אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אכן מגוכח, יש אשלג מצין, חומרים לרמת חובב, ו"טקסטיל" מדימונה

אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!
דו"ח: תוואי הרכבת לאילת עלול לסכן אלפים באזור דימונה וב"ש
על פי חוות דעת שנכתבה בחברה להגנת הטבע והגיעה לידי גל"צ, עולה כי אם לא ייעשה שינוי בתוואי הרכבת המתוכנן לאילת, תושבים רבים בדימונה ובבאר שבע יעמדו בפני סכנת חיים.
מחר, כשיסתיים הדיון בוועדה המחוזית לתכנון דרום, יוחלט האם תועבר להפקדה התוכנית להקמת הרכבת לאילת, והירוקים יעשו הכל כדי למנוע מצב כזה. המשרד להגנת הסביבה טוען כי תסקיר ההשפעות על הסביבה שהגישה חברת נתיבי ישראל על המיזם לא כולל השפעות של נשיאת חומרים מסוכנים ברכבת, והתסקיר הנוסף שהם דורשים יצריך מחקר של חצי שנה עד שנה.

הדבר יעכב מאוד את התוכנית כולה, אבל אם תשאלו את מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מדובר במידע חיוני. "אני לא מצליח להבין למה הרכבת מסרבת לעשות תסקיר השפעה על הסביבה שיראה בדיוק מה הסכנה לתושבי העיר בהובלת חומרים מסוכנים ברכבת", אמר לפלר.

המשרד עומד לקבל חיזוק לעמדתו, בדמות דו"ח שהכינה מיכל בר-טוב, יועצת סביבה, עבור החברה להגנת הטבע. על פי הניתוח שלה, במקרה של כשל במיכלי האחסון של חומרים מסוכנים ברכבת או נפילת קרון, יהיו האנשים הנמצאים ברדיוס של קילומטר מהמסילה בסכנת חיים ממשית, אם ימצאו בו מעל לשעה. סכנה בריאותית "חמורה", תגרם גם למי שיהיה ברדיוס של שישה קילומטרים. ב

בר-טוב הסבירה שהממצאים האלה רלוונטים במיוחד, שכן יש לא מעט יישובים במרחק כזה מהמסילה. לדבריה, "כיום התוואי עובר במרכזי אוכלוסיה. בבאר-שבע, הוא עובר סמוך מאוד לשכונות מגורים, סמוך מאוד לאוניברסיטת בן-גוריון ולבית חולים סורוקה. גם בדימונה הוא עובר בסמוך מאוד לשכונות מגורים ולשוק העירוני - כך שהרבה מאוד אנשים יכולים להמצא בטווח סיכון".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
לינק לכתבה
----------------------------------------------------------------------------
הירוקים טוענים שהתוואי העתידי של הרכבת לאילת יסכן את בריאות תושבי באר שבע. רק שהירוקים האדיוטים הללו שחכו (או לא רצו להזכיר) שהתוואי הזה כבר פעיל 60 שנה! גם בדימונה היו רכבות לפני 60 שנה! והם שחכו שרכבות עם חומרים מסוכנים עוברות בבאר שבע שנים רבות, אז אם הם חושבים שהם צודקים שיפעלו היום כדי לבטל את קו באר שבע-תל אביב שכבר היום עובר בתוואי הזה!

פשוט חבורה של אנשים שקרנים ובזויים מה הקשר בין רכבות נוסעים מאילת לבין רכבות עם חומרים מסוכנים? ואם אכן יסעו רכבות עם חומרים מסוכנים מאילת אז במה שונה המצב כיום שרכבות עם חומרים מסוכנים יוצאות כל לילה מרמת חובב ונוסעות בתוואי הזה?
אכן מגוכח, יש אשלג מצין, חומרים לרמת חובב, ו"טקסטיל" מדימונה
נראה שהם מפחדים לנגח את הקיים, אז כרגיל הם מעלילים על התוכניות לעתיד.
 

amit1270

New member
שיטת "יורים לכל הכיוונים"

אכן מגוכח, יש אשלג מצין, חומרים לרמת חובב, ו"טקסטיל" מדימונה
נראה שהם מפחדים לנגח את הקיים, אז כרגיל הם מעלילים על התוכניות לעתיד.
שיטת "יורים לכל הכיוונים"
בשם ההתנגדות לסלילת קו הרכבת לאילת מעלים טיעונים מגוחכים בתקווה שמשהו "יתפוס" למקרה שהטיעונים המרכזיים (שהם כשלעצמם די חזקים לדעתי) ייכשלו. זאת שיטת פעולה ידועה שנעשה בה שימוש גם במאבקים אחרים (השיקוע בחיפה וה"קרינה", מניעת פינוי פסולת מקו A1 למחצבת בית מאיר ועוד).
 

Ccyclist

Well-known member
בדקתי, אין מסילה למפעל הטקסטיל אז כנראה שלא מובילים "טקסטיל"

שיטת "יורים לכל הכיוונים"
בשם ההתנגדות לסלילת קו הרכבת לאילת מעלים טיעונים מגוחכים בתקווה שמשהו "יתפוס" למקרה שהטיעונים המרכזיים (שהם כשלעצמם די חזקים לדעתי) ייכשלו. זאת שיטת פעולה ידועה שנעשה בה שימוש גם במאבקים אחרים (השיקוע בחיפה וה"קרינה", מניעת פינוי פסולת מקו A1 למחצבת בית מאיר ועוד).
בדקתי, אין מסילה למפעל הטקסטיל אז כנראה שלא מובילים "טקסטיל"
מטען מסוכן אחד פחות...
 

nitro11

New member
כמה התעסקות יש בקו הזה, מה עם המסילה המזרחית?

אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!
דו"ח: תוואי הרכבת לאילת עלול לסכן אלפים באזור דימונה וב"ש
על פי חוות דעת שנכתבה בחברה להגנת הטבע והגיעה לידי גל"צ, עולה כי אם לא ייעשה שינוי בתוואי הרכבת המתוכנן לאילת, תושבים רבים בדימונה ובבאר שבע יעמדו בפני סכנת חיים.
מחר, כשיסתיים הדיון בוועדה המחוזית לתכנון דרום, יוחלט האם תועבר להפקדה התוכנית להקמת הרכבת לאילת, והירוקים יעשו הכל כדי למנוע מצב כזה. המשרד להגנת הסביבה טוען כי תסקיר ההשפעות על הסביבה שהגישה חברת נתיבי ישראל על המיזם לא כולל השפעות של נשיאת חומרים מסוכנים ברכבת, והתסקיר הנוסף שהם דורשים יצריך מחקר של חצי שנה עד שנה.

הדבר יעכב מאוד את התוכנית כולה, אבל אם תשאלו את מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מדובר במידע חיוני. "אני לא מצליח להבין למה הרכבת מסרבת לעשות תסקיר השפעה על הסביבה שיראה בדיוק מה הסכנה לתושבי העיר בהובלת חומרים מסוכנים ברכבת", אמר לפלר.

המשרד עומד לקבל חיזוק לעמדתו, בדמות דו"ח שהכינה מיכל בר-טוב, יועצת סביבה, עבור החברה להגנת הטבע. על פי הניתוח שלה, במקרה של כשל במיכלי האחסון של חומרים מסוכנים ברכבת או נפילת קרון, יהיו האנשים הנמצאים ברדיוס של קילומטר מהמסילה בסכנת חיים ממשית, אם ימצאו בו מעל לשעה. סכנה בריאותית "חמורה", תגרם גם למי שיהיה ברדיוס של שישה קילומטרים. ב

בר-טוב הסבירה שהממצאים האלה רלוונטים במיוחד, שכן יש לא מעט יישובים במרחק כזה מהמסילה. לדבריה, "כיום התוואי עובר במרכזי אוכלוסיה. בבאר-שבע, הוא עובר סמוך מאוד לשכונות מגורים, סמוך מאוד לאוניברסיטת בן-גוריון ולבית חולים סורוקה. גם בדימונה הוא עובר בסמוך מאוד לשכונות מגורים ולשוק העירוני - כך שהרבה מאוד אנשים יכולים להמצא בטווח סיכון".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
לינק לכתבה
----------------------------------------------------------------------------
הירוקים טוענים שהתוואי העתידי של הרכבת לאילת יסכן את בריאות תושבי באר שבע. רק שהירוקים האדיוטים הללו שחכו (או לא רצו להזכיר) שהתוואי הזה כבר פעיל 60 שנה! גם בדימונה היו רכבות לפני 60 שנה! והם שחכו שרכבות עם חומרים מסוכנים עוברות בבאר שבע שנים רבות, אז אם הם חושבים שהם צודקים שיפעלו היום כדי לבטל את קו באר שבע-תל אביב שכבר היום עובר בתוואי הזה!

פשוט חבורה של אנשים שקרנים ובזויים מה הקשר בין רכבות נוסעים מאילת לבין רכבות עם חומרים מסוכנים? ואם אכן יסעו רכבות עם חומרים מסוכנים מאילת אז במה שונה המצב כיום שרכבות עם חומרים מסוכנים יוצאות כל לילה מרמת חובב ונוסעות בתוואי הזה?
כמה התעסקות יש בקו הזה, מה עם המסילה המזרחית?
היא הבסיס של רשת המסילות בארץ (רשת שבפועל לא קיימת)
והיא גם הרבה יותר הכרחית בשביל מטענים וגם יהיה לצידה נמל יבשתי
מתי יחזירו את התקצוב שלה?
הקו לאילת הוא יותר דמגוגיה של פוליטיקאים, מה לעשות שרכבת לאילת
נשמעת יותר טוב מרכבת לטייבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה