אני כל כך מיואשת כבר מההתנהגות של עומר

היי חמודה ../images/Emo24.gif

קודם כל, מפאת עייפות לא קראתי את כל התגובות, אז סורי אם אחזור על תשובות. גם לעומר שלנו הייתה תקופה של להרביץ, פחות לנו, בעיקר לאחיינים שלו, מכבה טלויזיה ודברים מהסוג הזה... מה שאני מציעה ועזר גם אצלנו: כשהוא מרביץ לך את אומרת בקול סמכותי: " אתה מרביץ/נושך וזה לא נעים , זה לא טוב" ואז מרחיקה אותו ממך, לא ממשיכה לשחק איתו או לדבר, אלא מתעלמת מההתנהגות הרעה. אם את רואה שהוא רב עם ילד אחר, את מרחיקה אותו ואומרת אתה רב/מרביץ/נושך ,זה לא טוב, אתה לא תשחק עם X אם הוא ממשיך בשלו, מה שעשינו זה לומר למשל: אם תעשה כך שוב, אקח את הבימבה (או מה שהוא שיחק איתו באותו זמן) ובאמת ליישם את ה"איומים" - לקחת את הבימבה ותוך כדי לשקף את המצב : " לקחתי את הבימבה כי אתה עושה X "... וצריך להתמיד עם זה, כל פעם שעושה משהו רע, לחזור על המילים שזה לא טוב, להרחיק אותו ולהתעלם מההתנהגות הרעה ומנגד, כל דבר "טוב" שהוא עושה, לעודד את ההתנהגות הטובה ולשבח אותו, למחוא לו כפיים וכו', לתת לו להבין שיותר שווה לו להיות "ילד טוב" כי כך אמא משבחת מנשקת ומשחקת איתי, מאשר להרביץ וכו', שאז נלקחים ממני צעצועים ואמא מתעלמת וכו'... אני לא יודעת אם הוא מדבר, אבל צריך גם לזכור שזו דרך שלהם לביטוי ואם הוא לא יכול לדבר הוא נהיה מתוסכל , אם את רואה שהוא מתעצבן על משהו ספציפי ומתחיל להתשתולל מסיבה מסוימת ולא יכול לדבר ולומר, אז חשוב לתת לו לדעת שאת מבינה אותו , ע"י שיקוף במילים שלך לדוגמא : " אני מבינה שאתה כועס כי X לקח לך את המשחק, אבל אסור להרביץ, זה לא טוב" . חשוב לתת לגיטימציה לכעס שלו (כשהוא מסיבה ספציפית) כי אחרת הוא ירגיש שלא נעשה איתו צדק ויהיה מתוסכל עוד יותר.. כי הרי מותר לו להתעצבן, אבל אסור להרביץ לנשוך וכו'.. חשוב לדבר איתם הרבה וממש כמו לילדים גדולים, הם מבינים הכל וכמה שיראה שאת לא מתרגשת, כך יפחת. שיהיה בהצלחה ומצטערת על הבלגאן בתשובה, אני פשוט הפוכה מעייפות
אבל רציתי לעזור ולומר שאני מבינה כי גם הייתי באותו מצב ואחרי שהתמדנו הוא קלט מהר מאוד והשתנה
אבל עדיין מחזיר כשמתחילים איתו
לא פראייר הבחורצ'יק ...
 
ואגב

גם עומר לא היה "שם" עליי כשהייתי מדברת איתו ובכלל לא היה מסתכל עליי, כבר חשבתי שאין תקנה, אבל כשהתמדנו והוא אפילו קיבל עונשים , אז ראינו שיפור משמעותי. דברי גם עם הגננות שינקטו באותה הגישה שאת רוצה ונוהגת איתו. שאלי איך הן מגיבות. גם אני הייתי חושבת שהוא מרביץ סתם בלי סיבה (אצלו זה היה משיכות בשיער בעיקר) , אבל עכשיו אני מאמינה שישי סיבה לכל, רק שאנחנו לא יודעים, למשל שהוא לא יודע להתבטא (אז הוא לא היה מדבר), מרגיש מאויים מהילדים, או שילד דחף אותו או גרם לו להרגיש צורך להתגונן.. אני למשל גיליתי שאחיינית שלי מציקה לו "בשושו" היא יודעת גדולה ויודעת לשחק אותה, לידנו הייתה משחקת אותה מסכנה וכשהוא היה מחזיר לה, אז היינו חושבים שהוא התחיל סתם, אבל זה לא היה נכון . ואז בפעם הבאה שהוא היה רואה אותה, היו מקרים שהוא התחיל לתקוף, כי הוא זוכר אותה והוא מגן על עצמו מראש, הוא זוכר שהיא הרביצה לו בפעם הקודמת, גם אם בפעם הזו היא לא עשתה לו כלום. אני מאמינה שאחרי כל דבר מסתתר משהו, גם אם לא נדע, אני לא חושבת שילד תוקף סתם, יש דברים בעולמו הפנימי שאנחנו לא יודעים .
 

memko

New member
לשירן של עומר -

תודה על התגובה המפורטת בשעה כזאת.
בטח שאת עייפה. עומר שלך בגיל של עומר שלי נכון? תראי, את כל מה שרשמת לי אני מייסמת, אני מנסה לשמור על קור רוח ולהסביר. לפעמים זה עוזר , הייתה לי הרגשה שיש שיפור במצב אבל כנראה שזה חזר. אני אנסה לבדוק את ההתנהגות שלו עם מישהו חיצוני, זה לא יכול להזיק. אולי אני סתם "פולניה" כי אם תשאלי את הסבתא שלו היא תגיד "הילד מלאך, מה את רוצה ממנו". אבל כמו שבעלי אמר אתמול"אני מרגיש כאילו יש לנו 4 ילדים...." מרוב שקשה עם עומר. יהיה בסדר אה? הכל יעבור בסוף. תודה מתוקה
 
היי חמודה, כן הם בדיוק אותו גיל ../images/Emo13.gif

אחרי ששללתם בעיות רפואיות כמובן
אני עדיין מאמינה שהתמדה בדרך שרשמתי לך תביא להצלחה. פשוט להתעלם מההתנהגות הרעה להגיד שזה לא נעים ופשוט ללכת ולא להתייחס לבכי צעקות וכו' במשך מס' דק'.. השלב הבא הוא לקיחת צעצוע ולא להחזיר אחרי 5 דק' כמובן, או גם לשים אותו במקום שאין לו גישה למשך 2 דק' , לא להראות לו שהוא ישיג דברים ע"י בכי, לא להישבר ולהיכנע לבכי שלו. כל הזמן להסביר, ( אין צורך לצעוק) שזו לא התנהגות טובה ואם הוא מתנהג כך זה לא נעים לאמא והיא לא תשחק/תנשק וכו'... זה צריך להיות במשפט אחד, וזהו, את הולכת. לא להתחיל להסביר "מגילה" , רק משפט וזהו. ועוד דבר ואולי הכי חשוב, שאת ובעלך תמיד תהיו יחידה אחת, כלומר שלא יהיה מצב שאת אומרת לא והבעל אומר כן, או להפך , זה מאוד חשוב שתהיו ביחד גם בעונשים וגם בשבחים על ההתנהגות הטובה. ושוב, תראי מה קורה בגן, אל תסיקי מיד שזה "סתם" כמון שאני חשבתי, אולי הוא נטר טינה לילדה הזו על משהו, עדיין זה לא מצדיק כמובן נשיכה , אבל תראי איך הגננות מתמודדות, כי לפי מה שאני יודעת אין לגננות בד"כ אין כ"כ סבלנות להתנהגות כזו, אני מקווה שהן לא מפלות ונותנות תחושה גדולה יותר של תסכול אצל עומר.
 

meduza74

New member
יש לי שאלה/ עצה מכיוון אחר לגמרי,בדקתם שמיעה?

