אני זועמת והנה ההסבר למה

אני זועמת והנה ההסבר למה

הבת שלי הקטנה קיבלה בסוף השנה רשימת ספרים לקניה, לשלושה מקצועות היה כתוב "רשימה תתקבל בתחילת שנת הלימודים", אוקיי קנינו את הספרים ושילמנו 700 שקל (ת´אמת, ששילמנו רק חלק קטן, וזה רשום בחנות ועוד צריך לשלם). בתחילת השנה היא באה עם מכתב שצריך לשלם 140 שקל לשלושת המקצועות האלה, ואחרי זה קיבלנו מכתב שצריך לשלם 100 שקל לוועד, כתבתי למורה שאין לי את הכסף הזה, אז היא כתבה שבאסיפת ההורים (שהיתה בתחילת השבוע) סוכם עם כל ההורים על הסכום של 100 השקל האלה, הענין הוא שמתוך 12 תלמידים בכיתה, הגיעו רק 4 הורים, זה כל ההורים? שנית, כתבתי למורה שאין לנו 140 שקל ושתיתן לי רשימה ואני אקנה את הספרים, אז היא כתבה שקונים במרוכז, עוד אכתוב לה שאין לנו את הסכום הזה, ונוכל רק לתת כל פעם כמה שקלים. בקשר לבת הגדולה, כיון שהיא התחילה בית ספר חדש היא קיבלה רשימה רק בתחילת השנה, אבל אתמול קיבלנו מכתב שצריך לשלם 150 שקל ל"ספרי עיון וחוברות" אז מה הולך פה? גם לקנות ספרים וחוברות וגם לשלם לבית הספר? הלו, איך אפשר ככה?
 

AYELET1

New member
לועד אין חייבים לשלם. בררי למה

זה מיועד, בכל מקרה. בקשר ל-700 ש"ח זה אכן סכום גבוה מאד לרשימת ספרים אחת. אני מניחה שאת הכירה את הספרים המשומשים ... לעיתים אין ספר משומש אלא רק חדש, אז אנו חוזרים כעבור שבוע -שבועיים או מנסים בחנות אחרת. ניתן לעשות כך כי את הרשימות הרי מקבלים מראש.
 
שלשה נושאים בנשימה אחת

*וועד הורים רשאי לגבות כספים, יש כספי רשות וחובה למינהם. לא משנה בכלל כמה הורים הגיעו לאסיפת הורים, הכמות שהגיעה היא זו שמקבלת את ההחלטות. אם מדובר ב100 שקל לשנה- זה סכופ פנטסטי - נמוך בצורה לא רגילה, ולא ברור לי מה הוא מכסה בכלל? בכל מקרה-חוקית, ההודעה לתשלום צריכה לבוא כתובה בחוזר מטעם מנהל בית הספר, ווועד ההורים. כל הוראה אחרת-חסרת משמעות. *לעיניני הספרים השערוריתים- "קניה במרוכז" זוהי ההונאה הגדולה של מערכת החינוך. ככה אי אפשר לרכוש מתלמיד שלמד שנה קודמת, אין אפשרות להשוות מחירים צרכניים, ואין שום בקרה על מה מקבלים תמורת הכסף. ***וכמה ספרי למוד לא פותחים אותם במהלך השנה, ובסופה אי אפשר להחזיר אותם לחנות כי"כבר לא משתמשים בהם"???? ****וכמה ספרי למוד יקרים הפכו ל"חוברות עבודה" שהילדים ממלאים את התשובה הנכונה בתוכם, וכמובן שאין אפשרות אח"כ להעביר אפילו מילד לילד באותה משפחה? וכמה אנחנו ההורים חסרי אונים מול המערכת הזו?? ומה עושה בכלל וועד ההורים הבית ספרי, עירוני, מרכזי בעניין ומה הוא יכול לעשות? ומה אתה כהורה יחיד יכול לעשות??? השנה באתי למנהלת בית הספר היסודי עם טענה קשה שתוך 10 שנים, מאז שהבכור שלי היה בכיתה ג- ועד היום, אני כבר קונה את ה"מקראה" הרביעית- בממוצע כל שנתיים החליפו מקראה. זה לא ספר מדע או גיאוגרפיה,שהיו יכולים להיות שנויים מהפכניים, אלא קפריזות ורצונות של מפקחים ומורים עלות מקראה חדשה היא כ70 שקל. מדובר בספר ספורים ושירים, שכמובן לומדים ממנו קטעים נבחרים בלבד. תהיתי בקול רם-למה היה צריך שוב להחליף... שלא לדבר על המהדורות המתחלפות לבקרים של ספרים, לראיה "מישור החוף הצפוני והדרומי" שיש לי כבר שלש גירסאות כמעט זהות בבית. אז מה אומרת לי המנהלת? כמו שאמרה לפני שנה וכו... שאני כמובן יכולה שלא לקנות...אבל רק הילד יסבול..ויהיה שונה וכו.... אני בכלל לא מדברת על הכסף הכרוך בכך, אני משלמת הון תועפות לחינוך פרטי -כי אני חושבת שהנושא חשוב לי (בכיתות הגבוהות). אני חושבת יחד עם זאת שמערכת החינוך מרמה ומנצלת את ההורים שנה אחר שנה... החל במשרד החינוך ממשיך במחוז ומפקחיו וכלה בהנהלות למינהן. ספורי ה"זוועה" של מה נעשה בכספי הורים במוסדות החינוך...יש לי תרמיל מלא, ואם אתה מתמרד ושואל את השאלות הנכונות, אתה צריך להביא בחשבון שאתה תשלם את המחיר של לא להיות "הורה משתף פעולה" וזה בסדר, כי אני כבר בגיל שלא חשוב לי להיות ב"סדר " עם כולם. אבל הילד יכול גם הוא לשלם מחיר. וזה כבר עניין אחר כמה הילד שלי צריך לשלם עבור העקרונות והעקשנות שלי...
 

AYELET1

New member
בקשר לספרים והחוברות

אני ספגתי עלבונות רבים מהמורה היקרה של בני הבכור (מה דעתה על עבודתי והכנסותי...) כשסרבתי שיכתוב ב"חוברות" , שהן למעשה ספרים יקרים מהסוג שתיארת. עם הבת והבן הצעיר כבר לא אמרתי כלום- לא בגלל העלבונות שהוטחו כלפי, אלא בגלל הילדים... לכולם קשה לשלם את הסכומים האסטרונומיים הללו, אבל יש כאלו, שעבורם זו משימה בלתי אפשרית. ומה בקשר אליהם?
 
למעלה