אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה

אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה
איך הרכבת המיוחדת מהוד השרון לבנימינה נוסעת על הקטע שבין תל אביב להרצליה? השאירו מסילה אחת פנויה?
 
בהשבתה הנוכחית פירוק המסילות אינו בין תל אביב להרצליה אלא

אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה
איך הרכבת המיוחדת מהוד השרון לבנימינה נוסעת על הקטע שבין תל אביב להרצליה? השאירו מסילה אחת פנויה?
בהשבתה הנוכחית פירוק המסילות אינו בין תל אביב להרצליה אלא
בסביבת תחנת סבידור מרכז.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא בטוח שאתה צודק

בהשבתה הנוכחית פירוק המסילות אינו בין תל אביב להרצליה אלא
בסביבת תחנת סבידור מרכז.
אני לא בטוח שאתה צודק
נכון, יש עבודות בסבידור, אבל אני די בטוח שקראתי שיש עבודות גם באיזור האוניברסיטה, כדי להכפיל את המסילות בין הרצליה לאוניברסיטה.
&nbsp
אחרת היה אפשר להפעיל את האוניברסיטה בתור תחנת קצה צפונית לחלק מהרכבות, בקום הרצליה.
 
נכון, אבל העבודות בסביבת תחנת האוניברסיטה לא מפריעות

אני לא בטוח שאתה צודק
נכון, יש עבודות בסבידור, אבל אני די בטוח שקראתי שיש עבודות גם באיזור האוניברסיטה, כדי להכפיל את המסילות בין הרצליה לאוניברסיטה.
&nbsp
אחרת היה אפשר להפעיל את האוניברסיטה בתור תחנת קצה צפונית לחלק מהרכבות, בקום הרצליה.
נכון, אבל העבודות בסביבת תחנת האוניברסיטה לא מפריעות
לרכבות לנסוע בין מסילת הירקון להרצליה.
גם סביבת העבודות הללו נמצאת דרומית לתל ברוך שם הקשת ממסילת הירקון נפגשת עם מסילות החוף לכיוון צפון.
 

Bus Nerd

Active member
הניחוש שלי הוא שעובדים על הקטע שיותר קרוב לת"א אוניברסיטה

אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה
איך הרכבת המיוחדת מהוד השרון לבנימינה נוסעת על הקטע שבין תל אביב להרצליה? השאירו מסילה אחת פנויה?
הניחוש שלי הוא שעובדים על הקטע שיותר קרוב לת"א אוניברסיטה
בגלל שהמסילות בין ת"א אוניברסיטה להרצליה צמודות אחת לשניה, אי אפשר ממש לעבוד על אחת כשאחרת פעילה.
&nbsp
אבל מדרום לנקודה בה מתחברת הקשת צפונה ממסילת הירקון למסילת השרון, לא יעברו רכבות ב8 הימים הקרובים, אז אפשר לעבוד על ההכפלה שם. להוסיף מפלגים כדי שרכבות ממסילת החוף יוכלו להשתמש ברציפים 3 ו־4 (אלו שבאות מלולאת השרון), להכפיל את המסילות צפונה במקטע הזה, וכו'.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהקשר לזה, הבנתי שהרכבת עוקפת ת"א נוסעת לאט, עד 80 קמ"ש?

אם עובדים על המסילות בין תל אביב להרצליה
איך הרכבת המיוחדת מהוד השרון לבנימינה נוסעת על הקטע שבין תל אביב להרצליה? השאירו מסילה אחת פנויה?
בהקשר לזה, הבנתי שהרכבת עוקפת ת"א נוסעת לאט, עד 80 קמ"ש?
אני עדיין מנסה למצוא פתרון לאזרחית ותיקה שעתידה לנחות בנתב"ג בחמישי אחה"צ/לפנות ערב וצריכה להגיע לעכו במינימום טרטור (אחרי טיסה ממושכת ממערב ארה"ב + מזוודה שיהיה קשה לה לסחוב, לכן רכבת להגנה + אוטובוס להרצלייה + רכבת לעכו זה לא טוב עבורה, יותר מדי החלפות). חבל שההסעות הישירות מנתב"ג להרצלייה הן רק בלילה.

