אני צריך את העזרה שלכם....

G e e k

New member
אני צריך את העזרה שלכם....

טוב, אז ככה, יש לי בעיה אחת והיא פורמט כונן C, משום מה, הכונן נראה לי מוגן מפני פורמט (למרות שניתן למחוק קבצים דרך חלונות). מעולם לא התקנתי את חלונות XP אלא חלונות 98 ואני רגיל להתקין חלונות בצורה מתוארת להלן: 1. הכנסת דיסק אתחול חלונות 98 - ואני רואה תפריט (התקנה עם תקליטור, ללא תקליטור ועיון בקובץ עזרה) 2. אני פשוט הולך משם לדוס והולך לשורת פקודה: format c: וזה עבד אצלי מצוין אבל עם חלונות XP, אני נתקל בבעיה, למיטב הבנתי, מפרמטים את כונן בתוך התקנה של חלונות XP, עם תוכנה שנראית מיושנת להחריד, ושם ביקשתי לפרמט את כונן C אבל התוכנה פשוט מסרבת לתת לי לפרמט את הכונן בטענה כי הכונן יש קבצים זמניים של קבצי התקנה (אם הבנתי נכון). מה אני יכול לעשות כדי לפרמט לצמיתות את כונן C? אודה לכם מאוד על העזרה
 

yuv3

New member
תקלטון אתחול של 98 ו...

ממשיכים רגיל... אז עושים התקנה מהדיסק (אם אתה לא יודע שאל איך)
 

G e e k

New member
ניסיתי כבר...

זה פשוט לא עובד, הצלחתי בעזרת תקליטון אתחול של חלונות 98 למצב דוס, ומשם הקלדתי פקודה בכונן בC C:\ format c: אבל קיבלתי הודעה שגיאה (בדוס, כמובן), להלן תוכן ההודעה: Format not supported on drive c: Format terminated להלן התרגום: פורמט איננו נתמך בכונן סי פורמט הופסק מכאן, מה אפשר לעשות?
 

DUDU13

New member
אתה צריך דיסק איתחול של WIN-ME

חוץ מזה אתה יעול לבצע פירמוט בזמן התקנת ה- XP ממליץ שתעבור על המאמרים שפה לגבי פירמוט והתקנת WIN-XP .
 

Zeliran

New member
../images/Emo26.gif

אם אתה רוצה להתקין גם XP אז תאתחל את המחשב עם הדיסק התקנה של ה XP, תבחר להתקין את מערכת ההפעלה וכששואלים אותך אם אתה רוצה שבאותו הזמן הוא גם יפרמט את האארד דיסק, תבחר בכן
 

G e e k

New member
הבעיה היא שאי אפשר לאתחל את

המחשב עם דיסק שברשותי, אני צריך להפעיל את תוכנית ההתקנה דרך חלונות ולא הפעלה מחדש עם דיסק בכונן תקליטורים (למרות שהגדרתי בביוס שכונן תקליטורים הוא בעדיפות ראשונה)
 

G e e k

New member
אגב, חלונות נוכחית שאני משתמש

היא חלונות XP כנראה בעיה היא בסוג פורמט של הארד דיסק, הוא כבר הומר למפת NTPS, יכול להיות שבעיה קשורה לזה איכשהו?
 

Y0NaTaN

New member
NTFS לא תומך בדוס, ולכן

אי אפשר לפרמט דרך הדוס. אפשר רק דרך הדיסק של XP. קרא מאמר שכתבתי, על פירמוט והתקנת XP. אם אתה בכל זאת רוצה להשתמש בדיסקט אתחול, תצטרך להמיר את C לפורמט FAT32, בעזרת תוכנה יקרה מאוד - Magic Partition. יש תוכנה נוספת שהיא חינמית, אך לאף אחד אין נסיון איתה. עדי (עדי-אילת) הביא לפה בעבר לינק אליה, חפש אותה אם תרצה בעזרת חיפוש מתקדם.
 

libal

New member
לפי מיטב זכרוני

ניתן גם עם FDISK להמיר מNTFS ל FAT32 - ע"י מחיקת המחיצה ובנייתה מחדש .
 

G e e k

New member
קראתי בעיון רב במדריך שכתבת...

עלי לומר שהוא מצוין אבל משום מה, תוכנת התקנה דילגה על שלב מסוים שציינת במאמר שלך, אך לפני כן עלי לציין שלא ניתן להסיר את המחיצה C בגלל שיש בה רכיבים להתקנה של חלונות XP לכן הסרה של מחיצה C יפגע בהתקנה. נחזור לדליגת שלב מסוים, במאמר שציינת, בסעיף 10, עלי להקיש מקש C כדי להמשיך בהתקנה, לפני שהמשכתי, בחרתי בכונן C ככונן להתקנת חלונות XP, והוא דולג על השלב של פירמוט והולך לשלב של התקנה מה עושים?
 

Y. Welis

New member
הסרת מחיצה אינה פירמוט. שים לב

להבדל: מחיצה קיימת (כמו C) ניתנת לפירמוט רק ע"י תוכנה שרצה מחוץ למחיצה, כמו מדיסקט או CD או מחיצה אחרת. אפשר גם להסיר אותה לגמרי, בלי קשר למידע שיש עליה, ואז ליצור אותה מחדש. בתקליטור ההתקנה של XP, אם איתחלת מתוך ה-CD (התקליטור צריך Bootable: המקורי תמיד כזה), ובחרת בהתקנה ולא בשיחזור, אז תגיע לבחירה בין הכוננים ואיזו מערכת קבצים ליצור עליהם - NTFS או FAT32. אני ממליץ על האחרונה.
 

Zeliran

New member
אי אפשר לאתחל?

לא נשמע כל כך הגיוני.. יש סיכוי שאתה משתמש בדיסק צרוב שפשוט לא הוגדר שהוא יהיה bootable? תנסה אולי ליצור דיסק הפעלה בעזרת כמה תקליטונים
 
למעלה