אניות נוסעים של צי"ם

מצב
הנושא נעול.
אניות נוסעים של צי"ם

אניות נוסעים של צי"ם
רכשתי לאחרונה את ספרו של רב חובל הלל ירקוני "70 שנות ספנות עברית בארץ ישראל". הספר יצא בשנת 2002 וסוקר בשיטתיות את כל האניות שהיו רשומות בארץ, כולל כאלו תחת דגל זר אבל בבעלות ישראלית. ויש כמה נתונים מענינים על גורלן של אניות הנוסעים של צים: בשנת 2002 שטה בימים רק אניה אחת מצי אניות הנוסעים של צים. האניה "ציון" שנבנתה כאניה מעורבת בשנת 1955 והיתה אחת משתי אניות הנוסעים הראשונות שנבנו במיוחד עבור צים. מה קרה ליתר האניות:(לפי אורך חייהן). האניה "שלום" (שנת בניה 1964) שרדה עד חודש יולי שנת 2001 אז היא נמכרה לגרוטאות אבל בדרך למקום הפירוק בהודו, היא טבעה (ליד דרום אפריקה). עוד אניה ששרדה עד 2001, היא "ביל"ו" (שנת בניה 1963) ששמה שונה אחר כך ל"דן" והיא פורקה, כאמור לפני כשנתיים. האניה "ירושלים" שנבנתה בשנת 1957 פורקה לגרוטאת בשנת 1993. האניה "תאודור הרצל", אחות ל"ירושלים",פורקה גם היא בשנת 1993. האניה "מולדת" שנבנתה בשנת 1961, טבעה כתוצאה מהתנגשות באניה אחרת, בשנת 1988. האניה "נילי",אניית האחות של "ביל"ו" והיא נשרפה בשנת 1982 ובעקבות זאת פורקה לגרוטאות. האניה "ישראל",אנית האחות של "ציון", היתה בעלת חיים קצרים יותר והיא פורקה בשנת 1975.
 

krause

New member
בני.אני חושב שהאוניות בילו ונילי לא

אניות נוסעים של צי"ם
רכשתי לאחרונה את ספרו של רב חובל הלל ירקוני "70 שנות ספנות עברית בארץ ישראל". הספר יצא בשנת 2002 וסוקר בשיטתיות את כל האניות שהיו רשומות בארץ, כולל כאלו תחת דגל זר אבל בבעלות ישראלית. ויש כמה נתונים מענינים על גורלן של אניות הנוסעים של צים: בשנת 2002 שטה בימים רק אניה אחת מצי אניות הנוסעים של צים. האניה "ציון" שנבנתה כאניה מעורבת בשנת 1955 והיתה אחת משתי אניות הנוסעים הראשונות שנבנו במיוחד עבור צים. מה קרה ליתר האניות:(לפי אורך חייהן). האניה "שלום" (שנת בניה 1964) שרדה עד חודש יולי שנת 2001 אז היא נמכרה לגרוטאות אבל בדרך למקום הפירוק בהודו, היא טבעה (ליד דרום אפריקה). עוד אניה ששרדה עד 2001, היא "ביל"ו" (שנת בניה 1963) ששמה שונה אחר כך ל"דן" והיא פורקה, כאמור לפני כשנתיים. האניה "ירושלים" שנבנתה בשנת 1957 פורקה לגרוטאת בשנת 1993. האניה "תאודור הרצל", אחות ל"ירושלים",פורקה גם היא בשנת 1993. האניה "מולדת" שנבנתה בשנת 1961, טבעה כתוצאה מהתנגשות באניה אחרת, בשנת 1988. האניה "נילי",אניית האחות של "ביל"ו" והיא נשרפה בשנת 1982 ובעקבות זאת פורקה לגרוטאות. האניה "ישראל",אנית האחות של "ציון", היתה בעלת חיים קצרים יותר והיא פורקה בשנת 1975.
בני.אני חושב שהאוניות בילו ונילי לא
היו שיכות ל"צים" הן היו שיכות ל"סומרפיין" חברת שייט תראה את האות "s"על הארובה..אבל אולי נרכשו לאחר מכן על ידי צים.תקן אותי באם אני טועה. יש לי גלויה של "בילו" ושל "תאודור הרצל" וכמו כן מצית פרסומת של "נילי" ו"בילו".
 

krause

New member
פרסומת לאוניה "בילו"