&nbsp
חשבתי להציע לה לקחת מונית ספיישל מנתב"ג לתחנת לוד (כ-70 ש"ח), אבל אם הרכבת פעם בשעה והיא ממש אטית זה נשמע כמו פתרון לא מוצלח.

&nbsp
יש אולי שירות של מוניות שירות מנתב"ג ישר לצפון? לעכו או לחיפה? למשל כאלה שנוסעות בכביש 6 ולא נכנסות לבלגן של ת"א... (הבנתי שהיום בבוקר היו פקקים היסטריים, חבר סיפר שנדרש לו זמן כפול להגעה לעבודה בת"א).
&nbsp
כמובן, אם המונית מגיעה לחיפה היא צריכה להביא אותה לתחנה שבה יש נסיעת המשך בלי שהיא תצטרך ללכת הרבה או להמתין הרבה (שוב, מדובר באישה מבוגרת קטנת ממדים + מזוודה כבדה ועוד אחרי טיסה מפרכת), למשל פתח של תחנת רכבת / תחנה מרכזית / מוניות לעכו.
&nbsp
לו פרסמו את דבר העבודות חודשים מראש, אפשר היה לנסות להחזיר אותה בטיסת לילה (או ביום אחר) ואז היה הרבה יותר פשוט... היא נוחתת בשיא העומס בכבישים ועוד ביום חמישי... חשבתי לעזור לה עם רכב פרטי אבל הגעתי למסקנה שזה יהיה טירוף בלתי אפשרי (בשעות האלה).
תקעה אותנו חזק, רכבת ישראל. כבר שבוע אני שוברת את הראש מה לעשות.

&nbsp
רעיונות?
 

olli3

New member
מנהל
אפשר עם 239 של קווים מפתח טרמינל 3 לרכבת לוד.

בהקשר לזה, הבנתי שהרכבת עוקפת ת"א נוסעת לאט, עד 80 קמ"ש?
אני עדיין מנסה למצוא פתרון לאזרחית ותיקה שעתידה לנחות בנתב"ג בחמישי אחה"צ/לפנות ערב וצריכה להגיע לעכו במינימום טרטור (אחרי טיסה ממושכת ממערב ארה"ב + מזוודה שיהיה קשה לה לסחוב, לכן רכבת להגנה + אוטובוס להרצלייה + רכבת לעכו זה לא טוב עבורה, יותר מדי החלפות). חבל שההסעות הישירות מנתב"ג להרצלייה הן רק בלילה.

&nbsp
חשבתי להציע לה לקחת מונית ספיישל מנתב"ג לתחנת לוד (כ-70 ש"ח), אבל אם הרכבת פעם בשעה והיא ממש אטית זה נשמע כמו פתרון לא מוצלח.

&nbsp
יש אולי שירות של מוניות שירות מנתב"ג ישר לצפון? לעכו או לחיפה? למשל כאלה שנוסעות בכביש 6 ולא נכנסות לבלגן של ת"א... (הבנתי שהיום בבוקר היו פקקים היסטריים, חבר סיפר שנדרש לו זמן כפול להגעה לעבודה בת"א).
&nbsp
כמובן, אם המונית מגיעה לחיפה היא צריכה להביא אותה לתחנה שבה יש נסיעת המשך בלי שהיא תצטרך ללכת הרבה או להמתין הרבה (שוב, מדובר באישה מבוגרת קטנת ממדים + מזוודה כבדה ועוד אחרי טיסה מפרכת), למשל פתח של תחנת רכבת / תחנה מרכזית / מוניות לעכו.
&nbsp
לו פרסמו את דבר העבודות חודשים מראש, אפשר היה לנסות להחזיר אותה בטיסת לילה (או ביום אחר) ואז היה הרבה יותר פשוט... היא נוחתת בשיא העומס בכבישים ועוד ביום חמישי... חשבתי לעזור לה עם רכב פרטי אבל הגעתי למסקנה שזה יהיה טירוף בלתי אפשרי (בשעות האלה).
תקעה אותנו חזק, רכבת ישראל. כבר שבוע אני שוברת את הראש מה לעשות.

&nbsp
רעיונות?
אפשר עם 239 של קווים מפתח טרמינל 3 לרכבת לוד.
קו 239 יוצא מקומת התחבורה הציבורית והמוניות (קומה 2) ללוד ומוריד בתחנת הרכבת בלוד. מגיעים עם עגלת המזוודות עד תא המטען של האוטובוס. בירידה מהאוטובוס ברכבת לוד מדובר בדקת הליכה אל פתח תחנת הרכבת. ג מונית ספיישל תוריד אותה במרחק של חצי דקת הליכה מפתח תחנת לוד.
&nbsp
מעבר לזה, לא עולים לי רעיונות נוספים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה התדירות שלו לפנות ערב ועד כמה הוא עמוס?

אפשר עם 239 של קווים מפתח טרמינל 3 לרכבת לוד.
קו 239 יוצא מקומת התחבורה הציבורית והמוניות (קומה 2) ללוד ומוריד בתחנת הרכבת בלוד. מגיעים עם עגלת המזוודות עד תא המטען של האוטובוס. בירידה מהאוטובוס ברכבת לוד מדובר בדקת הליכה אל פתח תחנת הרכבת. ג מונית ספיישל תוריד אותה במרחק של חצי דקת הליכה מפתח תחנת לוד.
&nbsp
מעבר לזה, לא עולים לי רעיונות נוספים.
מה התדירות שלו לפנות ערב ועד כמה הוא עמוס?
 

olli3

New member
מנהל
הוא לא עמוס, תחנת המוצא שלו היא טרמינל 3. כל שעה עגולה.

מה התדירות שלו לפנות ערב ועד כמה הוא עמוס?
הוא לא עמוס, תחנת המוצא שלו היא טרמינל 3. כל שעה עגולה.
לא זכרתי שהתדירות כזאת... יהיה רלוונטי רק אם היא יוצאת כרבע שעה לפני שהאוטובוס יוצא, אחרת כבר עדיף לקחת ספיישל לצומת אל על ולנסוע משם עם 947 לחיפה (אפשר גם עם קווי אוטובוס לצומת אל על אבל פחות נחמד לחצות שם את הצומת).
&nbsp
זו לפחות אופציה שעוקפת את ת"א ונוסעת דרך פתח תקווה והוד השרון אומנם, אך עדיין נשמעת לי יותר מהירה אם תל אביב פקוקה להחריד כמו שתיארו לך.
&nbsp
כאן זה אומנם ממונית לאוטובוס ומאוטובוס לרכבת, אבל זה כבר נשמע לי יותר סביר מכל הפתרונות האחרים שכוללים נסיעה דרך תל אביב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה זה "צומת אל על"? אין אוטובוס ישיר/מונית ש' מנתב"ג לחיפה?

הוא לא עמוס, תחנת המוצא שלו היא טרמינל 3. כל שעה עגולה.
לא זכרתי שהתדירות כזאת... יהיה רלוונטי רק אם היא יוצאת כרבע שעה לפני שהאוטובוס יוצא, אחרת כבר עדיף לקחת ספיישל לצומת אל על ולנסוע משם עם 947 לחיפה (אפשר גם עם קווי אוטובוס לצומת אל על אבל פחות נחמד לחצות שם את הצומת).
&nbsp
זו לפחות אופציה שעוקפת את ת"א ונוסעת דרך פתח תקווה והוד השרון אומנם, אך עדיין נשמעת לי יותר מהירה אם תל אביב פקוקה להחריד כמו שתיארו לך.
&nbsp
כאן זה אומנם ממונית לאוטובוס ומאוטובוס לרכבת, אבל זה כבר נשמע לי יותר סביר מכל הפתרונות האחרים שכוללים נסיעה דרך תל אביב.
מה זה "צומת אל על"? אין אוטובוס ישיר/מונית ש' מנתב"ג לחיפה?
אם היא כבר עולה למונית ספיישל, עדיף שכבר תיקח אותה לרכבת בלוד. אמנם נסיעה אטית, אבל לפחות היא לא תצטרך להמתין בטרמינל ומרגע שהיא עולה על הרכבת היא יושבת בנוחות עד עכו, בלי החלפות נוספות.
&nbsp
אם היא נוסעת לחיפה, לפחות שזה יהיה קו ישיר דרך כביש 6 ולא דרך יישובי השרון, זו נסיעה אטית לא פחות (ודאי בשעות האלה) ונוחה פחות מרכבת (ואז היא תצטרך להחליף שוב בחיפה, עוד טרחה).
 

