אני מחפשת מתכון בסיסי לבצק

ifit

New member
אני מחפשת מתכון בסיסי לבצק

אשר יכול להתאים מתחת לכל מילוי של פשטידה מלוחה, משהו מהיר וטעים. תודה לכולם ולאיילת.
 
בצק לפשטידה

כוס וחצי קמח מעט מלח מעט סוכר 100 גר חמאה בקוביות קטנות מערבבים כל החמרים ומפוררים ביד את החמאה יחד עם הקמח, עד שהכל הופך לפרורים קטנים. מוסיפים כ-2 כפות מים קרים ולשים עד שמתקבל בצק אחיד. משהים הבצק לפחות לחצי שעה במקרר ואז הוא מוכן לשימוש.
 
ועוד יותר קל

את הקמח, המלח והחמאה (אישית הייתי מוותרת על הסוכר), מניחים במעבד מזון, ומערבלים, בעזרת להב הפלדה, רק עד שהחמאה ``נעלמת`` והתערובת דומה יותר לפירורי לחם. מעבירים לקערה, מוסיפים 3 כפות מים קרים מאוד ומשתדלים לא ללוש יותר מידי. את הבצק מעצבים לכדור, משטחים ועוטפים בניילון נצמד. מניחים במקרר למשך 30 דקות, כדי שלא יתכווץ במהלך האפייה. אפשר להמיר מחצית מכמות החמאה במרגרינה- כדי שהבצק יהיה פריך יותר, ולהעשיר את תוספת המים בחלמון ביצה. מה שחשוב בוא להקפיד על תנאים ``קרים``ץ שהחמאה והמים יהיו קרים, שפעולת מעבד המזון לא לחמם אותם יותר מידי, שמשטח הלישה או הרידוד יהיה משיש ושהבצק ינוח כמו שצריך במקרר. בהצלחה
 

ronni

New member
אולי טיפשי-אבל קל

הכי קל ובסיסי (אך לגמרי לא גורמה)- אפשר להכין בצק שק``ם שהוא קל להכנה ונייטרלי בטעמו כך שניתן להשתמש בו להכנת מאפים מלוחים וגם מתוקים. 1 שמנת חמוצה (השתמשתי גם בלבן ויצא בסדר גמור) 1 חבילה קטנה של קמח תופח 1 מרגרינה/בטעם חמאה לשים לבצק אחיד ומשהים שעה במקרר. זהו!!!!
 
למעלה