אני כבר טיפה קצת התבלבלתי

נתן.ל

New member
אני כבר טיפה קצת התבלבלתי

עם כל המושגים האלה. אני חוקר את הפורום הזה כבר כמה וכמה שבועות ומנסה ללמוד כל מה שאני יכול על התחום ועל המושגים על מנת שאכנס לתחום ואהנה ממנו לפחות כמו שאני נהנה מהתחום הספורטיבי האחר שאני עוסק בו(המממ...פורום 1204...המממ...) אבל אני כל פעם מוצא את עצמי מובך ע"י המושגים ומתבלבל בניהם. פעם חשבתי שאני אמור ללכת לחנות אופניים ולבקש אופני XC כי זה מתאים למתחילים. אבל במילון כתוב שXC זה שם כולל לשטח. אז אולי קרוס קאנטרי? כי הרי אני מתכנן לגמוע קילומטרים עם האופניים(ע"ע כבישי לטרון בשבת בבוקר) אבל לא רוצה להיות מוגבל מבחינת דרכי עפר ומסלולים שלאו דווקא עוברים על כביש סלול. אתמול מישהו כתב פה הגדרה יפה למה שאני מחפש ואני מאמין שהיא נכונה ל90% מאלה המעונינים להכנס לתחום(האופניים כמובן): נסיעה עירונית\כביש עם פזילה לשטח, שבילים לבנים(מה זה?) ודרכי עפר(כן כן). אז איזו הגדרה היא זאת המתאימה לסגנון שכזה של רכיבה? (לפחות עד שיעברו כמה חודשים על אופניים של מתחילים ואסגר על עצמי יותר כלפי הכיוון שאני מעוניין בו - כי כרגע זה כושר וטיולים).
 

N i r T

New member
מה אתה אמור לבקש (מתוך נסיון דומה)

אתה צריך להכנס ל- 2-3 חנויות אופניים ולבקש אופני כניסה זנב קשיח. אתה צריך שיכוונו לך אותם כך שיתאימו לך ולצאת לרכיבה קצרה. בנוסף אתה צריך לשמוע קצת הסברים על הדגמים שיש להם ולכלוכים על הדגמים של המתחרים. עם האינפורמציה הזו אתה עובד בין החנויות וחוזר על כל הליכלוכים ששמעת כדי שיסבירו לך למה זה לא נכון. בסוף אתה מבין שכולם מוכרים כמעט אותו הדבר בכמעט אותו מחיר ומה שחשוב זה שיהיה לך נוח על האופניים ושתקבל שרות טוב. לא?
 

noamwax

New member
מדובר ב- xc קלאסי כמעט...

נעשה סדר: נסיעת xc או cross country בשמה המלא כוללת בידיוק מעבר על דרכים סלולות, דרכים כבושות ודרכים חקלאיות עם טיפוסים שונים וירידות שונות. שבילים לבנים הם כשמם כן הם- שבילים בצבע לבן שמורכבים בעיקרון ממצע כורכר והם נוחים מאוד לנסיעת שטח אלא עם כן הם מלאים מידי אבנים. נסיעת xc בארצינו גם כוללת מעבר קטעי חול, בוץ (בחורף) ועוד... לצורך שהגדרת אתה צריך אופני xc קלאסיות כאופני כניסה ואין לך צורך במשהו יותר אגרסיבי. כמה עצות: קרא את התפריט לרוכבים מתחילים שנמצא פה בקישורים מצד ימין תסתובב בין החנויות, תראה מה נוח לך ותחזור לפה עם דגמים ספיציפיים חפש אופניים בעלי 24 הילוכים וג'אנטים כפולים שעשויים מאלומיניום ותבקש אופניים לשטח ברמת הכניסה. הרבה בהצלחה נועם
 

נתן.ל

New member
../images/Emo51.gif

את התפריט כבר קראתי וגם את המילון ואת כל הקישורים לנושא. אם אני מבין נכון(כמו גם בעולם הרולר שאני משתייך אליו) פשוט ללכת לחנויות מקצועיות וכל עוד אני קונה דגם של חברה רצינית בתחום אז לבחור את מה שהכי נוח לי וזהו זה.
 

קרניצן

New member
אפשר להיות איתך ישיר?

אם כן אז חבל על הזמן שאתה כאן בפורום ולא ברכיבה! כנס לחנות, תגיד להם בדיוק את מה שאמרת כאן (כן שבילים, כן כביש, כן מתחיל, ...) תוסיף מחיר יעד, תקבל הצעות, תחליט, תקנה וסע לשלום. אה. כמובן שאלו לא יהיו האופניים האולטימטיביות ... אז מה? כך תוכל להתחיל לרכוב ולהבין ואז בקניה הבאה תהיה יותר ממוקד. תהנה.
 

נתן.ל

New member
אוקי אז עכשיו שאלה ספציפית

הציעו לי שני סוגים של אופניים מסוג Trek האחד 3700 והשני 4300. על פי מה שהבנתי מקריאה כאן בפורום עדיף לי ללכת על 4300 כיוון שיש לו גלגלי חישוקים כפולים ו24 הילוכים לעומת 21 הילוכים בדגם הפשוט יותר. כבר כמעט היה נראה לי שאני הולך על ה-4300 שפתאם גילו לי שיש גם דגם 4300 אבל בו יש מעצורי דיסק לעומת מעצורי V בדגם הרגיל בתוספת של כ500 שקל. קצת עובר את התקציב שלי אבל נגרד עוד כמה שקלים. באותה חנות אגם הוצעו לי גם אופניים של חברה אנגלית ולא מוכרת(משהו עם S, אבל אני לא מוצא עליו סיקורים) שאמורים להיות ברמה טיפה יותר גבוהה מדגם ה4300 אבל באותו המחיר(גם הם עם מעצורי דיסק). בחנות אחרת דיברתי עם המוכר שממש לא היה בעד מעצורי דיסק בדגמים של אופני כניסה, הוא סיפר לי שבדגמים האלה מעצורי V הם הרבה יותר איכותיים ויתנו לי תמורה גבוהה יותר למחיר. האמנם? הוא גם הציע לי אופנים מדגם הרד רוק XC שבניגוד לספורט ייתן לי יותר כייף ומהירות ברכיבת קרוס קאנטרי(שזה מצויין כי אני מתכנן על גמיאת מרחקים הרבה יותר מאשר שטח טכני). נשאר לי עוד לבדוק דגמי Giant ו-מרידה שהבנתי שהם גם כן מצויינים למטרותי.
 
המוכר השני דיבר אמת

בלמי דיסק עולים יותר מבלמי חישוק. יש להם יתרונות וחסרונות, אבל למטרות "גמיאת מרחקים", או בלשוננו "רכיבות נפח", היתרונות שלהם בטלים. אם תקציב איננו בעיה, תוכל להינות מיתרונות הדיסקים, אבל אם הגדרת תקציב לא גבוה, עדיף ללכת על בלמי חישוק, משום שבמחיר נתון או בתוספת לא גדולה לא תקבל בלמי דיסק משובחים, וחבל להוציא כסף כדי לקבל משהו שישרת ואתך באותה מידה. גם המלצתו על אופניים יעודיים לXC מתאימה לך כנראה. משמות הדגמים שהזכרת מדובר בSPECIALIZED שהיא חברה רצינית ומוערכת. כל ארבע הפירמות שהזכרת מכובדות ואיכותיות, ולא נשאר לך אלא לבחור באופניים הנוחים לך יותר. אל תותר על סיבוב נסיון. בהצלחה
 

ranperagmin

New member
הוא צודק לגבי הבלמים

מעצורי V טובים באופני כניסה עדיפים על מעצורי דיסק. אין שום סיבה בשלב הזה לרוץ ולהשקיע במעצורי דיסק. ה 4330 הוא דגם מצוין ומוכח. וגם ה ספשלייזד הארד-רוק. לך על מה שיותר נוח לך ומדבר אלייך. ההבדלים לא גדולים מבחינת ייעוד.
 

