אמונה... שאלה

EastGirl83

New member
אמונה... שאלה

למה אנשים מאמינים, קשה להם כל כך קשה, שום דבר לא בא בקלות ונמאס כבר מכל המלחמות מהדברים הכי קטנים ועד הגדולים על מנת להגשים דברים... לעומת זאת, אצל אנשים שלא מאמינים ואצל אנשים עם אמונה אבל לא אמונה כה גדולה כמו אצל המאמינים, קל יותר להשיג דברים בחיים ואפילו זה נראה שהכל מוגש להם על מגש מזהב....? איך הקבלה מסבירה את הרעיון הזה?
 

SpreadLight

New member
מה

מי החליט שיותר קשה למאמינים? דווקא אני מאמין ולא קשה כלום תודה לאל.
 

SpreadLight

New member
:)

את מציגה את זה כמעיין כלל וזה לא ככה בכלל. זה קשור לכל אדם באשר הוא. בכל אופן זאת דעתי. שבוע טוב
 

sabal1

New member
"צדיקים ורע להם.."

כולנו מכירים את המשפט הזה.. מה עומד מאחורי הסיפור ? להבין מה שכתוב: "ביד חזקה ובחימה שפוכה אמלוך עליכם" (בעל הסולם, שמעתי כ"ה סיון תש"ג). אדם אשר מבקש להדבק בהשי"ת באמת ולהכנס להיכל המלך בודקים אותו. איך בודקים שאין לו רצון אחר? שולחים לו הפרעות. כל הקשיים שאת חווה זה בגלל התקרבותך אליו ית' ורצונך העז להדבק בו. מלמדים שככל שאדם רוצה להגיע אליו ית' ככה ה' דוחה אותו ושולח לו הפרעות הטעיות ומכשולים וזה ע"מ לבדוק שבאמת האדם מגיע עם רצון מלא ואמיתי רק לדביקות בקדושה ובו ית'. אנשים שאינם מאמינים או שמאמינים ברמת הדומם (דומם דקדושה), היינו שנשמתם עוד לא הגיע להתפתחות שתרצה להדבק בו ית' אין הקב"ה שולח להם ייסורים מיותרים אלא הטבע עושה את שלו ובדרכו דוחף אותם לעבר מטרת הבריאה כל אחד לפי שורש נשמתו. ישנם מקרים לא רבים שאדם הולך בדרך הקדושה ואינו סובל מייסורים מיוחדים ועל זה נאמר שככל הנראה סבל דיי בגלגולים קודמים.
 

סימוננה

New member
שלום לכם,,

צדיק ורע לו....(לסטרא אחרא) רשע וטוב לו........ למדתי את זה פעם בקבלה.
 

sabal1

New member
שלום

ישנו הביטוי הגשמי של המשפט כאשר האדם נמצא ברמת העוה"ז חש אותו בתכונות האגואסטיות שלו כפי שציינת. במידה והאדם מתעלה ונכנס להרגשת העולמות העליונים המשפט מתייחס לצדיק מתוך זה שרוצה להדבק בשי"ת בכל מאודו ולכן חש ביסורים על כך שאינו משג את הבורא. רשע לעומת זאת אינו חש ביסורים הללו ולכן "וטוב לו". כמובן שגם דרגת צדיק וגם רשע מתייחס להרגשת האדם בעליונים (במקור).
 

EastGirl83

New member
תראה........

הגעתי למסקנה שבאמת קשה לי להבין את כל הקיצורים מילים.. באמת אוהבת לקרוא את הכל אבל זה קשה... מה זה העוה"ז ושי"ת
קצת
 

sabal1

New member
שפת הענפים

סליחה אני פשוט מנסה לדבוק במקורות עד כמה שניתן, ככה שיצא הכי נכון וגם ייתן השפעת האורות המקיפיפ שנמשכים משפת הקודש. העוה"ז=העולם הזה שי"ת= השם יתברך אני אתחיל להכניס פירושים של קיצורי המילים למילון הערכים של הפורום
 
לנערת 83 ../images/Emo201.gif

מה שלומך חמודה? ראשית אני מאחלת לך שבוע טוב וקל יותר, שבוע של ניסים. מברכת אותך שבליל הסדר הבא עלינו לטובה, תזכי לצאת לגאולה אישית. שתזכי לדרך חדשה, קלה, יפה, מובנת ומאירה. בריאות ללא כאבי ראש וקשיים ריגשיים. כפי שנראה, את הצהרת על כוונה להתקרב אל שורש נשמתך, התקרבות כזו מחייבת זיכוך. זיכוך שעל פי רוב מעביר אותנו ב"שום דבר לא בא בקלות ונמאס..." כדבריך. אין טעם להוסיף אני משערת שאת יודעת. שוב, מאחלת לך ומברכת אותך בברכת ישועות ונחמות.
 

EastGirl83

New member
תודה ../images/Emo13.gif ותגובה לעונים...

כנראה שישנם אנשים שצריכים לדעת לאזן בין הרצונות האמיתיים שלהם לבין החיים - המציאות ועל אחת כמה וכמה בין הסביבה הסובבת. מקווה שהחירות הקרבה לבוא, תביא עימה גאולה מסוג של אפשרות לאזן כראוי בין הרצונות של בני אדם מבלי כל כך הרבה מכשולים. שבוע טוב לכולם
 
הרצון והמציאות

הרצון הוא המניע החזק ביותר של האדם, אולם הרצון הוא זה גם הבולם אותו, עם הרצון צריך לעבוד במודעות . רוב האנשים שאינם מאמינים אינם עובדים עם הרצון ואינם סמים לב שהם מגיעים לרצון חוסם, ודוגמתו היבריס (חטא האגו). אחד הדברים שהקבלה לימדה אותנו הוא לוותר על אגו לטובת העשיה. ככל שאדם רוחני יותר ומאמים יותר לדעתי הוא מודע יותר לעשייתו ולהשפעות של מעשהו ולכן מפעיל גורמים חוסמים, פעולה שביטולה דורשת יותר עבודה עצמית. תעבדי עם הרצון ככל דוחף ולא ככח מדכא, תפרקי את הדברים לחלקים קטנים ואז תראי איך הצלחת בכל תחום שהתכוונת אליו במחשבה ובמילה. הדמייה יוצרת בהחלט יכולה לעזור. גיל
 
אולי איגרת הרמב"ן מדברת על האגו

על השפלת המבט והרמת הלב... על הסרת כעס אולי לזה הכוונה???
 

sabal1

New member
הממ

לא כל כך בקיא במשנת הרמב"ן אבל אני דיי בטוח ששום מקובל לא ילמד ביטול האגו מכיוון שהאגו הוא הכלים דקבלה שלנו ובלי האגו אין לנו כלי שנוכל לקבל לתוכו אור הא"ס ב"ה (מלמדים בקבלה שככל שאדם יותר אגואיסט, עם רצון יותר גדול ככה יותר טוב). כמובן שהאגו שאני מתייחס אליו זהו אגו רוחני ולא כמו שאנו מכירים אותו בעוה"ז בהתגשמותו. וכמובן שאת האגו הרוחני יש לעשות תיקון גדול על הכוונה של לקבל לעצמי ללקבל בע"מ להשפיע נ"ר לשי"ת.
 
כנראה אנחנו מדברים על האגו החיצוני

האגו הגשמי... האגו של הרצון לקבל לעצמי בלבד... אותו חלק באישיות שבא במגע עם אנשים. אותו אחוז חומר שמתחכך... שרב שמתנגד שכועס שנפגע... אותו חלק חומרי בנו... יש לו גם חלק חיובי: אותו חלק ששומר על הגוף הפיסי ומכיל בתוכו את האינסטינקטים המגינים על חייו של הגוף הפיסי: האינסטינקט של התגובה מול איום= איום על חיינו האינסטינקט של התגובה= להגן על חיינו האינסטינקט של מלחמה על חיינו או בריחה על מנת להגן על עצמנו... מלבד האינסטינקטים הללו המצויים באגו וגורמים לו לפעול אני לא מוצאת בו מה שהוא חיובי אחר... כעס מתח לחץ חרדה היוצרים תגובות של תקיפה ומלחמה בהחלט יכולים לבוא לידי ריסון בעזרת ביטול האגו. באגרת הרמבן מדברים על ביטול כעס שהינו דרכו של הגיהנום. ובצורה פשוטה- כעסנובע מפרוש לא נכון של המציאות כפי שכול אדם רואה בעיניו הגשמיות, עיניו האשליתיות. כעס נובע מפגיעה עמוקה. פגיעה רגשית נובעת מזכות הבחירה של האדם לבחור להפגע... ובעצם הכול נובע מכוח המחשבה... אז אם נהיה רגועים שלוים נינוחים ומחוברים אל קו האמצע שלנו אל הצינור המרכזי אל קו הרחמים נוכל לחוש להרגיש ולראות אור גדול. אותו אור גדול מסוגל לנקות את הפגיעה... אותו אור גדול מסוגל לנקות את הכעס. אנחנו רק צריכים לרצות ולאפשר. כמובן שעלינו לזכור שאנו מחויבים להעביר את האור הלאה... אותו רצון של לקבל על מנת לתת... חג שמח
 
בדיוק האגו הזה יכול גם לחסום

כאשר אתה צינור של נתינה-קבלה נשמר האיזון העדין שעליו מבוסס כל העולם. כאשר אתה עושה שימוש באגו , וגם הרוחני, אתה לדעתי ולפי פרשונותי שלי מוותר על הניקיון של אותו צינור האור והשפע שדרכו אתה מנסה להעביר את הטוב והשפע לבריאה. לדעתי כל שרשרת האצילות כפי שמפורטת ב"סולם יעקוב" נעצרת עם הפעלת האגו. וגם אם הוא רוחני אבל... זוהי דעתי והבנתי שלי וייתכן שאינה מקובלת על הרוב, גיל
 

sabal1

New member
אגו (רוחני) לא חוסם

עובדים איתו.. את הכוונה "חוסמים" או יותר נכון משנים. חסימה של אגו רוחני פירושה צמצום ב' שמלכות עשתה על הכלי לאחר כשלון צמצום א'. בשביל להסביר במדיוק את מהות ה"אגו" וצורת העבודה איתו צריך להסביר את ההתחלה מ"חטא האדה"ר". במידה ויש עניין אני יכול לנסות..
 
למעלה