אמונה... שאלה

אני בהחלט בעניין, קצת חדש בעסק

ולכן אני מקווה שלא תתאמץ לשווא. אני רוצה קצת להתעמק וללמוד דרך החוויה את התחום הזה של קבלה ורוחניות ואז אשמח לזוחח איתך. אשמור את ההודעה אצלי ואשמח ללמוד ממך בכל מקרה תודה, אני מעריך את הכוונה הטובה חג שמח גיל
 

EastGirl83

New member
בעניין האגו הרוחני

ובכלל כל מה שכתבת על עניין האגו, אני גם בדעה הזו. אך אשמח מאוד אם תמשיך להסביר מההתחלה כפי שציינת בהודעה זו
 

EastGirl83

New member
התכוונתי..

להודעה הקודמת... שהוא ירחיב יותר על הנושא שמתמקד על האגו הרוחני.. זה מעניין...
 

sabal1

New member
בבקשה..

הבורא ברא נברא, האדה"ר (האדם הראשון). האדם הראשון (ההולך על שניים) הוא בעצם התגשמות בחומר של בח' ד' (מלכות) בתוך העוה"ז (עולמנו-עולם החומר). מלכות היא בחינה שכולה רצון לקבל ולכן נקראת מלכות דאין-סוף (שהרצון לקבל מולך בה וגם ע"ש עולם א"ס שממנו יצאה), מה שאנו מכנים "אגו", כלי קבלה. עוד מלפני שהיה נברא בחומר היה רק רצון רוחני-מלכות. מלכות דאין-סוף קיבלה לתוך כולה את אור הבורא אך בכוונה "למען עצמי". לאחר קבלת האור הרגישה מלכות את תכונת הבורא שהוא כולו השפעה/נתינה בעוד שהיא כולה קבלה ומנוגדת לבורא לחלוטין. הרגשה זו גרמה למלכות לתחושת "בושה" (רוחנית כמובן) והיא החליטה שאינה מקבלת יותר את אור הבורא אלא בתנאי שמקבלת רק בע"מ להשפיע נ"ר לשי"ת. במילים פשוטות מלכות עשתה תנאי שהיא מוכנה לקבל תענוג רק כל עוד הקבלה שלה גורמת תענוג לבורא שהרי זאת הייתה מטרת הבריאה מלכתחילה ("להנות לנבראיו"). פעולה זו שמלכות עושה נקראת צמצום א'. הצמצום חל כאן לא על הרצון (האגו) אלא רק על הכוונה של "לקבל לעצמי" (לקבל בע"מ לקבל). כאשר מלכות מקבלת שוב את אור הבורא היא אינה מצליחה לעמוד בפיתוי של התענוג אשר מתקבל מהשפעה (אור חסדים) שהרי הצמצום שביצעה היה על קבלה ולא על השפעה ומקבלת אור בכוונה "להנות למען עצמי" בניגוד לכלל שקבעה. כתוצאה מכך מלכות מחליטה שעכשיו אינה מוכנה לקבל כלל אור הבורא לתוך הכלים דקבלה שלה (אח"פ), האגו. פעולה זו נקראת צמצום ב' והיא כבר על הרצון ה"אגו" עצמו. זהו בגדול סיפור הבריאה, כמובן שהיו עוד מספר שלבים חשובים בבריאה כגון ירידת נקודות דס"ג מתחת ל"טבור" בעולם העקודים/נקודים, פעולה שגרמה ל"שבירת הכלים" שזה בגדול הסיבה שכולנו פה..
אבל בשביל להבין את כל הדברים האלה שהמקובלים מספרים לנו צריך ללמוד כמה חודשים טובים בשביל להבין במוח ועוד כמה שנים טובות בשביל להבין בפנימיות (בלב) אם בכלל בגלגול הזה... סליחה על האורך, ישנו משל מאוד יפה של בעל הסולם שמתאר את כל המצב הזה במילים פשוטות, אם אתם רוצים אני אביא אותו מחר.
 

EastGirl83

New member
אכן כן...

בדרך כלל משל ממחיש את המצב בצורה מופשטת וקלה יותר (לדידי) ולכן אשמח להמשיך לקרוא את מילותיך...
 

sabal1

New member
משל "בעל הבית והאורח"

מפי קודשו של האדמו"ר המקובל האלוקי רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל. בעל הבית הזמין אורח לסעודה בביתו. ערך שולחן מלא בכל טוב מטעמים. הגיע האורח לסעודה וישב אל השולחן, תאבונו של האורח גדול עד מאוד והוא רעב מאוד אך תחושת בושה התעוררה באורח, הבושה מבעל הבית, הבושה שקיימת בהיותו במעמד המקבל. לכן האורח מחליט שלא לאכול מהאוכל אעפ"י שהוא מאוד רעב אך מעדיף לא לאכול והעיקר לא לסבול את תחושת הבושה הזו. בעל הבית שטרח רבות על הכנת הסעודה מתחיל להפציר באורח שיאכל מהאוכל שהוכן עבורו עד כדי כך שאומר לו "הבזוי אני עד כדי כך בעייניך שלא תאפשר לי לקיים מצוות הכנסת אורחים?". האורח שמבין שבזה שהוא יאכל מן האוכל ויהנה הוא יגרום הנאה לבעל הבית ולכן מוכן להתחיל לאכול. קודם כל אוכל האורח מן המאכלים הקלים והקטנים ביותר שקיימים ותוך כדי בחינה שאכן הוא אוכל רק ע"מ להנות את בעל הבית הוא אוכל מהמאכלים הגדולים יותר. בזה שהאורח בעצם אוכל רק כל עוד בעל הבית נהנה מזה הוא בעצם הופך להיות הנותן ולא המקבל ולכן הרגשת הבושה מתבטלת. למי שלא הבין, בעל הבית זה הקב"ה והאורח זה הנברא (מלכות)- אנחנו בסופו של עניין. צורת ההתנהגות של האורח מול בעל הבית זה בדיוק צמצום א' שמלכות עשתה על הכוונה, היינו שהרצון לקבל עדיין קיים במלואו אבל מלכות מקבלת רק כל עוד היא יכולה לקבל בע"מ להשפיע נחת רוח ליוצרה, בהתחלה כמות קטנה מהאור וככל שה"מסך" הולך וגדל ככה כמות האור שהיא יכולה לקבל בע"מ להשפיע.
 

סימוננה

New member
תשובה

קודם כול תראי בבקשה את תגובתי בצדיק ורע לו רשע וטוב לו... לגבי אמונה צריך להיות שלם בה אמונה באה מהמילה אמן (ישנה תיאוריה בגימטריה על אמן ששכחתי) אולם בהמשך זה שורש של אמנות כי להאמין ולהישמר זה אמנות. לשאלתך מהקשיים אפשר לגלות אור ועל כך יש תיאוריות רבות בקבלה אבל משהו עכשוי - חודש ניסן האות נ מסמלת נפילה וזה בדרך כלל קורה בזמן הזה ואם אנחנו מודעים וחושבים למה נפלנו מה קרה באה האות ס אחריה להרים אותנו ועל כך נאמר סומך נופלים וכו'. שבוע נפלא וחג שמח
 

EastGirl83

New member
זה חדש לי

לא חשבתי על החודש ומשמעות המילה ניסן.... אהבתי ובקשר למילה של אמן אני מודעת לכוחה כי יצא לנו להזכיר את זה... אבל בקשר למה שכתבת בקשר לצדיק ורע לו רשע וטוב לו כתגובה אחרת וכתבת או משהו בסוגריים... למה התכוונת?
 

סימוננה

New member
הכוונה צדיק ורע לו רשע וטוב לו

ישנם כל מיני משפטים שאנחנו משתמשים בהם שנים ולא מבינים את משמעותם. כך קרה לי עם המשפט הזה כשהייתי אומרת שאדם צריך להיות טוב והטוב תמיד מנצח!היו זורקים לי את המשפט המוכר שלא הייתה לי תשובה עליו. יום אחד שאלתי מורה והוא הסביר לי את המשמעות טוב לו הכוונה לא לרשע או לצדיק אלא לצד האחר (האפל) היצר הרע תמיד יעודד אותנו להיות רעים ולכן אם נהיה צדיקים יהיה לו רע ואם נהיה רשעים יהיה לו טוב. אני מקווה שהבהרתי את כוונתי.
 
אמן- אל מלך נאמן../images/Emo13.gif

אמן= אמונה במי? בעצמי קודם כול ומכוון שאנו ניצוץ של בורא עולם האמונה תהיה בו ובעצמנו... החיבור אל האור ואל ההארה עוברת דרך: כאב- סבל- ואקום=חלל - הארה בהצלחה
 
למעלה