אני פותח שירשור: חלופות לאתרי רט"ג

אני פותח שירשור: חלופות לאתרי רט"ג

סגירת ארצנו הקטנה והמוקפת אויבים על ידי רשות הטבע והגנים הפכה למכה. סגרו את חניון האגם בכרמל, סגרו את נחל עמוד, סגרו את החצבני, עומדים לסגור את נחל תנינים ועוד היד נטויה. למי שעוסק בתיירות נכנסת זאת לא בעיה. קודם כל כי אין תיירות נכנסת, אבל יש להם אופציה של כרטיס ירוק שמאפשר כניסה לכל הגנים ב-14 יום. למי שעוסק בתיירות פנים ובתיירות חינוכית, עומס האתרים הוא בהחלט בעיה. לכן אני מציע שנפתח כאן שירשור שבו נספר על אלטרנטיבות לאתרי רשות שמורות הטבע, שאליהם צריך לשלם כניסה או שנספר איך אפשר לטייל באותו אתר בלי לשלם. כל מי שיש לו רעיון בכוון זה - מוזמן לכתוב אותו כהמשך להודעה זו. תחליפים לגן לאומי מערות בית גוברין: == מערות אפשר לראות בלוזית, בחורבת רסק (ליד תל גודד), בפארק בריטניה (מערת קולומבריום על שביל בורות ובארות ובית בד בחורבות עגור, בחורבת מדרס, בחורבת חזן (אמציה). == תחליפים לפינות פיקניק יש בפארק בריטניה וביער המלאכים. == תחליף לתל מראשה, תל עתיק - תל לכיש. תחליף עדיף, אפילו. כל מי שיש לו רעיון - לשרשר כאן בהמשך. אני אדאג שזה יהיה בעמוד הראשון ובסוף נכין מזה מאמר / קישור שיעמוד לרשות הציבור.
 
לא חייבים לשלם בנחל עמוד.

הגביה נעשית רק בעין יקים. לטענת הפקח, הם גובים ממשי שנכנס במורד ו' למון ומי שנכנס ממשטרת א-תינה. הם לא גובים מי שנכנס מנחל שכוי וממי שנכנס משח' כוויס. מנחל שכוי ולמטה הנחל חינם. כלומר: אם אתם לא עוברים ליד עין יקים או משטרת א-תינה, אתם לא משלמים. מי שהיה בנחל ויש לו מידע נוסף איך דופקים את המערכת, מוזמן לספר לנו.
 
נחל עמוד

אפשר באמת לרדת בנחל שכווי ולעלות בנחל מירון. המסלול הרבה יותר יפה, אבל גם יותר ארוך. למה אתה מתכוון "הם גובים בואדי למון" כמה נקודות גבייה יש להם?
 
מחדשות נחל שניר, מעשיות ונפלאות.

הגביה בנחל שניר (חצבני) נעשית ליד דג על הדן. יש שילוט מול הגושרים. אין כניסה מגשר מעין ברוך. יש שם בריכות שכשוך. אפשר לשהות בבריכות השכשוך אבל אי אפשר ללכת לגשר מעין ברוך. תשאלו אותי? לשלם 18 ש"ח בשביל להשתכשך בלי לטייל במורד נחל שניר - לא שווה.
 
לא חייבים לשלם בחניון האגם בכרמל

רשות הטבע והגנים גובה כסף עבור הכניסה לחניון האגם בכרמל. השלום הוא 30 ש"ח למכונית ולא לפי אדם. הגביה נעשית על כביש הכניסה לחניון. מי שרוצה לטייל, יכול להמנע מהגביה הזאת אם מחנים ליד מחצבות קדומים. אפשר הכנס ברגל ולעלות משם לחניון מחצבות קדומים או להמשיך הלאה לחניונים שקרובים לקו הרכס של הכרמל. גם הכניסה לנחל אורן, בכניסה לשויצריה הקטנה ובחניון היערנים גובים את הסכום הזה. יש חניונים אחרים, טובים לא פחות, שבהם אפשר לשהות חינם.
 
למעלה