אני לי

אני לי

בחורה מזכוכית, בחורה מחרסינה לאחור היא הולכת במקום לקדימה. נסיכה שברירית הכלואה בארמון, לא, לא מאונס, היא כלואה מרצון. היא ילדה צעירה, היא ילדה חכמה שונאת את הוריה ואת משפחתה. האם זה נכון? אני לא חושב... אולי זו דרכה להשיג תשומת-לב. משחקת בגוף, משחקת בכאב ילדה צעירה בנעלי עקב. מפחדת לצעוד, מפחדת ללכת רואה רק שחור, מחשבתה מלוכלכת. מי יעזור לאותה נסיכה? מי יציל הילדה מעצמה? שאלה כה פשוטה, אך עם זאת נדרשת קצת כח-רצון , לילדה הנואשת.
 

קסנדרה*

New member
בחורה, ילדה, נסיכה...

בחורה מזכוכית, בחורה מחרסינה * יש להחליט האם היא מזכוכית או חרסינה ? הקורא צריך להתמקד בדמות ולהתחיל לבנות את התמונה. לאחור היא הולכת במקום לקדימה. * אם היא מזכוכית או חרסינה, כיצד היא הולכת? החומרים בהם בחרת, מסמלים קור וקפאון. נסיכה שברירית הכלואה בארמון, לא, לא מאונס, היא כלואה מרצון. * קצת בעייתי. אם כלואה, זה לא מרצון, אולי מסוגרת מרצון, אבל כלואה, זה מישהו כלא אותה בעל כורחה ובניגוד לרצונה. היא ילדה צעירה, היא ילדה חכמה * בבית הראשון היא בחורה, כאן היא ילדה, צריך להבין בהמשך למה... שונאת את הוריה ואת משפחתה. האם זה נכון? אני לא חושב... * לשם מה ה-3 נקודות ? אולי זו דרכה להשיג תשומת-לב.* זו כבר פרשנות,הסבר, לא שירה משחקת בגוף, משחקת בכאב ילדה צעירה בנעלי עקב. מפחדת לצעוד, מפחדת ללכת * בבית הראשון כתבת שהיא הולכת (גם אם לאחור), אז היא הולכת או מפחדת ללכת? רואה רק שחור, מחשבתה מלוכלכת. מי יעזור לאותה נסיכה? מי יציל הילדה מעצמה? שאלה כה פשוטה, אך עם זאת נדרשת קצת כח-רצון , לילדה הנואשת. ד"ר ג'ייקל ניסיתי לחרוז, לא באופן מדויק וטוב כדרוש בחריזה (עפ"י משקלים), ולכן יש הרבה פספוסים בחריזה והיא אינה אחידה. ובאשר לרעיון המסגרת, נדמה לי שהבנתי, אבל זה לא העיקר. השיר עצמו אינו קוהרנטי, ויש בו הרבה סתירות, לדעתי יש מקום לעיבוד נוסף, ואולי יותר מעיבוד אחד. קסנדרה
 
טוב, הרוב התייחסו לניתוח של קסנדרה,

אז
: "בחורה מזכוכית, בחורה מחרסינה * יש להחליט האם היא מזכוכית או חרסינה ? הקורא צריך להתמקד בדמות ולהתחיל לבנות את התמונה. לאחור היא הולכת במקום לקדימה. * אם היא מזכוכית או חרסינה, כיצד היא הולכת? החומרים בהם בחרת, מסמלים קור וקפאון." שיר זה לא מדע מדויק. נתחיל בזה
ובאשר למה שכתבת - היא לא יכולה להיות עשויה חלקה זכוכית חלקה חרסינה? איך שכתבת - בחרתי בחומרים קרים, חומרים שבירים. איך היא הולכת? זה העניין, היא לא הולכת, היא לא מתקדמת. היא שבירה, היא נסוגה לאחור. " נסיכה שברירית הכלואה בארמון, לא, לא מאונס, היא כלואה מרצון. * קצת בעייתי. אם כלואה, זה לא מרצון, אולי מסוגרת מרצון, אבל כלואה, זה מישהו כלא אותה בעל כורחה ובניגוד לרצונה." יש מקרים שאנשים נכלאים מרצון (
) " היא ילדה צעירה, היא ילדה חכמה * בבית הראשון היא בחורה, כאן היא ילדה, צריך להבין בהמשך למה..." אולי בגלל הרגרסיה...? "שונאת את הוריה ואת משפחתה. האם זה נכון? אני לא חושב... * לשם מה ה-3 נקודות ? אולי זו דרכה להשיג תשומת-לב.* זו כבר פרשנות,הסבר, לא שירה" אסור לשלב פרשנות בשירה? "משחקת בגוף, משחקת בכאב ילדה צעירה בנעלי עקב. מפחדת לצעוד, מפחדת ללכת * בבית הראשון כתבת שהיא הולכת (גם אם לאחור), אז היא הולכת או מפחדת ללכת?" מעצים את תחושת הבילבול. היא מפחדת ללכת. היא נסוגה.
 

