אנחנו בבית...

המרחפת

New member
אנחנו בבית...

לפני שבוע בדיוק ילדתי בקיסרי אלקטיבי את כרמל, הבת הבכורה שלנו.

עוד לפני ההריון ראו ברחם מיומה (שרירן) שגדלה במהלכו לגודל עצום של 10*11 ס"מ (כמו ראש של תינוק). בעקבותיה הייתה המלצה חד משמעית של 3-4 רופאים שונים ללכת לקיסרי, כיוון שהיא ישבה קרוב מאד לצוואר הרחם ודי חסמה אותו. אחרי זמן ארוך מאד של קבלה והפנמה הבנתי שפנינו לקיסרי. המיומה צרכה הרבה דם, וזה היה כמעט כמו הריון תאומים בכל מיני פרמטרים: צריכת דם, מקום לעובר ועוד. הרופא שלי דיבר איתי על סיכונים כגון טורטיקוליס, מצג עכוז, לידה מוקדמת (ציטוט מדוייק: אני אגיד תודה על כל יום אחרי 34) ובשלבים מאוחרים יותר על חתך לא רגיל לצורך הקיסרי, כיוון שהמיומה ישבה בדיוק היכן שחותכים.
ההמלצה שלו הייתה לבחור בי"ח לפי הפגיה, ולכן בחרתי בתל השומר לעשות את הניתוח.

במרפאה הטרום ניתוחית הסכימו עם דעתם של הרופאים הקודמים וקבעו ניתוח לשבוע 38+1, יום אחרי יום ההולדת שלי.
מאותו רגע ימים התחילו לרוץ, בעיקר כיוון שהייתי טרודה מאד ב"ניקוי שולחן" בעבודה. חזרתי הביתה כל יום וכתבתי דוחות סיכום טיפול. לא חשבתי כמעט על הלידה הקרבה. למעשה, הפעם הראשונה שכן התחלתי להבין ולעכל הייתה כשנכנסתי לשטח חדרי הניתוח והמתנתי. הרגע הראשון של שקט מזה שבועות, ואני פשוט התחלתי לבכות.

בנזוגי היקר ליווה אותי בחלק מהניתוח, שההרגשה העיקרית שלי בו הייתה ספינה מיטלטלת: הזיזו אותי, דחפו לכל מיני כיוונים, הרגשתי שאני זזה לכאן ולשם. לשמחתי הרבה כל סיבוך שממנו חששו התבדה. חששו מדימום מסיבי והזמינו לי שתי מנות דם- לא השתמשו באף אחת. חששו שיזדקקו לחתך מעל המיומה ואפילו חתך אנכי במקום רוחבי - יש לי חתך רוחבי מתחת למיומה, שהסתבר שהיה מרווח קטן בינה לבין צוואר הרחם ושראש התינוקת אפילו השתחל למרווח הזה. חששו השהניתוח יהיה מסובך ויתארך, אבל מלבד קריאה לייעוץ הכל היה בסדר וקצר.

ההתאוששות קשה. לכל מי שמהיום תגיד שהיא רוצה קיסרי אלקטיבי כי היא חוששת מהכאבים בלידה וגינלית, אומר שקיסרי זה כואב מאד, וכבר יש תינוק לטפל בו. יש למעשה 3 צלקות, וזו שרואים היא הכי פחות כואבת מביניהן. אני מדדה ברחבי הבית ומכריחה את עצמי להתקדם, מגלה לכמה דברים נדרשים שרירי בטן (להסתובב במיטה... מי ידע שזה יהיה כל כך מסובך...). אני מחכה בקוצר רוח להחלמה מלאה ושאוכל להשתעל כמו שצריך.

שמחתי לגלות עוד צד בבן זוגי, צד אוהב ותומך, שעושה הכל כדי שאני אתעסק רק בהנקה ובטיפול בעצמי. הוא מזכיר לי שהוא אוהב אותי, שהוא גאה בי, וסוחט לי מיץ תפוזים באמצע הלילה כדי שכדורי הברזל יספגו יותר טוב. אני מוקפת בעזרה משמעותית, וזו אכן ההמלצה שלי לכל מי שעתידה לעבור לידה קיסרית.

