אני לא יודע אם כאן הכתובת...

מצב
הנושא נעול.

KFIRB

New member
אני לא יודע אם כאן הכתובת...

אני לא יודע אם כאן הכתובת...
אך משהו מסריח שם במסדרונות של הביטוח הלאומי.. פקיד אחד מוציא דוח חייבים בביטוח , ומעביר לפקידה שנמצאת באגף השני של הביניין, היא עוברת על הדוחות ומכניסה לארון . אח"כ יבוא פקיד שלישי שיעבור על הדוחות וידגיש את אלו החייבים ויעביר לפקידה הרביעית , שהיא כאמור רק תכניס שוב לארון אחר ולא תטרח להודיע למי שחייב בביטוח שעליו לשלם... אח"כ תבוא הפקידה החמישית ותוציא דוח חדש...(שכבר החוב תופח ולחייב אין מושג על קיומו) ותעביר את הדוח לקלסר. ותבוא פקידה שישית ותקליד מכתבים ותכניס לקלסר שני. אח"כ יבוא "פקיד הגבייה" ויחתום על מכתב אחד ושלושה לא או להיפך.. ממש לא ברור הביטוח הלאומי.... אח"כ תבקש מנהלת הגבייה להוציא שוב דוחות ולשלוח מכתבי אזהרה.. הפעם יש את זו שמקלידה ושוב , נחשתם את "פקיד הגבייה" , הפעם מדובר פקיד אחר אומנם שחותם על חלק ועל חלק לא ומעבירים הכל לדואר.. ששוב שם פקיד הדואר שולח חלק וחלק לא... ואז מגיעים לההוא שסוחב את הדואר ו"מעלים" חלק ממנו בדרך כדי שיהיה קל יותר להעביר לרשות הדואר... וכך מסתיים הטיפול ברמת הסניף, או ברמת המחוז ואז מישהו יותר בכיר מכל הפקידותיה הזאת , ויוציא שוב דוחות של חייבים [ששוב בגלל ההפקיד העייף של החותמות והקלדנית העייפה של המכתבים או אולי הפקיד העייף של הדואר או הסבל של שק הדואר שהשמיד חלק מן הדואר,, שאוי למסכן קשה לו לסחוב את השק מהביטוח הלאומי לרשות הדואר..]. הפעם באמת בלי היסוס , הגענו למחלקה של פקידים מאוד חרוצים הם רק שולחים כתובת ומספרים למקומות הראויים לכך כמו ההוצל"פ, כמו עיקולי חשבונות וכו'...והפקידים האלו פשוט כלכך, חרוצים, שהם פשוט שוכחים בדרך להרים טלפון (כמו בכל מוסד שירותי המכבד עצמו), לברר מה קורה אם הדואר הגיע וכו'.. הם כלכך ממהרים שפשוט החיפזון מהשטן... הבוקר הייתה דפיקה בדלת, אבי פתח אותה ולתדהמתנו היה שם מישוה זר שקרא לשמי וטרח להודיעני כי אני חייב כספים לביטוח הלאומי... כמה שאלנו? הוא ענה שבין אלף לאלף חמש מאות ... והוא לא בדיוק יודע על מה ולמה .. הוא שאל אם קיבלנו הודעה, הוסבר לו באדיבות , ובאמת ובתמים שלא קיבלנו שום הודעה מהמוסד לביטוח לאומי (שלא ברור מי המנהלים בו), הוא ניסה להתעלם מהבור שאליו נכנס והתעקש שאכן נשלחה הודעה ולא התייחסנו אליה (שהודעות קוקדמות מן המוסד הגיעו...בנושאים אחרים הקשורים למענק או להבטחת הכנסה ), נתן לי טופס סטדנרטי של ההוצל"פ בו רשומה פינת האוכל ששוייה לא עולה על 100 שח כולל הכיסאות הרעועים.. וביקש ממני לסור לביטוח הלאומי. הוא שאל כמה זמן לא עבדתי ואמרנו חודשיים-שלושה....והבטחנו לו כי נסור למוסד לביטוח לאומי בהקדם ביום ראשון או שני וההוא הלך. ופתאום נזכרנו ...שלא עבדתי בחודשים אוג' 04-ינואר 05 שבחודשים ספטמבר ואוקטובר הוצאתי תלושים על עבודה יומית. ומדצמבר 03-יולי 04 עבודתי בעבודה בעלת שכר מעל לממוצע במשק. קיבלתי מענק (ומכתב המודיע לי על זכאותי מן המוסד כך שהדואר עובד ולמוסד תמיד שמורה האפשרות "במידה של המכתב לא נמסר אנא להחזיר לכתובת...). האבסורד, במסגרת של תהליך של שירות התעסוקה הופניתי על ידם לבירור זכאות לדמי אבטלה , כאשר נאמר לי ע"י המוסד שלא , (כי לא עבדתי שנה שלמה), נאמר לי לפנות להגשת תביעת הבטחת הכנסה...נשלחה הבקשה אך בנתיים מצאתי עצמאית עבודה. ובמהלך השיחה עם הפקידה ממדור הבטחת הכנסה היא לא עצרה את הקלדותיה ואמרה " אדוני , אתה יודע שאתה בחוב אצלנו?" היא לא אמרה והמשכנו בתהליך... לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה ואיך המוסד הגיע ל1000 שח? לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה הם מקטלגים אותי כ"עבריין" שלא שילם חובותיו בזמן, בעוד שהם לא טרחו ליידע אותי על החוב? ועוד משהו , אני באמת ובתמים שלא ידעתי על החוב . מה שבטוח שהמכתב לא הלך לאיבוד בדואר, כי לצערי או לשמחתי הדואר שלי תמיד מגיע, יש לנו דוורות מאוד חמודות המוסרות גם מכתבים רשומים בחיוך ואם לא בדואר הוא יחכה, אך גם מכתב שכזה מעולם לא נשלח... פשוט לא ייאמן ונורא מבלבל מצטער אם יצא ארוך..
 

שיר ורד

New member
במקום לקטר ולהמציא תאוריות

אני לא יודע אם כאן הכתובת...
אך משהו מסריח שם במסדרונות של הביטוח הלאומי.. פקיד אחד מוציא דוח חייבים בביטוח , ומעביר לפקידה שנמצאת באגף השני של הביניין, היא עוברת על הדוחות ומכניסה לארון . אח"כ יבוא פקיד שלישי שיעבור על הדוחות וידגיש את אלו החייבים ויעביר לפקידה הרביעית , שהיא כאמור רק תכניס שוב לארון אחר ולא תטרח להודיע למי שחייב בביטוח שעליו לשלם... אח"כ תבוא הפקידה החמישית ותוציא דוח חדש...(שכבר החוב תופח ולחייב אין מושג על קיומו) ותעביר את הדוח לקלסר. ותבוא פקידה שישית ותקליד מכתבים ותכניס לקלסר שני. אח"כ יבוא "פקיד הגבייה" ויחתום על מכתב אחד ושלושה לא או להיפך.. ממש לא ברור הביטוח הלאומי.... אח"כ תבקש מנהלת הגבייה להוציא שוב דוחות ולשלוח מכתבי אזהרה.. הפעם יש את זו שמקלידה ושוב , נחשתם את "פקיד הגבייה" , הפעם מדובר פקיד אחר אומנם שחותם על חלק ועל חלק לא ומעבירים הכל לדואר.. ששוב שם פקיד הדואר שולח חלק וחלק לא... ואז מגיעים לההוא שסוחב את הדואר ו"מעלים" חלק ממנו בדרך כדי שיהיה קל יותר להעביר לרשות הדואר... וכך מסתיים הטיפול ברמת הסניף, או ברמת המחוז ואז מישהו יותר בכיר מכל הפקידותיה הזאת , ויוציא שוב דוחות של חייבים [ששוב בגלל ההפקיד העייף של החותמות והקלדנית העייפה של המכתבים או אולי הפקיד העייף של הדואר או הסבל של שק הדואר שהשמיד חלק מן הדואר,, שאוי למסכן קשה לו לסחוב את השק מהביטוח הלאומי לרשות הדואר..]. הפעם באמת בלי היסוס , הגענו למחלקה של פקידים מאוד חרוצים הם רק שולחים כתובת ומספרים למקומות הראויים לכך כמו ההוצל"פ, כמו עיקולי חשבונות וכו'...והפקידים האלו פשוט כלכך, חרוצים, שהם פשוט שוכחים בדרך להרים טלפון (כמו בכל מוסד שירותי המכבד עצמו), לברר מה קורה אם הדואר הגיע וכו'.. הם כלכך ממהרים שפשוט החיפזון מהשטן... הבוקר הייתה דפיקה בדלת, אבי פתח אותה ולתדהמתנו היה שם מישוה זר שקרא לשמי וטרח להודיעני כי אני חייב כספים לביטוח הלאומי... כמה שאלנו? הוא ענה שבין אלף לאלף חמש מאות ... והוא לא בדיוק יודע על מה ולמה .. הוא שאל אם קיבלנו הודעה, הוסבר לו באדיבות , ובאמת ובתמים שלא קיבלנו שום הודעה מהמוסד לביטוח לאומי (שלא ברור מי המנהלים בו), הוא ניסה להתעלם מהבור שאליו נכנס והתעקש שאכן נשלחה הודעה ולא התייחסנו אליה (שהודעות קוקדמות מן המוסד הגיעו...בנושאים אחרים הקשורים למענק או להבטחת הכנסה ), נתן לי טופס סטדנרטי של ההוצל"פ בו רשומה פינת האוכל ששוייה לא עולה על 100 שח כולל הכיסאות הרעועים.. וביקש ממני לסור לביטוח הלאומי. הוא שאל כמה זמן לא עבדתי ואמרנו חודשיים-שלושה....והבטחנו לו כי נסור למוסד לביטוח לאומי בהקדם ביום ראשון או שני וההוא הלך. ופתאום נזכרנו ...שלא עבדתי בחודשים אוג' 04-ינואר 05 שבחודשים ספטמבר ואוקטובר הוצאתי תלושים על עבודה יומית. ומדצמבר 03-יולי 04 עבודתי בעבודה בעלת שכר מעל לממוצע במשק. קיבלתי מענק (ומכתב המודיע לי על זכאותי מן המוסד כך שהדואר עובד ולמוסד תמיד שמורה האפשרות "במידה של המכתב לא נמסר אנא להחזיר לכתובת...). האבסורד, במסגרת של תהליך של שירות התעסוקה הופניתי על ידם לבירור זכאות לדמי אבטלה , כאשר נאמר לי ע"י המוסד שלא , (כי לא עבדתי שנה שלמה), נאמר לי לפנות להגשת תביעת הבטחת הכנסה...נשלחה הבקשה אך בנתיים מצאתי עצמאית עבודה. ובמהלך השיחה עם הפקידה ממדור הבטחת הכנסה היא לא עצרה את הקלדותיה ואמרה " אדוני , אתה יודע שאתה בחוב אצלנו?" היא לא אמרה והמשכנו בתהליך... לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה ואיך המוסד הגיע ל1000 שח? לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה הם מקטלגים אותי כ"עבריין" שלא שילם חובותיו בזמן, בעוד שהם לא טרחו ליידע אותי על החוב? ועוד משהו , אני באמת ובתמים שלא ידעתי על החוב . מה שבטוח שהמכתב לא הלך לאיבוד בדואר, כי לצערי או לשמחתי הדואר שלי תמיד מגיע, יש לנו דוורות מאוד חמודות המוסרות גם מכתבים רשומים בחיוך ואם לא בדואר הוא יחכה, אך גם מכתב שכזה מעולם לא נשלח... פשוט לא ייאמן ונורא מבלבל מצטער אם יצא ארוך..
במקום לקטר ולהמציא תאוריות
על עבודת פקידי הביטוח הלאומי , תטפל בעניין כמו שצריך. פנה לביטוח הלאומי ובקש פרוט איך חושב החוב. לאחר קבלת הפירוט תבדוק האם חויבת בטעות בגין חודשים שעבדת וקבלת שכר ממעסיק כלשהו (אולי הוא דכח לדווח, אולי מישהו טעה בהקלדת מספר הזהות שלך וכו). אחרי שתסנן את כל החודשים הנ"ל, תבקש שיותרו לך על ריבית וקנסות , תטעען שלא קבלת כל הודעה לשלם לביטוח הלאומי ובכלל לא ידעת שאתה צריך לשלם וכו. שים לב, שאתה הוא זה שצריך לשלם להם , והם יחפשו אותך רק כשיהיה חוב משמעותי או שתעבור תקופה ארוכה. ישנם עובדים (למשל עובדים במשק בית) שהמעביד מדווח עליהם רק פעם בחצי שנה, כך שהביטוח הלאומי לא יכול לדעת בזמן אמת האם יש חוב על החודשים האחרונים או לא, ורק בדיעבד הוא רואה שעובד מסוים לא בוטח בחודשים מסוימים.
 

