יונתן אריאלי
New member
אני עומדת להשתגע ... כל מלה תעזור
שבת שלום ומועדים לשמחה, מבקשת בעצתכם המומחים .... ים שלי בן שנתיים ותשעה חודשים מאובחן כבר שנה כ P.D.D NOS עי' דר גל מאירי פסיכאיטר מסורוקה. נמצא מפברואר בגן טיפולי באילת שנמצא בתוך המכון להתפתחות הילד. זו המסגרת היחידה לגיל טרום משרד החינוך. במהלך השנה בהרבה עבודה בגן ובבית ים עשה צעדים ענקיים. יש לו קשר עין כמעט מוחלט, הוא מגיב היטב לשמו, למד להצביע על חפצים כשנשאל לגביהם (גם כאשר יש ספר סגור ואני שואלת איפה נמצא ... הוא ידפדף עד שימצא)הוא מסוגל להמתין לתורו בצורה טובה ומנומסת , יש ניצנים של משחק משותף אבל רק בבנית קוביות (במספר מקרים שיתף פעולה בצורה שכל אחד שם בתורו קוביה). לים יש אח תאום יחד הם יכולים לצחוק, הוא יודע לבקש ממנו להפעיל עבורו את המחשב , הוא מאד אינטרקטיבי עם המחשב ואחיו יודע מה מצחיק אותו ולא פעם הם יושבים יחד וצוחקים מול המסך.( האם ניתן להגדיר זאת כסוג של תקשורת?). ים כל היום מלמל צלילים והברות , אומר את המלים עוד, די,ועושה ג'סטות כמעט לכל דבר שלימדתי אותו. אז מה הבעיה?????? אז ככה, השנה בגן של ים יש קבוצה של 12 ילדים מהם 3 בספקטרום והשאר C.P במצבים שונים , ילדים עם פיגור ועוד מספר תסמונות שאני לא יודעת מהן, בקיצור כל ילד מקסים ככל שיהיה בעל לקויות מסוג אחר. בניגוד לשנה הקודמת בה ים היה רץ בבקר לגן באושר השנה הוא מסרב ללכת לגן , כבר כשמתקרבים לאיזור הגן הוא בוכה , אני צריכה להרים אותו על הידיים כדי להכניס אותו לחצר הגן , הפרידות קשות והוא פחות שמח לטעמי. (4 אנשי צוות הם משנה קודמת ו3 חדשים - בין המטפלים יש לו מרפאה בעיסוק חדשה)הגננת טוענת שהכל פרי דמיוני כיון שהוא מתפקד נהדר בגן . האינטואציה שלי זועקת לילד לא טוב !!!! כשאני לוקחת את גל התאום של ים לגן שלו (כיתת בוגרים במעון ויצו) ים מסרב לצאת משם , הוא כל כך מאושר שם ... ניסיתי לקחת אותו לא רק לביקור חטוף אלא לשעתים ראשונות של הבוקר והיה קשה מאד לנתק אותו מהמקום... הוא שיחק בקוביות עם הילדים האחרים , הוא שיחק בחצר במתקנים והיה דיי לבד אבל... ראיתי כי רוב הילדים עדין לא יוצרים משחק משותף... מה לדעתכם כדאי לעשות... האם ללכת על האינטואציה שלי ולהעביר אותו למסגרת רגילה ולמצוא סייעת לתיווך? להשאיר בגן שבו אין לו מקור חיקוי טוב אבל המטפלים נמצאים במקום וכאילו הגן מתכוונן לטיפול בו ? את הקלינאית תקשורת (שלטעמי לא עושה איתו כלום) והמרפאה בעיסוק אני יכולה לתת לו אחה"צ , את הפסיכולוגית המלווה גם ככה הוא פוגש בשעה 15:00 . אנחנו גרים באילת ואין מסגרות אחרות .... תודה מקרב הלב למי שהגיע עד כאן וזה היה ארוך ומבולבל ונתן את עצתו... אריאלי
שבת שלום ומועדים לשמחה, מבקשת בעצתכם המומחים .... ים שלי בן שנתיים ותשעה חודשים מאובחן כבר שנה כ P.D.D NOS עי' דר גל מאירי פסיכאיטר מסורוקה. נמצא מפברואר בגן טיפולי באילת שנמצא בתוך המכון להתפתחות הילד. זו המסגרת היחידה לגיל טרום משרד החינוך. במהלך השנה בהרבה עבודה בגן ובבית ים עשה צעדים ענקיים. יש לו קשר עין כמעט מוחלט, הוא מגיב היטב לשמו, למד להצביע על חפצים כשנשאל לגביהם (גם כאשר יש ספר סגור ואני שואלת איפה נמצא ... הוא ידפדף עד שימצא)הוא מסוגל להמתין לתורו בצורה טובה ומנומסת , יש ניצנים של משחק משותף אבל רק בבנית קוביות (במספר מקרים שיתף פעולה בצורה שכל אחד שם בתורו קוביה). לים יש אח תאום יחד הם יכולים לצחוק, הוא יודע לבקש ממנו להפעיל עבורו את המחשב , הוא מאד אינטרקטיבי עם המחשב ואחיו יודע מה מצחיק אותו ולא פעם הם יושבים יחד וצוחקים מול המסך.( האם ניתן להגדיר זאת כסוג של תקשורת?). ים כל היום מלמל צלילים והברות , אומר את המלים עוד, די,ועושה ג'סטות כמעט לכל דבר שלימדתי אותו. אז מה הבעיה?????? אז ככה, השנה בגן של ים יש קבוצה של 12 ילדים מהם 3 בספקטרום והשאר C.P במצבים שונים , ילדים עם פיגור ועוד מספר תסמונות שאני לא יודעת מהן, בקיצור כל ילד מקסים ככל שיהיה בעל לקויות מסוג אחר. בניגוד לשנה הקודמת בה ים היה רץ בבקר לגן באושר השנה הוא מסרב ללכת לגן , כבר כשמתקרבים לאיזור הגן הוא בוכה , אני צריכה להרים אותו על הידיים כדי להכניס אותו לחצר הגן , הפרידות קשות והוא פחות שמח לטעמי. (4 אנשי צוות הם משנה קודמת ו3 חדשים - בין המטפלים יש לו מרפאה בעיסוק חדשה)הגננת טוענת שהכל פרי דמיוני כיון שהוא מתפקד נהדר בגן . האינטואציה שלי זועקת לילד לא טוב !!!! כשאני לוקחת את גל התאום של ים לגן שלו (כיתת בוגרים במעון ויצו) ים מסרב לצאת משם , הוא כל כך מאושר שם ... ניסיתי לקחת אותו לא רק לביקור חטוף אלא לשעתים ראשונות של הבוקר והיה קשה מאד לנתק אותו מהמקום... הוא שיחק בקוביות עם הילדים האחרים , הוא שיחק בחצר במתקנים והיה דיי לבד אבל... ראיתי כי רוב הילדים עדין לא יוצרים משחק משותף... מה לדעתכם כדאי לעשות... האם ללכת על האינטואציה שלי ולהעביר אותו למסגרת רגילה ולמצוא סייעת לתיווך? להשאיר בגן שבו אין לו מקור חיקוי טוב אבל המטפלים נמצאים במקום וכאילו הגן מתכוונן לטיפול בו ? את הקלינאית תקשורת (שלטעמי לא עושה איתו כלום) והמרפאה בעיסוק אני יכולה לתת לו אחה"צ , את הפסיכולוגית המלווה גם ככה הוא פוגש בשעה 15:00 . אנחנו גרים באילת ואין מסגרות אחרות .... תודה מקרב הלב למי שהגיע עד כאן וזה היה ארוך ומבולבל ונתן את עצתו... אריאלי