כאמור, ילדתי בתל השומר. הבחירה שלי הייתה לפי הפגיה ולפי הניסיון הרב שיש להם בקיסריים. שמעתי דברים רעים על מחלקת היולדות ואמרתי שמקסימום אוותר על פרטיות לכמה ימים. אז מסתבר שיש את יולדות א', שבה יש 4-5 מיטות בחדר והמראה מיושן למדי, ויש את יולדות ב', שזה חדרים זוגיים ואפילו פרטיים, שעברו שיפוץ לא מזמן ובהחלט נתנו שהות נעימה. התמזל מזלנו וחלקנו את החדר עם זוג מקסים ונעים. מאפשרים למלווה אחד לכל יולדת להשאר איתה בלילה בלי יותר מדי שאלות, יש מאבטח שבא בשעה 14:00 ובשעה 21:00 לגרש אורחים שורצים ומנוחת הצהריים בהחלט הייתה מנוחתית. הצוות היה מקסים ודואג אם כי מאד עמוס (סממנים של מערכת הבריאות הסובלת), להבדיל מצוות התינוקיה ובייחוד האחיות אחראיות המשמרת שבהחלט היה יכולות להנות משיפור ביחסי האנוש שלהן. הפעם היחידה שבה בכיתי בכי לא הורמונלי הייתה אחרי שחזרתי משהות בתינוקיה בגלל היחס שקיבלתי שם.

ההיסטוריה המיילדותית בשני הצדדים היא לידות בשבוע 41-42 במשקלי 3-3.5 ק"ג. כרמל יצאה "חצי אפויה", במשקל 2.690, גוזל קטנטן ואדום שישן רוב הזמן וצריך להעיר אותו להאכלות. רק אתמול היא התחילה להעיר אותנו בדרישה לעוד חלב. היא קטנה עם פה קטן, שיכול לתפוס רק את הפטמה ללא הילה ואני רואה כוכבים בכל הנקה. אחרי ביקור של יועצת הנקה הוחלט לתת לפטמות לנוח ולהחלים, עברתי ליום-יומיים של שאיבות בתקווה שזה יעזור לשבור את המעגל.

יש עוד הרבה דברים שהיו קשורים לאשפוז הזה אבל לא עולים בראשי דברים נוספים שמשמעותיים לפורום, ולמען האמת אני לא בטוחה שהפנמתי את העובדה שכרמל היא שלנו ולא משימה זמנית לחופשת פסח
.
 

נאוה57

New member
מזל טוב!!


נשמע שהיה הריון לא פשוט אבל שנגמר בשלום. תהני מהבייבי האפויה ומחופשת הלידה
 

mitmit11

New member


כתבת מקסים, כאילו את מספרת מרחשי ליבך לחברה טובה. תודה לך על זה.

תהני מכרמל הקטנה, מקווה שההנקה תצלח. בינתיים שיהיה פוסט קליל ונעים
 
מזל טוב, והתאוששות מהירה וקלה!


זה הכי הגיוני בעולם להתעסק בשטויות מסביב (כמו נניח העבודה) כדי להסיח את דעתך מהדבר החשוב באמת..
 
מזל טוב!

אכן נשמע שעברת היריון לא פשוט, תחת איום רפואי... אני שמחה עבורך שהחששות בעניין השרירן התבדו..

מדהים לגלות את בן זוגך מחדש לאחר שנים של שותפות וזוגיות.. לא מובן מאליו בכלל...

אני חושבת שהצלחת להעביר בצורה מאד טובה את חווית האשפוז (חוויה מורכבת מהרבה מיני חוויות..)..

תהני מכרמל! שם מקסים!..

המשך הנקה נוחה.. בריאות ונחת ממשפחתך המתרחבת...

נ.ב אני מקווה שאצלך בעבודה מעריכים את זה ששמת את עניין שולחנך המקצועי לפני שממש חשבת על ההריון שלך... :)
 

אושמי 5

New member
מזל טוב - אני יודעת שזה מפגר אבל ריגשת

אותי עם " בעלי קם לסחוט לי תפוזים באמצע הלילה" כנראה אני ממש קרובה ללידה, אז המון מזל טוב ותמסרי לו כל הכבוד ממני על העזרה
שתחלימי מהר ותהני מהבייבי , הרבה אושר ושמחה
 

Joy

New member
מזל טוב וגם תודה ששיתפת את הסיפור.

אני אמורה לעבור בדיוק את אותו תהליך בדיוק מאותן הסיבות (אם כי שרירן טיפונת יותר צנוע) ועדיין קצת מבוהלת.

אשמח לדעת אם מי התייעצת ותובנות נוספות - אני מתלבטת כרגע בין תל השומר להדסה עין כרם ככל שאכן אצטרך ללדת בקיסרי. אם מתאים לך = אפשר כמובן גם בפרטי.

שוב מזל טוב, החלמה מהירה ושהאדמומיות תפנה דרכה לחיוכים בלי סוף :)
 

המרחפת

New member
איזה שאלות יש לך?

לא הלכתי להתייעצות מיוחדת, ותכף אסביר למה.

3-4 רופאים: הרופא נשים שלי, הרופא שעשה את הסקירות, הרופא מהריון בסיכון גבוה (שם ראו אותי שני רופאים) והרופא מהמרפאה הטרום ניתוחית.
אם את רוצה חוו"ד שניה, המליצו לי כאן בפורום על מתי זולטי מתה"ש, אבל לא הגעתי לנקודה שאני ממש מבררת על קליניקה, תורים וכו'. כשהייתי בחודש השביעי אמא שלי אושפזה ומאותו רגע תיזזתי בין העבודה לביה"ח עד שבוע לפני הלידה, כך שכל מה שקשור בהתייעצויות, "סקר שוק" בין בתי חולים ועוד די הוזנח.

אנחנו גרים במרכז ואמא שלי גם הייתה מאושפזת בתה"ש, כך שבתי"ח מחוץ למרכז לא היו אופציה. בתוך איזור המרכז בחרתי לפי הפגיה ולפי ניסיון בקיסריים.
 

Joy

New member
תודה על המענה!

אני עוד לפני הערכת משקל (הם לא מצליחים למצוא תורים, נורא נחמד מצידם בכללית) ולאחריה אמורים לקבל מידע יותר טוב על השרירן.
בסקירה בדק אותי ערן כסיף שאת בטח מכירה והוא זה שאמר לי "מותק, embrace yourself"....

בכל זאת חשבתי אולי ללכת גם לרופא שמתמחה במיומות - ואברר על מתי זולטי. אין לי שום כוונה להתחיל לידה רגילה אם הסיכויים הם ממילא לקיסרי, אני לא מתכוונת לסכן את יורשת העצר ואת עצמי.

אגב, למה פגיה? אם הניתוח אכן נקבע ל- 39?
איך היו צוות המנתחים? מי ניתח אותך?

חג שמח והחלמה מהירה!
 

המרחפת

New member
אני אצא אהבלה,

אבל מה זה embrace yourself? כל האנגלית שלי היא מקריאה בלבד, אז אני מאד חלשה בביטויים ובסלנג.

השרירן צרך הרבה דם ותפס הרבה מקום, ולכן היה גם סיכוי ללידה מוקדמת. לכן פגיה. הוא היה בגודל של ראש של תינוק, ורק כשהיא יצאה וראיתי את הראש שלה אני הבנתי כמה הוא גדול.

הניתוח נקבע ל-38+1 ולשמחתי לא קרה כלום קודם לכן. ניתחה אותי ד"ר חפץ (לא ידעתי את זה עד כמה דקות קודם לניתוח), היה איתה בחור צעיר ונחמד, ככל הנראה מתמחה. באמצע קראו למישהו נוסף לייעוץ (ד"ר ביינר) כי מצאו גם ציסטה על השחלה.
בדיעבד התברר שד"ר חפץ נחשבת מאד טובה ואני שמחה שכך.
 

Joy

New member
לא יצאת אהבלה, אני יצאתי פלצנית


EMBRACE זה חיבוק.
למעשה כותבים "brace yourself" שזה "תתחשלי" או תכיני את עצמך. אז האהבלה היא אני.

תודה על המידע. אחרי הערכת המשקל מקווה שיהיה לי מידע נוסף ואז גם אצטרך להחליט בנוגע למקום הלידה.

שאלה אחרונה (באמת):
את שקלת או שוקלת להסיר את השרירן?
 

המרחפת

New member
מאד רציתי,

אבל זה מאד תלוי מבחינתי במה שיציעו לי הרופאים.

הסרה שלו לא תבטיח לי שהלידה הבאה תהיה וגינלית. להפך, הצלקת שתשאר אחריו עלולה להוות אינדקציה חזקה אפילו יותר לקיסרי נוסף (ואחרי שניים, זה כבר רק קיסריים).

כרגע, ההתכווציות שלו מאד כואבות לי, אז אני רוצה להעיף אותו כבר
 
מזל טוב
תוכן בפנים ...

החלמה מהירה ושכרמל בהרה תהפוך לאפויה בשלמותה

תהנו ממנה ,תזכו להרבה אהבה ,כל הכבוד לבעלך וברוך השם שהכל עבר בסדר :)
 
למעלה