KFIRB

New member
תוןדה רבה..

במקום לקטר ולהמציא תאוריות
על עבודת פקידי הביטוח הלאומי , תטפל בעניין כמו שצריך. פנה לביטוח הלאומי ובקש פרוט איך חושב החוב. לאחר קבלת הפירוט תבדוק האם חויבת בטעות בגין חודשים שעבדת וקבלת שכר ממעסיק כלשהו (אולי הוא דכח לדווח, אולי מישהו טעה בהקלדת מספר הזהות שלך וכו). אחרי שתסנן את כל החודשים הנ"ל, תבקש שיותרו לך על ריבית וקנסות , תטעען שלא קבלת כל הודעה לשלם לביטוח הלאומי ובכלל לא ידעת שאתה צריך לשלם וכו. שים לב, שאתה הוא זה שצריך לשלם להם , והם יחפשו אותך רק כשיהיה חוב משמעותי או שתעבור תקופה ארוכה. ישנם עובדים (למשל עובדים במשק בית) שהמעביד מדווח עליהם רק פעם בחצי שנה, כך שהביטוח הלאומי לא יכול לדעת בזמן אמת האם יש חוב על החודשים האחרונים או לא, ורק בדיעבד הוא רואה שעובד מסוים לא בוטח בחודשים מסוימים.
תוןדה רבה..
אך עדיין ההרגשה שאני חי במדשינה המתנהלת כמו בימי חלם מרעישה ומרתיחה אותי!!!! תודה בכל אופן.. המוסד לביטוח לאומי , פשוט "שוכח" בכוונה לשלוח את ההודעות הנ"ל מתוקף עצלנות גרידא וחוסר יכולת להתמודד איתנו האזרחים. הייתה כתבה הבידיעות על כך לפני חצי שנה , פשוט הדובר אמר שם שלמבחינתו יותר כדאאי לו לפעול בהליכם משפטיים שיותר קלים לעובדים מאשר להתחיל לפנות לאזרחים בדרכים מקובלות כמו דואר וטלפון. פשוט מקומם!!!
 

כחלחל

New member
המוסד לבלבול לאומי

אני לא יודע אם כאן הכתובת...
אך משהו מסריח שם במסדרונות של הביטוח הלאומי.. פקיד אחד מוציא דוח חייבים בביטוח , ומעביר לפקידה שנמצאת באגף השני של הביניין, היא עוברת על הדוחות ומכניסה לארון . אח"כ יבוא פקיד שלישי שיעבור על הדוחות וידגיש את אלו החייבים ויעביר לפקידה הרביעית , שהיא כאמור רק תכניס שוב לארון אחר ולא תטרח להודיע למי שחייב בביטוח שעליו לשלם... אח"כ תבוא הפקידה החמישית ותוציא דוח חדש...(שכבר החוב תופח ולחייב אין מושג על קיומו) ותעביר את הדוח לקלסר. ותבוא פקידה שישית ותקליד מכתבים ותכניס לקלסר שני. אח"כ יבוא "פקיד הגבייה" ויחתום על מכתב אחד ושלושה לא או להיפך.. ממש לא ברור הביטוח הלאומי.... אח"כ תבקש מנהלת הגבייה להוציא שוב דוחות ולשלוח מכתבי אזהרה.. הפעם יש את זו שמקלידה ושוב , נחשתם את "פקיד הגבייה" , הפעם מדובר פקיד אחר אומנם שחותם על חלק ועל חלק לא ומעבירים הכל לדואר.. ששוב שם פקיד הדואר שולח חלק וחלק לא... ואז מגיעים לההוא שסוחב את הדואר ו"מעלים" חלק ממנו בדרך כדי שיהיה קל יותר להעביר לרשות הדואר... וכך מסתיים הטיפול ברמת הסניף, או ברמת המחוז ואז מישהו יותר בכיר מכל הפקידותיה הזאת , ויוציא שוב דוחות של חייבים [ששוב בגלל ההפקיד העייף של החותמות והקלדנית העייפה של המכתבים או אולי הפקיד העייף של הדואר או הסבל של שק הדואר שהשמיד חלק מן הדואר,, שאוי למסכן קשה לו לסחוב את השק מהביטוח הלאומי לרשות הדואר..]. הפעם באמת בלי היסוס , הגענו למחלקה של פקידים מאוד חרוצים הם רק שולחים כתובת ומספרים למקומות הראויים לכך כמו ההוצל"פ, כמו עיקולי חשבונות וכו'...והפקידים האלו פשוט כלכך, חרוצים, שהם פשוט שוכחים בדרך להרים טלפון (כמו בכל מוסד שירותי המכבד עצמו), לברר מה קורה אם הדואר הגיע וכו'.. הם כלכך ממהרים שפשוט החיפזון מהשטן... הבוקר הייתה דפיקה בדלת, אבי פתח אותה ולתדהמתנו היה שם מישוה זר שקרא לשמי וטרח להודיעני כי אני חייב כספים לביטוח הלאומי... כמה שאלנו? הוא ענה שבין אלף לאלף חמש מאות ... והוא לא בדיוק יודע על מה ולמה .. הוא שאל אם קיבלנו הודעה, הוסבר לו באדיבות , ובאמת ובתמים שלא קיבלנו שום הודעה מהמוסד לביטוח לאומי (שלא ברור מי המנהלים בו), הוא ניסה להתעלם מהבור שאליו נכנס והתעקש שאכן נשלחה הודעה ולא התייחסנו אליה (שהודעות קוקדמות מן המוסד הגיעו...בנושאים אחרים הקשורים למענק או להבטחת הכנסה ), נתן לי טופס סטדנרטי של ההוצל"פ בו רשומה פינת האוכל ששוייה לא עולה על 100 שח כולל הכיסאות הרעועים.. וביקש ממני לסור לביטוח הלאומי. הוא שאל כמה זמן לא עבדתי ואמרנו חודשיים-שלושה....והבטחנו לו כי נסור למוסד לביטוח לאומי בהקדם ביום ראשון או שני וההוא הלך. ופתאום נזכרנו ...