זה לא ממש הסיפור אצלנו, אבל אנחנו גילינו אפשר להגיד פתאום לפתע שלבת שלנו יש בעיות שמיעה חמורות (ירידה של 45% בשמיעה) בגיל שנתיים וחצי. דבר שנובע מהצטברות נוזלים באוזניים , גם בעקבות דלקות אוזניים. זה פתיר וניתן להחזיר את המצב לקדמותו. העניין הוא שעכשיו עם כל הבלאגן והמתח סביב זה שנכנסנו אליו התחלתי לשמוע על הרבה סיפורים כאלה של בעיות שמיעה ואיך הבעיות באות לידי ביטוי אצל כל מני ילדים. מאד יכול להיות שבעיית אלימות כמו שאת מתארת מגיעה מכיוון כזה, שהילד לא שומע מה שאומרים לו עד שצועקים אליו/ עליו. ואמנם את אומרת שהוא מקשקש כמה מילים ואת מבינה אותו, יכולה להגיד לך שהבת שלי בגיל שנתיים וחצי היום, מדברת שוטף לחלוטין, מנהלת שיחות בטלפון, שרה, בקיצור אין לה שום סימן שהיא מעוכבת בהתפתחות וזה גם מה שמדהים את הרופאים. בקיצור, מה שאני אומרת, אולי כדאי שתיגשו לבדיקת שמיעה ? יכול להיות שמדובר בבעיה פיסיולוגית פשוטה יחסית וניתנת לפתרון תרופתי/ ניתוח, ולא בעיה התנהגותית. בהצלחה !
 
גם זאת אפשרות

לבן של חברה שלי,ילד מבריק בן 4 וחצי ,גילו פתאום ירידה של כ 60% בשמיעה. הילד למד לקורא שפתיים כנראה ואף אחד לא שם לב שיש לו בעיית שמיעה.מדהים.
 

memko

New member
בקשר לבעיות שמיעה

אני חשבתי על זה , בטח. אבל הבנתי שזה חייב להיות קשור עם דלקות אוזניים ועד היום כמעט בן שנתיים לא היה לו אף פעם דלקת אוזניים. אבל הוא היה הרבה פעמים אצל הרופא לדברים אחרים ותמיד הם בודקים הכל ואף פעם לא אמרו לי שיש לו מים באוזניים. שווה לבדוק בכל זאת?
 

tiger mom

New member
יכול להיות שתמיד היו בעיות שמיעה

בלי קשר לבעיות אזניים. זה נכון שדלקות חוזרות ונוזלים באזניים יכולים לגרום לירידה בשמיע, אבל יש עוד דברים. בכל מקרה, שווה לבדוק. בלי קשר לשמיעה, אני ממליצה לא לדבר אל הילד מרחוק. יש ילדים שכל כך מרוכזים במה שהם עושים, שהם פשוט לא שמים לב שמדברים אליהם (האחיין שלי כזה). תמיד להתקרב וליצור מגע. למשוך את תשומת הלב שלו שיקשיב לך
 

tomer2007

New member
יכולה רק לשלוח ../images/Emo201.gif ו..

אולי יעודד אותך לדעת שרב הילדים עוברים את תקופת הנשיכות.... העצות שלי לנושא הן: 1. להיות עקבית בתגובות שלך - להחליט מה את אומרת ומה את עושה במצבים שהוא נושך ותמיד להתנהג אותו הדבר. אני הנהגתי לאלון את המנהג לבקש סליחה ולתת נשיקה במקום שהוא הכאיב.גם כשהוא לא רצה הייתי מתעקשת איתו - בשקט, בהחלטיות, אבל לא נותנת לו ללכת למקום אחר או להחליף נושא עד שהוא היה עושה את זה. אגב - גם היום אני עושה את זה כשהוא בודק גבולות וזה מאוד מוכיח את עצמו. למשל - כשהוא מחליט להפוך את העציץ אני יושבת לידו וליד העציץ ואנחנו לא זזים משם עד שהוא מרים את כל החצץ. אם הוא ממש מתנגד אני מנסה לרכך את זה ואומרת לו שנעשה את זה ביחד וזה תמיד עובד. 2. אל תקחי ללב את מה שקורה בגן - הרי את לא שם ואת לא יכולה לדעת מה גרר מה. אם אני לא טועה גם את עומר נושכים. תראי איך המטפלות מתנהגות במקרים כאלה. אני יודעת שאצלנו הן היו מרחיקות את הילד המכה/נושך עם משפט קבוע והחלטי. 3. תמיד תזכירי לעצמך שזו תקופה וזה יעבור. ככל שאת והגננות תהיו יותר עקביות וככל שעומר ילמד טיצליח לבטא את עצמו ביותר יעילות, כך התופעה תשכך....
 

