אני חדשה ויש לי שאלה

גוזלית 2

New member
אני חדשה ויש לי שאלה

שלום לכולם, עד היום אני הייתי קוראת סמויה של הפורום. אז ככה, אני בשבוע 14.4 ויש לי תאומים לא זהים, לא מטיפולים ולאף אחד במשפחה אין תאומים. זה בהחלט בא לנו בהפתעה, אתמול הייתי בסקירה מוקדמת ואמרו לי שיש לנו בן ובת. לפני הסקירה עשיתי שקיפות עורפית ויצא לי שעובר אחד היה 1 ובסיכון החישוב יצא 1:7530 והעובר השני יצא 2.1 ובסיכון החישוב יצא 1:530, ואמרו לי לחכות לסקירה ואם הרופא לא ימצא משהו חריג אז אין צורך לעשות מי-שפיר.(את החישוב הסיכון עשיתי בבית חולים שניידר בייעוץ גנטי אצלהם זה הכי מדויק) אתמול בסקירה הרופא אמר שהכל בסדר והוא לא רואה משהו חריג, הוא אומר ששנייהם בסדר גמור. עכשיו אני יודעת בייעוץ הגנטי הם יגידו לי שאין צורך במי-שפיר, כי הסקירה יצאה בסדר גמור ועכשיו לשאלה- האם זה נכון שאני לא צריכה לעשות מי-שפיר? או פשוט לא להקשיב להם ולעשות בכל אופן- אני בלב שלי מאוד לא רוצה לעשות. כי ממה שקראתי כאן יש הרבה טעויות במיוחד שזה תאומים ואני מפחדת מאוד . תודה מראש על כל התייחסות. מיטל
 

נוקית4

New member
חכי לחלבון עוברי

הי- אני בשבוע 20 , התלבטתי ממש כמוך אחרי שקיפות וסקירה תקינה. חכיתי לתוצאות של החלבון העוברי שיצאו טובות- ואחר כך החלטתי שלא לעשות. התייעצתי שוב עם הרופא שלי , ובסוף גם הלכתי עם תחושת הבטן..
 

נוקית4

New member
ניתן להסיק מחלבון עוברי על בעיה

לפי מה ששני רופאים הסבירו לי- הרופא שלי וד"ר רוזן , ניתן להסיק מחלבון עוברי על קיום או אי קיום בעיה. נכון שהתוצאה היא ממוצע של שניהם אבל אם הממוצע הזה הוא בעייתי- סימן שיש בעיה! ועובר אחד לא הצליח "לכסות" על השני. אם התוצאה תקינה ייתכן שלעובר אחד יש בעיה ולשני לא. בקיצור זה לא נותן משהו חד משמעי אבל כן נותן כיוון נוסף- בהסתכלות. ולכן לי המליצו לחכות בהחלטה עד שיגיעו תוצאות הבדיקה. כמובן שזה לא חד משמעי כמו מי שפיר.
 
חלבון עוברי הוא ממש לא שיקול

בהריון תאומים מאחר והתשובה שהוא נותן היא סטטיסטית ולא ניתן לדעת אם התשובה גרועה, מי העובר הפגוע....... חס וחלילה. הפרמטר היחדי שרלוונטי להריון תאומים הוא מצב השילייה אותו בודקים גם בחלבון....
 
עונה

לא יודעת על טעויות שנעשות במיוחד בתאומים אבל טעויות קורות לצערנו בכל מיני בדיקות וכד'....... לגבי השפיר, בעיקרון את לא "צריכה" לעשות שפיר מאחר והבדיקות שעשית הראו סבירות נמוכה לתסמונות אלו ואחרות. יש נשים (כמוני) שבוחרות על אף התשובות הטובות, לעבור את הבדיקה שנותנת 100 אחוז וודאות לגבי הדברים שהיא בודקת כמו דאון סינדרום, טריזומה 18 וכד'. סקירת מערכות ושקיפות תלויים מאוד במיומנות הרופא לזהות פגמים בעוברים בעוד שבשפיר התשובה ניתנת תחת מיקרוסקופ ולכן אין מקום לטעויות........ עכשיו ההחלטה היא רק שלך ושל בן זוגך , אף אחת לא תוכל לומר לך אם לעשות שפיר או לא....... השאלה היא האם תהיי שקטה מעתה ועד הלידה שהכל באמת בסדר ואת סומכת על הבדיקות שנעשו ומי שביצע אותם. חייבת לציין שגם בשפיר לא ניתן לעלות על כל הפגמים הגנטיים שיש בעולם. החלטה לא קלה. בהצלחה.
 
מה דעתך על דיקור מאוחר?

אישית, בשקיפות כזו כ הייתי עושה מי שפיר, אבל בתאומים זה מורכב יותר ולכן, אם כל האינדיקציות האחרות תקינות (כולל סקירה מאוחרת מורחבת אצל רופא טוב) אולי שוה לעשות דיקור בשבוע 32.
 

anguly

New member
רק לקחת בחשבון שלא תמיד מגיעים ל32

אני ילדתי 34 שעות לפני הבדיקה....
 

anatmilner

New member
מה המשמעות של דיקור מאוחר ?

אני לא כל כך מבינה את המשמעות , הרי לוקח זמן עד להגעת התוצאות (בערך חודש לא ?) חוץ מי זה אם מגלים מום באחד העוברים מה עושים ?
 
דיקור מאוחר הייתי עושה רק

עם פיש וגם זה בסימן שאלה, התשובות שלה יגיעו רק בשבוע 35 בלי פיש ומה אם היא תלד לפני?....... או בסמוך? ממש לא ממליצה על דיקור מאוחר על כל המשתמע מכך שיכול להיות חס ושלום שאחד מהם פגוע, היא תצטרך לעבור מסכת יסורים לקבל אישור להפסקת הריון אם תרצה בכך, וללדת לידה רגילה........ בקיצור סרט רע שלא כדאי להיכנס אליו בכלל........ אם כבר שפיר אז במועד.
 
למעלה