שלא עבדתי בחודשים אוג' 04-ינואר 05 שבחודשים ספטמבר ואוקטובר הוצאתי תלושים על עבודה יומית. ומדצמבר 03-יולי 04 עבודתי בעבודה בעלת שכר מעל לממוצע במשק. קיבלתי מענק (ומכתב המודיע לי על זכאותי מן המוסד כך שהדואר עובד ולמוסד תמיד שמורה האפשרות "במידה של המכתב לא נמסר אנא להחזיר לכתובת...). האבסורד, במסגרת של תהליך של שירות התעסוקה הופניתי על ידם לבירור זכאות לדמי אבטלה , כאשר נאמר לי ע"י המוסד שלא , (כי לא עבדתי שנה שלמה), נאמר לי לפנות להגשת תביעת הבטחת הכנסה...נשלחה הבקשה אך בנתיים מצאתי עצמאית עבודה. ובמהלך השיחה עם הפקידה ממדור הבטחת הכנסה היא לא עצרה את הקלדותיה ואמרה " אדוני , אתה יודע שאתה בחוב אצלנו?" היא לא אמרה והמשכנו בתהליך... לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה ואיך המוסד הגיע ל1000 שח? לי עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור למה הם מקטלגים אותי כ"עבריין" שלא שילם חובותיו בזמן, בעוד שהם לא טרחו ליידע אותי על החוב? ועוד משהו , אני באמת ובתמים שלא ידעתי על החוב . מה שבטוח שהמכתב לא הלך לאיבוד בדואר, כי לצערי או לשמחתי הדואר שלי תמיד מגיע, יש לנו דוורות מאוד חמודות המוסרות גם מכתבים רשומים בחיוך ואם לא בדואר הוא יחכה, אך גם מכתב שכזה מעולם לא נשלח... פשוט לא ייאמן ונורא מבלבל מצטער אם יצא ארוך..
המוסד לבלבול לאומי
ההצעה של שיר ורד לאיך לפתור את הפלונטר היא 100% רק מה, אם הבט"ל היו עובדים כמו שצריך היא הייתה נמנעת. לצערי היה במשפחתנו נושא של קביעת נכות וקבלת קצבה בעקבות מחלה ממארת ניתוח מסובך טיפולים ותופעות לואי וכל מה שכרוך בזה. נעזוב כרגע את קביעת הנכות ואישורה שזה פרק מביש בפני עצמו. סוף סוף נקבעה נכות של 100% לשנה והתחילו לשלם את הקצבה. (באיחור של 5 חודשים) במהלך של שלושה חודשים עברנו 5 פעמים סיפור של קיזוז חוב שלא היה ולא נברא (עובדה שבוטל ) נאלצנו להמציא מחדש מסמכים שהיו בתיק שהיה בידי הפקיד המטפל, חוייבנו כעצמאים שלא דווחו למרות שהמצאנו תלושים של 36 חודשים אחורה ורק אחרי שהמצאנו מחדש את כל 36 התלושים הם גילו שיש להם את הכל בתיק רק חסרים שני תלושים ברצף...... ובגלל זה מעכבים לנו את התשלום מזל שמפיקי התלושים מכירים את הבט"ל ומדפיסים תאריך תחילת עבודה על כל תלוש וגם מונים מצטברים.... ופקידים הבט"ל כל כך מקצועיים ומיומנים שאנחנו היינו צריכים להסביר להם איך קוראים תלוש משכורת ..... ולאחרונה נשלח לנו פנקס תשלומים של "לא שכיר" ובו יתרת חוב קודם וכמובן שזה בוטל, אבל רק לאחר עוד ביקור מיותר ומעבר מפקיד לפקיד למנהל מחלקה (טיפול טלפוני זה רק שעתיים וחצי ביום וגם זה רק לדברים שפקיד בודד מסוגל להבין ולטפל וזה ממש לא הרבה) אל תתנפלו עלי בגלל שאני מייחס חוסר תחכום לביטוח הלאומי ועובדיו כי אם כל זה לא מטימטום אז זה נעשה בזדון - וזה יותר גרוע.
 

