אמרתי לא למקדונלדס

four seasons

New member
אמרתי לא למקדונלדס

הפלקט המבשר על מתנות לארוחת הילדים במקדונלדס, בחצי העליון בובות ברבי ובחצי התחתון מכוניות מרוץ לאחר תלונה ראשונה קיבלתי תשובה שנאמר לא להציע לבת ברבי ולבן מכונית מרוץ לאחר שאמרתי שאני שוקל להפסיק לקנות ארוחה לילדים אמרו לי שמצטערים אני צודק התלונה תועבר להנהלה הראשית, מנהל הסניף בעצמו אמר שלא אהב את הפירסומת, ההחלטה על תלונה מיידית היתה לאחר סיטואציה בה שלושה ילדים קטנים רצו לקראת הפלקט לבחור איזה צבא מכונית וילדה שרצתה להשתתף אך היססה, זה פותח פתח לבידול וחזרה לאחור
 

eyalb

New member
צריך להחרים את מקדונלדס באופן כללי

זה רק עוד פשע אחד מני רבים שהם מבצעים...
 

סאטיר33

New member
ובכלל - האוכל שלהם לא טעים-אוףטופיק

עדיפה בהרבה איזו צלחת חומוס באיזו מסעדה שכוחת-אל על פני התעשייתיות הלא-אנושית של מקדונלד.
 

augustus

New member
תמיד אמרתי שהמחאה נגד מקדונלדס

היא צביעות. הערכים שלהם מעוותים? ומה עם בעל דוכן פלאפל - הוא נורא מוסרי? הוא לא שוחט פרות? שאלתם אותו כמה הוא משלם שעובד אצלו? מה הוא חושב על השוואת זכויות הנשים, ההומואים והלסביות, ועל דרכי סיום הקונפליקט הישראלי - פלסטיני? אתם יודעים איזו מפלגה הוא מצביע? אז מה כל כך מוסרי בלתמוך בו? מקדונלדס לפחות יכולים להבטיח לי תנאים סניטריים הולמים, והם גם לא מקימים סניפים מעבר לקוו הירוק.
 

סאטיר33

New member
דיברתי רק על טעם האוכל

אני גם מסתפר אצל ספר שכונתי, שיש רק כסא אחד במספרתו, לא נכנס לקניונים, בגדים רק בחנויות שנראות "רע" והמוכרים/ות לא נראים מעוצבים כמו תמונות מגזינים. מוכר הפלאפל לא שוחט פרות, מקסימום מועך חומוסים בחדוות עשייה. אצלו בחנות עובדים בני משפחתו. הוא לא יצא לחו"ל כבר עשר שנים, והוא בהחלט מצביע "ליכוד" או ש"ס, אבל מאיר פנים לכל אחד ואחת ללא הבדל מין, צבע וצורה. הבת שלו לומדת לתואר ראשון במכללה, הבן שלו משרת בגולני, הצעיר לומד בישיבה תיכונית, והחבר הכי טוב מנוע מלהיכנס לארץ עכשיו. הוא לא תולה תמונות של נשים בחנותו, אבל גם לא מקלל נשים ולא מוטרד כאשר בת זוגו מבקשת ממנו לשטוף את הבית. אגב, בת זוגו גם עובדת(יש ברירה?) וחלוקת העבודה בבית ברורה מאוד. הוא עושה את כל העבודות הקשות, תחזוקת הבית, חשמל וכו´ כי אשתו הודיעה לו שאיננה מסוגלת לטפל בזה. בקיצור- אוגוסטוס- לקיחת דברים אד-אבסורדום מוצלחת - אבל לא תמיד.
 

augustus

New member
זה לא המוכר שלי

שלי מוכר גם שאוורמה, ויש לו פועל ערבי בלי אישור כניסה. ובכל אופן, אם לא הבהרתי את עצמי טוב, לא התכוונתי לעשות דמוניזציה לציבור מוכרי הפלאפל בארץ, רק רציתי להמחיש שהיחס לערכי הגלובליזציה לא חייב להיות חד משמעי, שום דבר בעולם לא שחור ולבן, גם הפועלים המנוצלים על ידי התמנון הקפיטליסטי בארצות העולם השלישי מעדיפים אולי להרוויח דולר ביום מאשר למות מרעב (ולא שאני מצדיקה תשלום נצלני). אבל אם דיברת רק על הטעם, אז אין בסיס לוויכוח, אני ד"א מתה על הפאסט פוד, אבל כל אחד והסטיות שלו, כמובן, וזה מה שיפה בחברתנו הפלורליסטית (עאלק!)
 

סאטיר33

New member
רוצה להזכיר לך את ענין לבנת

מאבק מחפש לו מיתוסים, תמיד. כנראה שללא מיתוסים בני אדם לא ירוצו ממש להיאבק. ועל כן - עבור לוחמי איכות הסביבה- מקדונלדס הוא מיתוס, עבור לוחמי הדמוקרטיה וחירויות הפרט נייקי תמיד תהיה סמל שלילי, ובארץ הרב עובדיה תמיד יעורר את הכעסים כאשר ידבר על נשים. מבחינת הביקורת וודאי שיש טעם לפגם בהכללות מכל סוג, מדמוניזציה של כל דבר או ממיתיזציה חיובית של סמלים, בני אדם או מעשים. אבל - כפי שאת כבר אמרת - אין לך לוקסוס שיש לשלום-שטרית(אולי) ועל כן מפתיעה התגובה שלך. אגב - אינני אוכל פלאפל, לא שווארמה וגם לא במבוגרים.
 

augustus

New member
אני לא חשבתי שיש קשר

אין בכלל לא מתנגדת גלובליזציה, אני חושבת שכל מפגעיה הם תוצאה של חוסר פיקוח שמקורו בדינמיות התהליך חסר התקדים הזה. אני מאמינה שעם חקיקת חוקים בינלאומיים מתאימים, ואכיפתם היעילה (זה לא בלתי אפשרי, הרי מדובר בחברות מבוקרות במערב), גלובליזציה יכולה להפוך לכלי מצוין לגישור על הפערים הכלכליים בין העולם השלישי לעולם הראשון. זה גם פתרון תעסוקה בעולם השלילי, גם השפעה על מאזן התשלומים של המדינות עניות, גם השקעות בתשתית שם - צריך רק למנוע ניצול, וזה לא בלתי אפשרי, זה פשוט לא נעשה עד עכשיו, אבל כל הרעיון הוא כאמור צעיר מאוד.
 
אם תרשו לי להתערב בדיון... ../images/Emo98.gif

אני בכיוון יותר של לבחור את המאבקים שלנו...לא ננצח את המקדונלדס´ים של העולם, אבל כן נוכל להכפיף אותם לטעם הצרכני שלנו שאני רק גסטרונומי אלא משפיע על מסרים פרסומיים, גישה שיווקית וכדומה. זה בגישה יותר פרגמטית. הטעם של מקדונלדס לא רלוונטי כשיש לנו ילדים שרוצים מקדונלדס, שמקדונלדס הוא חלק מתמונת עולמם. במקום להמנע ממקדונלדס אני מעדיפה לדבר עם הילד על הברבי, על הצביעות, עם הטעם או על התרומה החברתית של חברות גדולות מתוך רווחיהן. שיחה על הברבי של מקדונלדס התרחשה אצלי בבית כבר לפני שבוע בערך, כשעומר בחר ברבי במקום מכונית כי הוא רוצה יותר חברות בנות (חבורת הבנים משנה שעברה התפרקה והתפזרה לגנים שונים) ונראה לו שזה דבר שחשוב להביא לגן כדי לרכוש את ליבן. במקום להחרים את מקדונלדס, אני מעדיפה לנהל שיחות שכאלו...למען עתידו.
 

סאטיר33

New member
הערה בענין הבן והבובה והמורָה

בני, שכבר עומד לסיים את ביה"ס היסודי, למד לפני שנתיים "לימודי נשים". טוב לא קראו לזה כך, אבל זה היה עיקר המסר. מדי פעם הוא היה מתרעם כנגד עוולות שקרא עליהן או שמע עליהן. כאשר ניגש למורָה שגם העבירה את הקורס השנתי הזה, זכה לא פעם להערות די מעליבות מפיה על "עודף הזדהות" "חוסר הבנה" וכו´ כמובן, כאדם אסרטיווי מבית בו האם היא המפרנסת הראשית ואביו הוא עקר-בית, כמעט במשרה מלאה(גם עובד, אבל משכורתי לא מגיעה לרמת המשכורת של זוגתי) הוא לא ויתר, ואני או אמו זומנו לשיחת הבהרה. עד כדי כך. חנה אני מחזיק אצבעות שהגננת של בנך תדע לטפח את המודעות של הבן שלך, ולא תפגע בה.
 
בעניין הגננת...

אוכל להפנות אותך לכמה סיפורים לא רעים בפורום חינוך לגיל הרך (פורום מומלץ, אגב). האחד שלי מופיע גם באתר הדרך למעלה ("סיפור על ארנבת").
 

סאטיר33

New member
ואני כן נגד גלובליזציה

אני נגד האחדה, אני נגד חוקים הרואים ברווח ובקפיטליזם עיקר, אני כן נגד כלכלה ליברלית. על איזה חוקי פיקוח אנחנו מדברים? האם אנחנו מדברים על כך שתעשיין ישראלי יתן משכורות דומות לאלה של פועליו בארץ לפועליו הירדניים? או אולי אנחנו מדברים על סגירת בתי החרושת הענקיים בדרום מזרח אסיה? מה פירוש - דולר ליום מציל את העובד באסיה ולכן נסכים לניצול ילדים? אם יש איזו משמעות לגלובליזציה זה רק במשמעות הפלורליסטית שלה, והקפדה משמעותית בעלת סנקציות על כמה עקרונות שהפועל המערבי כבר זוכה להן(וגם לא מספיק). אינני מתנגד לעושר ולאנשים עשירים - לא על חשבוני ולא על חשבון ילדי.
 

tookmy

New member
באופן בסיסי יש משהו דפוק באכילה

ברשתות כגון מקדונלד´ס. יש משהו בעייתי בעיני בכניסה לרשת שאני יודעת שכשאני קונה בה מישהו באמריקה, או כל מקום אחר מרוויח. אני מעדיפה לקנות אצל מוכר הפלאפל גם אם הוא לא תואם הדעות שלי, העדיפות השניה, כשאין לי ברירה אלא לקנות ברשת, היא להיכנס לרשת ישראלית. אני גם רוצה לראות בסופר מוצרים תוצרת הארץ זולים יותר מתוצרת חוץ (הפוך מהיום- זה נראה לך הגיוני ?) והקלה במיסוי על מפעלים מקומיים כך שישתלם להם לייצר כאן. מקדונלד´ס במיוחד לא רלוונטי בשבילי כיוון שאני צמחונית, אבל גם לסטארבאקס אני לא אכנס וגם בביקורי האחרון בניו יורק לא נכנסתי אליהם, כי אני מעדיפה לעודד חנויות קטנות ואנושיות. בקשר להגיינה, אני לא יודעת מה גורם לך לחשוב שיותר הגייני במקדונלד´ס, אבל ניחא... איכשהו, בשבילי זה חלק מהתפיסה החברתית שפמיניזם הוא חלק עיקרי בה, אבל הדברים קשורים בקשר הדוק...
 
למעלה