אני קוראת את זה ואני בהלם טוטאלי

לצערנו קורה ../images/Emo10.gif

יותר מדיי ילדים על פחות מידיי גננות ,יותר מידיי אלימות פחותמידיי חינוך וכו'. נושא כואב,כואב מאד.
 

אילתית 2

New member
פשוט מפחיד מה קורה כאן מתי זה פורסם

בעיתון האחרון? לא היינו באילת אבל בדר"כ קוראת את העיתון באופן שוטף... מה קורה עם הגנים לא מזמן היתה את הכתבה על הגן שהתלוננו על הגננת משהו עם אלימות והתנהגות לא הולמת ועכשיו זה...פשוט מפחיד
 
כן בעיתון האחרון...

לא רשום על איזה שכבת גיל... אני חושדת שמדובר בגיל 4 -5 (טרום חובה) כאמור שמעתי כבר כמה שמועות מהורים על בעיות בגן לא מדובר חו"ח על הגן שלנו (טפו טפו טפו)
 

אילתית 2

New member
כן הבנתי מהכתבה על טרום חובה...ולא טרום טרום

אבל אל תדאגי לא חשבתי לרגע על הגן שלנו תודה לאל חושבת ויודעת שזכינו בגן מעולה טפו טפו טפו אבל כמה שאני מכירה בודקת מנסה להיות מעורבת וכו..ומרוצה עדין לא שאננה תמיד עירנית לנעשה למה התכוונת שמועות מהורים על בעיות בגן....למה כוונתך אצלנו?????????
 
לא, תודה לאל לא אצלנו...

בשכונת השחXXX. (ממש ליד הבית שלי ....)בררר איזה פחד דנדוש שלי הייתה אמורה להיות רשומה שם אבל העברנו אותה לסיגלית.
 
אני ממש מזועזעת!!

איזה פחד, איזה חוסר אונים, מה זה? מה קורה פה לעזעזל? מאיפה? מאיפה הם מביאים את הרעיונות "משחק" האלה? זה מהבית? מהטלויזיה? פשושי, איזה גן זה? אם את יודעת תשלחי לי מסר. אני כולי מצומררת.
 

שhira

New member
כל פעם שאני נתקלת בכזו כתבה, ולצערי בזמן

האחרון יותר ויותר פעמים אני פשוט מצומררת. מה אני צרכה לעשות?? ילדים בגן??? יש לי ילדות בנות כמעט 3 מה אני צרכה כבר עכשיו להסביר להן? אומנם אני כבר מדברת איתן על כך שאת האזורים המוצנעים מותר רק במשפחה לראות ולא חושפים לעיני כל (ועם כך יש לי קצת בעיה כי הן עדין עם חיתול וכך יוצא שמלבדנו גם המטפלות בגן מחליפות חיתול ולעיתים בעת ההחלפה עומדים ילדים נוספים באזור) גם אמרתי כבר כמה פעמים ורואה לכך פרות שאם לא נעים לכן מה שעושים לכן או מה שמבקשים צריך להגיד די זה לא נעים לי (ולפעמים שאני מדגדגת אותן אומנסה להלביש בזמן ש"לא נח" להן הן אומרות לי ואני מייד מפסיקה) אבל עדיין לא מספיק שצריך לחשוש ממבוגרים מטורפים אז גם מילדים בני 4????
 
כן מה לעשות...כבר מזמן

אני מסבירה לגדולה שלי, שרק - אבל אך ורק לה מותר לגעת באיברים האינטימיים שלה (כולל בטוסיק). והיא יודעת לספר לי מה קורה בגן ומספרת אפילו שילד אחר נותן לה מכה על הטוסיק....וגם בזה אני מטפלת (אם צריך כמובן). גם אנחנו ההורים מזמן כבר לא נוגעים בה- היא היחידה שמסבנת את עצמה (בפיקוח כמובן...) והיא מבינה שזה מקום רק רק שלה !!!! מסר חשוב ביותר להעביר לילדים שלנו.
 

אילתית 2

New member
אני גם ככה

מדברת איתה והיא מספרת לי את המתרחש בגן אבל תמיד מקווה שהיא מספרת ותספר לי הכל..ולא תפספס משהו חשוב שנה שעברה חברה שלי היו לה 2 ילדים בגנים (טרום טרום, והשניה בחובה) והיה להם בגן אחה"צ עם ההורים הצגה מקסימה על הגוף והפרטיות של האיברים הפרטיים והאינטימיים והילדים היו מאוד מעורבים הבינו ושמחו על ההצגה... מקווה שגם השנה תהיה ההצגה כי זה מעביר לילדים מידע חשוב בכל מקרה גם אני מסבירה לה שמה שמתחת לבגדים, איברים שמתחת לבגד ים/תחתונים הם איברים פרטיים שלה בלבד! שלא מראים ולא נותנים לאף אחד לגעת..כמובן שבעדינות מסבירה לה ומנסה להקנות לה את זה שתבין מבלי להלחץ
 
יו הצילוו קרה לי דומה שהיא לא רצתה לגעת שם../images/Emo7.gif

אבל איך אבוא אליה מה אשאל אותה ?????? אני לא רוצה להצית בה את הנושא שלא דווקא כן היא פתאום תתחיל להתעניין שם... היא לא אוהבת בכלל להתקלח או שאסבן לה שם וקרה לי לפני איזה שבועיים שהיא אמרה לי "אמא עמוק שם" וכששאלתי אותה מאיפה היא יודעת אז היא ענתה ש$%^ (ילדה מהגן) אמרה לה את זה. זהו אני מתה עכשיו אני בסרטים מה עושים??? אני לא מהאמהות החזקות אני יטמוטט ..
 
לדעתי את צריכה לבדוק את זה טוב טוב

ברור שילדים מתעניינים , בודקים, שואלים, ....וצריך לזכור שהם גם *דבק* של כל דבר שנכנס להם לאוזנים. אז לא להיות שאננים, אבל גם לא להיות אפטים ל*יציאות* כאלו. צריך בצורה סבלנית, ברורה, להסביר, אולי אפילו לקנות איזה ספר שעוזר להורה ולילד להבין...שאלו איברים אינטימיים - רק שלו ורק לו מותר לגעת. ושגם אסור לגעת שם במשחקים של רופא / חולה, ודומיו. הכל בעדינות כמובן. (כדי לא ליצור טראומה או איזה שהוא דמיון שוא) אם את חושדת ...דברי עם הגננת, מפקחת - לא להבליג !!
 
כשהילדה אמרה לי על זה סיפרתי לגננת והיא

ענתה לי שזה הגיל המגלים את האברים האינטימים וזה נורמלי ושיש מפגש היא רואה ילדים שמכניסים לעצמם יד למכנסיים והיא מבקשת מהם ללכת לשירותים ולא ליד כולם (לי נראה לא נכון מה שהיא אמרה אז מה בשירותים לא רואים מה קורה) ושאם היא תיצטרך להסביר להם שזה מקום אסור אז הם דווקא כן ירצו לנסות ולגעת ושעדיף לא להגיד כלום. שאמרתי לה מי הילדה שאמרה למאי את זה אז היא הנהדה בראשה אהה כן היא "מפותחת שכלית". **זו גננת שאין לה ילדים וזו שנה ראשונה שלה בתור גננת**
 
תשמעי ההסבר של הגננת יפה וטוב

אבל את האמא ואם את מרגישה שמשהו לא בסדר עם הילדה אל תעצמי עין. קני ספר טוב ומסביר (שמתאים לגיל כמובן), תעשי שיחות ותבררי היטב את העניין. זה נכון שילדים הם בגיל הזה של *לגלות* אבל אם ילד אחר עושה /אומר להם משהו - לפעמים גם מילים יכולות לפגוע, שלא נדע מעשים.... מה זאת אומרת ילדה *מפותחת שכלית* כאילו מה ? כל השאר מטומטמים ??? לא הבנתי את הקשר של היציאה הזו. בכל מקרה- את אמא מנוסה ....תעשי מה שאת חושבת שנכון לעשות.
 
כן גם אני בשוק ואולי היא צריכה לבדוק על הילדה

"המפותחת שיכלית" כי גם היא אולי לא סתם יודעת והיא צריכה מתפקידה לבדוק או להגיד לאמא שלה מאיפה היא יודעת.. גננת צעירונת בת 24 שילדותית במעט הייתי אומרת. אבל איך אתחיל? נגיד ונגיע לערב ואקלח אותה ואז אשאל אותה? או איזה ספר לקנות? עכשיו אני מבינה את אחותי יש לה 2 בנות 10,12 שרואות מגיל קטן (השיר שלנו, ברטים של "גדולים" וכם עכשיו דני הוליוודי ועוד...) ותמיד אמרתי לה למה הן צריכות לראות את זה? כל מיני סצנות אונס ונשיקות לדעתי ילדים לא צריכים להחשף לזה... והגדולה ששמעה על המקרה בגן אמרה לי אני בחיים לא ייתן לאף אחד לגעת בי זה אסור ורואים שהיא יודעת על מה היא מדברת אז אולי כן עדיף לדבר ולהגיד שזה אסור ..
 
הצגות ילדים נגד אלימות מינית

מכירות? מומלץ חברה שלי היא בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א והיא (היא חלק מצוות שמריץ הצגה בכל הארץ) משתתפת בהצגת ילדים נגד אלימות מינית. ההצגות רצות בגני ילדים ומאוד חשובות. יש גם קלטת (בכיכובה של גילה אלמגור שגם עברה הטרדה מינית בילדותה). חשוב מאוד מאוד!!ההצגות מתקיימות בשיתוף עם ההורים.
 
למעלה