olli3

New member
מנהל
יש מוניות שירות מנתב"ג לחיפה אבל אי אפשר לסמוך עליהן ממה

מה זה "צומת אל על"? אין אוטובוס ישיר/מונית ש' מנתב"ג לחיפה?
אם היא כבר עולה למונית ספיישל, עדיף שכבר תיקח אותה לרכבת בלוד. אמנם נסיעה אטית, אבל לפחות היא לא תצטרך להמתין בטרמינל ומרגע שהיא עולה על הרכבת היא יושבת בנוחות עד עכו, בלי החלפות נוספות.
&nbsp
אם היא נוסעת לחיפה, לפחות שזה יהיה קו ישיר דרך כביש 6 ולא דרך יישובי השרון, זו נסיעה אטית לא פחות (ודאי בשעות האלה) ונוחה פחות מרכבת (ואז היא תצטרך להחליף שוב בחיפה, עוד טרחה).
יש מוניות שירות מנתב"ג לחיפה אבל אי אפשר לסמוך עליהן ממה
שהבנתי. יכול להיוטת שעקב היעדר רכבת יהיה עליהן ביקוש גדול יותר ואז או שהן תצאנה מהר לחיפה או שהמצב יהיה הפוך והן לא יעמדו בעומס והמתנה למונית תיקח זמן רב. אינ גם לא יודע אם הן עוברות באחת מתחנות הרכבת בחיפה...
&nbsp
בימי טרמינל 1, האוטובוסים שעברו בסמוך לנתב"ג נכנסו לטרמינל 1, בינהם גם קו 947 לחיפה. מאז שהחלה הפעילות בטרמינל 3 הוציאו את כל הקווים שרק עוברים בסמוך לנתב"ג ולא מסיימים בנתב"ג ופתחו את קו 5 אגד שיקשר בין טרמינל 3 לצומת אל על - שם מתבצעת ההחלפה לקווים שונים, לירושלים, חיפה, פתח תקווה, תל אביב ועוד.
&nbsp
אם נסיעה באוטובוס לא תהיה לה נוחה, אני לא מבין איך נסיעה במונית שירות תהיה לה נוחה יותר... צפוף שם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין אפשרות להזמין מקום מראש או משהו כזה?

יש מוניות שירות מנתב"ג לחיפה אבל אי אפשר לסמוך עליהן ממה
שהבנתי. יכול להיוטת שעקב היעדר רכבת יהיה עליהן ביקוש גדול יותר ואז או שהן תצאנה מהר לחיפה או שהמצב יהיה הפוך והן לא יעמדו בעומס והמתנה למונית תיקח זמן רב. אינ גם לא יודע אם הן עוברות באחת מתחנות הרכבת בחיפה...
&nbsp
בימי טרמינל 1, האוטובוסים שעברו בסמוך לנתב"ג נכנסו לטרמינל 1, בינהם גם קו 947 לחיפה. מאז שהחלה הפעילות בטרמינל 3 הוציאו את כל הקווים שרק עוברים בסמוך לנתב"ג ולא מסיימים בנתב"ג ופתחו את קו 5 אגד שיקשר בין טרמינל 3 לצומת אל על - שם מתבצעת ההחלפה לקווים שונים, לירושלים, חיפה, פתח תקווה, תל אביב ועוד.
&nbsp
אם נסיעה באוטובוס לא תהיה לה נוחה, אני לא מבין איך נסיעה במונית שירות תהיה לה נוחה יותר... צפוף שם.
אין אפשרות להזמין מקום מראש או משהו כזה?
הן לא חייבות לעבור בתחנת הרכבת בחיפה, הן יכולות להגיע גם להדר לתחנה שממנה יוצאות מוניות לעכו. הנסיעה במקרה כזה לא נוחה יותר אבל היא ישירה ומהירה יותר, וזה מה שאתה כנראה מפספס.
&nbsp
אתה מציע לה אוטובוס שלא נותן יתרון משום בחינה שהיא: הוא לא עובר בנתב"ג (כלומר צריך להגיע אליו באמצעי תחבורה נוסף); הוא לא מביא אותה ליעד הסופי; הוא לא נוסע בכביש 6 אלא עובר בשלל יישובים אחרים, כלומר הוא מרובה תחנות ואטי. אז היכן היתרון כאן? במה הוא עדיף על החלופות האחרות שהצעתי?
&nbsp
אני מודה על הנכונות ומעריכה את העזרה, אבל זו לא הפעם הראשונה שאתה עונה לי כך... מציע הצעות שמראות את הידע הנרחב שלך בתח"צ אבל מתעלמות מדרישות הסף ומנוחות הנוסע (למשל, למעט בהחלפות) ולכן מחמיצות את הנקודה... מקווה שתיקח זאת כביקורת בונה.
 

