אני מתכנתת מתחילה, יש לי כמה שאלות:

מנפיסט

New member
אני מתכנתת מתחילה, יש לי כמה שאלות:

* איך מנהלים Resize - כלומר יש לי פריים, וכפתור, איך אני עושה שהפריים יגדל אוטומטית לפי גודל ה form, ושהכפתור יזוז בהתאם לטופס? * איך מבצעים פוקוס? - כלומר אני לא רוצה שחלון יאבד פוקוס - כמו מאפיינים שיש לפעמים... * בכל תוכנה איכותית יש בתפריט EDIT, שכולל Cut Copy Paste Undo. האם אני יכולה להוסיף לתפריט שלי אפשרות כזאת, בלי לנהל את זה לבד - היינו, בלי לדעת אם יש clipboard, ולהוריד או לשים Diable על כל הקשור ל ClipBoard לכל תפריט? האם אפשר להגדיר שהתפריט יהיה זהה לזה שמופיע בלחיץ ימני בעכבר (ששם זה אכן קיים)?
 

syossy

New member
תשובה

שלום, 1. אין משהו אוטומטי עליך לנהל את זה בקוד בעצמך. השתמשי במאפיינים כמו Top,Left,Width ו Height ובשירות כמו Move. 2. יש מושג של פתיחת חלון באופן מודאלי: frm.Show vbModal. 3. אין משהו אוטומטי עליך לנהל את זה בקוד. כל טוב, יוסי
 

GoldenEvil

New member
בעצם

ראיתי את התשובה שלך אבל הרגשתי שהיא לא מלאה ואני צריך להוסיף משהו השאלה הראשונה באמת תלויה בסוג הויז`ואל בייסיק שיש לך. אם יש לך ויבי 7 (visual basic .net) שניתן להורדה חינם (זה גירסת בטא) מהאתר של מייקרוסופט אז יש לו מאפיין שנקרא anchor שבעצם מצמיד כפתור או כל דבר אחר לפורם ככה שאם אתה מצמיד כפתור לצד הימני למטה של הפורם אז שאתה מגדיל את הפורם הכפתור ישאר באותו מרחק שהיה קודם מהצד הימני למטה. שימושי הא? חוצמזה גם בקשר לשתי השאלות האחרות חסר משהו. בשאלה שניה אפשר להשתמש בAPI שיגרום לחלון להיות תמיד למעלה ובשאלה שלישית אפשר להשתמש באשף (wizard) כדי ליצור את התוכנה וזה עושה את כל התפריט של ה cut, open, new וכו וכו... לבד. עמית
 
למעלה