"אמא, חבל שאין לי אבא"

"אמא, חבל שאין לי אבא"

- למה? "כי אבא היה יכול לעזור עם התינוק". השיחה הנ"ל התנהלה במונית (ונהג המונית היה קשוב לשיחתנו, כי זרק הערה על נושא אחר לפני כן) כך שדי בלעתי את לשוני ורק עניתי "כן. מה לעשות". אולי טוב שלא פתחתי בנאום ארוך כי מה כבר יש לומר... הילד בהחלט מבין את הקושי הטכני שלי בהתנהלות עם שניים.
 

יולי 7

New member
C'est la vie...

ואיך אומרים במחוזות אחרים? עם זה ננצח! חושבת שעשית נכון שלא פתחת בנאום
 

gezers

New member
אז באותה נימה..

בכורתי אמרה לי "חבל שאין לי אבא, כי אז כשאת לא מסכימה לי על משהו הייתי שואלת אותו והוא היה מסכים לי.." אשריי המאמין..
 

dafnapo

New member
ובנימה מרחיקת לכת -

הקטנה שלי לקחה לעצמה מקערת הסלט ובחיוך גדול אמרה "כף מלאה לאמא, כף מלאה לסבתא, כף מלאה לסבא וכף ריקה לאבא" - ציניות בגיל 5.
 

3מרגו

New member
ככה אומרים ילדים מאושרים שלא יודעים מצרות

סליחה,שדוחפת את 2 הסנט שלי...אני חושבת שבני הבכור קרוב למצב להגיד "חבל שיש לי אבא".אתמול חווינו אירוע שהוא צרח ואיים ליד הדלת(קיבלתי אומץ ולא פתחתי) ופשוט הזמנתי משטרה. אז מה אני אגיד-יש אבא ויש אבא.בעיניי עדיף שלא.זה מצב הרבה יותר בטוח! הקטן בינתיים מבין שזה לא משהו חיובי,כי בדיוק לדבר שנקרא "אבא" האח האהוב שלו כל הזמן עוזב. רק בריאות ואושר ועושר כדי לא להיות תלוי בשום אבא.
 
אין אבא

כמי שקצת מכירה מקרוב , את נושא האלימות במשפחה , אומר רק זאת. נכון האבא הזה הוא לא דוגמא ומופת (ובטח בלשון המעטה)אבל את מגדלת שני ילדים ועוד בנים שזקוקים לדמות גברית חיובית על מנת לצמוח ילדים-נערים-גברים בעתיד . גם כך הם עלולים לסחוב על עצמם תסביך ש"אם אבא שלי היה כזה אולי גם אני אהיה (את הצרה הזו אני מכירה מקרוב התחושה של סחיבת ה"גן" האלים-בעיקר אצל בנים)נראה לי שמסוכן לעשות הכללות על כלל הגברים. מודעת לכך שמי שנפגעה פעם אחת ברותחין זו משימה כמעט בלתי אפשרית ליצור זוגיות.אבל לפחות בתודעה שיש גם אחרים בין אם יש אבא ובין אם אין.
 

s p r i n g1

New member
עצוב ../images/Emo201.gif

הסיפור שלך בהחלט מלמד את מי שולל את היחידנות וטוען למשפחה המסורתית המקודשת ושוכח שזה שיש אבא ואמא לא אומר כלום על הנורמליות של המשפחה ומה שהמשפחה היא נותנת לילדים ויש מצבים בהחלט שעדיף בלי מאשר עם גרוע כל כך שפוגע בנפש הילדים ומסתכל ללא ספק.
 

nina L

New member
../images/Emo24.gif טוב ענית.

בודאי בסיטואציה בה הייתם באמצע הדרך עם נהג 'קשוב' עם נטייה להתערבות. הבנות משחקות לאחרונה הרבה באמא-אבא-תינוק - בגן יש הרבה אבות מעורבים שלוקחים ומחזירים את הילדים ואנחנו בקשר טוב אתם, ולאחותי הקרובה אלינו בנזוג שהבנות מאד אוהבות, בן בכור החבר של הבנות ותינוק. הן משחקות בטבעיות גמורה. אני מניחה שבריא שהן ערות לכך ומחבבות גברים ואבות. אני לא מתערבת, בינתיים. עוד לא שמעתי תכנים שקוראים לי להתערב. אני חושבת שעלי לספר להן שוב את סיפורנו, דרך סיפורים שאנחנו קוראות המון לאחרונה, ונראה מה יעלה אם בכלל.
 
נשמע פרקטי כזה... מצחיק-עצוב,

ומכמיר את הלב
בעצם, מה היית עונה אילו הייתם לבד?
 

s p r i n g1

New member
מה שנכון נכון, ילדון פיקח

אין ספק שאבא מתפקד שנמצא כל הזמן בהישג יד ולא שקוע בעבודה עד מאוחר ועוזר בהחלט מוסיף ערך מוסף :))) אין ספק שלבד כל הזמן ועוד עם שניים מציב מצבים מאתגרים, מצד שני יש מספיק סיפורים של ילדים עם אבא ואמא שלא זוכים למה שאת מעניקה לילדייך.....
 

dafnapo

New member
לא יודעת מה אומרים במשפחות אחרות

שבהן יש אבא נוכח/נפקד או שהנשים מרגישות שהנטל עליהן, אני יודעת שכשאני הייתי בסיטואציה דומה והגדולה אמרה את אותו דבר שחבל שאין אבא שיעזור לי התשובה שלי היתה שאני מסתדרת. נכון שהיתה בתשובה הזו סוג של מגננה, אבל היא גם היתה כנה מבחינתי. מצד שני להגיד מה שאת אמרת נשמע מאד אמיתי בעיני.
 

יובלית37

New member
זו אמירה מצוינת ומקסימה,

כי הילדים יודעים שבן זוג עוזר ותומך זו אופציה ריאלית ולא רק תיאורטית. (נכון שלא "בבית ספרנו", מכורח הנסיבות, אבל הכל יכול להשתנות...) זה נחמד, שהמחשבה על בן זוג לאמא לא מרתיעה אותם, ושזוגיות איננה רק בגדר מחשבה רחוקה...
 

tutik1

New member
אכן, יפה שהילדון התיחס לאבא בתור כזה שעוזר..

באמת לא צריך כל פעם הרבה לאמר בעניין. זה המצב, עם יתרונותיו וחסרונותיו...
 
למעלה