אנא, עזרה מנסיונכם

טוב

New member
אנא, עזרה מנסיונכם

זה פשוט לא יאמן. אני הולכת לקנות כסא לאוטו לנגה (בת 8 חודשים, בערך 9 קילו), וכבר שבועיים אני משתהה עם זה והולכת מחנות לחנות כי כמספר הכסאות כן מספר העצות. (לא, סליחה, מספר העצות גדול בהרבה). חלק אומרים לי לא להשקיע ביקרים( =אמריקאים), אלא לקנות זולים(= ארופאים), כי ההבדל רק בריפוד. חלק אומרים שהארופאים ממש לא נוחים. חלק אומרים שאוונפלו הכי טוב, וחלק אומרים שהסגירה שלו מאפשרת לילד להסיר את הרצועות מהידים. אנא, אנא, חייבת כבר לקנות משהו, תעזרו לי... (ודרך אגב, בחנות אחת ראיתי כסא שבו הרצועות הן לא סטטיות, אלא כמו אצלנו המבוגרים, שהרצועה נמתחת אם למשל מתכופפים וכדומה. נשמע לכם בטיחותי?)
 

אביטל +

New member
עצה אין לי אבל בקשר לרצועות

בקשר לרצועות לא סטטיות - תלוי עד כמה הן גמישות. האם יש אפשרות שהילד היושב בכסא ישתחרר בכוחות עצמו ? מספיק שהוא יפיל איזה צעצוע וינסה להגיע אליו כדי שזה ייגמר באסון. זה נשמע לי טוב בשביל לתת לילד אפשרות קצת מקום לזוז, וגם להתאים את הרצועות לגודלו. לדעתי זה צריך להיות גמיש למטרה בטיחותית.
 

vered4

New member
כסא

אני אוהבת את הכסאות שיש משולש פלסטיק מקדימה (אוונפלו, סנטצ´ורי), שזה נוח מבחינת הסגירה (הילד לא יכול לצאת מהחגורה) והפתיחה היא במקום שהילד ממש לא יכול להגיע אליו(מקדימה למטה). שיקול נוסף הוא המקום שיש באוטו, יש כיסאות שתופסים המון מקום ואם יש עוד ילד או שניים אז אין מקום לכל הכסאות, בוסטרים או לילד נוסף (שזה שיקול גם לעתיד, אם כרגע יש רק ילד אחד). אם יש על הפרק נסיעות לחו"ל, אז יש כסאות שאפשר לחבר לכסא במטוס ויש כאלה שלא. לגבי הנוחות, אם הכסא מרופד טוב, אז זה נראה לי בסדר.
 

yondy

New member
מנסיוני:

קני את הכסא שהכי נוח לך לפתוח ולסגור אותו. בילד הראשון, אמרו שהכי טוב כסא עם משולש מפלסטיק, כפי שנאמר כאן. זה באמת נוח מאוד גם לילד וגם לאמא. בילד השני נאמר שהמשולש יצא מהתקן, מחשש לפגיעה באברי המין של הפעוטים. בילד השלישי, חזר התקן, ושוב במודה המשולש, אבל אי אפשר היה להשיג, אז רכשנו כסא שהסגירה שלו בצד הקדמי. נורא לא נוח לי, 5 רצועות שתריך להתאים כל פעם מחדש...לחשוב יותר מידי. המזל הוא שהילד שלי לא מתעניין בפתיחת רצועות בטיחות....
 

נעה גל

New member
העיצה שלי היא

לשאול בפורום להיות הורים. יש שם המון הורים לילדים בדיוק בגילאים האלה, שמתחבטים באותה בעיה וחלקם גם הגיעו למסקנות... (ורק לידיעה... אנחנו קנינו את הכי זול ואנחנו מרוצים)
 

טוב

New member
נעה, שאלתי שם עוד קודם,

ולצערי התשובות שם לא כל-כך עזרו. ודר-אגב, מאיזה כסא זול אתם כל-כך מרוצים(וכמה זה זול).
 

נעה גל

New member
הלכתי בשבילך לבדוק לאיזה חברה

שייך הכסא... ולא רשום עליו! כנראה שהיה שם פתק תליש או משהו בסגנון זה. בכל אופן, את הכסא הזה קנינו לפני 5 שנים (עבור אורן) ולכן, המחיר שלו לא רלוונטי להיום. קנינו אותו בשילב, הוא היה הכי זול שלהם ובמבצע. למסקנה שצריך לקנות את הכסא הבטחותי הזול ביותר הגענו אחרי שהיו לנו כבר 2 כסאות שנחשבים מעולים ועלו יותר מכפול מהכסא שהנוכחי. שניהם היו בלתי נסבלים בגלל הסיבוך של קשירת הכסא לאוטו. לאחד היו כל מיני מנגנונים משוכללים בחגורות שהתקלקלו בשלב מסוים והוא הפך ללא בטחותי (הוא היה של מון בה בה). בכל מקרה, גם אורן וגם איתמר לא מתעסקים עם חגורות הבטיחות ומקבלים די בהבנה את כל ענין הקשירות, כך, שלא הייתי צריכה לבדוק את גורם "שהילד לא יצליח להשתחרר". ניסית לשאול גם בקהילת ההורים ב-ynet? אולי יש להם אפילו באתר לול סקר על כסאות לתינוק?
 

noa_f

New member
עצות לכסאות בטיחות:

הי, כמה דברים שעזרו לי: 1. תו תקן אירופאי אחרון. האמריקאים מפגרים מאחור (גם במכוניות...) 2. קחי את הילד איתך, תושיבי אותו ותבדקי אם נוח לו וגם לך - לקשור, להוציא. אל תסתמכי על הוראות שנותנת המוכרת לרוב היא לא יודעת כלום, לכל כסא מצורף דף הוראות, לקרוא ולראות שאת "עושה את זה נכון". 3. אם הילד מהנרדמים במכונית, כדאי שתהיה אפשרות להטות את הכסא, אבל אין צורך ב-15 מצבים. לרוב משתמשים רק בשניים. נסי גם את ההטייה בחנות, האם קל ונוח. 4. יש חנויות שמאפשרות לך לנסות להתקין את הכסא באוטו לכמה דקות. למשל בשילב הגדול בר"ג החניון מחוץ לחנות אז אולי אפשר לצאת לרגע עם המוכרת. 5. אני דוורא לא מאמינה בהכי זול. היה לנו הכי זול - בסיבובים לירושליים הכסא נפל מצד לצד, למרות שקשרנו לפי ההוראות...מיד החלפנו. 6. האם יש לכם חגורת בטיחות רגילה במרכז המושב האחורי או כזו רק למותן? הכי כדאי להתאים כסא למרכז המושב האחורי, אפילו אם זה קצת יותר מסובך עבורנו להכניס ולהוציא את הילד. שוב, לקרוא את הוראות היצרן ולא המוכרת. לא יכולה להמליץ על כסא ספציפי, כי הילד שלנו כבר גדול, אבל אלו היו הדברים שהנחו אותנו. בהצלחה (מצטערת אם יש "שגיאים" היד שלי בגבס וזה קצת מייאש לחזור אחורה כל הזמן לתקן...)
 

אפרת_ח

New member
תקן אמריקאי "מיושן" = יתרון

האירופאים עשו מבדקים על בובות וקבעו שמותר לקשור רק בחמש רצועות עם פתיחה קלה. מה לעשות שרוב הפעוטות הם יותר זריזים מבובות, ולומדים לפתוח בעצמם וגם להפריע בסגירה. סגירת T היא אולי טיפה פחות יעילה במבחני הדמיה, אבל יש סיכוי גדול יותר שהילד יהיה חגור בכל נסיעה.
 

noa_f

New member
למה להתפשר במקום לחנך?

אפשר לגעור בילד "אסור" - כמו שאסור דברים אחרים מסכני חיים או מכאיבים. הבן שלי, למרות שובבותו ויכולתו לא טרח מעולם לצאת מהכסא, כי ידע ש"מסוכן" ו"אסור". את התקן האמריקאי לא עדכנו כבר שנים ובאמת נראה לי שלהמעך לתוך חתיכת פלסטיק זה לא נעים במיוחד, במיוחד לקטנים ובמיוחד שזה בדיוק "תקוע" באזור רגיש כל כך.
 

vered4

New member
האם המשולש מפריע?

לפי ההתרשמות שלי, (ילד שלישי באותו כסא), אין להם בעיה עם המשולש, יכול להיות שזה תלוי בגודל הפיסי של הילד, אבל הילדים שלי מאוד אהבו את הכסא, הסגירה היא בשניה וחצי, אפשר להגדיל את פתח הראש וכך ממש נוח להעביר מעל הראש. ולפי איך שהם נרדמו בו, לא נראה שהיה להם לא נוח.
 

anat30g

New member
משולש מסוכן

אצלינו באמצע הנסיעה זה השתחרר - אין לי מושג אם הילדה שיחררה או שזה השתחרר לבד - זה עף לסנטר המתוק של הנסיכה שלי ופצע אותה. זהירות ממשולשים מסוכנים!!! ענת
 

אנדריאה

New member
יש אתר מיוחד לענייני בטיחות

בבי"ח שניידר יש ארגון שנקרא "בטרם" שכל עיסוקו מחקרים והדרכה בענייני בטיחות ילדים. הכתובת: www.beterem.org בהצלחה.
 

אפרת_ח

New member
ברוב הפעמים אין ברכב מבוגר נוסף

מלבד הנהג (אצלנו הכוונה). אם הנהג צריך להקדיש תשומת לב לחינוך הילדים במושב האחורי זה בטח ובטח לא בטיחותי. אשרייך שיש לך ילדים שמעולם לא ניסו לצאת מהכיסא, גם לא כשהם כועסים וגם לא כשהם חולים ונוסעים לרופא. מאחלת לך הרבה מזל גם בהמשך!
 

noa_f

New member
כידוע, חינוך לא מתבצע רק "כשצריך"

אפשר לדבר על דברים מסוכנים ואסורים גם בהזדמנויות אחרות, והרבה מאוד נלמד מהסתכלות מסביב - כאשר נוסעים אצלנו במכונית מאחור, גם הגדולים מחוייבים להחגר, וזה נדרש מהם בקול ובלי פשרות (לך תשכנע סבתא שאתה יודע יותר...). כיוון שכולם, בכל מושב, בכל נסיעה, בלי יוצא מהכלל, חגורים - הילד לא חושב שמותר לו אחרת.
 
למעלה