אנחנו בבעיה ארוך מאוד ....

Liaty

New member
אנחנו בבעיה ארוך מאוד ....

אורי (שנה+9 )התחיל גמילה מחיתולים, כבר מעל לחודשים אנחנו מתרגלים את העניין רק בשעות אחה"צ . אחרי שהגיע למצב שהוא הולך לבד לסיר החלטתי להוריד לו את החיתול במשך היום כשכמובן התחלנו באחד מסופי השבוע וכשזה הלך יפה הלכנו לגן בלי טיטול אבל עם סיר. סוף השבוע האחרון קלטתי שאורי עצבני יותר מתמיד אבל לא היו פספוסים רבים רק קטנים בדרך לשירותים או מחוץ לסיר .... היום הבוקר התחיל עם פספוס של קקי ע"י הסיר ואורי נבהל מאוד לקחתי אותו להתקלח והסברתי שלא קרה שום דבר חיבקתי נישקתי חייכתי אבל הוא בשלו כועס והסטרי וממש יוצא מדעתו !! הלכנו לגן עם הסיר הפעם לאורי היה ממש קשה להפרד ממני אז הצעתי לו לשים יחד איתי את הסיר במקום הוא מצא פינה ע"י מראה והגננת שגם ככה אנחנו לא משדרות באותו הגל העירה לי בחומרה שאת הסיר שמים שם רק בשרותים ושגם בבית זה צריך להיות ככה ! אחה"צ היא הודיע לי שלאורי לא היו שם יציאות אבל בדרך הביתה החלפתי לו פעמים פיפי ושוב אורי בהיסטריה !! הגענו הביתה הנחתי את הסיר מול הTV ואורי ישב מיוזמתו אבל ברגע שהפיפי יצא הוא התחיל לצרוך ולהכנס להסטריה ככה במשך שעה לא עזרו התחנונים שלי עד שבסוף שאלתי אם הוא רוצה טיטול, התשובה היתה כן ותוך דקה הייתי צריכה להחליך 2 טיטולים כי הם היו מלאים . ומאז אחה"צ אורי היה עם טיטול אבל עדיין רוקד את ריקוד הפיפי ומבקש סיר ואני כלכך בדילמה מה לעשות ??
 

batt

New member
נראה לי מוקדם מידי שנה ו-9 לגמילה

הדרי התחילה בגיל רבע לשלוש, וגם לה פעם ברח על הרצפה ומאז היא היתה בהיסטריה. ולא מוכנה לשירותים בשום אופן, היתה ממש מתאפקת (פחדתי שלא יהיו לה עצירויות). החזרתי לה ת'טיטול והיום בת 3.5 גמולה - תודה לאל.
 

יעל של 4

New member
שנה ותשע מוקדם לגמול בן

יש הבדל גדול בין בנים ובנות מבחינות רבות. בנות בד"כ בשלות כבר בגיל שנה ותשע, שנה ועשרה חו', אבל אצל בנים זה אחרת הבשלות אצלם היא בד"כ בשנתיים ורבע. לדעתי התחלת מוקדם כשהילד לא בשל ולכן הוא עצבני הוא לא מסוגל לרצות אתכם. לדעתי החזירו לו טיטול ותעזבו אותו בשקט לזמן מה. יעל
 

עדי 4

New member
ואוו,בן שנה ותשע בגמילה?

ליאת,אורי נראה לי עוד ממש קטן לגמילה. אני תמיד התחלתי מגיל שנתיים וחצי ואני לא יכולה לחשוב על גמילה של טל למרות שהיא גדולה מאורי בחודש והיא מודיעה כשהיא עושה קקי בטיטול. אני חשבתי לנסות עם טל בסביבות גיל שנתיים ולא לפני. שיהיה בהצלחה ותתיעצי עם הגננת בגן האם להמשיך בגמילה או שזה מוקדם מידי.
 

Liaty

New member
יש לי מין תחושה שהבעיה היא מהגן

יותר מידי לחץ ....
 

Liaty

New member
לא אל תתנו לי תשבות כאלה !!

לא הייתי מתחילה עם כל הגמילה הזו אם לא הייתי מזהה את הנכונות של אורי לכך ! חוץ מי זה אולי לפי כל הסקרים זה מוקדם גם מוקדם בשבילו לדבר ולהביע רגשות אבל טפו טפו טפו אורי שלי יכול לנהל יופי של שיחות כמו ילד בגיל 2.5 וזה לא כי אני דוחפת זה כי הוא לומד !! ויש גם ילדים זכרים בגיל שלו ואפילו יותר קטנים שכבר גמולים אבל כל ילד הוא בזכות עצמו . השאלה שלי מה הנכון לעשות כשמגעים למצב שכזה ?
 

batt

New member
להחזיר טיטול.

הילד סתם מתוסכל...ועל מה??? אז עוד קצת.
 
ליאתי אני פה לעזרה ../images/Emo8.gif

קודם כל להפחית לחץ - ביחוד שלך כי את משדרת והוא קולט תארתי לעצמי שהוא כבר היה באיזו שהיא מוכנות כי עובדה שהצליח לפחות בהתחלה יש לי הרגשה שבאמת משהו בגן לא זורם טוב עם הגמילה ועל כן את צריכה לעשות שני דברים : 1. לדרוש שיחה מקפת וממצה עם הגננת שבה תבהירי לה שהוא בתהליך גמילה והיא חייבת לעזור כי הוא שם לפחות חצי יום ... תסבירי לה יפה אבל תקיף שזה רצונך , תנסי גם לברר מה קרה שהוא התחיל להתנהג ככה. 2. להתחיל את הגמילה כאילו מחדש לאורי כי יש רגרסיה ברגע שחזרו הטיטולים - לא להתיאש לזרום איתו - אם הוא מבקט טיטול צשימי לו הוא יבקש גם להוריד. בינתיים תספרי לו את סיר הסירים והסירסיר של תותי , אני מצאתי שזה מאוד עוזר. תמשיכי לעודד בעדינות כמו שאת עושה ואני פה אם תרצי בהצלחה
 
ליאת.. ../images/Emo24.gifשל הזדהות

אייל, בן 2 וחצי. מאז שהתחילו הימים החמים הוא בלי טיטול בבית, מיוזמתו. הוא מוריד את הטיטול מיד כשמגיעים הביתה ונשאר ללא טיטול וללא פספוסים עד שהולך לישון. לגן הוא בשום פנים ואופן לא מוכן ללכת בלי טיטול ולא מוכן להוריד את הטיטול שם כשהן מציעות לו. המטפלות שלו נפלאות בעיני, ואין לי ספק שלא מופעל עליו לחץ שם בעניין הזה, ובכל זאת - הילד בוחר להישאר עם טיטול במשך היום (בשבתות הו מהבוקר ללא טיטול). בקיצור - הייתי משוחחת עם אורי ושואלת אותו האם הוא רוצה ללכת לגן עם טיטול. אחרי הצהרים אני מציעה שוב לשוחח איתו ולשאול מה הוא רוצה. הכוונה היא לעשות לו הפרדה בין הגן לבית ושהוא יבחר מה הוא רוצה בכל אחד מהדברים. המחשבה שלי היא - אם עד אוגוסט הוא לא יותר על הטיטול בגן, יכול להיות שאחרי שבאוגוסט אייל יהיה שבועיים רצוץ בבית, הוא כבר לא ירצה את הטיטול בגן. לגביכם - יכול להיות שהוא יבחר ללכת לגן עם טיטול ולהיות בבית בלי. מקסימות בספטמבר הוא ייכנס לגן חדש ואז יותר שם על הטיטול (או שלא מתוכנן שינוי..?)
 

Liaty

New member
גם רעיון הרי ככה התחלנו נכון לעכשיו

אני עוצרת את העניין ולאט לאט נתחיל שוב מחדש
 
מוכנות לגמילה בגיל בגיל כזה - אפשרי

אני לא יודעת כמה זה נכון, אבל אמא שלי תמיד מספרת שאני בגיל חצי שנה כבר ישבתי על הסיר. היא אומרת שברגע שישבתי יציב היא הושיבה אותי על הסיר. היא טוענת שנגלמתי מחיתולים לפני גיל שנה. לי זה נראה מוגזם. אבל ילד בגיל שנה וחצי כבר אפשר לגמול אם הוא מראה נכונות ובשלות לגמילה. כמו כל דבר בהתפתחות אצל תינוקות, גם הגמילה יכולה להגיע אצל חלק מהילדים מוקדם מאוד ואצל אחרים מאוחר מאוד. לגבי המצב של אורי, גם אני חושבת שיש איזה בעיה בגן ושחשוב לבדוק עם הגננת מה קורה בגן בעניין הגמילה: איך הם מעודדים לגשת לשירותים? האם הם משתמשים בסיר או בישבנון או אולי ישירות על האסלה? האם הוא ניגש או מבקש בעצמו? איך הם מגיבים/מתייחסים אליו כשהוא מפספס (אם הוא מפספס)? האם יש בגן עוד ילדים בגמילה? האם הגמילה היא קבוצתית או אינדיבידואלית? אני מכירה מספיק גננות/מטפלות שלא אוהבות את משימת הגמילה ורואות בזה נטל מיותר שהן לא ממש רוצות להתמודד איתו. בקיץ שעבר התחלתי בגמילה של דקל כשהיא בת שנה ושמונה חודשים והיא היתה במשפחתון עם עוד 3 ילדים כשרק אחד מהם היה קצת יותר גדול ממנה. שני הילדים התחילו גמילה מיד בתום חופשת הפסח. הבעיה התחילה כאשר בסוף יוני עברנו דירה והילדה עברה למסגרת גן. גם מעבר דירה, גם מעבר גן וגם תוספת של ילדים במסגרת הגן. בנוסף המטפלת בגן החדש טענה שדקל קטנה מדי ולדעתה לא בשלה לגמילה והגמילה הופסקה מאחר ולא היה שיתוף פעולה מהגן. עכשיו, כבר חודש ימים שאנחנו שוב בגמילה גם בגן וגם בבית ודקל בת שנתיים ושמונה חודשים. בשבוע האחרון יש התקדמות ודקל כבר הולכת לגמרי לבד לשירותים כשהיא צריכה פיפי. לגבי קקי זה עדיין בעייתי אבל לפחות היא לא מתאפקת כמו שהיו עושות האחיות שלה.
בהמשך הגמילה
 
גדול עלי- איך לי מושג

אבל נשמע מפחיד קצת. אני מקווה שתעלי על הבעיה ותפתרי אותה. אני מניח שאת לא ממש רגועה בימים האלו...
 

Liaty

New member
אני לא רגועה אבל בהחלט עצבנית על

הגננת של אורי ! אחרי שיחת הבוקר התברר הדבר הבא אין לה שירתים לקטנים גם לו מתקן . אין שעות מוגדרות היא חושבת שברגע שמורידים טיטול זה אומר שהילד מבין שצרכים עושים רק בשרותים ובטח בלי חברה - זו התגובה שלה לכך שאורי יושב אצלנו מול ה TV
 
איזה גננת מפגרת ../images/Emo67.gif

סליחה, אבל הייתי חייבת. איזה גננת מחזיקה גן בלי שירותים לילדים? מה היא לא יודעת שתינוקות גודלים להיות ילדים? אולי היא תכננה שאצלה יהיו רק תינוקות עם חיתולים?! יש גננות/מטפלות שפשוט אסור לתת להן לפתוח גנים.
 

ארץ האש

New member
להוריד הילוך, לא ללחוץ

לחזור לשלב הקודם ולהמשיך יותר מאוחר. גם אם יש בעיה בגן, כרגע, אין הרבה מה לעשות ואם הגננת לא משתפת פעולה זה יכול רק להזיק לו.
 
למעלה