אני מופתעת

  • פותח הנושא luliy
  • פורסם בתאריך

luliy

New member
אני מופתעת../images/Emo13.gif

הרגע עלה לתכנית של איריס בראון (אותה תכנית שעלה בזמנו גבר לשידור וטען שיש נשים שלא רוצות ילדים ואיריס לא הבינה איך יתכן דבר כזה) בחור בן 33 וטען שעם הזמן החשק שלו להביא ילדים הולך ודועך. עבורו זו אחריות אדירה והוא נורא פוחד מזה. איריס בתגובה: " אתה יודע שפעם שאלתי רב למה מחתנים זוגות בגיל צעיר . אז הרב ענה לי שככל שצעירים לא מבינים את המשמעות של להביא ילדים לעולם. כך ש יחד הם בונים משפחה .. בונים יחד והם בסופו של דברים מסתדרים והכל בסדר". אז אתה מסתכל סביבך ורואה את החברים שלך עם הילדים וצופה בקושי ובעומס של גידול ילדים ואתה בטח אומר אני עוד לא מסודר כלכלית, אין לי בית, ואתה שואל את עצמך איך אני אביא ילד לעולם? ואני בהחלט מבינה אותך. ילד זה נשמה. זו אחריות גדולה. זה לדעת שצריך לוותר. ילד זה פשרות. כשאין ילדים אפשר לעשות סקס עם דלת פתוחה, אפשר להתהלך בתחתונים בבית, יש ספונטניות כל הדברים הללו נעלמים כשיש ילדים. יכול להיות שאתה עוד לא "אפוי" . יש כאלה שיגידו שיביא ילד והכל יסתדר. אבל אנחנו לא חיים במעברה עם 10 ילדים. זה פסה קומפסה. אם אתה מרגיש שאתה לא מוכן רגשית אל תביא. עדיף לפעמים לא להביא ילדים מאשר להביא אותם ולאמלל אותם. אני רואה בקלינקה שלי הורים שפשוט אסור היה לטבע לאפשר להם להביא ילדים. איזה יחס משפיל לילדים. אפילו כלבים נוהגים לגורים שלהם יותר בכבוד. אז חכה עם זה. אולי זה יבוא. ואם תחליט להביא תשכיל לא לשים את הילד במרכז.
 
אף פעם לא הבנתי למה הדיעה של איזו שדרנית רדיו

שאני בחיים לא שמעתי עליה (או של ראש הממשלה, או של מלך מרוקו)- צריכה לעניין אותי.
 

luliy

New member
כי

א- זו דיעה שונה ממה שהיא אמרה למאזין אחר. אולי בגלל שזה גבר ולא אישה אז היא יותר "סלחנית" ב- פעם נורא הערכתי אותה.
 
לא יודעת.

אותי אף פעם לא עניין מה אפילו אמא שלי חושבת על זה שאני לא עושה ילדים (ואני מעריכה אותה מאד).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יפה! מרענן לשמוע אנשים מחוץ לקהילה מתבטאים כך

 

trilliane

Well-known member
מנהל
קהילת האל-הוריים (כל מי שמגדיר את עצמו ככזה).

 
סליחה, אני לא שייכת לשום קהילה

והקולקטיביות הקיבוצניקית הזאת עלולה רק להזיק לכם לדעתי (לא לי, כמובן, כי אותי זה לא מעניין מה חושבים עליי). אני לא מוצאת כל דמיון או מכנה משותף עם אף אחת מהכותבות פה, חוץ מהעובדה שאני לא רוצה ילדים, שהיא לגמרי לא משמעותית בחיי. מה קהילה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תרגעי, אף אחד לא משייך אותך בכוח, ועדיין

מותר לי להתנסח כרצוני גם בלי להתייעץ איתך ובלי קשר אלייך. אם תפתחי מילון תגלי שאחת ההגדרות לקהילה היא "קבוּצת אנשים שֶיֵש להם השקפה מסוּיֶמת" (מתוך מילון ספיר). זה לא אומר שהם מאורגנים, או בכלל מכירים, או דומים, או מנהלים חיי קהילה. זה לא מחייב מציאת דמיון או מכנה משותף נוסף עם האנשים שכל המשותף ביניהם, אכן, הוא ההשקפה המסוימת הזו: אי רצון בהעמדת צאצים. זה רק זה, זה בדיוק זה, וזה הכול. לזה התכוונתי.
 
קשה לך עם שייכות לקהילת האלהורים או כל קהילה?

אני לא חשה שייכות לקהילת האלהורים חוץ מזה שאני נהנית לכתוב בפורום שלהם :) בגדול אני לא שייכת לאף אחד, לאף קהילה. לכלום. וזאת למרות שאני מחבבת או מתחברת לכמה, בהחלט. עבורי למושג 'שייכות' יש קונוטציות לא נחמדות. אנטי חופש. לא מאמינה ב"אני שלך ואת שלי", זוגיות, קהילה, חברים, מדינה וכו'. אני לא שייכת אבל אני אוהבת. הבדל תהומי.
 
אנחנו דומות ושונות

את מבטאה טוב את התחושות שלי, למרות שאני כנראה יותר פנימה ממך. אני כן אוהבת שייכות וזוגיות. להיות שייכת לא עושה לי רע, כשזה למישהו טוב ואהוב :) דווקא ה"קהילה" הנוכחית שמתרקמת, גורמת לי קצת להרגיש יותר התבדלות והיפרדות מהכלל הנעים, המגוון, שאני שמחה להשתייך אליו..
 
את זה את חייבת להסביר לי (או שלא..) (:)

שייכות וזוגיות לא באים לי טוב (איך שהוא ברגיל) - סגרנו? סגרנו! :) אבל לא הבנתי את מקור תחושת ההיפרדות שלך מקהילת האלהורים וגם לא את המרכאות במקרה הזה
 
ניסחתי בקיצור מדי

התכוונתי שכשיש קהילה בתוך הכלל הגדול, אליה אני משתייכת, אז אני לא יכולה פשוט להיות חלק מן הכלל הגדול והמגוון, אלא נבדלת עם מן מחיצה לא נראית שיוצרת ה"קהילה" מעצם המשגתה ככזו. כלומר - אם יש לי שיער חום, ויש קהילה של אנשי השיער החום, אז אני כבר לא חלק מקהילת בני האדם, שלרוןבם יש שיער מגוון וחלקם מגוונים בכך שאין להם שיער, אלא אני חלק מאנשי השיער החום, ששונים מכל ה"שאר". אם יש "קהילת אלהורים" אני כבר לא חלק ממגוון האנשים ה"רגילים". לא אוהבת. מובן יותר? :)
 

מארי 10

New member
מעניין../images/Emo22.gif לאישה היא ענתה משהו אחר...

שאין נשים שלא רוצות ילדים....
 

luliy

New member
נכון ../images/Emo13.gif

כנראה שהיא החלה להחשף ליותר אנשים כאלה..
 

מארי 10

New member
עדיין מתקשה להאמין איך אפשר להיות יועץ

בפרט, יועצת מוערכת בתחום מאד ליברלי (סקסולוגיה) ולהחזיק בדיעות מאד דטרמניסטיות
 

luliy

New member
כנראה שיש גבול גם לליברליזם../images/Emo4.gif

יש משהיא במשפחה שלי מאוד ליברלית, נאורה ובראש צעיר. אבל כשזה נוגע לילדים...
 

מארי 10

New member
אני מצטערת לולי - אם זה לא קשור גם לילדים -

היא לא עונה על ההגדרה "ליברלית"..
 
למעלה