KFIRB

New member
לא יודע על איזה סניף מדובר

המוסד לבלבול לאומי
ההצעה של שיר ורד לאיך לפתור את הפלונטר היא 100% רק מה, אם הבט"ל היו עובדים כמו שצריך היא הייתה נמנעת. לצערי היה במשפחתנו נושא של קביעת נכות וקבלת קצבה בעקבות מחלה ממארת ניתוח מסובך טיפולים ותופעות לואי וכל מה שכרוך בזה. נעזוב כרגע את קביעת הנכות ואישורה שזה פרק מביש בפני עצמו. סוף סוף נקבעה נכות של 100% לשנה והתחילו לשלם את הקצבה. (באיחור של 5 חודשים) במהלך של שלושה חודשים עברנו 5 פעמים סיפור של קיזוז חוב שלא היה ולא נברא (עובדה שבוטל ) נאלצנו להמציא מחדש מסמכים שהיו בתיק שהיה בידי הפקיד המטפל, חוייבנו כעצמאים שלא דווחו למרות שהמצאנו תלושים של 36 חודשים אחורה ורק אחרי שהמצאנו מחדש את כל 36 התלושים הם גילו שיש להם את הכל בתיק רק חסרים שני תלושים ברצף...... ובגלל זה מעכבים לנו את התשלום מזל שמפיקי התלושים מכירים את הבט"ל ומדפיסים תאריך תחילת עבודה על כל תלוש וגם מונים מצטברים.... ופקידים הבט"ל כל כך מקצועיים ומיומנים שאנחנו היינו צריכים להסביר להם איך קוראים תלוש משכורת ..... ולאחרונה נשלח לנו פנקס תשלומים של "לא שכיר" ובו יתרת חוב קודם וכמובן שזה בוטל, אבל רק לאחר עוד ביקור מיותר ומעבר מפקיד לפקיד למנהל מחלקה (טיפול טלפוני זה רק שעתיים וחצי ביום וגם זה רק לדברים שפקיד בודד מסוגל להבין ולטפל וזה ממש לא הרבה) אל תתנפלו עלי בגלל שאני מייחס חוסר תחכום לביטוח הלאומי ועובדיו כי אם כל זה לא מטימטום אז זה נעשה בזדון - וזה יותר גרוע.
לא יודע על איזה סניף מדובר
במקרה המציר שלך... אך הסניף שלי , ראוי שלא יקרו דברים כאלו אצלו... הסניף שלי כל כך מיומן, כל כך יעיל שזה פשוט אנתיזה של התנהלות הסניף בדר"כ.
 

