אני דיי חדש תעזרו

after1212

New member
האמת היא

שלי היה נסיון אישי רק עם נגן פלאש של סמסונג. את השאר אני יודע רק מדיווחים של אחרים. נכון שסמסונג היא יצרנית רכיבים מובילה ואמנם רכיבי ה-RAM של Iriver ושל חלק מהנגנים של Iaudio הם מתוצרתה אבל יש סיבה טובה שהDAAD (שבו מן הסתם האיכות יותר חשובה) הוא דווקא של פיליפס. סמסונג פשוט משמעותית פחות טובים בזה ואני לא מאמין שתמצא מישהו שיטען אחרת. יש הרבה הרבה הבדל בין ייצור ופיתוח מוליכים למחצה לבין תכנון ובנייה של מוצר מוגמר. אתה מוזמן לקנות לך נגנים של סמסונג ופיליפס, אבל אם אתה חושב שהם יהיו עדיפים או אפילו שווים לנגנים של apple/iriver/iaudio/creative וכו' רק בגלל שאלה יצרני החומרה המובילים מחכה לך הפתעה. למה אתה חושב שמוצרי ה-High End (מכל סוג שהוא) כמעט לעולם לא יבואו מבית motorola/samsung/philpis/TI או יצרן SC אחר? העבודה המדוייקת של תכנון ועיצוב מוצר טוב היא מומחיות שונה לגמרי.
 

gt-master

New member
צודק

אבל בכל זאת יש לסאמסונג שם טוב והם גם לא זולים. אני נשאר עם איריבר וסוני
 

NirRyde

New member
או קיי

ראיתי את הסמסונג נירא חמוד יש שרות טוב אליהם
 

NirRyde

New member
אני מוסיף סמסונג YH_J70 לרשימה

תביעו דעות על הנגנים מה כדי לקנות הנה לינק לסמסונג http://www.samsungmp3.co.il/
 

gt-master

New member
עוד שתול של חברה מסחרית?

כדאי לקנות H320 או T10 או U10 או כל נגן אחר של איריבר. כדאי לקנות סוני למי שלא צריך הקלטה. ואפילו כדאי לקנות איפוד כי הוא לבן. לא לשכוח את הנגנים המצוינים של איאודיו ושל קריאטיב. אני שונא את הטלפונים של סאמסונג ולכן גם אתרחק מהנגנים שלכם.
 

jack is the man

New member
לא כל מי שממליץ על נגן

חייב להיות שתול!!! טוב שלא צלבת את TOXICGIRL המסכנה.... אתה בעצמך ממליץ לא פעם ולא פעמיים על נגנים מסויימים. נכון או לא?
 

gt-master

New member
ככה>>

TOXI המסכנה? היא לא המליצה,היא רק פירסמה את האתר של החברה בכל יום השבוע. ברור שאני ממליץ,אנשים מבקשים המלצה ומתוך היכרותי עם די הרבה נגנים אני ממליץ מנסיוני ומתוך אוביקטביות,אני לא עובד בשום חברה. ויש פה כמה שדוקא כן ואני מתכוון לTOXI,TRIXI למיניהן.
 

trixi

New member
לא שמתי ../images/Emo23.gif שאני ברשימת החשודים

עכשיו אני מבינה לאן נעלם לו שרשור השאלות שלי.... ושכחתי -
 

יאיר B

New member
הערה על יצרני רכיבים:

סמסונג היא אחת החברות הגדולות בעולם (אם לא הגדולה ביותר) ליצור זיכרונות פלאש. פרקתי יותר מ-10 DOK's שונים - כולם חוץ מאחד היו מאובזרים בזיכרונות של סמסונג (היחיד היה של טושיבה שהיא גם יצרנית גדולה של זיכרונות, כמו גם AMD, אבל מסוגים אחרים). ונקודה מעניינת: בחודשים האחרונים יצא לי לפרק כמה נגנים ג'נריים. בכולם הזיכרונות היו של סמסונג ולכולם היה עוד צ'יפ אחר קטן (אולי זה המקודד, לא יודע) שהיה כתוב עליו פיליפס (עם הסמל שלהם). אז מסתבר שכולם משתמשים באותם רכיבים... וזה ממש מוזר!
 

after1212

New member
נכון ולא ממש מוזר

וזה נכון לא רק לגבי נגנים אלא לגבי כמעט כל סוג של מוצר אלקטרוני נפוץ. הסיבה היא שבעוד שחברות עם הידע והתשתית לייצור מוליכים-למחצה הן מעטות יחסית, חברות שיודעות (חלק פחות וחלק יותר
) להרכיב מאותם צ'יפים מכשירים הן רבות מאד מאד. אם אתה רוצה לבנות קו ייצור לנגני MP3 אתה יכול לעשות את בלי שום בעיה - תקנה את הרכיבים מיצרניות השבבים, תשיג תכנון ועיצוב שכל מהנדס כושל יודע לעשות וקדימה. החלק הבעייתי הוא דווקא השיווק. לעומת זאת, ייצור של מוליכים למחצה דורש הרבה הרבה הרבה יותר מזה. זה דורש בין היתר כימאים, פיזיקאים ומהנדסים מאד מוכשרים, מוכונות מורכבות, חדרים סטריליים והרבה מאד כסף. זו הסיבה שמעט חברות עושות את זה, שמאד קשה לחברה חדשה להכנס לתחום ושרוב החברות האלה מתמקדות פחות או יותר בשבבים מסויימים שבהם הן מוצלחות יותר מהמתחרות (הרבה פעמים זה שרירותי לחלוטין ונובע מדעות קדומות של אנשים בתחום).
 

יאיר B

New member
השאלה מה זה אומר על הנגנים

הג'נריים שאנו כל כך אוהבים להשמיץ. אם מדובר באותם רכיבים, אז למה יש הבדל באיכות השמע? אותו מקודד, לא?
 

after1212

New member
כן ולא

זה לא כ"כ פשוט. א- אין רכיב שממש רק חברה אחת מייצרת. דוגמה למשהו שהוא כמעט כזה זה אולי HD שלא הרבה חברות מיצרות לנגני MP3 אבל עדיין יש את טושיבה (IRIVER, IAUDIO), היטאצ'י (חלק מה- IPODS, קריאייטיב) ואאל"ט סיגייט (RIO KARMA? לא בטוח...). בכל אופן, זו דוגמה למשהו שמיוצר ע"י ממש מעט חברות. רוב הרכיבים קיימים בהרבה יותר גרסאות. ב - זה בערך כמו לשאול למה לא כל המחשבים הם אותו דבר אם CPU מיוצרים רק ע"י שתי חברות... נכון שבנגנים יש קצת יותר תאימות ואין אפשרות למודולריות ע"י המשתמש אבל עדיין יש כ"כ הרבה רכיבים שקיימים בתוך כל נגן, במיוחד הגדולים והמורכבים, שטווח האפשרויות הוא גדול מאד. תחשוב כמה צ'יפים כל נגן צריך - לשלוט במסך, בסוללה, בממשק, בUSB, ברדיו, ביציאות וכניסות סאונד, בחלוקת הזרם לרכיבים, בתקשורת בין הרכיבים, ואני מניח שבנגנים מסובכים יש עוד הרבה. הדברים האלה יוצרים הבדלים משמעותיים בין הנגנים. ג - התכנון של מוצר אלקטרוני הוא מלאכת מחשבת אמיתית (אני לא מדבר על מוצרי זבל שהשקיעו בתכנון שלהם מעט מאד ומרגישים את זה). מדובר על שילוב מאד עדין בין תוכנה לחומרה. אופטימיזציה אמיתית של מערכת כזו זה דבר שמאד קשה לעשות והנקודה המרכזית היא שאם תיקח את אותה ערימת רכיבים בדיוק ותיתן אותה לכמה צוותים שונים של מהנדסים ומתכנתים, תקבל מכל צוות מוצר די שונה. כמובן שבגדול הם יהיו עם יכולות דומות (כמו הרבה נגנים היום) אבל יהיו גם הרבה הבדלים משמעותיים (כמו שיש באותם נגנים
).
 

NirRyde

New member
פינל 5 (ניראה לי)

iriver-h320 iriver-h10 20GB iriver-u10 iriver-PMP 120 creative-zen micro photo הערות: היו 10 ניראה קצת יקר אתם גם חושבים כך אל תשכחו להגיד מה הכי ניראה לכם
 

NirRyde

New member
זה נכון

זה נכון שאי אפשר לראות תמונות ולהקשיב למוזיקה באותו זמן באיריבר H320
 

gt-master

New member
לא רק

לא כולם יודעים אבל דוקא בנגן פלש לא פופולרי של איריבר דגם IFP1095, כן זה עם המצלמה,אני שומע מוסיקה ובו בזמן יכול לצפות בתמונות ואף לקרוא טקסטים.
 

יאיר B

New member
וואלה! רק חבל שהוא לא כל כך מוכר...

איזה פארשים באיריבר. לא יכלו לעשות כך גם ב-H10?
 

יאיר B

New member
תזכיר מה אתה מחפש בנגן?

נהיה ארוך מאוד השרשור הזה ואני כבר לא ממש עוקב אחריו
 

NirRyde

New member
תשובה

אני מחפש נגן שיוכל להציג לי תמונות שיהיה רדיו והקלטה חובה ואפשרות לעדכון מה אתם אומרים על האייביד 1000 האם אתם מחזיקים יותר מנגן אחד האפשרויות שראיתי עד עכשיו הם: iriver h320 iriver h10 20 GB iriver u10 1GB creative zen micro photo iriver pmp120 ibead 1000 הU10 יקר מידי לכסף או שזה רק אני
 
למעלה