אנחנו לא פורום *פיות*?

Pixy led

New member
אנחנו לא פורום *פיות*? ../images/Emo81.gif

אני יודעת שזה גם "שדונים וכל השאר"... אבל אנחנו מדברים רק על כל השאר... רומח הדרקון, טולקין... מה עם כל היצורים שלשמם התכנסנו כאן? מישהו?
 

עלפית

New member
אולי כדאי לעשות שבוע פיות...../images/Emo29.gif

בשבוע הבא.
אני פרסמתי את סיפור הפיות שלי, בכל אופן.
 

Faery Dust

New member
10 נקודות ל pixy Led... ../images/Emo15.gif

מה קורה? קצת גלשנו, לא???!!! בואו נחזור לנושא המקורי.
 

Faery Dust

New member
טוב, אז ככה... ../images/Emo15.gif

בשבוע הבא אני מציבה לכם אתגר קטן. אנחנו נעשה שבוע פיות אבל לא הפיות המוכרות לנו (איריות, אנגליות, סקוטיות...) אלא פיות המופיעות בפולקלורים יותר נידחים, אלא ש"יאלצו" אותכם לחפור קצת... אני בטוחה שזה יהיה מעניין. מה דעתכם?
 

עלפית

New member
סבמבה!../images/Emo29.gif../images/Emo6.gif

הממ הממ... תני דוגמא לפיה "נידחת".
 

RainBird

New member
לדוגמא: לפי האמונה העתיקה בסין, כאשר האלה נו´גה יצרה את בני האדם מחומר היא לא ידעה מהיא התוכנית המקורית של האלים ויצרה גם בני אדם קטנים כל כנפיים סנפירים וכדומה ולאחר שפו לאו האל הראשי אמר לה ששאר "האנשים" חוץ מבני האדם לא תקינים לא היה בליבה להרוס אותם, אז היא יצרה להם ממלכה משלהם שאי אפשר להגיע אליה בספינה או מרכבה, ושם הם חיים עד היום וקוראים לבני העם הקטן עם הכנפיים ג´ונג קו. אז זהו סיפור על פיות נידחות ארדן
 

Pixy led

New member
רגע של דקדוק ../images/Emo81.gif

מצטערת על הקטנוניות, פשוט הטעות ההיא מעצבנת אותי עם כולם... דוגמה זה ב-ה´, ורק הרבים של המילה נכתב באות א´. זו טעות נפוצה לחשוב שאפשר לכתוב "דוגמא"... בכל-אופן, תמיד יש את האפשרות (הסבירה) שאני טועה, אבל זה תמיד נראה לי ככה. מצטערת, במיוחד על האוף-טופיק (ועוד כשהערתי על זה...), פיקסי לד.
 

עלפית

New member
לא לא לא ../images/Emo29.gif

"דוגמא" היא אחת מהמילים כמו "פיסקא", "קופסא" אשר הגיעו במקורן מארמית ולכן הן מסתיימות בא´, דבר שאינו נהוג בשפה העברית בדרך כלל. הרבים בצורה הזו הם "דוגמאות" "פסיקאות" "קופסאות". ניתן גם לכתוב "דוגמה", "פסקה" ו"קופסה" והרבים במצב זה הוא "דוגמות", "פסקות" ו"קופסות". לאחרונה החליטה האקדמיה ללשון כי הצורה הראשונה ("א") תוצא מכלל שימוש והשימוש בה´ יונהג, ולכן עכשיו הוא נחשב לנכון. מכאן שהטעות היא בעצם שהיה עליהם לכתוב "דוגמה" ולא "דוגמא", אך הרבים אינו "דוגמאות" אלא "דוגמות". כמו כן, איני חושבת כי אנשים יקפידו עם אלה שממשיכים לכתוב זאת עם א´, כמוני (;
מצטערת על ההרצאה המלומדת, אבל הנושא הזה חשוב לי.
 
למעלה