שיר ורד

New member
לא כדאי להכליל

המוסד לבלבול לאומי
ההצעה של שיר ורד לאיך לפתור את הפלונטר היא 100% רק מה, אם הבט"ל היו עובדים כמו שצריך היא הייתה נמנעת. לצערי היה במשפחתנו נושא של קביעת נכות וקבלת קצבה בעקבות מחלה ממארת ניתוח מסובך טיפולים ותופעות לואי וכל מה שכרוך בזה. נעזוב כרגע את קביעת הנכות ואישורה שזה פרק מביש בפני עצמו. סוף סוף נקבעה נכות של 100% לשנה והתחילו לשלם את הקצבה. (באיחור של 5 חודשים) במהלך של שלושה חודשים עברנו 5 פעמים סיפור של קיזוז חוב שלא היה ולא נברא (עובדה שבוטל ) נאלצנו להמציא מחדש מסמכים שהיו בתיק שהיה בידי הפקיד המטפל, חוייבנו כעצמאים שלא דווחו למרות שהמצאנו תלושים של 36 חודשים אחורה ורק אחרי שהמצאנו מחדש את כל 36 התלושים הם גילו שיש להם את הכל בתיק רק חסרים שני תלושים ברצף...... ובגלל זה מעכבים לנו את התשלום מזל שמפיקי התלושים מכירים את הבט"ל ומדפיסים תאריך תחילת עבודה על כל תלוש וגם מונים מצטברים.... ופקידים הבט"ל כל כך מקצועיים ומיומנים שאנחנו היינו צריכים להסביר להם איך קוראים תלוש משכורת ..... ולאחרונה נשלח לנו פנקס תשלומים של "לא שכיר" ובו יתרת חוב קודם וכמובן שזה בוטל, אבל רק לאחר עוד ביקור מיותר ומעבר מפקיד לפקיד למנהל מחלקה (טיפול טלפוני זה רק שעתיים וחצי ביום וגם זה רק לדברים שפקיד בודד מסוגל להבין ולטפל וזה ממש לא הרבה) אל תתנפלו עלי בגלל שאני מייחס חוסר תחכום לביטוח הלאומי ועובדיו כי אם כל זה לא מטימטום אז זה נעשה בזדון - וזה יותר גרוע.
לא כדאי להכליל
בכל מקום עבודה, יש עובדים רשלנים ועצלנים. במקום עבודה גדול יש אפילו הרבה עובדים רשלנים. (בסך הכל עניין של סטטיסטיקה). במוסדות ציבוריים (כמו הביטוח הלאומי) שבהם למרבית העובדים יש קביעות והגנה של ועד העובדים, אי אפשר בדרך כלל להפטר מאותם עובדים רשלנים. מה שאפשר לעשות כאזרח שאכפת לו, זה להתלונן אצל הממונה על פניות הציבור בביטוח הלאומי. במקרים מסוימים כדאי גם להתלונן אצל מבקר המדינה, במיוחד אם יש חשש שהמעשה נעשה במזיד, או שיש חשש לעבירה פלילית או לניסיון של עבירה פלילית מצד פקידי הביטוח הלאומי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה