אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק

מצב
הנושא נעול.
אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק

אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק
למי שלא הבין תכותרת זה מתוך השיר של זה מהיי פייב המילים המקוריות "אולי אני עומד על צוק, אולי זה העולם דפוק אבל אני..." בקיצור אז דבר אחד שישגע אותי לעולמים, וזה דבר שלא פעם ולא פעמיים הלחיץ אותי. אתה מגיע לתחנה גדולה, כמו ת"א מרכז, כמו בנימינה קונה כ.נסיעה, ולא יודע על איזה רציף לעמוד, אתה אמור לנחש זה עוד במקרה הטוב, במקרה הגרוע, אתה צריך להלחיף רכבת בבנימינה נגיד, אתה יוצא ברציף X ואין לך מושג לאן לרדת, בוא נגיד ויש לך 2 דק כמו בד"כ להחליף והרכבת מאחרת בדקה, כלומר נשארת לך דקה אחת לברר ועוד דקה להחליף רציף מה אנחנו רובוטים?
 

oh-da

New member
נכון, לפעמים הם לא מודיעים...

אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק
למי שלא הבין תכותרת זה מתוך השיר של זה מהיי פייב המילים המקוריות "אולי אני עומד על צוק, אולי זה העולם דפוק אבל אני..." בקיצור אז דבר אחד שישגע אותי לעולמים, וזה דבר שלא פעם ולא פעמיים הלחיץ אותי. אתה מגיע לתחנה גדולה, כמו ת"א מרכז, כמו בנימינה קונה כ.נסיעה, ולא יודע על איזה רציף לעמוד, אתה אמור לנחש זה עוד במקרה הטוב, במקרה הגרוע, אתה צריך להלחיף רכבת בבנימינה נגיד, אתה יוצא ברציף X ואין לך מושג לאן לרדת, בוא נגיד ויש לך 2 דק כמו בד"כ להחליף והרכבת מאחרת בדקה, כלומר נשארת לך דקה אחת לברר ועוד דקה להחליף רציף מה אנחנו רובוטים?
נכון, לפעמים הם לא מודיעים...
אך בתחנת עכו בכל פעם כשנסעתי הודיעו באיזה רציף... בת"א השלום לא הודיעו הרבה, ובחוף הכרמל הייתי צריך לשאול באיזה רציף, אך שם לפי ידיעתי יש רציף קבוע לת"א...
 

איליה.

New member
אבל תמיד יש לוחות אלקטרוניים

אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק
למי שלא הבין תכותרת זה מתוך השיר של זה מהיי פייב המילים המקוריות "אולי אני עומד על צוק, אולי זה העולם דפוק אבל אני..." בקיצור אז דבר אחד שישגע אותי לעולמים, וזה דבר שלא פעם ולא פעמיים הלחיץ אותי. אתה מגיע לתחנה גדולה, כמו ת"א מרכז, כמו בנימינה קונה כ.נסיעה, ולא יודע על איזה רציף לעמוד, אתה אמור לנחש זה עוד במקרה הטוב, במקרה הגרוע, אתה צריך להלחיף רכבת בבנימינה נגיד, אתה יוצא ברציף X ואין לך מושג לאן לרדת, בוא נגיד ויש לך 2 דק כמו בד"כ להחליף והרכבת מאחרת בדקה, כלומר נשארת לך דקה אחת לברר ועוד דקה להחליף רציף מה אנחנו רובוטים?
אבל תמיד יש לוחות אלקטרוניים
בכל רציף, ועליהם כתוב לאן הרכבת מהרציף הזה! בתחנות שבתל אביב כל הלוחות האלקטרוניים נמצאים על הגשר מעל התחנה (או באוניברסיטה - במעבר שמתחת) והם כולם קרובים אחד לשני. אתה יכול לעמוד על הגשר ולראות ישר את כל הלוחות, ולבחור באיזה מהם יש את הרכבת שאתה צריך.
 
לוחות אלקטרוניים ברכבת ישראל

אבל תמיד יש לוחות אלקטרוניים
בכל רציף, ועליהם כתוב לאן הרכבת מהרציף הזה! בתחנות שבתל אביב כל הלוחות האלקטרוניים נמצאים על הגשר מעל התחנה (או באוניברסיטה - במעבר שמתחת) והם כולם קרובים אחד לשני. אתה יכול לעמוד על הגשר ולראות ישר את כל הלוחות, ולבחור באיזה מהם יש את הרכבת שאתה צריך.
לוחות אלקטרוניים ברכבת ישראל
לצערי הרב מאוד אני חייב לתקן ולומר שלא בכל התחנות של רכבת ישראל מוצבים שלטים אלקטרוניים. דוגמאות: נהריה, עכו, תחנות הקריות, לב המפרץ וחוצות המפרץ, עתלית ועוד. בתחנות כמו נהריה או עכו, בהם הרכבות יוצאות מרציפים שונים בזמנים שונים זה די חסר, אבל למעשה זה חסר מאוד בכל התחנות - מידע מיידי ופשוט של לאן נוסעת הרכבת הבאה שתגיע ובעצם מתי בכלל צפויה הרכבת הבאה שעוצרת בתחנה. אני באמת לא מבין מדוע לא טורחת רכבת ישראל להמשיך את מגמת אמצע שנות ה-90 של התקנת לוחות כאלו בכל תחנה שעוברת שיפוץ. התשתית הטכנית הרי כבר קיימת בכל התחנות (מבחינת תקשורת נתונים ומאגר מידע ממוחשב של לוח הזמנים).
 

K85

New member
גם בת"א ההגנה

לוחות אלקטרוניים ברכבת ישראל
לצערי הרב מאוד אני חייב לתקן ולומר שלא בכל התחנות של רכבת ישראל מוצבים שלטים אלקטרוניים. דוגמאות: נהריה, עכו, תחנות הקריות, לב המפרץ וחוצות המפרץ, עתלית ועוד. בתחנות כמו נהריה או עכו, בהם הרכבות יוצאות מרציפים שונים בזמנים שונים זה די חסר, אבל למעשה זה חסר מאוד בכל התחנות - מידע מיידי ופשוט של לאן נוסעת הרכבת הבאה שתגיע ובעצם מתי בכלל צפויה הרכבת הבאה שעוצרת בתחנה. אני באמת לא מבין מדוע לא טורחת רכבת ישראל להמשיך את מגמת אמצע שנות ה-90 של התקנת לוחות כאלו בכל תחנה שעוברת שיפוץ. התשתית הטכנית הרי כבר קיימת בכל התחנות (מבחינת תקשורת נתונים ומאגר מידע ממוחשב של לוח הזמנים).
גם בת"א ההגנה
אין עדיין שילוט אלקטרוני ועל כל רכבת שנכנסת לתחנה מודיעים במערכת הכריזה לאן היא מגיעה. השבוע נסעתי מתל אביב ההגנה לקרית מוצקין וב-10 הדקות שחיכיתי על הרציף עברו 4 רכבות (שתיים לכל כיוון) לפני שהגיעה הרכבת לנהריה. ולכרוז של התחנה (או המנהל) הייתה הרבה עבודה. בתחנה מרכזית כמו ת"א ההגנה חייב להיות שילוט אלקטרוני ובאמת התפלאתי שהוא עדיין לא הותקן. אבל בסך הכל נהנתי מאוד מן הנסיעה הזו ברכבת הישירה שהורכבה משלושה מערכי IC3 והגיעה לקרית מוצקין בזמן שיא של שעה ו-11 דקות. בעניין הזה אין כמו הרכבת!
 

איליה.

New member
וואו, שעה ו-11 מההגנה למוצקין?

גם בת"א ההגנה
אין עדיין שילוט אלקטרוני ועל כל רכבת שנכנסת לתחנה מודיעים במערכת הכריזה לאן היא מגיעה. השבוע נסעתי מתל אביב ההגנה לקרית מוצקין וב-10 הדקות שחיכיתי על הרציף עברו 4 רכבות (שתיים לכל כיוון) לפני שהגיעה הרכבת לנהריה. ולכרוז של התחנה (או המנהל) הייתה הרבה עבודה. בתחנה מרכזית כמו ת"א ההגנה חייב להיות שילוט אלקטרוני ובאמת התפלאתי שהוא עדיין לא הותקן. אבל בסך הכל נהנתי מאוד מן הנסיעה הזו ברכבת הישירה שהורכבה משלושה מערכי IC3 והגיעה לקרית מוצקין בזמן שיא של שעה ו-11 דקות. בעניין הזה אין כמו הרכבת!
וואו, שעה ו-11 מההגנה למוצקין?
באמת נורא מעט.
 

K85

New member
שעה ו-11 דקות על השעון!

וואו, שעה ו-11 מההגנה למוצקין?
באמת נורא מעט.
שעה ו-11 דקות על השעון!
יצאתי מת"א ההגנה ב-18:57 וירדתי במוצקין ב-20:08. הרכבת לא עצרה באף תחנה בין תל אביב לחיפה ולקח לה להגיע מת"א האוניברסיטה לחיפה חוף הכרמל 36 דקות בלבד!
 
איזה רכבת זו היתה?

שעה ו-11 דקות על השעון!
יצאתי מת"א ההגנה ב-18:57 וירדתי במוצקין ב-20:08. הרכבת לא עצרה באף תחנה בין תל אביב לחיפה ולקח לה להגיע מת"א האוניברסיטה לחיפה חוף הכרמל 36 דקות בלבד!
איזה רכבת זו היתה?
קומותיים, IC3 , מו-דו ספרדי?
 

Eyal Brami

New member
|מלוחות אלקטרוניים לא מעודכנים !!!

לוחות אלקטרוניים ברכבת ישראל
לצערי הרב מאוד אני חייב לתקן ולומר שלא בכל התחנות של רכבת ישראל מוצבים שלטים אלקטרוניים. דוגמאות: נהריה, עכו, תחנות הקריות, לב המפרץ וחוצות המפרץ, עתלית ועוד. בתחנות כמו נהריה או עכו, בהם הרכבות יוצאות מרציפים שונים בזמנים שונים זה די חסר, אבל למעשה זה חסר מאוד בכל התחנות - מידע מיידי ופשוט של לאן נוסעת הרכבת הבאה שתגיע ובעצם מתי בכלל צפויה הרכבת הבאה שעוצרת בתחנה. אני באמת לא מבין מדוע לא טורחת רכבת ישראל להמשיך את מגמת אמצע שנות ה-90 של התקנת לוחות כאלו בכל תחנה שעוברת שיפוץ. התשתית הטכנית הרי כבר קיימת בכל התחנות (מבחינת תקשורת נתונים ומאגר מידע ממוחשב של לוח הזמנים).
|מלוחות אלקטרוניים לא מעודכנים !!!
הלוחות האלקטרונים בתחנת השלום למשל ( על הרציף ) מתעדכנים בפיגור למהלך הרכבות עצמן שיא הפיגור הינו בימי א העמוסים לעייפה כמו כן השילוט על הרכבות הכרחי אף הוא - כמו ברכבות הקומותיים בדחיפות !!!
 

Neta558

New member
יש חוקיות, לא?

אני עומד על רציף,אולי זה הרכבת דפוק
למי שלא הבין תכותרת זה מתוך השיר של זה מהיי פייב המילים המקוריות "אולי אני עומד על צוק, אולי זה העולם דפוק אבל אני..." בקיצור אז דבר אחד שישגע אותי לעולמים, וזה דבר שלא פעם ולא פעמיים הלחיץ אותי. אתה מגיע לתחנה גדולה, כמו ת"א מרכז, כמו בנימינה קונה כ.נסיעה, ולא יודע על איזה רציף לעמוד, אתה אמור לנחש זה עוד במקרה הטוב, במקרה הגרוע, אתה צריך להלחיף רכבת בבנימינה נגיד, אתה יוצא ברציף X ואין לך מושג לאן לרדת, בוא נגיד ויש לך 2 דק כמו בד"כ להחליף והרכבת מאחרת בדקה, כלומר נשארת לך דקה אחת לברר ועוד דקה להחליף רציף מה אנחנו רובוטים?
יש חוקיות, לא?
עד כמה ששמתי לב, רציף 1 הוא לכיוון צפון, רציף 2 לכיוון דרום. אם זה באמת נשמר בצורה הזאת בכל התחנות (זה רק ממה ששמתי לב בכמה תחנות שהייתי בהן) זה דיי נוח. אף על פי שבאמת לא מקדישים לזה הרבה מחשבה. מעטות הן התחנות בהן מצוין כיוון הנסיעה בירידה\עליה לרציף. אין דבר מרגיז יותר מלפספס רכבת בחצי דקה כי רצת לרציף הלא נכון!!! (זיכרון לא נעים על איחור של שעה לחיפה...גררר)
 

יהוושע

New member
זגרבנה....

יש חוקיות, לא?
עד כמה ששמתי לב, רציף 1 הוא לכיוון צפון, רציף 2 לכיוון דרום. אם זה באמת נשמר בצורה הזאת בכל התחנות (זה רק ממה ששמתי לב בכמה תחנות שהייתי בהן) זה דיי נוח. אף על פי שבאמת לא מקדישים לזה הרבה מחשבה. מעטות הן התחנות בהן מצוין כיוון הנסיעה בירידה\עליה לרציף. אין דבר מרגיז יותר מלפספס רכבת בחצי דקה כי רצת לרציף הלא נכון!!! (זיכרון לא נעים על איחור של שעה לחיפה...גררר)
זגרבנה....
 
רציפים בתחנות רכבת

יש חוקיות, לא?
עד כמה ששמתי לב, רציף 1 הוא לכיוון צפון, רציף 2 לכיוון דרום. אם זה באמת נשמר בצורה הזאת בכל התחנות (זה רק ממה ששמתי לב בכמה תחנות שהייתי בהן) זה דיי נוח. אף על פי שבאמת לא מקדישים לזה הרבה מחשבה. מעטות הן התחנות בהן מצוין כיוון הנסיעה בירידה\עליה לרציף. אין דבר מרגיז יותר מלפספס רכבת בחצי דקה כי רצת לרציף הלא נכון!!! (זיכרון לא נעים על איחור של שעה לחיפה...גררר)
רציפים בתחנות רכבת
בכל הקו הכפול (כיום, מתחנת קרית מוצקין תפעולית ועד לתחנת רחובות) רכבות צפונה נוסעות במסילה המערבית ורכבות דרומה נוסעות במסילה המזרחית. לפיכך, בתחנות בקו זה בהן רק שני רציפים (כמו ת"א השלום, ת"א ההגנה, לב המפרץ וכיו"ב) הרכבות אמורות תמיד לעצור באותו הרציף (אם אין תקלות ובעיות). בתחנות כמו בנימינה ות"א מרכז יש רציפים בהם מחליפות רכבות את כיוון נסיעתן - מגיעות לרציף וחוזרות חזרה ואילו בתחנות כמו נהריה ועכו עוצרות הרכבות בשעות שונות ברציפים שונים (וללא שילוט אלקטרוני בתחנה...). אכן מצב מבלבל ולא נוח לנוסע הלא מנוסה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה