אנא דעתכם - אזהרה: קשה לקרוא...

mimor2

New member
אנא דעתכם - אזהרה: קשה לקרוא...

צריכה את עצתכם: לפני כמה ימים הגעתי לגן לקחת את הקטנה שלי. בשביל שמוביל אל הגן ראיתי ילד שאני מכירה את אמא שלו ברמה של "שלום-שלום" ולא יותר, איתו היתה אישה מבוגרת. הוא צרח בהיסטריה, והיא בתגובה הורידה לו לטמה בעורף, צרחה עליו "תשתוק! משוגע!" וגררה אותו בצווארון המעיל. כמובן שהילד רק צרח יותר, והאישה המשיכה לצרוח עליו. הסתכלתי עליה חצי המומה חצי רותחת - זה לא הזיז לה. היא המשיכה בשלה. עליתי לגן והצרחות עדיין נשמעו - גם שלו וגם שלה. בגן הסתבר לי שזו הסבתא של הילד! דיווחתי לגננת שלו (הוא לא עם הבת שלי) והיא הנהנה במין הנהון של "את לא מחדשת לי..." כמה אמהות שהגיעו בדיוק לגן דיברו ביניהן על מה שעיניהן ראו - כולן היו מזועזעות. למחרת דיווחתי גם למנהלת הגן, והיא אמרה לי כי ידיה כבולות - היא לא ראתה כלום, רק אנחנו האמהות ראינו. האם הגיע בבוקר ואמרה למנהלת ולגננת כי היא לא מבינה למה שתי אמהות התקשרו אליה להגיד לה מה שראו, כאשר בעצם כל הסיפור היה בגלל שהילד התאכזב שהסבתא באה לקחת אותו ולא אמא שלו (!!!) המנהלת אמרה לי שאנחנו, האמהות צריכות עפ"י החוק לפנות לפקידת סעד. אמרתי למנהלת שנראה לי שעצם זה שעירבו כבר את האמא (והאמת - עוד יותר מדאיג לשמוע מה היתה התגובה הקלילה שלה למאורע), ועצם זה שערבנו את הנהלת הגן והגננת - הם אמורים לפעול. לא? היא טענה שהיא לא יכולה לעשות כלום על סמך "עדות שמיעה". אני חושבת שהם סתם מנערים את עצמם מאחריות, ושכן תפקידם לפנות. נתנו לי טלפון של אמא אחת שגם היא היתה מזועזעת ופנתה למנהלת, אך כשאמרו לה שנתנו לי את הטלפון שלה היא מאד כעסה, לכן ביקשו ממני לרדת מזה ולא להתקשר אליה. כנראה גם היא, כמוני, חוששת לפעול ולא רוצה להתערב יותר מעבר לדיווח להנהלת הגן. מה אתם אומרים? מה עושים במקרה כזה?
 
ממליצה לך לעלות את זה בפורום "גננות בגני

ילדים". ממש לא יאמן איך אנשים מתנהגים לילדים, ועוד היא הסבתא שלו. זה נשמע יותר מסתם אכזבה של הילד, עובדה שהגננת כבר רגילה לשמוע על זה.
 

mimor2

New member
וגם אם זו אכזבה - ככה מתנהגים?

זה הרבה יותר מסתם אכזבה של הילד. וכמו שאמרתי - נניח שהוא התאכזב. אז אוקיי - הוא בוכה. אבל להרביץ לו? לצרוח עליו שהוא משוגע, דביל ועוד כל מיני פנינים כאלו? לגרור אותו בצווארון המעיל? לדחוף אותו בכוח לאוטו? אני יכולה להבים שזה מתסכל כשילד לא רוצה ללכת איתך ומתחיל לצרוח, אבל יש דרכים. אפשר לרדת לגובה שלו, להסתכל לו בעיניים ולדבר אליו ברוגע! להסביר לו שאמא לא יכלה היום לבוא, אבל נלך לעשות כיף בבית של סבתא! הילדים שלי דוקא מעדיפים כשסבתא/סבא באים לקחת אותם! זה שינוי שיגרה, זה אמור להיות כיף. זה ברור שיש כאן פחד מהאישה הזו.
 

