אמא.

מתנות

New member
אמא.

עכשיו אני יודעת שאני לא יכולה להישאר ריקה באמת, לא אל אמא שלי. השתיקות בינינו תמיד יהיו מפוצצות. גם כשהיד שלה תקח את שלי, לא יהיה בי שקט. המלחמה תימשך. ביני לבין עצמי, ובקרבות של מי יתייאש ראשון- אם אני אתן לה להשאיר, או שהיא תפסיק לקחת מחדש. למרות שזה כל מה שרציתי, שתאהב אותי. ואפילו כשהיא סוף סוף תבין את כל מה שאף פעם לא ידעתי להסביר, זה לא יהיה מספיק. זה לא ישתיק את הלב שלי, אולי אפילו רק ישבור יותר. אני שונאת כשהיא לא מסתכלת עליי, ושונאת שהיא בוחנת אותי. אני שונאת כשהיא מפספסת את הדברים שהכי בולטים, שמחכים רק לה. ואני שונאת כשהיא מביטה לי בעיניים, וברגעים נדירים של אומץ, מחבקת את הכאב שאני. אני שונאת שהיא מבינה עד כמה אני שבורה, ולפעמים אפילו עד כמה אני אבודה. אני שונאת את חוסר האונים הזה שלה, ואת חוסר העונים בעיקר. אני שונאת אותה כשאני לא מסוגלת להקשיב לה ושונאת את עצמי כשאני מקשיבה לעצמי מדברת אליה. וזה לא עובר, משהו במבט שלה תמיד ינפץ בי משהו, וחומה אחת תמיד תיפול, בזמן שחומה אחרת נבנית ומשפטים לשנן (יש אנשים שצריכים להשאר מחוץ לי.) מהדהדים לי שוב ושוב בראש, כופה על עצמי ריק ממנה. שלא באמת קיים. אפילו אחרי שהפסקתי לכעוס, ובסך הכל זכרתי, לא נדמתי בתוכי. כמעט תמיד הייתי בעירה אחת גדולה, עם יותר מדי גיצים וניצוצות חולים. גם כשרציתי כל כך פשוט לסובב את הגב וללכת, כאילו שלא עזבתי מאחורי אישה בוכה, לא הצלחתי. שמעתי את הבכי שלה שנים אחרי שהוא נפסק, ניגבתי את הדמעות שלה גם כשהיא לא הרשתה להן לצאת. התמוטטתי מהזעקות שלה בשתיקות הכי ארוכות שלי. תמיד הייתה בי חמלה אליה, רק שלפעמים ידעתי לשים אותה בצד, ולקחת את השליטה לידיים שלי. כמעט תמיד חשבתי עליה, וכבר כמה זמן שאני מחכה לספר לה כל מיני דברים. ואת הטירוף שהתחיל בי כשגיליתי שהיא לא כאן, אי אפשר לתאר. אכזבה כזו שמתבוססת בעיניים, גורמת לי להרפות את הגוף ולפצוע את השפתיים. יד מהססת שנשלחת ולא מוצאת משהו לאחוז. פעם לא האמנתי לאחרים, רק לעצמי. באמת חשבתי שאין בי דבר לאישה הזו, שום קשר, רק קרעי חוט שהצלחתי לנתק. אבל אלה היו בסך הכל השדים שלי שפחדו מעצמם. היא אף פעם לא נעלמה. גם באין שלה היא תמיד הייתה כאן. באין וביש, בבדידות ובאהבה, בכעס ובשתיקה. באדישות הנוראית ובצעקות. בהחלטה המגוכחת להשאר, בניסיון התמידי לעזוב, בהצלחות החלקיות. בזמנים הקשים עם אבא, בבכי על אבא, בגעגועים, במגורים אצל אבא. ולאחרונה אני מוצאת את עצמי מחפשת עוד ועוד הזדמנויות להכיר, לגלות לה קצת מסודות השמחה שלי, מספרת לה על שירים ואפילו מחבקת. הידיים עוד מלחיצות אותי. זה רחוק מלהיות בריא. אני כבר לא מרגישה שאני נשרפת, שהעור שלי מתכלה, אבל אין לי שקט. אמא זו אמא. אף פעם לא תתן לך שקט.
 

אפרתs

New member
טולי

"אמא, לא אוכל להימלט מכישופך, עיני חשכו פתאום. אילו יכולתי הייתי חוזרת אלייך היום. אמא, הו אמא, איך בדמי, בעמקי נשמתי, דעתך נחושה. אמא, הו אמא, את וגם אני, בשנאה ואהבה, בין כוח וחולשה. אמא, איך רציתי שתחבקי ותלטפי ותאמיני בי, אילו יכולתי הייתי עוקרת אותך מליבי...." (מילים - אהוד מנור) יקירתי, תדעי שממש התרגשתי לקרוא את מה שכתבת כאן.. את שכתבת כ"כ הרבה רשף וכעס ואיבה בעבר מתחילה להניץ ניצנים של הבנה, של התקרבות, של השלמה אולי. רואים רואים ומרגישים ממש שיש בך משהו אחר, שעברת למקום אחר באופן כללי, בהתבגרות ובצמיחה שלך וביחס אליה. בהפנמה של מי שהיא מול מי שאת. ילדה, את גדלה לנו כאן מול העיניים והפרח שאת נפרס עלה עלה וכותרתו יפהפייה.. אני גאה בך על מה שאת כותבת ומבינה אותך.. איך הלבטים, איך הרצון והפחד, איך הזכרונות והכמיהה משתלבים ומסתרגים להם טוב טוב שנוצר איזה בלבול ובכל זאת, את הרבה יותר מפוכחת ממה שנדמה היה לחשוב. יקירתי, נדמה לי שאמא שלך מנסה להבין גם כן, רואה פתאום את הילדה השבורה שלה מתגבשת לה ונבנית וזה עושה בה שינויים גם כן.. למרות שיש לחשוב שהם אף פעם לא ישתנו, שהם כבר מעוצבים וכך תמיד יהיו.. הם לא, ואני מרגישה את זה עד עכשיו גם עם אמא שלי. נדמה לי שאצל אמא שלך נחבאים פחדים גדולים בחייה וגם לגבייך, הפחדים האלה הם אלה שהובילו לחוסר התמודדות או להתמודדות הכ"כ לקויה שחווית אז.. היום, היום אולי מכסת הפחדים קטנה, והיום אולי אפשר לראות דברים באור אחר. אז לא הכל מושלם, הלכאן או לכאן עדיין קיים, כך אפשר לקרוא אבל זו אחת ההודעות היותר מעודדות שכתבת בקשר ליחסים שלכן.. אני רק מקווה שמידת ההתלהבות שלי מתאימה, שיש לכן עתיד יותר קרוב ויותר אוהב.. מבין, משלים. "אמא, הו אמא אילו יכולתי הייתי רוצה להודות לך עכשיו." בסופו של דבר כמו שכתבת - אמא זו אמא.. לטוב ולרע. היא שם, והיא אמא שלך.
(היה מאוד קשה שלא להתייחס לדברים שלך ילדה..אז כתבתי)
 

מתנות

New member
../images/Emo13.gif

שמחתי לקרוא את התגובה שלך. מרגש אותי להוות בעינייך את כל זה. לטוב ולרע. (ולרע...)
 

behappy

New member
../images/Emo23.gif

תדעי לך שאני קוראת אותך תמיד, ואוהבת אותך. לבכות בשביל אמא שלך מוכר לי מזווית טיפה אחרת- לסגור מעגלים שהיא פתחה, לשנות דברים שהיא לא הצליחה לשנות, לקום איפה שהיא נפלה, ובמקביל, ליפול ולכאוב בדיוק איפה שהיא נפלה וכאבה, והקשר הזה, חבל טבור שמזין ויכול גם להכרך ולחנוק, הוא אחד המורכבים יותר. אי אפשר בלעדיה, להתנתק או להתעלם. אבל לאט לאט את לומדת איפה את מתחילה והיא מסתיימת, ואיפה הדומה ואיפה השונה. היום סיפרתי משהו (היום? כבר לא זוכרת) שפתאום נפל לי כמו אסימון. איך בדברים הכי קטנים את לוקחת ממה שקיבלת בבית. נגיד, סתם. בצורה שאני תולה את הכביסה. או, חזרתי מהסופר, ובהיתי בשקית ואמרתי לעצמי - יו, זה נראה בדיוק כמו הקניות שאמא/אבא עושים בבית, אותם דברים. או.. בכלל. הרבה הרגלים, הרבה מההשקפות. ועדיין. יש גם אותך ואת מה שנבנה בך ובך לבד ואין לו תחליף וזו הייחודיות שלך. טוב, די קשקשת. לילה טוב
 

noosh

New member
יו.

היממת אותי. קשר בין אמא לבת הוא אחד הקונפליקטים הכי קשים לפעמים, אני חושבת. כי הוא מנוגד כל כך ומלא בכל הכאב וכל האהבה בו-זמנית. ויש בו משהו שפשוט אי אפשר לתאר, את הצורך הזה להיות לידה ואת הכעס הזה בפנים, והוא טעון בכלכך הרבה משקעים שלפעמים מספיקים המבטים כדי לדבר. אני זוכרת שכשהגעתי לפה והייתי קוראת אותך, את הכעסים והכאבים שלך מהאשה הזאת. ואני קוראת אותך עכשיו ואני רואה אותך עכשיו ואני חושבת לעצמי כמה את נתת לי אז וכמה את נותנת לי עכשיו, עם כל התובנות שלך. זה אולי קצת אגואיסטי להגיד, אבל חשוב לי שתדעי. וזה לא עובר, משהו במבט שלה תמיד ינפץ בי משהו, וחומה אחת תמיד תיפול, בזמן שחומה אחרת נבנית ומשפטים לשנן את מתארת כל כך טוב את ההרס הזה שבקשר, את הדחף הזה לתת לה לחדור פנימה מול הדחף הזה להרחיק אותה. כי באיזשהו מקום את רגילה להרחיק אותה, אולי כי לפעמים את חושבת, או שפעם חשבת, שבכלל לא מגיע לה לדעת אותך. שהיא איבדה את הזכות הזאת, שעברת כל כך הרבה שהיא התכחשה לו או לא הבינה או לא ניסתה להבין, שכבר אין לה את המקום הזה או הפריווילגיה הזאת להיות חלק ממך. ועכשיו, כשהשדים שלך נרגעו וכשאת במקום אחר, כשהשינויים האלה שאת עוברת מטלטלים כמו גלים גדולים ושקטים ולא קטנים ושוצפים, עכשיו אולי את יכולה לתת לה את המקום הזה, להסתכל עליה בעיניים אחרות ולהעניק לה את הזכות להסתכל עלייך חזרה. ואולי את יכולה אפילו לחייך אליה, ולחלוק איתה רגעים אחרים שלך, לדבר איתה בשיחות חולין ולצחוק ולבוא אליה כשאת עצובה יותר ולהיות לידה. לשקם כזה קשר, עם כל כך הרבה הסטוריה ומשקעים, זה לא דבר פשוט והוא דורש המון כוחות נפש. והוא נסנה ומתנפץ כל רגע, והוא מלא באהבה וכאב. ולפעמים את לא בוטחת בה מספיק ולפעמים היא הראשונה שתספרי לה, וכך או כך, את יודעת שהיא שם ושלאט לאט, עם הזמן שלך, את יכולה לתת לה לגשת. הפיוס הזה שאת עוברת, שהיא עוברת... תודה שאת חולקת איתנו. ואינ מקווה שאת בסדר. עם כל זה, ובכלל.
 
למעלה