olli3

New member
מנהל
לא יודע לגבי מקומות שמורים. נסי למצוא מי מבצע את השירות

אין אפשרות להזמין מקום מראש או משהו כזה?
הן לא חייבות לעבור בתחנת הרכבת בחיפה, הן יכולות להגיע גם להדר לתחנה שממנה יוצאות מוניות לעכו. הנסיעה במקרה כזה לא נוחה יותר אבל היא ישירה ומהירה יותר, וזה מה שאתה כנראה מפספס.
&nbsp
אתה מציע לה אוטובוס שלא נותן יתרון משום בחינה שהיא: הוא לא עובר בנתב"ג (כלומר צריך להגיע אליו באמצעי תחבורה נוסף); הוא לא מביא אותה ליעד הסופי; הוא לא נוסע בכביש 6 אלא עובר בשלל יישובים אחרים, כלומר הוא מרובה תחנות ואטי. אז היכן היתרון כאן? במה הוא עדיף על החלופות האחרות שהצעתי?
&nbsp
אני מודה על הנכונות ומעריכה את העזרה, אבל זו לא הפעם הראשונה שאתה עונה לי כך... מציע הצעות שמראות את הידע הנרחב שלך בתח"צ אבל מתעלמות מדרישות הסף ומנוחות הנוסע (למשל, למעט בהחלפות) ולכן מחמיצות את הנקודה... מקווה שתיקח זאת כביקורת בונה.
לא יודע לגבי מקומות שמורים. נסי למצוא מי מבצע את השירות
והאם יש מקומות שמורים . אני יודע שלירושלים אלו מוניות נשר והם עושים שירות של שמירת מקומות רק תחת השירות של לקיחה עד הבית.
&nbsp
לא ידעתי שיש מוניות שירות מהדר לעכו, לכן חשבתי שאולי זה טרטור. ומכיוון שלא באמת ניתן לסמוך על מוניות שירות בקווים שאינם תדירים בנוסעים, אז לא חשבתי שזו אופציה יעילה יותר מאוטובוס שלפחות יש לו לו"ז ומגיע עד לחוף הכרמל (שוב, לא ידעתי שיש מוניות שירות מחיפה לעכו ושכנראה כולן מגיעות/יוצאות מהדר, לא מכיר את חיפה מספיק).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצאתי: מוניות עמל. אמור להיות שירות ישיר לעכו.

לא יודע לגבי מקומות שמורים. נסי למצוא מי מבצע את השירות
והאם יש מקומות שמורים . אני יודע שלירושלים אלו מוניות נשר והם עושים שירות של שמירת מקומות רק תחת השירות של לקיחה עד הבית.
&nbsp
לא ידעתי שיש מוניות שירות מהדר לעכו, לכן חשבתי שאולי זה טרטור. ומכיוון שלא באמת ניתן לסמוך על מוניות שירות בקווים שאינם תדירים בנוסעים, אז לא חשבתי שזו אופציה יעילה יותר מאוטובוס שלפחות יש לו לו"ז ומגיע עד לחוף הכרמל (שוב, לא ידעתי שיש מוניות שירות מחיפה לעכו ושכנראה כולן מגיעות/יוצאות מהדר, לא מכיר את חיפה מספיק).
מצאתי: מוניות עמל. אמור להיות שירות ישיר לעכו.
מוניות שירות "עמל" לחיפה ולאיזור הצפון
מוניות שירות לחיפה והסביבה בעמדת השירות שבמפלס הקרקע
(G) סמוך לשערים 03 - 01 , קיים שילוט מכוון.
השירות פועל 24 שעות ביממה.
&nbsp
מחיר לעכו - תחנה מרכזית או המפרץ 90 ש"ח, מחיר ליעד הנמען 140 ש"ח.
http://www.iaa.gov.il/he-IL/airports/BenGurion/Transportation/Pages/Taxi.aspx
&nbsp
לא ברור לי אם 24 שעות זה כשמונית מתמלאת או שצריך להזמין, אנסה להתקשר מחר ולברר (כעת לא עונים). אמנם זו נסיעה קצת פחות נעימה פיזית, אבל אם היא תהיה D2D זה יתרון עצום, והמחיר סביר בהחלט.
&nbsp
האם תוספת תשלום למזוודה חלה גם במונית שירות?
 

Bus Nerd

Active member
נכון, יש הגבלת מהירות במסילה המזרחית מסיבות בטיחות

בהקשר לזה, הבנתי שהרכבת עוקפת ת"א נוסעת לאט, עד 80 קמ"ש?
אני עדיין מנסה למצוא פתרון לאזרחית ותיקה שעתידה לנחות בנתב"ג בחמישי אחה"צ/לפנות ערב וצריכה להגיע לעכו במינימום טרטור (אחרי טיסה ממושכת ממערב ארה"ב + מזוודה שיהיה קשה לה לסחוב, לכן רכבת להגנה + אוטובוס להרצלייה + רכבת לעכו זה לא טוב עבורה, יותר מדי החלפות). חבל שההסעות הישירות מנתב"ג להרצלייה הן רק בלילה.

&nbsp
חשבתי להציע לה לקחת מונית ספיישל מנתב"ג לתחנת לוד (כ-70 ש"ח), אבל אם הרכבת פעם בשעה והיא ממש אטית זה נשמע כמו פתרון לא מוצלח.

&nbsp
יש אולי שירות של מוניות שירות מנתב"ג ישר לצפון? לעכו או לחיפה? למשל כאלה שנוסעות בכביש 6 ולא נכנסות לבלגן של ת"א... (הבנתי שהיום בבוקר היו פקקים היסטריים, חבר סיפר שנדרש לו זמן כפול להגעה לעבודה בת"א).
&nbsp
כמובן, אם המונית מגיעה לחיפה היא צריכה להביא אותה לתחנה שבה יש נסיעת המשך בלי שהיא תצטרך ללכת הרבה או להמתין הרבה (שוב, מדובר באישה מבוגרת קטנת ממדים + מזוודה כבדה ועוד אחרי טיסה מפרכת), למשל פתח של תחנת רכבת / תחנה מרכזית / מוניות לעכו.
&nbsp
לו פרסמו את דבר העבודות חודשים מראש, אפשר היה לנסות להחזיר אותה בטיסת לילה (או ביום אחר) ואז היה הרבה יותר פשוט... היא נוחתת בשיא העומס בכבישים ועוד ביום חמישי... חשבתי לעזור לה עם רכב פרטי אבל הגעתי למסקנה שזה יהיה טירוף בלתי אפשרי (בשעות האלה).
תקעה אותנו חזק, רכבת ישראל. כבר שבוע אני שוברת את הראש מה לעשות.

