותם באמירות סתמיות.
 

meirkl

New member
אם היו שואלים אותי

גם אני הייתי נגד ההתיחסות השונה. ש"ס=אגודה. כך אמר טומי לפיד בכנס הבחירות בראשון לציון. לחשוב שהאגודה תתמוך בממשלה שתבצע את דרישות שינוי - חלומות באספמיה.
 
אני לא תמים לחשוב...

שניתן לגשר בן ש"ס לשינוי אבל מה שמפריע זה שאפילו לא מנסים העבודה לפחות מקשקשת משהו בקשר לקווי היסוד של הממשלה שינוי פוסלת אוטומטית וזה נתפס בקרב ציבור גדול כגזעני ואנטישמי אסור לשכוח שש"ס מיצגת ציבור מאד גדול (11 מנדטים לא באים בקלות) ועם הציבור הזה אנו צריכים לחיות כאן במדינה ואולי אפילו לשרת יחד בצבא.
 

meirkl

New member
ממש שטויות שנמאס להתייחס אליהן

מה גזעני כאן? יש לך מושג מהי גזענות בכלל? אם מפלגה לא מוותרת על עקרונותיה והבטחותיה לבוחרים אז היא גזענית?
 
אולי תתיחס לזה

כאשר פוסלים בן אדם בגלל אמונתו הדתית או מוצאו זו גזענות חוץ מזה לא אמרתי ששינוי מתנהגת בצורה גזענית מה שאמרתי- ושים לב- שהציבור של ש"ס והציבור החרדי וגם חלק מהציבור המסורתי בארץ תופס את מפלגת שינוי כמפלגה גזענית אליטיסטית אפילו יותר ממר"צ. ושוב אני מדגיש בעיני תומכי המפלגות החרדיות. מה שאני אומר הוא שהדתים לא יעלמו יום אחד או יחזרו בשאלה. והם ציבור לא קטן בארץ . לכן צריך למצוא פשרה כלשהיא. איזשהיא דרך להסתדר.
 

meirkl

New member
לא ולא

שינוי לא פוסלת אף אחד, לא בגלל אמונה ולא בגלל מוצא. מי שפוסל בגלל אמונה אלה החרדים. אפילו אם תחזור בתשובה לא יתחתנו איתך. ואנחנו החילונים, בכלל לא נחשבים, בספק יהודים. לגבי הפשרה - לא אנחנו צריגים להתפשר, אלא החרדים. שינוי דורשת שוויון. שוויון בהגדרה זו פשרה. למה להתפשר על פחות משוויון? מה מותר החרדים מכל האחרים? האיום הקיומי על המדינה הוא מהכיוון הזה, של חוסר השוויון בנטל ובזכויות. אין מקום לפשרה.
 
למעלה