אנחנו יכולים לעצור את זה

עמרי 24

New member
אנחנו יכולים לעצור את זה

אם נלמד לקבל את הזולת אם נלמד לקבל ולא לקחת אם נלמד לכבד ולא לקלל אם נלמד לראות ולהתרכז ולהפנים את העובדה שכשאנחנו עולים על רכב אנחנו נחזיקים בידיים שלנו חיים של מאות אנשים,רגשות של אלפים. אם תפנימו את זה,ופתאום תרגישו,שהידיים שלכם מתכווצות קצת על ההגה,ופתאום מחזיקות קצת יותר חזק, ופתאום תרגישו שכשהטלפון בתיק מצלצל זה לא ממש חשוב עכשיו, וברחוב הצר שאתם נוסעים בו,הרגל תהיה פתאום יותר בטוחה על דושת הבלם ולא על דוושת הגז. אולי אז נוכל סוף סוף לעצור את זה. עמרי,מנהל פורום מכוניות.
 

t@gel

New member
מזל טוב על הודעה נבחרת H-)

כל כך נכון ואמיתי... לו תענה תפילה זו... די כבר לכאב המיותר הזה :-( תגל
 

נלסון

New member
כמה שאתה צודק עמרי

אבל איך , איך זה נלמד את כל האנשים את הדברים הפשוטים האלו. אין אחד שאני לא מדבר איתו, והוא לא אומר שאכן יש לנהוג אחרת, יש להעביר מסר של תרבות נהיגה אחרת, אז איך זה שכשאנשים עולים לכביש הם נהיים משהו אחר לגמרי, כאילו שינו את אישיותם, כאילו הפכו לחיות טרף. האם זה בגלל הצפיפות על הכבישים? האם זה בגלל החום בארץ? האם זה בגלל חוסר חינוך? או אולי זה בגנים הארץ ישראלים? תודה לך על ההודעה החשובה, לא לחינם היא נבחרה להודעה נבחרת. כל הכבוד. נלסון.
 

עמרי 24

New member
קודם כל תודה

לא ציפתי לזה... לגבי ה``איך``, אני לא חושב שאנשים הופכים למשהו אחר כשהם עולים על ההגה, הם פשוט לא מקדישים לזה מחשבה. אני גם חושב שהמון עושים טעויות שלעיתים הן ממש טראגיות על הכביש,והן נובעות רק בגלל חוסר ידע. אולי אם היה מונהג בארץ קורס השתלמות נהיגה כל פרק זמן מסוים, והוא היה בגדר חובה כתנאי להמשך החזקת רשיון הנהיגה,היינו יכולים להימנע מהטעויות הללו. יותר תאונות דרכים קרו מחוסר ידע
 

ronenw22

New member
עמרי

זה לא נכון, אני באמת לא חושב שחוסר ידע הוא הגורם לתאונות דרכים. בתור אחת שחווה כבר 2 תאונות וניצל פעמיים ממוות אני יכול לומר לך שרוב התאונות קורות בגלל שאנשים עושים ``אבו-עלי`` על הכביש, הם נכנסים לאוטו וחושבים שהם מלכי העולם. הם לא קולטים כמה אנחנו קטני, ויותר מזה - הם לא קולטים כמה החיים שבירים. רונן
 

עמרי 24

New member
אני מצטער

שאני לא מתיחס למחלוקת שלך עלי אבל... שתי תאונות?!?!? מה עובר אליך? (או יותר נכון מה עבר?)
 

ronenw22

New member
עמרי

עזוב זה סיפור ארוך לא נראה לי מתאים לספר את זה פה אבל אם אתה באמת רוצה לדעת אז תשלח לי אי מייל ואני אספר לך
 

נלסון

New member
רונן...

ה`` אבו עלי`` שאנשים עושים על הכביש נובע בעיקר מחוסר חינוך, מחוסר תרבות נהיגה, מחוסר אכיפת החוק, מחוסר איכפתיות של ההורים, מחוסר התחשבות בזולת, מחוסר מודעות לתוצאות, ומעוד הרבה מאוד חוסרים, כל החוסרים האלו ביחד עושים אותנו לפראי אדם על הכביש. נלסון.
 

ronenw22

New member
נלסון

אתה צודק, אבל לא הכל נכון, אנשים למדו נהיגה, הם יודעים מה הם אמורים לעשות, אבל כמו בכל מקום בארץ - גם שם הם מנסים לחפף, זה הרבה יותר גרוע מחינוך, זאת בעייה שלאנשים אין גבולות, הם נילחמים איתך על מי יהיה קודם על הכביש וכ`ו - זאת לא בעייה של חינוך כמו שאמרתי - זאת בעייה אחרת
 

נלסון

New member
רונן...

בזמני כאשר אני למדתי בבית הספר, לא היו מורים, היו מחנכים, וזה מה שקיבלנו - חינוך לערכים, חינוך לאהבת המולדת, חינוך לאהבת הזולת. היום לצערי הרב שמים דגש על לימודים, לימודים לבגרות, לימודים לפסיכומטרי, לימודים לתואר, קורסים ולימודים - בלי חינוך! זה מה שחסר כאן לעם הזה - חינוך !!! אתה אומר שלאנשים אין גבולות, אנשים נלחמים אחד בשני, אבל למה? למה הם כאלו? לדעתי בגלל שאין להם ערכים, אף אחד לא חינך אותם לערכים. זו דעתי. נלסון.
 

ronenw22

New member
אתה יודע מה?

אתה יודע מה? אני איתך נלסון אתה צודק יישר כוח.
 

מתתיהו

New member
אכן נלסון יקירי

היכן הם הימים האלו שבהם נאמר על החברה שלנו שהיא משפחה אחת גדולה, והסיפורים על כך שבטוח ברחובות שלנו וכולם עוזרים אכן מי כמוני יודע ומכיר את אשר אליו התכוונתה במחנכים של אז שבנוסף לחומר שלימדו גם הביאו נסיום חיים עצום ועאכים מיוחדים
 

חמדה

New member
ערכים משתנים

תחרותיות והישגיות הפכו לערכים מובילים כיום בחברה, מי יגיע רחוק יותר, מהר יותר ולפני כולם. המציאות משתנה כל הזמן ומהר לכולנו אצה הדרך וכולנו ממהרים רק שלא תמיד ברור לאן. מי שמתנהל באיטיות בדרכי חייו מקבל מסר שלילי, שכביכול לא יגיע לשום מקום בחייו, ועליו להזדרז. מכיוון שאנחנו מביאים את עצמנו לכל מקום, לא מן הנמנע, לצערי, שדפוסי התנהגות כאלה שהפנמנו עמוק, ישתקפו להם בהתנהגותנו גם בכבישים.
 
זאת הבעיה? היחידה? המרכזית?

אני חושבת שחוץ מחינוך הבעיה היא שאננות.. בעיקר. כל שבוע נהרגים על הכביש אנשים, יש מאות תאונות- ואנחנו שותקים. בן אדם אחד נהרג במלחמה- וחצי מהארץ הזאת יוצאת להפגין.. והרי האנשים שנהרגים בכביש נהרגים לחינם, בדיוק כמו אותם אנשים שנהרגים במחלמות.. רק שבמקרה הראשון אנחנו יושבים בבית, שומעים ברדיו דיווחים- אומרים ``אחח..`` וממשיכים הלאה (בדר``כ עד שזה קורה לנו), ואילו במקרה השני אנחנו מתחילים להתעצבן על הטלויזיה והרדיו מבוקר ועד ערב, יוצאים להפגין, ובוחרים מפלגה בבחירות לפי דעתנו בעניין.. השאלה היא איפה הממשלה, ואיפה אנחנו.. חינוך זה סיבה אחת.. יש עוד המון סיבות.. אם כמו שאת אומרת חמדה יקרה, זה הערכים- אז במה המדינה שלנו שונה משאר המדינות באירופה (שהרי שם זה בדיוק הערכים האלה, ההשגיות והתחרותיות)- למה לנו יש יותר תאונות? יש סיבות אחרות.. *מודעות, פירסום.. במקום פינה של 2 שניות בסופ``ש ברדיו, קצת יותר הרחבה.. בטלויזיה, ברדיו, בכל מקום.. תשדירי פירסומת יותר רציניים מ``תהיו בטוחים שכולם חגורים`` (כי הרי הבעיה היא לא רק החגורות), ולא דרך הפחדה וקברים (כי אנשים ישר אומרים ``לי זה לא יקרה``), אלא לגרום לזה פשוט להכנס לראש דרך פירסום אינטנסיבי, והסברים.. אני בטוחה שבמשרד התחבורה הם יכולים להגות משהו. *כבישים- זה גם חלק מהבעיה.. כמות כבישים, איך שהם בנויים.. לצערי זה גם גובה מחיר של חיים.. *ת ח ב ו ר ה צ י ב ו ר י ת - כאן, באיזורי- אי אפשר לזוז בלי אוטו, מכיון שנסיעה בין ערים מסויימות כרוכה בהחלפה של כמה אוטובוסים, ובאירגון לפי שעות (לא תמיד יש אוטובוסים).. יותר מכוניות על הכביש- יותר תאונות.. בארץ יחסית יש הרבה מכוניות לאנשים פרטים, פחות משתמשים בתחבורה הציבורית.. יש מקומות שהיא יכולה (וצריכה) להיות יותר זמינה. *אנחנו בעצמנו.. זה אומנם קשור לחינוך, אבל כאן אני לא מדברת על ביה``ס, אלא על כל בן אדם עם החברים שלו, המשפחה שלו, הילדים שלו- והוא עצמו. גם אם מישהו נוהג בזהירות, יום אחד ללא חגורה (כי היא מגבילה ו.. מעצבנת למדי), או שיום אחד אנחנו ממהרים ולא נזהרים בפניה- זה יום שעלול לעלות בבריאות, או בחיים. אולי נתחיל כאן ועכשיו לעשות? שנעשה עצומה וירטואלית? נעיר את תשומת ליבם של הח``כים? בברכת חג שמח ושקט בדרכים ילדה קטנה קטנה. (אוףף.. שולחת ושולחת.. האם הפעם זה יקלט..?)
 

נלסון

New member
את יודעת מה?

זה מאוד מוזר, כולם יודעים את התשובות, כולם יודעים מה צריך לעשות כדי למנוע תאונות דרכים. זא למה בכל זאת אף אחד לא עושה כלום? נלסון.
 
.. כי בארץ הזאת..

לצערנו, יש יותר מדי מלחמות להתעסק איתם.. יש יותר מדי ש``ס, מרצ, מלחמות בכנסת, מלחמות בגבולות, ומלחמות בתוך הארץ. ואנחנו שוכחים להתעסק בדבר שהוא כ``כ חשוב.. אנשים נהרגים בלי שישאלו אותם מי הם, ומה הם רוצים.. אפשר לעלות לכביש, להיות הכי זהיר שאפשר, והכי חכם שאפשר- אבל מולך יהיה בן אדם ששכח, או פשוט התעלם שהוא לוקח לידים שלו חיים של בן אדם שאולי הוא לא מכיר בכלל. אפשר לעלות על הכביש ולקחת חיים של אחרים.. אולי נאטמנו מרוב הרוגים ותאונות?
 

tal0676

New member
כל מילה שווה 10000 בני אדם

עמרי את מה שכתבת נגע לי מאד ואתה צודק בכל מילה הלוואי ועוד אנשים יקראו את מה שכתבת ושזה ייגע להם גם אולי כך לא נצטרך לפורום תאונות הדרכים יותר
 
למעלה