אני מתחילה לטבוע במחשבות...

חנזלדה

New member
אני מתחילה לטבוע במחשבות...

אני קוראת כאן בפורום, וקוראת את הספר של בר, ומתחילה לתהות... אני בשבוע 6, והיה לי ביקור אחד אצל רופא נשים לפני כשבוע, אז הוא העריך את גיל התינוק, ואפילו ראינו דופק. אבל... הוא לא שלח אותי לבדיקות דם, לא שקל אותי, לא בדק לי דופק, לא קבע לי תור לסריקות. החלפתי רופא (גם בגלל הדברים האלו, וגם בגלל סיבות נוספות). ביום חמישי יש לי תור לרופא החדש (שהמליצו לי עליו בפורום). האם הוא יעשה את כל הדברים האלו ? אני צריכה לבקש (למשל, קביעת גורם Rh) ? אני צריכה להלחץ שאני לא עולה במשקל ? אני מתחילה לטבוע במחשבות... (וזה, בנוסף לחרדות של "מה יקרה אם ההריון הזה לא מתפתח")
 

טאש

New member
גם הרופא שלי לא עשה את כל הנ"ל ולכן

עשיתי גם מעקב בטיפת חלב, שעושות בדיוק את הדברים האלו: משקל, לחץ דם, דופק, חלבון בשתן ומשבוע מסויים גם מאזינים לעובר במכשיר דופלר. הרופא כן אמור לשלוח אותך לבדיקות דם לקביעת סוג דם (כולל גורם Rh) ספירה כללית, בדיקות נוגדנים לאדמת ול-CMV ועוד
 

noola

New member
בשבוע ששי זה עוד מוקדם בשביל להתחיל

לדבר על כל הבדיקות שאת מציינת (אולי מלבד בדיקת דם). את הרי תהיי במעקב, וככל שתתקדמי בהריון יתחילו לדבר איתך על כל הבדיקות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
בשביל זה הולכים לטיפת חלב

ושם שולחים לבדיקות דם, משקל, לחץ דם וכו'. הרופא גם לא קובע תור לסריקות. הסריקות ברובן הן פרטיות. בדר"כ הרופא צריך לתת לך דף שבו מפורטות כל הבדיקות שצריך לבצע בהריון ומתי צריך לבצע אותן.
 

mich12345

New member
טיפת חלב

מתי מומלץ להתחיל ללכת לטיפת חלב? אני בשבוע 8+2, בשבוע שעבר עשיתי אולטרה סאונד וראינו דופק והשבוע יש לי פגישה עם הרופא לדבר על הכול, אני מניחה שגם על כל הבדיקות שאצטרך לעשות. כדאי ללכת לטיפת חלב במקביל או לחכות?
 

michal@gal

Active member
מנהל
טיפת חלב

אני הלכתי בפעם הראשונה בשבוע 12-13, ואחר-כך פעם בחודש. ככל שמתקרבים לת.ל.מ. הביקורים נעשים צפופים יותר, בעיקר בשביל מעקב על לחץ דם וחלבון בשתן.
 
בשבוע שישי אפשר כבר לראות דופק????

גם אני רוצה, אני חושבת שאני אצא מדעתי
עד 1/12 (אז קבעו לי אולטרא סאונד ראשוני). אני אהיה בשבוע שביעי + 3 ימים. אולי כדאי לבקש להקדים את האולטרא סאונד? מה אתן אומרות?
 

stone21

New member
בעיקרון אפשר

אבל כדאי לחכות כי לא תמיד רואים דופק בשבוע שישי וכדי לא להתאכזב תחכי יהיה לך עוד הרבה פעמים לראות את העובר
 

Boncha

New member
מבינה אותך, אבל אל תדאגי

גם אני מייד שגיליתי שאני בהריון קראתי כל חומר אפשרי, ולא הבנתי למה הרופא לא בודק אותי - משקל לחץ דם וכו', וגם אני החלפתי כמה רופאים שבכלל לא הסתכלו אלי, רק הקלידו במחשב והעירו הערות ציניות (כמו - אחד ששאל את בעלי אם הוא בהריון... כאילו למה הוא בא איתי) ובטח בטח לא הסבירו כלום למה לצפות מה לעשות וכאלו, אז אחרי 3 רופאים התיאשתי והלכתי לרופא פרטי... שנתן מיד הפנייה לבדיקות דם, אבל לחץ דם ומשקל הוא בדק רק בפגישה שהיתה לי אחרי, בשבוע 9 - וגם פתח כרטיס הריון הבנתי שאת כל הבדיקות האלו והמעקב אפשר לעשות בטיפת חלב, אבל בגלל שלא מצאתי רופא נורמלי - בלי קשר למעקב אז החלטתי ללכת לרופא פרטי שגם כבר עושה את השאר. לגבי סקירות ותורים אחרים אין מה למהר לרוב הרופאים צריך לקבוע תור שלושה עד ארבעה שבועות מראש - סקירה מוקדמת למיטב הבנתי עושים בין שבוע 14 ל 16 כך שיש לך עוד זמן (אלא עם כן את מתכננת ללכת לרופא סופר דופר מבוקש ואז אולי צריך לקבוע עוד קודם) בכל אופן סקירה מוקדמת שקיפות ושאר בדיקות לרוב הינן פרטיות ואת צריכה להתקשר ולקבוע תור לבד ולא הרופא המטפל קובע לך (אלה עם כן ישנו איזה שהוא גורם סיכון ואז הקופה משלמת ואת צריכה הפנייה מהרופא אני חושבת - לא מבינה בזה). לגבי עליה במשקל - בשליש הראשון לא אמורים לעלות במשקל - אני לדוגמא דווקה יורדת - ומאוד מרוצה מהעיניין, מישהיא שמה טבלת אקסל כאן לפני כמה ימים בנושא. ולגבי דאגות, תחשבי חיובי ויהיה חיובי!, עובדה שכל יום נולדים המון תינוקות ורדרדים חמודים ובריאים, אז זה אפשרי, וגם לך זה יהיה, אין שום סיבה לדאגה.
 
למעלה