קסנדרה*

New member
ד"ר ג'ייקל לא ניתחתי את השיר

הערתי בקשר להבעה בעיקר, ובאשר לרעיון. עדיין לא ניתן לנתח יצירה שאינה מושלמת, והיא עדיין אינה מושלמת. וכשאני כותבת מושלמת, כוונתי שלא סיימת לעבוד עליה. אני מציעה במקום לנסות לפרש את ההערות, לעבד את השיר שוב, תו כדי התייחסות נוספת לשיר, באמצעות ההערות. קסנדרה
 

ixmix

New member
חוסר הבהירות של בדסמ

בא לידי ביטוי גם בשיר (בין אם היא אמיתית או לא). היא הולכת, היא מפחדת ללכת, היא שונאת (את מי בדיוק) היא פוגעת בעצמה (מתוך שנאה למשפחה היא פיתחה שנאה עצמית?) - לא ברור. זה נראה לי יותר כמו ניתוח פסיכולוגי של ילדה מופרעת משהו יותר מאשר כמו שיר, מה גם שהחריזה המעושה אינה מוסיפה (הולכת "לקדימה"?! מה, למפלגה?)
 

milim

New member
כדאי לעקוב אחר ההערות

של קסנדרה, מלה מלה. אין לי מה להוסיף.
 

aiziq

New member
אפיון דמות

נראה כי השיר מאפיין דמות כלשהיא, רומז לאיזו דיכוטומיות שבה היא נמצאת אך לא ממשיך מעבר לזה. אפשר לקבל רמזים מהחתימות ומהיכרות קודמת של מה שהצגת כאן, אך אם השיר עומד בפני עצמו, על דף חלק מתקבל דיוקן עתיר סתירות כאילו רשמת קו ומחקת וחוזר חלילה. לא התעוררה בי אמפתיה כלפי הדמות או רגש כלשהו. מצטרף להמלצתה של מלים בדבר הערותיה של קסנדרה.
 

מיכאלר

New member
דר ג'קיל

הרעיון של נערה המסתגרת בביתה, שלא מרצונה, ולמרות שאין עליה לחצים חיצוניים לעשות זאת, ברור. השיר נוגע אך מפורש מדי , לטעמי. כדאי עוד לעבד. מיכאל
 
דוקטור ג'

קראתי. הרעיון שניסית להעביר בשיר ברור אבל, לטעמי, יש עוד לעבוד על השיר לגבש אותו יותר. שלך פו
 

סקיפי

New member
תגובה

על כל מה שכבר נאמר רק אוסיף - החריזה מאד מאד לא מדוייקת.
 

קסנדרה*

New member
שירה אינה מדע אלא אמנות

וזו אמנות שיש לה כללים, וכדי ליצור יצירה אמנתית טובה, יש לעבוד לפי הכללים. אתה מוזמן לקרוא את הראיונות עם המשוררים: ח. מירו איזיקסון וחוה פנחס כהן - ניתן למצוא זאת במאמרים. גמר חתימה טובה קסנדרה
 
שירה מודרנית:

מבנה גמיש: שבירה מוחלטת של כל המוסכמות השיריות המקובלות: שבירה של התבניות השיריות המוסכמות כגון בלדה, פואמה וכו'. אורך שורות משתנה על פי צורכי היצירה, מסימטריה מוחלטת ועד להופעת מילה אחת בשורה. חירות מוחלטת במבנה הבתים. לעתים רחוקות סימטריה, בדרך כלל בתים בעלי אורך שונה, או אי שמוש במבנה של בתים. חזרה על אלמנטים שונים בשיר להבלטת מגמתו. החריזה, אם קיימת, היא בדרך כלל חופשית. לעתים אין כלל חריזה. מקצב חופשי, לא קבוע.
 
למעלה