בני.אני חושב שהאוניות בילו ונילי לא
היו שיכות ל"צים" הן היו שיכות ל"סומרפיין" חברת שייט תראה את האות "s"על הארובה..אבל אולי נרכשו לאחר מכן על ידי צים.תקן אותי באם אני טועה. יש לי גלויה של "בילו" ושל "תאודור הרצל" וכמו כן מצית פרסומת של "נילי" ו"בילו".
פרסומת לאוניה "בילו"
 

krause

New member
"תיאודור הרצל" של "צים"

בני.אני חושב שהאוניות בילו ונילי לא
היו שיכות ל"צים" הן היו שיכות ל"סומרפיין" חברת שייט תראה את האות "s"על הארובה..אבל אולי נרכשו לאחר מכן על ידי צים.תקן אותי באם אני טועה. יש לי גלויה של "בילו" ושל "תאודור הרצל" וכמו כן מצית פרסומת של "נילי" ו"בילו".
"תיאודור הרצל" של "צים"
 

ארזS

New member
אם תרשו לי משהו קצת אישי ונוסטלגי

"תיאודור הרצל" של "צים"
אם תרשו לי משהו קצת אישי ונוסטלגי
סבא שלי ז"ל היה למשך תקופה מסויימת חזן על האוניה תיאודור הרצל ולפני המון שנים הזמין אותנו לסיור על האוניה בחיפה. לצערנו היה בלתי אפשרי להפליג...
 
חידה: מה הקשר בין "תיאודור הרצל"

אם תרשו לי משהו קצת אישי ונוסטלגי
סבא שלי ז"ל היה למשך תקופה מסויימת חזן על האוניה תיאודור הרצל ולפני המון שנים הזמין אותנו לסיור על האוניה בחיפה. לצערנו היה בלתי אפשרי להפליג...
חידה: מה הקשר בין "תיאודור הרצל"
לרכבת ישראל וכיצד בא קשר זה לידי ביטוי ???
 
אם להיות קצת קליל אז תשובתי:

חלומו של הרצל
עפ"י התאורים של הרצל בספרו, הארץ תהיה מרושתת במסילות לאורכה ולרוחבה
אם להיות קצת קליל אז תשובתי:
התחנה בהרצליה שנקראת "תחנת הרצליה" ולכן היא התחנה היחידה בעולם הנקראת על שמו של הרצל.....:)
 
לא זאת היתה הכוונה. ניסחתי את

חלומו של הרצל
עפ"י התאורים של הרצל בספרו, הארץ תהיה מרושתת במסילות לאורכה ולרוחבה
לא זאת היתה הכוונה. ניסחתי את
החידה בניסוח לא טוב ועל כך עלי להתנצל. התכוונתי למה הקשר בין האוניה של צים "תיאודור הרצל" לבין רכבת-ישראל ?!
 
פתרון החידה ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

לא זאת היתה הכוונה. ניסחתי את
החידה בניסוח לא טוב ועל כך עלי להתנצל. התכוונתי למה הקשר בין האוניה של צים "תיאודור הרצל" לבין רכבת-ישראל ?!
פתרון החידה

רכבת מיוחדת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים ראשונה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים "ציון". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים". על הרכבת 76 נוסעים המלווים ע"י 23 פקידים, מהם עובדי "שהם", פקידי בנק-לאומי, שוטרים ועובדי מכס. 10.05.1957 07:44 מתל-אביב. הערה: לרכבת הנוסעים מתל-אביב, היוצאת בשעה 07:44 נקשרה מערכת קרונועי ESSLINGEN מיוחדת להסעת המפליגים לחו"ל. בתחנת הרכבת בחיפה, נותקה המערכת והוסעה ישירות לרציף הנמל. 140 מקומות שמורים הועמדו ברכבת מיוחדת זו לרשות נוסעי האונייה. מרבית הבדיקות שכללו ביקורת המטען האישי, ניירות והחלפת מטבע, נערכו אצל היוצאים בעת הנסיעה מתל-אביב לחיפה. מטענם של הנוסעים הועבר עוד ביום 09.05.1957 ברכבת משא מיוחדת לנמל. המבצע הוכתר בהצלחה חלקית עקב ארגון לקוי שגרם לכך שנוצר צורך לבדוק חלק מכבודת הנוסעים באולם הנוסעים בנמל חיפה בטרם ההפלגה. והפתרון הינו; רכבת מיוחדת נוספת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים שניה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים הדגש|"תיאודור הרצל". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים".
 

ארזS

New member
מי היה יודע את זה מלבדך?