meduza74

New member
לדעתי כדאי לבדוק, זה לא מזיק

זו לא בדיקה כואבת או פולשנית. לבת שלי היו רק 2 דלקות אוזניים בחייה הקצרים וזו התוצאה, ויש לי חברה שלבת שלה לא בייתה מעולם דלקת, היא כמעט בת 4, ובכל זאת לפני שנה התגלתה לה בעיית שמיעה. לדעתי כדאי לבדוק את זה, ואם יש בעיה, אז כמו כל דבר בגיל הזה של הקטנטנים, עדיף לגלות בשלב הכי מוקדם שאפשר כדי לטפל ולהוציא מה"לופ" הזה של הסבל שלו וההתנהגויות האלה. גם אם אין נוזלים לדעתי את יכולה להתעקש על בדיקת שמיעה ולקבל הפניה מרופא הילדים. המון בהצלחה
 

memko

New member
../images/Emo41.gif תודה לכולן על התמיכה../images/Emo41.gif

זה עוזר אפילו לדבר על זה, כל כך להתמודד עם דברים אחרי שמתייעצים. תודה לכן שאתן פה, אוהבת אתכן אחת אחת.
 
רעיון אחר../images/Emo24.gif

יש את שפת הסימנים. אולי תנסי לקחת אותו לחוג כזה (יש נדמה לי בקניון גבעתיים) וכך הוא ואת תלמדו לתקשר בדרך נוספת. סליחה על ההשוואה וממש אל תעלבי זה פשוט העולם שלי - זה בדיוק דומה לכלב לא מאולף, שתוקף הרבה כלבים אחרים, ומיד כשקצת מאלפים אותו עם כמה פקודות פשוטות, ומתרגלים אותן איתו הוא משתנה לטובה.
 

meduza74

New member
אני חושבת שאת מתכוונת למה שנקרא שפת הטף

ולא שפת הסימנים. שפת הסימנים מיועדת לחרשים שפת הטף אמורה לעזור בתקשורת עם תינוקות שאינם מדברים עדיין. לדעתי האישית יותר חשוב למצוא את הגורם להתנהגות ולטפל בה ולא רק לטפל בסימפטום, כי מה יהיה אחר כך כשייתקל באנשים שלא יודעים את שפת הטף ? איך ייתקשר איתם ? למשל עם הגננת ושאר הילדים בגן ....
 

tiger mom

New member
הוא ילמד את כולם

את הבת שלי לימדנו שפת הטף. היא התחילה לסמן בגיל 8 חודשים. וכל סימן חדש העברנו גם לאחרים. וגם די קל להבין לבד, כי הדברים אינטואיטיביים. וגם קל לילד ללמד. למשל לקח משהו ואז לעשות את הסימן זו שיטה מדהימה לתקשר עם ילדים שלא מדברים עדיין.
 
זו שפת סימנים

היא אמנם לא כוללת אוצר מילים גדול כמו שפת הסימנים המדהימה של החרשים, אבל היא משתמשת בסימנים.
 

tiger mom

New member
זה בדיוק זה

שפת הטף זו שפת סימנים שמיועדת לתקשורת עם תינוקות. אלו סימנים שונים משפת הסימנים לחרשים ולכן יש לה גם שם אחר (וגם בגלל שהיא לא מיועדת לשימוש לכל החיים אלא רק עד שלומדים לדבר ולכן "טף")
 

שו לה

New member
אוי זה כ"כ לא נעים להיות בצד "המכה"

הייתה לנו תקופה כזאת בדיוק בגיל של עומר. ניסיתי הרבה לדבר איתו שלא מרביצים ולא נושכים, קניתי הפתעות כ"שמעתי" שהוא היה ילד טוב בגן. את האמת? כלום לא עזר וזה עבר מעצמו יום בהיר אחד. מקווה שאצלכם יעבור מהר מהר
 
למעלה