אני צריכה עזרה בבדיקות דם

yana1221

New member
אני צריכה עזרה בבדיקות דם

שלום לכולם אני האמא המודאגת על הצהבת שיש לבת שלי, היא בת חודשיים והיום קיבלתי בדיקות דם אני צריכה עזרה איתם והאם לא כל כך גרוע כמו שאני חושבת? הרופא גם שלח אותנו לאולטרסאונד בטן, מה זה אומר?
 

nubi

New member
תיפקודי הכבד שלה לא תקינים

אבל אלו בדיקות חלקיות. על פניו נראה שחוץ מזה הכל בסדר. את לוקחת בעצמך איזשהן תרופות? שוב, ממליצה לך על בירור מקיף, לא דרך האינטרנט.
 

nubi

New member
במבט שני

יש אנמיה כלשהיא. הבדיקות חלקיות ולא ניתן לדעת על איזה רקע האנמיה. בילירובין גבוה ואנמיה מחשיד לכיוון של המוליזה. אבל שוב-זה לא לעניין באינטרנט. אם את מרגישה שאת לא מקבלת מספיק הסברים-תמשיכי בירור אצל המטולוג ילדים. ואין קשר להנקה-לפחות לא לפי בדיקות הדם.
 

nubi

New member
פירוק של כדוריות דם

כתוצאה מתגובה חיסונית/זיהום/חוסר באנזימים מסוימים/תרופות ועוד. במצב כזה משתחרר הרבה המוגלובין לדם, שמתפרק בין היתר לבילירובין וגורם לצהבת.
 

yana1221

New member
לרוחות מהעבר111

ממש תודה לך נקבע לי טור ליום רביעי לאולטרסאונד אני מקווה שבבדיקות הכבד יהיה בסדר, תגידי בבקשה המוליזה זה משהו מסוכן? אפשר לרפאות את זה? ואם (חס וחלילה) זה כבד מה הטיפולים?
 
אי אפשר לדעת

זה מאוד תלוי מה הגורם להמוליזה ואם יש בעיה אז מה הבעיה בכבד. רק רופא יוכל להגיד לך את זה. מכיוון שזה גם כמובן תלוי בסמנים חיצוניים אצל הילד (עפ"י בדיקה חיצונית של רופא) אז רק רופא יוכל להגיד מה הכיוון. נסי לשאול את הרופא מה הכיוון שלו ובמה הוא חושד. מחזיקה לך אצבעות שהכל בסדר. לנו הסבירו שלפעמים יש תהליך של המוליזה אצל תינוק אחרי לידה וזה עובר מעצמו ולא מעיד על בעיה כלשהי. מקווה שכך יהיה גם אצלכם.
 
NUBI - את נשמעת לי צודקת

דומה מאוד לתוצאות הבדיקות של עידו שלי ואצלו אכן היה מדובר בהמוליזה ולא בצהבת על רקע הנקה. יאנה - את חייבת להתייעץ עם רופא המטולוג ולקבל את כל התשובות. אנחנו מטופלים אצל פרופ' קפלינסקי המקסים מהמטולוגית ילדים בשיבא. את יכולה בינתיים להתייעץ איתו באתר המצורף, אבל בהחלט לא במקום רופא אמיתי. US בטן עושים כדי לשלול בעיה בכבד לפני המשך בירור (אצלנו היינו ויצא תקין ואז קיבלנו הפנייה להמטולוג מומחה). מדובר בבדיקה פשוטה לתינוק רק שצריך צום לפני כן של 3 שעות אם אני לא טועה.
 

yana1221

New member
לא, לא לוקחת שום תרופות

חוץ מויטמין לנשים מניקות, ברזל והיום התחלתי לקחת אומגה 3. למה הרופא רוצה לעשות אולטרסאונד בטן?
 

nubi

New member
לבדוק את הכבד שלה, כנראה

אבל צריך לעשות עוד בדיקות דם -טרנספרין, פריטין, משטח דם וכמובן בדיקות ספציפיות לאבחנה שבה חושדים. בקיצור-המטולוג ילדים.
 

nubi

New member
ועוד דבר

יכול להיות שיש לה משהו על רקע ויראלי-CMV למשל פוגע בתפקודי הכבד, ומחלה לאורך זמן גורמת לאנמיה. בקיצור-אני מרגישה כמו בחינת שלב ב'. יאללה-לרופא הכי מהר שאפשר
.
 

michal@gal

Active member
מנהל
זו סוג התמחות של רופאים

את צריכה לקבל הפנייה מרופא הילדים כדי להגיע להמטולוג, וכשאת מבקשת הפנייה, תבקשי שימליץ לך גם על המטולוג טוב באיזור שלכם.
 

T noki

New member
בוודאי שצריך עוד בדיקות

גם כדי לשלול המוליזה וגם תפקודי כבד נוספים, ועוד, כדי לשלול אבחנות אחרות הקשורות בהפרעה בתפקודי כבד. אין בבדיקות האלו מספיק מידע.
 
למעלה