רויטלי28

New member
חוק חובת דיווח

במקרה שמדובר בקטינים חל חוק חובת דיווח לרשויות קרי רשויות הרווחה/ משטרה. מי שלא מדווח- כל אדם, לא רק בעל מקצוע שותף לדבר פשע ויכול לעמוד לדין על אי דיווח! אל תחכי תרימי טלפון ללשכת הרווחה באזור שלכם ותספרי לעובדת התורנית היא תדע מה לעשות עם זה והאם הדבר מצריך התערבות, יכול מאוד להיות שהם מוכרים כבר ברווחה.....
 

mimor2

New member
ומה עם החשש שלי?

אני מפחדת לפנות ולדווח מהחשש שאותה אם תדע שזו אני (כי אני התקשרתי אליה ואמרתי לה מה שראיתי). לכי תדעי מה היא מסוגלת לעשות? הבת שלי במעון שם! אגב, אני חייבת לציין שאותה אמא שכעסה שנתנו לי את הטלפון שלה, אחרי שהזדעזעה בעצמה ממה שראתה, היא בעצמה גננת! אוף! אני לא יודעת מה לעשות! זה לא מניח לי.
 

Dewberry

New member
החשש שלך לא מונח בעדיפות ראשונה

וזה היסוד של עזרה לזולת ולב טוב, בעיקר כשזה נוגע לילדים קטנים וחסרי אונים. אם תפחדי ותעלימי עין אז רק שתדעי שהילד הזה ימשיך לסבול ממסכת אלימות קלה או קשה ובואי לא נהיה תמימים - לפי תגובות הגננת והאמא ברור לגמרי שהילד סובל מאלימות בבית. אם את מעדיפה את החשש שלך על פני טובת וביטחון הילד אז זה מצער מאוד שהעולם שלנו מוקף באנשים כאלו שדואדים רק לעצמם. רואים שאכפת לך כי טרחת להעלות את זה לפורום ולקבל ייעוץ לגבי הדרך הנכונה ומה לעשות. תחשבי שילד בגיל של הבת שלך מקבל מכות בבית ומשמש כשק חבטות לעצבים של הוריו וסבתו ואת יכולה להפסיק את זה. כרגע הילד תלוי בך.
 

mimor2

New member
ואין לי אפילו מושג מי אלה ת'כלס

אין לי מושג איך קוראים לילד, אין לי מושג מה שם המשפחה. אני רק יודעת את השם הפרטי של האמא. אז מה בדיוק אני אמורה להגיד לפקידת הרווחה? שתלך למעון ותשאל שם מי אלה כי דיווחתי להם?! אוף!!!
 

רויטלי28

New member
כנראה שכולם נמנעים ועם חששות

ומה עם הילד? אני מודעת לכך שזה קשה וממלא בחששות אבל כנראה שאם ישנה בעייתיות הילד הזה תלוי במבוגר אחד אחראי שיכול לשנות את חייו ואולי זו את? לא כ"כ מהר מפעילים סמכויות ולוקחים ילד מהבית יעשה בירור מקיף- עם המעון, עם ההורים ורק אז יסיקו מסקנות מה צריך לעשות זה אומנם מקרה קיצוני שנגמר במוות אבל חוק חובתצ דיווח נולד ממקרה אומלל של ילדה בטבריה שכולם ידעו שדוד שלה מתעלל בה פיזית אבל פחדו להתערב כולם- שכנים, משפחה , מערכת החינוך..... הילדה הגיעה לבי"ח במצב קשה אחרי שנים של התעללות ונפטרה אחרי חודש ופה הכתובת היתה על הקיר סליחה על הרגשי אבל אם ישנה בעיה הילד הזה תלוי בך....
 

רויטלי28

New member
תוספת

"בישראל ארע לפני כמה שנים ארוע קשה ובו הילדה מורן דנמיאס בת השלוש מתה בעקבות התעללות ע"י דודה לעיניי הוריה. בחקירת המשטרה התברר שאנשים רבים היו עדים או ידעו על פרשת ההתעללות - הגננת, ההורים, השכנים וכו' אך הם לא עשו דבר להפסקת הענין ולא טרחו להודיע למשטרה וכיוון שלא עברו כל עברה לא ניתן היה להפלילם ! האם לדעתם יש לקבוע חוק שיגדיר את התופעה של אי דווח כעברה פלילית ויעניש את מי שחשד ולא דיווח ? אכן חוק כזה נחקק ב - 1989 בעקבות המקרה של מורן ז"ל והוא נקרא החוק לפגיעה בקטינים ובחסרי ישע. החוק קובע מאסר של שלושה חודשים לאדם שידע כי נעברה בילד עברה בידי האחראי עליו - כלומר הוריו של הילד או מי שמגדל אותו ולא דווח למשטרה. חובת הדיווח למשטרה או לגורמים מטפלים מוטלת על כל אדם בין אם הוא גילה זאת במסגרת תפקידו המקצועי - עובד סוציאלי, רופא, מורה וכו' ובין אם הוא שכן או חבר שחשד ! "
 

mimor2

New member
מכאן שגם על המעון יש חובת דיווח!

אדם שידע - הלכתי לדווח למנהלת אז היא יודעת. היא גילתה זאת במסגרת תפקידה המקצועי, והעליתי אצלה חשד - לכן חובה עליה לדווח! לא כך?!
 

mimor2

New member
מנהלת המעון ממשיכה להתנער!

למרות שהקראתי לה את הסעיף (אגב, זה סעיף שהוסף לחוק העונשין, זה לא חוק בפני עצמו), ציטטתי לה את הנאמר שם: "מנהל או איש צוות במעון או במוסד שבו נמצא קטין או חסר ישע - שעקב עיסוקם במקצועם או בתפקידם היה להם יסוד סביר לחשוב כי נעברה עבירה בקטין או חסר ישע בידי אחראי עליו - חובה עליהם לדווח על כך בהקדם האפשרי לפקיד סעד או למשטרה; העובר על הוראה זו, דינו - מאסר ששה חדשים." היא טוענת שאין לה יסוד סביר לחשוב. אמרתי לה שאם זה ששתי אמהות (שלא מכירות בכלל אחת את השנייה) באות ומספרות לה אותו דבר לא מעורר אצלה יסוד סביר לחשוב - אז זה רע מאד. היא ממשיכה בשלה. אוף!!!
 

אמאבולי

New member
הי, תרגיעו! זה לא שהמנהלת מעון היא המתעללת,

היא רק לא רוצה להתערב במקרה, יכוליות שזה לא בסדר, אבל זה לא הופך את המעון ללא טוב!
 

mimor2

New member
את לא מכירה את כל הרקע...

התייעצתי בזמנו עם אהבת M בגלל כל מיני לבטים לגבי המעון לשנה הבאה, בגלל זה כתבנו ככה. המעון סביר ביותר. אם כי ההתנהלות שלו לאחרונה מאד לא לטעמי, ואני לא מהביקורתיות.
 

סוד ורז

New member
העובדים הסוציאלים במשרדי הרווחה

מודעים לרגישות המתלונן . בדקי אם ישנה אפשרות להעביר לפקידה הרלוונטית מידע בעילום שם .... מידע אשר יפרט את דרך התנהגות הסבתא ויוסיף את דרך התנהגות האמא . המידע יציין כי מס' הורים בגן הפנו את תשומת ליבה של מנהלת המעון למקרים וכי פרטי המקרים וההורים נמצאים אצלה במעון . בדרך זאת, הבדיקה תחל מהמעון, דרכם כביכול יקבלו את פרטי ההורים ואז יפנו אליכם ...... כך שבעצם, אתן לא פניתן, פנו אליכם לאחר שהופנו ע"י הנהלת המעון . "בתחבולות תעשה מלחמה"
 
למעלה