אני אשמח לעזרה די דחופה. תודה רבה!!!

dimdim

New member
אני אשמח לעזרה די דחופה. תודה רבה!!!

שלום לך כבוד הרופא! אני בחור בן 26, בריא בדרך כלל, 172 על 60. אני נמצא בברלין, ואין באפשרותי כ"כ ללכת לרופא באופן פרטי, יקר מאוד. אני אלך במצב חרום, אבל אולי אוכל לקבל עזרה כאן. העניין הוא שאני חושש שיש לי אנגינה, ואני יודע שהיא מצריכה טיפול אנטיביוטי. לפני כשבוע וחצי היתה לי הצטנות רגילה (חום נמוך, קצת נזלת, קצת גרון, שיעול יבש וכו). כל זה עבר ב 3 ימים, ולאחר מהם היו יומיים בריאים . לפני 3 ימים, בצהריים, חזרה התחושה המחלתית. לקראת הערב התפתחה לחום גבוהה (39-40), תחושה לא נעימה בגרון, כאבי שרירים והרגשה כללית לא טובה. הלילה הכל התחזק, הצלחתי להרדם רק ב 4 בערך, עם חום גבוהה + הזעה מרובה. התעוררתי בערך ב 11, החום ירד ל 38-37.5 אך מלוווה בחולשה כללית ,הרגשה רעה, כאבי שרירים, כאב גרון עז (בעיקר בעת בליעה), בלוטות לימפה קצת נפוחות ומאוד רגישות למגע. המצב הזה נמשך כבר ימים3 , עם שיפור קל בתחושה הכללית אך ללא שיפור בכאב הגרון וברגישות הלימפות. כמעט ואין נזלת,יש קצת שיעול יבש ותחושת "צרות" בגרון ומאמץ בדיבור. צרידות קלה. השקדים נראים לי נפוחים אך ללא כתמים לבנים או מוגלתיים. אני מצרף תמונות. יש לציין שהבלוטה הימנית שלי (היותר מנופחת בתמונה) תמיד קצת בולטת, גם במצב הרגיל. תודה רבה רבה!!
 
הרושם

הוא שמדובר בזיהום וירלי, עם זאת לא ניתן לשלול זיהום חיידקי המצריך טיפול באנטיביוטיקה. בשלב הראשון, באם קיים קושי לפנות לרופא במקום, תקפיד על מנוחה, שתייה מרובה, הורדת חום וטיפול להקלה על כאבי הגרון - מי מלח/סודה. לא ניתן לשלול על פי התיאור והתמונות דלקת בגרון ממקור חיידקי, דבר שניתן לאשר בבדיקת משטח גרון פשוטה וכן בסיוע ספירת דם ולכן, אם התסימנים לא יעברו בזמן הקרוב אני ממליצה לפנות לרופא לצורך המשך בירור וטיפול.
 

dimdim

New member
אני מודה לך מאוד! רק עוד שאלה קטנה:

כפי שאמרתי, המצב נמשך 3 ימים. כמה ימים אני יכול לחכות עד שלדעתך המצב מחייב אותי כבר ללכת לרופא? תודה רבה
 
תלוי

במצב שלך. זיהומים וירלים כמו גם חיידקיים יכולים להמשך מס' ימים. באם לא קיים שיפור עם הזמן, אלא החמרה במצב הקיים, כדאי להיוועץ ברופא.
 

dimdim

New member
שלןפ ד"ר יעיש. עברו יומיים ורציתי להתיעץ -

ההרגשה הכללית קצת השתפרה, עם כי עדיין יש חולשה ותחושת מחלה. חום נמוך (לפי התחושה. אין לי כאן מדחום ולא יצאתי מהבית מאז אז לא יכולתי לקנות). הרגישות והנפיחות בלימפות פחתה. בשמאלית נעלמה לגמרי, בימנית עוד יש. ישנו וממשיך הכאב המאוד חזק בבליעה, אבל הוא עבר לגמרי לצד ימין, כמו גם תחושת ה"פקק" בגרון (וכאמור הלימפה הימנית עדיין רגישה). אני מגרגר הרבה מי מלך/סודה (גרגור עמוק כמעת בליעתי). התחילו לצאת כל מיני הפרשות קטנות עם הגרגולר והנזלת שהיתה לא רבה לבנה נוזלית ושקופה- הפכה לירוקה צהובה ויותר צמיגית. לסיכום - התחושה הכללית היא שיפור מסויים והקלה, אם כי עדיין חולשה ותחושת חולי, ומעבר של הכל "לצד ימין" בגרון, אבל שם הכאב הוא עז כבעבר. כל העניין נמשך כבר 6 ימים.. האם המצב נחשב "שיפור"? ולא מצריך אותי ללכת לרופא כאן? האם המצב מראה על טונסיליטיס ויראלי, או שעדיין יש סיכוי לאנגינה שמצריכה טיפול אנטיביוטי? כאמוור -אני סטודנט בחו"ל ועוד לא הספקתי לעשות ביטוח. ביקור פרטי יהיה מאוד יקר (אם חייבים אני אלך, זה ברור) אבל אני מנסה לראות אם אני יכול להמנע מזה. תודה רבה לך שוב!! דמיטרי
 
טונסיליטיס

קשה להבדיל על סמך התיאור שלך בין זיהום חיידקי לוירלי (גם בבדיקה גופנית הדבר בעייתי) ולכן אני רק יכולה להמליץ לך לפנות לרופא לצורך ביצוע בדיקת דם ומשטח גרון שיסייעו באבחנה. בנוסף, ישנם זיהומים המתחילים כוירלים ומסתבכים עם זיהום חיידקי.
 
למעלה