אנימציה דיגיטלית

אנימציה דיגיטלית

שלום לכולם ! האם יש כאן מישהו שעובד/עבד עם לוח CINTIQ של WACOM למטרת אנימציה חסרת דפים בדו-מימד Paperless Animation (במקום לעבוד עם עטים,דפים, סורקים ושאר הירקות המסורבלים... פשוט לוח CINTIQ) ואם כן, האם אפשר פירוט, חוויות, טיפים, המלצות, איזה תוכנות מומלצות ? אשמח לשמוע דיעותכם בנושא ה-CINTIQ והעבודה איתו למטרת אנימציה דו מימדית. תודה
 

sherban

New member
לא נראה לי שמישהו כאן

השקיע $2000 בלוח וואקום. אבל אם אני טועה אשמח לשמוע רשמים גם...
 

kayoto

New member
סינטיק - הסיפור האמיתי !

אחרי שנים של עבודה מפורכת ושבירת חסכונות ...רכשנו Cintiq 15x (לאחר שמשכנו את הכבד ועוד כמה איברים שאיני יודע לבטא את שמם) אמנם נסיוני אינו רב עדין עם ה-"צעצוע" החדש אבל אני אשתדל להגדיר זאת בפשטות: " יש לי נייר ועט, אבל הנייר אינו נגמר ולעט יש דיו אינסופי. וכל-זאת מבלי להרוס את יערות הגשם... חלום של כל אנימטור. " כידוע אנימטורים זה עם רשע... הם פשוט מחסלים את יערות הגשם !!! וגוזלים המון אוכל ושתיה וזה יקר להחזיק אחד כזה בבית, תנו לחיות לחיות ! ואחרי כל הסיפורים וה-בלה-בלה-בלה, פרטים לכל המעוניין: למעשה הסינטיק נותן את ההרגשה הדיגיטלית הקרובה ביותר לציור ע"ג נייר, אך חוסך את כל התהליך הישן והמסורבל של המחיקות, הנקיון, הסריקה, שמירת ארכיון עצום של דפים בשביל קטעים יחסית קטנים, השקעה כספית אינסופית בקנייה של המון דפים, עפרונות/עטים ושאר החפצים הדרושים לדו-מימד. האם ההשקעה שווה ? ...אך ורק למי שבאמת הולך להשתמש בזה 73 שעות ביממה ומעלה ! או שפשוט אם יש לכם עץ-כסף בגינה אז אפשר לקטוף שטרות... יתרונות: - נוח לעבודה, זוויות מגוונות לעבודה (בדומה לשולחן-אור) - מהירות העבודה מכפילה את עצמה בצורה משמעותית. - סיפוק והנאה בזמן העבודה ופחות עצבים עם דפים, אפשר לעבוד בשלווה. חסרונות: - בהשוואה לסדרת ה- Intuos ל- Cintiq יש אך ורק 512 דרגות לחץ. - מחיר יקר מאוד - אחריות לשנה אחת בלבד... המשך שבוע טוב לכולם !
 

kayoto

New member
תשובה

כשעבדתי עם ה- INTUOS היה לי מאוד נוח, אין תלונות. אבל בוא נאמר ש.. במצב הנוכחי עם ה- CINTIQ אני מרגיש "הרבה יותר נוח". מבחינתי זה כמו נייר ועט מפני שהשליטה הרבה יותר ממוקדת ביחס של עין ליד מאשר מצב הטאבלט הרגיל שבו העין למעשה מתמקדת במסך בזמן שהיד מחוץ לטווח הראיה.
 

GIGO

New member
דעתי בנושא

שיחקתי עם זה קצת. נייר ועיפרון זה עדיין לא - בעיקר זכור לי הרווח המרגיז שבין חוד ה"עיפרון" ל"נייר". גם ההרגשה של פלסטיק על פלסטיק לא מסוגלת לדמות את הדבר האמיתי, ומקשה על עבודה רגישה ומדוייקת. שורה תחתונה: אמנם השתמשתי בזה רק כמה דקות, אבל התרשמותי היא שאין כאן שום דבר שוואקום רגיל + קצת תרגול לא יכול לספק (בכל אופן, לא ברמה שתצדיק את המחיר).
 
למעלה