אממ היה לי משעמם אז החלטתי

©oliv©

New member
אממ היה לי משעמם אז החלטתי

לכתוב סיכום על השנאוצר!! היסטוריה הגזע במקור מגרמניה. והוא נוצר במאה ה-19. השנאוצרים הראשונים היו מיועדים לציד חולדות ומכרסמים אחרים אך אחרי כמה זמן הגיעו הגרמנים למסקנה שיש בכלבים האלה יכולות מגוונות והם הפכו לשומרים ולכלבי משפחה. במקור השנאוצר מקורו מהפינצ'רים. ועד למאה ה-19 נחשבו השנאוצר לפינצ'רים שעירים. מבנה, אופי וטיפול ךשנאוצר אין ריח גוף לא כמו לכל שאר הכלבים.השנאוצ'ר גם לא כל כך נובח אלה אם כן יש לו סיבה מוצדקת לזה. השנאוצ'ר הוא כלב חכם, טריטוריאלי, בעל חוש שמירה מפותח, הוא קשור מאוד לבעליו ונאמן למשפחתו. הוא אוהב לרוץ ולהשתולל אז כדאי להוציא ותו ולשחרר אותו בפארק או בחצר. קטן- בינוני- גדול קטן השנאוצ'ר הקטן נוצר בשביל לכידת עכשברים וכל מיני מכרסמים, כמו השנאוצ'ר הראשון! למרות שהשנאוצ'ר הקטן הוא החביב מבין שלושת הגזעים אך הוא גם הקולני מבין כולם. דווקא בגלל שהקטן כל כך חביב הוא התפרסם במהירות בין האנשים וכך הוא הפך להיות הכלב הכי פופולרי מבין לשושת הגזעים. גובהם של הנקבות ושל הזכרים הקטנים לא עולה על 35 ס"מ והכי כבדים מבינהים לא עולים על 9 ק"ג. בכל המלטה מולידה הנקבה משהו כמו 6 גורים קטנים. בינוני השנאוצ'ר הבינוני הוא מאוד צייתןוהוא נחשב לכלב צייתן וקל לאילוף. הם מאוד פעלתניים אך הנקבות יותר מדי פעלתניות.והן לא אוהבות כל כך נוחכות של חיות אחרות. גובהם המרבי של השנאוצ'רים הבינונים הוא חצי מטר ומשקלם לא עולה על 18-20 ק"ג. בהמלטה הם יכולים להמליט עד 9 גורים. גדול בשנת 1909 התחילו לפתח בעיר מינכן שבגרמניה את השנאוצ'ר הגדול. הם הרביעו את השנאוצ'ר הבינוני עם כלבי בקר בלגיים ודני ענק. המטרה של המפתחים היה בשביל לפתח את השנאוצ'ר לכלב עבודה ושמירה על עדרים ואישית. בסוף הפך השמאוצ'ר הגדול לכלב משטרה. גובהו של השנאוצ'ר הגדול הזכר יכול להגיע עד לגובה 70 ס"מ והמשקל הוא 50 ק"ג. אך הנקבות הן הרבה יותר נמוכות הן יכולות להגיע לגובה 60 ס"מ ומשקלן יכול להגיע ל40-45 ק"ג. כשהנקבה בהריון לא כדי להתידד איתה בגלל שהיא די אגרסיבית אז... היא יכולה להוליד בכל המלטה בין 5-8 גורים.
 

GAUDI2

New member
גם הגדולים לא מסתדרים

טוב עם כלבים אחרים , זהו כלב מאוד חזק ודומיננטי ולפי דעתי בין הכלבים היותר טובים לתפקידי הגנה אישית , לפי ניסיוני זהו כלב שמאוד קשור לבעליו ואני מכיר מקרה שבו כלב מגזע(בנוני) זה מת לאחר שסרב לאכול לאחר שבעליו נפטר . לא מבין למה גזע זה לא כל כך פופולרי בארץ (אולי בגלל מראה חיצוני )
 

©oliv©

New member
עוד אחד.........

הפעם על הבורזוי אופי ומבנה הבורזוי הוא כלב מסוג רוח. הוא גבוה ורזה. הפרווה שלו היא חצי ארוכה עד ארוכה, נעימה בצבעים: לבן, שחור, חום ואפור שמופיעים בכל מיני צורות. האף והזנב של הבורזוי שניהם מחודדים וארוכים. הבורזוי הוא בעל אופי עצמאי. הוא איננו מללק, נובח, הוא מנומס מאוד ורגיש. התנוחה שרואים בדרך כלל את הבורזויים היא רביצה והראש נמצא באלכסון לכתתף כמו ברבור ישן. אחת התכונות האופייניות לבורזויים היא עקשנות וחוסר כניעה לבעליו. הוא אוהב להרגיש גבוה יותר מכל אחד אחר...לכן הוא רובץ במקומות גבוהים ומטפס למקומות גבוהים. אך למרות כל זאת הוא כלב רגיש ומופנם אם פגעו ברגשותיו ולא הבינו אותו אז הוא נוטה להסתגר ולשמור טינה למרות שהוא לא יודע מה לעשות איתה הוא רובץ בצורת "מבט מאשים" שלו. שפת גופו של הבורזוי הבורזוי יכול לרוץ כ 70 קמ"ש, הכי הרבה מכל הכלבים. הוא גם יכול לקפוץ במהירות וגבוה. הבורזוי לא רץ כל כך הרבה רק אלה אם יש לו מטרה מוגדרת והוא לא יפסיק לרוץ עד שהוא ישיג אותה. רב הזמן הוא מעדיף לרבוץ. שהוא רובץ הוא יכול לזקוף אוזניים ולקפל אוזניים ככה שכל אוזן תהיה משהו אחר..אחת זקופה ואחת שכובה. בגלל ריצתו המהירה הוא מתאים להיות כלב ציד, והם בדרך כלל צדים בחבורות. היסטוריה הברוזוי התחיל להופיע במאה ה11. הוא התגלה ככלב ציד טוב והאצולה הרוסית הוקירה אותו. הבורוזיים נבחרו בקפידה וגודלו בתנאי מלון של חמישה כוכבים. שירתו אותם אנשים במדים כאילו היו בני אצולה. תפקידם של הבורוזיים היה לתפוס את החיות שברחו מרובי הציד של הציידים. לאחר מלחמת מהפכת 1917 הוברחו כמה כלבים לאירופה ואחרי כן הוחזרו לרוסיה ושם נשמר הגזע עד היום.
 
למעלה