פתרון החידה

רכבת מיוחדת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים ראשונה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים "ציון". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים". על הרכבת 76 נוסעים המלווים ע"י 23 פקידים, מהם עובדי "שהם", פקידי בנק-לאומי, שוטרים ועובדי מכס. 10.05.1957 07:44 מתל-אביב. הערה: לרכבת הנוסעים מתל-אביב, היוצאת בשעה 07:44 נקשרה מערכת קרונועי ESSLINGEN מיוחדת להסעת המפליגים לחו"ל. בתחנת הרכבת בחיפה, נותקה המערכת והוסעה ישירות לרציף הנמל. 140 מקומות שמורים הועמדו ברכבת מיוחדת זו לרשות נוסעי האונייה. מרבית הבדיקות שכללו ביקורת המטען האישי, ניירות והחלפת מטבע, נערכו אצל היוצאים בעת הנסיעה מתל-אביב לחיפה. מטענם של הנוסעים הועבר עוד ביום 09.05.1957 ברכבת משא מיוחדת לנמל. המבצע הוכתר בהצלחה חלקית עקב ארגון לקוי שגרם לכך שנוצר צורך לבדוק חלק מכבודת הנוסעים באולם הנוסעים בנמל חיפה בטרם ההפלגה. והפתרון הינו; רכבת מיוחדת נוספת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים שניה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים הדגש|"תיאודור הרצל". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים".
מי היה יודע את זה מלבדך?
 
פתרון לחידה מס' 2:

מדוע פרקנו את מסילת הברזל מצפון
לעזה בשנת 57' ???
פתרון לחידה מס' 2:
מתחיל פירוק מסילת הברזל מצפון לעיר עזה, ע"י ישראל, במטרה להדגיש את ניתוקה המוחלט של רצועת עזה מישראל. צעד זה נועד גם למנוע את האפשרות של העברת סחורות של סוכנות הסעד של האו"ם מחיפה לרצועת עזה. שבוע אחרון של יולי 1957
 
וזה קורה ב- 23.05.1957

פתרון החידה

רכבת מיוחדת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים ראשונה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים "ציון". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים". על הרכבת 76 נוסעים המלווים ע"י 23 פקידים, מהם עובדי "שהם", פקידי בנק-לאומי, שוטרים ועובדי מכס. 10.05.1957 07:44 מתל-אביב. הערה: לרכבת הנוסעים מתל-אביב, היוצאת בשעה 07:44 נקשרה מערכת קרונועי ESSLINGEN מיוחדת להסעת המפליגים לחו"ל. בתחנת הרכבת בחיפה, נותקה המערכת והוסעה ישירות לרציף הנמל. 140 מקומות שמורים הועמדו ברכבת מיוחדת זו לרשות נוסעי האונייה. מרבית הבדיקות שכללו ביקורת המטען האישי, ניירות והחלפת מטבע, נערכו אצל היוצאים בעת הנסיעה מתל-אביב לחיפה. מטענם של הנוסעים הועבר עוד ביום 09.05.1957 ברכבת משא מיוחדת לנמל. המבצע הוכתר בהצלחה חלקית עקב ארגון לקוי שגרם לכך שנוצר צורך לבדוק חלק מכבודת הנוסעים באולם הנוסעים בנמל חיפה בטרם ההפלגה. והפתרון הינו; רכבת מיוחדת נוספת לנוסעי "צים": רכבת נוסעים שניה ובה נוסעים שהוסעו ישירות מתל-אביב לרציף נמל חיפה, מגיעה לרציף הנמל בסמוך למקום עגינתה של אוניית הנוסעים הדגש|"תיאודור הרצל". הנסיעה לנמל מתקיימת על-פי הסכם בין הנהלת "רכבת-ישראל" לחברת "צים".
וזה קורה ב- 23.05.1957
עם האוניה "תיאודור הרצל" !!!
 
בילו ונילי הועברו בשנת 1967 לצים

בני.אני חושב שהאוניות בילו ונילי לא
היו שיכות ל"צים" הן היו שיכות ל"סומרפיין" חברת שייט תראה את האות "s"על הארובה..אבל אולי נרכשו לאחר מכן על ידי צים.תקן אותי באם אני טועה. יש לי גלויה של "בילו" ושל "תאודור הרצל" וכמו כן מצית פרסומת של "נילי" ו"בילו".
בילו ונילי הועברו בשנת 1967 לצים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה