אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!
אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!
דו"ח: תוואי הרכבת לאילת עלול לסכן אלפים באזור דימונה וב"ש
על פי חוות דעת שנכתבה בחברה להגנת הטבע והגיעה לידי גל"צ, עולה כי אם לא ייעשה שינוי בתוואי הרכבת המתוכנן לאילת, תושבים רבים בדימונה ובבאר שבע יעמדו בפני סכנת חיים.
מחר, כשיסתיים הדיון בוועדה המחוזית לתכנון דרום, יוחלט האם תועבר להפקדה התוכנית להקמת הרכבת לאילת, והירוקים יעשו הכל כדי למנוע מצב כזה. המשרד להגנת הסביבה טוען כי תסקיר ההשפעות על הסביבה שהגישה חברת נתיבי ישראל על המיזם לא כולל השפעות של נשיאת חומרים מסוכנים ברכבת, והתסקיר הנוסף שהם דורשים יצריך מחקר של חצי שנה עד שנה.
הדבר יעכב מאוד את התוכנית כולה, אבל אם תשאלו את מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מדובר במידע חיוני. "אני לא מצליח להבין למה הרכבת מסרבת לעשות תסקיר השפעה על הסביבה שיראה בדיוק מה הסכנה לתושבי העיר בהובלת חומרים מסוכנים ברכבת", אמר לפלר.
המשרד עומד לקבל חיזוק לעמדתו, בדמות דו"ח שהכינה מיכל בר-טוב, יועצת סביבה, עבור החברה להגנת הטבע. על פי הניתוח שלה, במקרה של כשל במיכלי האחסון של חומרים מסוכנים ברכבת או נפילת קרון, יהיו האנשים הנמצאים ברדיוס של קילומטר מהמסילה בסכנת חיים ממשית, אם ימצאו בו מעל לשעה. סכנה בריאותית "חמורה", תגרם גם למי שיהיה ברדיוס של שישה קילומטרים. ב
בר-טוב הסבירה שהממצאים האלה רלוונטים במיוחד, שכן יש לא מעט יישובים במרחק כזה מהמסילה. לדבריה, "כיום התוואי עובר במרכזי אוכלוסיה. בבאר-שבע, הוא עובר סמוך מאוד לשכונות מגורים, סמוך מאוד לאוניברסיטת בן-גוריון ולבית חולים סורוקה. גם בדימונה הוא עובר בסמוך מאוד לשכונות מגורים ולשוק העירוני - כך שהרבה מאוד אנשים יכולים להמצא בטווח סיכון".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
לינק לכתבה
----------------------------------------------------------------------------
הירוקים טוענים שהתוואי העתידי של הרכבת לאילת יסכן את בריאות תושבי באר שבע. רק שהירוקים האדיוטים הללו שחכו (או לא רצו להזכיר) שהתוואי הזה כבר פעיל 60 שנה! גם בדימונה היו רכבות לפני 60 שנה! והם שחכו שרכבות עם חומרים מסוכנים עוברות בבאר שבע שנים רבות, אז אם הם חושבים שהם צודקים שיפעלו היום כדי לבטל את קו באר שבע-תל אביב שכבר היום עובר בתוואי הזה!
פשוט חבורה של אנשים שקרנים ובזויים מה הקשר בין רכבות נוסעים מאילת לבין רכבות עם חומרים מסוכנים? ואם אכן יסעו רכבות עם חומרים מסוכנים מאילת אז במה שונה המצב כיום שרכבות עם חומרים מסוכנים יוצאות כל לילה מרמת חובב ונוסעות בתוואי הזה?
אני קורא לבטל את קו באר שבע-תל אביב היום!
דו"ח: תוואי הרכבת לאילת עלול לסכן אלפים באזור דימונה וב"ש
על פי חוות דעת שנכתבה בחברה להגנת הטבע והגיעה לידי גל"צ, עולה כי אם לא ייעשה שינוי בתוואי הרכבת המתוכנן לאילת, תושבים רבים בדימונה ובבאר שבע יעמדו בפני סכנת חיים.
מחר, כשיסתיים הדיון בוועדה המחוזית לתכנון דרום, יוחלט האם תועבר להפקדה התוכנית להקמת הרכבת לאילת, והירוקים יעשו הכל כדי למנוע מצב כזה. המשרד להגנת הסביבה טוען כי תסקיר ההשפעות על הסביבה שהגישה חברת נתיבי ישראל על המיזם לא כולל השפעות של נשיאת חומרים מסוכנים ברכבת, והתסקיר הנוסף שהם דורשים יצריך מחקר של חצי שנה עד שנה.
הדבר יעכב מאוד את התוכנית כולה, אבל אם תשאלו את מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מדובר במידע חיוני. "אני לא מצליח להבין למה הרכבת מסרבת לעשות תסקיר השפעה על הסביבה שיראה בדיוק מה הסכנה לתושבי העיר בהובלת חומרים מסוכנים ברכבת", אמר לפלר.
המשרד עומד לקבל חיזוק לעמדתו, בדמות דו"ח שהכינה מיכל בר-טוב, יועצת סביבה, עבור החברה להגנת הטבע. על פי הניתוח שלה, במקרה של כשל במיכלי האחסון של חומרים מסוכנים ברכבת או נפילת קרון, יהיו האנשים הנמצאים ברדיוס של קילומטר מהמסילה בסכנת חיים ממשית, אם ימצאו בו מעל לשעה. סכנה בריאותית "חמורה", תגרם גם למי שיהיה ברדיוס של שישה קילומטרים. ב
בר-טוב הסבירה שהממצאים האלה רלוונטים במיוחד, שכן יש לא מעט יישובים במרחק כזה מהמסילה. לדבריה, "כיום התוואי עובר במרכזי אוכלוסיה. בבאר-שבע, הוא עובר סמוך מאוד לשכונות מגורים, סמוך מאוד לאוניברסיטת בן-גוריון ולבית חולים סורוקה. גם בדימונה הוא עובר בסמוך מאוד לשכונות מגורים ולשוק העירוני - כך שהרבה מאוד אנשים יכולים להמצא בטווח סיכון".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
לינק לכתבה
----------------------------------------------------------------------------
הירוקים טוענים שהתוואי העתידי של הרכבת לאילת יסכן את בריאות תושבי באר שבע. רק שהירוקים האדיוטים הללו שחכו (או לא רצו להזכיר) שהתוואי הזה כבר פעיל 60 שנה! גם בדימונה היו רכבות לפני 60 שנה! והם שחכו שרכבות עם חומרים מסוכנים עוברות בבאר שבע שנים רבות, אז אם הם חושבים שהם צודקים שיפעלו היום כדי לבטל את קו באר שבע-תל אביב שכבר היום עובר בתוואי הזה!
פשוט חבורה של אנשים שקרנים ובזויים מה הקשר בין רכבות נוסעים מאילת לבין רכבות עם חומרים מסוכנים? ואם אכן יסעו רכבות עם חומרים מסוכנים מאילת אז במה שונה המצב כיום שרכבות עם חומרים מסוכנים יוצאות כל לילה מרמת חובב ונוסעות בתוואי הזה?