אנוסים מצביעים למפלגות חרדיות?

אנוסים מצביעים למפלגות חרדיות?

מתוך סנטימנט או פראנויה שמישהו ידע מה הפתק. או שבקלפי קורה משהו אותנטי?
 
חוץ מפעם אחת לצערי,

תמיד הצבעתי למפלגה הקרובה ביותר להשקפתי,את אשתי אני מנסה לשכנע לא להצביע כלל
 

mister xy

New member
בריכוזים חרדיים

כמו ביתר, קרית ספר וכו' כשרואים בקלפי כמה פתקים למפלגות חילוניות מיד מתחילים לחקור במי מדובר ולא כל כך קשה להגיע לזה...
 

moshe010

New member
אין מה לפחד

תמיד יש שאבבניקים או חיילים לתלות בהם את הקולר
 
הפתרון הוא להצביע בקלפי נכים

שאין לה רשימת מצביעים מראש שניתן להתחיל לבדוק אותם. אפשר אפילו ללכת ליישוב אחר כדי להצביע בו בקלפי לנכים, אם אתה אולטרה פאראנואיד.
 

עץ שתול

New member
יש את מפלגת טוב

לדעתי מדובר באנשים מאוד רפורמיסטים ואנרכיסטים, הרבה מאוד מהסקטור הזה הם אנוסים, ואני חושב שעדיף להצביע למפלגה שמזעזעת ומקרקעת את היסודות של ההיררכיה החרדית גם אם הם פורמלית הם נחשבים לחרדים מאמינים, מאשר להצביע למפלגה חילונית שתרומתה לקהילת האנוסים אפסית. הבעיה היא שהמפלגה הזאת נמצאת רק בתחילת הדרך, בנתיים הם הצליחו להכניס נציגים רק בביתר ובבית שמש, אני מאוד מקוה שיבוא יום והם ירוצו למועצה גם בעיר שבה אני חי, ובהמשך גם לכנסת.
 
/tapuzforum/images/Emo45.gif

לכנסת הצבעתי למפלגה חילונית כשהציניקנים אומרים בטח זה חייל שהצביע כאן....
 
בעלי "חולצות כחולות"

זו מפלגה שהתמודדה בבחירות המקומיות בביתר ובבית שמש והצליחה להכניס נציג בכל אחת מהערים הללו. נראה לי שעיקר המסר שלה הוא נגד האפליה בקבלת ילדים שאביהם עובד לחיידרים ובתמיכה פומבית בישיבות תיכוניות חרדיות. אני חושבת שזה עוול גדול מאוד להגדיר אותם כאנוסים. נכון שיש אנוסים שתומכים בהם, אבל ראשיה רחוקים מלהיות אנוסים.
 

עץ שתול

New member
יש הבדל בין טוב של ביתר לטוב של בית שמש

בביתר הטענות שלהם היו צודקות בגלל שהיתה להם בעיה עם ועדת האיכלוס וכו', ושם נוהג האפליה באופן רשמי וממוסד, ולכן הם גם הצליחו למצוא כמה רבנים שהצהירו בריש גלי על תמיכתם במפלגה הזו, דבר שהפך אותם למפלגה לגיטימית, אנשים שבחרו להצביע בביתר למפלגת טוב לא פחדו להצהיר על כך ברבים, וגם ראש העיר הנבחר פיזר לאחר הבחירות את ועדות האיכלוס למיניהם ועשה שם קצת סדר. עם זאת אני מכיר כמה חברים שהם חרדים מסלתה ומשמנה של בני ברק וירושלים שהצביעו למפלגת טוב, הם חיפשו להצביע עבור מפלגת נישה והם מצאו בטוב את הכתובת. להבדיל מביתר, בבית שמש הסיפור שונה לגמרי, מדובר באנשים שלא שמים על הממסד הרבני וכל העסקונה המחורבנת וחרטא ברתא, שם כבר מדובר במרד גלוי נגד הרבנים, הם צמחו על קרקע פוריה של 'אגודה אחת' למי שמכיר, יש שם אנשים שאפשר להגדיר אותם במוצהר 'רפורמים', הם באים בביקורת לא רק על מבנה של החברה החרדית בימינו, אלא הביקורת שלהם חובקת עולם רחבה ועמוקה, החל מביקורת המקרא ועד הגדיילים והפוסקים המפורסמים שבימינו. חלק מהאנשים שבמקורם חרדים מתגייסים כיום לצבא, אלה שבעבר שמשו בתפקידים תורניים משרתים כיום בצבא כרבנים צבאיים, כמובן שמלא בעלי בתים ושאבאבניקים רח"ל הצטרפו אליהם והניפו יחדיו את נס המרד הגדול. הרבה דם רע נשפך שם במהלך תקופת הבחירות, הרבנים התריעו הרתיעו והפחידו בשבועה בשמתא ובחרם למי שיניף את ידו במעל וישלשל לקלפי פתק שעליו רשום מפלגת טוב, ואפילו הרב שטיינמן זה שהקים את הנחל החדי טרח מבני ברק והגיע לבית שמש כדי להזהיר ולהתריע מהסכנה הגדולה של מפלגת טוב.
 

mik504

New member
שמע,זה מדהים מה שאתה מספר על בית שמש,

יכול להיות שאיזה זמר מפורסם מנהיג שם את המהפכה?? הלוואי שזה יתפוס תאוצה לבני ברק וירושלים.
 

עץ שתול

New member
אכן

ולמרבה האירוניה אותו זמר עוסק בחיזוק נערים נושרים באיזשהו מסגרת ישיבתית.
 

עץ שתול

New member
התכוונתי להקשר שרשמתי למעלה

שזה בדיוק הפוך ממה שרבים מהמצביעים חושבים. אבל אל דאגה, חוץ מאלי פרידמן יש עוד כמה יהודים יקרים שמקיפים אותו ואת הרעיון, יש כמה מאלה שמוכרים באופן אישי לחלק מהחברים כאן, וזה לא בכדי.
 

Namespace

New member
אלי פרידמן

בחור נחמד, אני זוכר אותו. איש לבבי ביותר. הייתי נוסע איתו ברכב כמעט כל יום במשך תקופה.
 
הרב שטיינמן הוא טקטיקן, ותו לא

כיום הוא אוחז את המושכות בקרב המודרנים והפתוחים יחסית שבציבור הליטאי, כתוצאה מריכוז פונדמנטליסטי פאנטי קיצוני אצל רבני ירושלים - אלישיב את אוירבך. עמדה זו מסייעת לו מול האבקים מבית (יתד והחצרות הירושלמים). לכן הקמת טוב היא האיום הגדול על מנהיגותו. באם הבעלי בתים זורקים אותו מכל המדרגות, אז מצבו הפוליטי עגום. מסיבה זו ולא אחרת, הרב שטיינמן ואנשי חצרו שלפו את כל הסכינים כאחרוני הפוליטיקאים במאבק מול טוב. כל ההנהגה האחרת שיוחסה לשטיינמן, נעלמה במאבק מול טוב. דרך אגב, השטיינמן מוכן להתפשרות בלימודי חול - אבל בשום פנים ואופן הוא לא מוכן הכנסת לימודי אנגלית לחיידרים. האיש יודע היטיב מה הכי צריך בשוק העבודה ולזה הוא הכי מתנגד.
 
למעלה