noamwax

New member
קצת סדר

דיסקים לא נחוצים לך בעליל . במידה ואתה מעוניין באיכות בלימה יותר טובה בקש לשדרג את המעצורים לאוויד sd5/7 ותקבל רמת עצירה יותר טובה ואמינות גבוהה מזאת של הדיסקים המכאניים (דיסק מכאני הוא דיסק שמשתמש בכבל בניגוד לדיסק הידראולי שמשתמש בלחץ של נוזל הידראולי). כבר סוכם שהייתרון היחיד של דיסקים מכאניים על בלמי וי הוא בנסיעה בבוץ רציני.
 

eiran1

New member
יש הבדל מסוים אליו יש לתת את הדעת

בין ספשיליזד לטרק והוא גובה גלגלי השיניים מהקרקע!! בטרק זה גבוה יותר למי שמתחיל זה יכול לפגום ביכולת הלמידה להתמודד אם שטח משתנה מהמורות ומדרגות סלע או אבנים שבדרך אני רוכב כבר שנה על אופני זנב קשיח (לא אומר את שמם) והיה צורך ככל שהרכיבה השתפרה במרחק גדול יותר מהקרקע- כלומר של גלגלי השיניים. כיום כבר הצורך הוא קטן!
 
אתה טועה ומטעה

להגיד שגלגלי השניים בטרק יותר גבוהים מספשלייזד זה כמו להגיד שברנו יש יותר מקום לציוד מאשר בוולוו. לשתי החברות יש מכוניות קטנות, ושתיהן מייצרות גם רכב מסחרי, וגם משאיות. ראית פעם ספשלייזד אנדורו? (שלא לדבר על הדמו). לכל היצרנים, ובודאי לשני אלה שהזכרת, יש דגמים שונים הנבדלים זה מזה גם בגובה גלגלי השניים מן הקרקע - בהתאם ליעוד. זה בטח לא ענין של יצרן. ברכישה הבאה כבר תהיה מנוסה מספיק כדי לדרוש את הדגם המתאים לך, מכל יצרן. שנה טובה
 

eiran1

New member
השוותי בין מוצרים בעלי תכונות ויעוד

מקבילים לכן להשוות בין רכיבת xc לבין אינדורו זה כמו להשוות מלפפון לעגבניה!
 
עקרונית נכון, אבל

"ספשלייזד" ו"טרק" הם לא מוצרים, אלא יצרנים. אם היית מדבר על מוצר מסוים, כנראה שהייתי מסכים אתך.
 

נתן.ל

New member
המשך הרומן ...

בנוסף לטרק 4300 ולHR XC הלכתי קצת לטייל היום בחנויות אחרות וראיתי את הדימונדבק למתחילים, בולמים 80" הילוכים של שימנו אסקס. לאחר מכן ראיתי אופני מרידה קלהרי 590. בדיוק בקצה קצהו של התקציב שלי(עד 2000 שקל) והמוכר אמר שהילכים ומעבירים של שימנו דאור הם בין הטובים ביותר שיש ועליהן יש את הסט הזה קומפלט. חוץ מזה שהם מאד יפים וגם די נוחים. Trek 4300 HR XC diamondback(שכחתי את הדגם כי אני מפגר) Merida קלהרי 590 - אחרי שראיתי אותם די שכחתי מה היה קודם. נראה לי שהמרידה לוקח אצלי למרות שהוא הכי יקר. מה אתם אומרים?
 

נתן.ל

New member
../images/Emo208.gif שאלה ספציפית בנוגע לדגמים

מחר על הבוקר אני מתכונן ללכת ולקנות זוג, באמת שאשמח לדעה כלשהי של המבינים כאן Trek 4300 HR XC diamondback(שכחתי את הדגם כי אני מפגר) Merida קלהרי 590 יש לציין שאם אני קונה דגם אופניים כלשהו אני קונה גם זוג לאישתי, היא קצת יותר נמוכה ממני, האם זה משפיע על בחירת הדגם או אולי ישנם דגמים מומלצים אחרים לנשים?
 

P a n Z e r

New member
חד משמעית המרידה 590

הם פשוט מעולות ורק בגלל העיצוב לא לקחתי אותם. אין עליהם בטווח מחיר הזה...
 
למעלה