&nbsp
רעיונות?
נכון, יש הגבלת מהירות במסילה המזרחית מסיבות בטיחות
אבל מקטע המסילה שבו ההגבלה היא ל80 קמ"ש הוא באורך של רק 20 קילומטרים. (אבל איני יודע אם במסילת הירקון ההגבלה היא גם ל80, או ששם הרכבות נוסעות במהירות יותר גבוהה, מדדתי רק את המסילה המזרחית).
&nbsp
תוך חצי שעה מההגעה ללוד מגיעים להרצליה, ומשם מהירות הנסיעה היא מהירות הנסיעה הרגילה על מסילת החוף.
&nbsp
הרכבת מלוד לצפון היא אכן פעם בשעה, ומשך זמן הנסיעה עד לעכו הוא שעה וחמישים ושתיים דקות (1:52).
&nbsp
לדעתי לשבת שעתיים ברכבת עדיף על כל האפשרויות האחרות גם מבחינת מחיר וגם מבחינת נוחות, אבל יש לצפות לצפיפות יחסית ברכבת מכיוון שמדובר ברכבת בתדירות נמוכה וביום חמישי בערב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואללה? כי משך הנסיעה הרגיל מנתב"ג לעכו הוא 1:59 לפי אתר ר"י

נכון, יש הגבלת מהירות במסילה המזרחית מסיבות בטיחות
אבל מקטע המסילה שבו ההגבלה היא ל80 קמ"ש הוא באורך של רק 20 קילומטרים. (אבל איני יודע אם במסילת הירקון ההגבלה היא גם ל80, או ששם הרכבות נוסעות במהירות יותר גבוהה, מדדתי רק את המסילה המזרחית).
&nbsp
תוך חצי שעה מההגעה ללוד מגיעים להרצליה, ומשם מהירות הנסיעה היא מהירות הנסיעה הרגילה על מסילת החוף.
&nbsp
הרכבת מלוד לצפון היא אכן פעם בשעה, ומשך זמן הנסיעה עד לעכו הוא שעה וחמישים ושתיים דקות (1:52).
&nbsp
לדעתי לשבת שעתיים ברכבת עדיף על כל האפשרויות האחרות גם מבחינת מחיר וגם מבחינת נוחות, אבל יש לצפות לצפיפות יחסית ברכבת מכיוון שמדובר ברכבת בתדירות נמוכה וביום חמישי בערב.
ואללה? כי משך הנסיעה הרגיל מנתב"ג לעכו הוא 1:59 לפי אתר ר"י
כלומר מהבחינה הזאת זה לא ממש מאריך, טוב לדעת! הבעיה היא רק התדירות הנמוכה (פעם בשעה). הנסיעה במונית ספיישל ללוד היא לא בכיוון העומסים (לפי מה שנאמר לי) ולא צפויה להיות יותר מ-20 דק' למיטב הבנתי.
 

Bus Nerd

Active member
גם הנתונים שלי מאתר ר"י

ואללה? כי משך הנסיעה הרגיל מנתב"ג לעכו הוא 1:59 לפי אתר ר"י
כלומר מהבחינה הזאת זה לא ממש מאריך, טוב לדעת! הבעיה היא רק התדירות הנמוכה (פעם בשעה). הנסיעה במונית ספיישל ללוד היא לא בכיוון העומסים (לפי מה שנאמר לי) ולא צפויה להיות יותר מ-20 דק' למיטב הבנתי.
גם הנתונים שלי מאתר ר"י
 
אמור להיות שאטל- אוטובוס מנתב"ג לצפון

בהקשר לזה, הבנתי שהרכבת עוקפת ת"א נוסעת לאט, עד 80 קמ"ש?
אני עדיין מנסה למצוא פתרון לאזרחית ותיקה שעתידה לנחות בנתב"ג בחמישי אחה"צ/לפנות ערב וצריכה להגיע לעכו במינימום טרטור (אחרי טיסה ממושכת ממערב ארה"ב + מזוודה שיהיה קשה לה לסחוב, לכן רכבת להגנה + אוטובוס להרצלייה + רכבת לעכו זה לא טוב עבורה, יותר מדי החלפות). חבל שההסעות הישירות מנתב"ג להרצלייה הן רק בלילה.

&nbsp
חשבתי להציע לה לקחת מונית ספיישל מנתב"ג לתחנת לוד (כ-70 ש"ח), אבל אם הרכבת פעם בשעה והיא ממש אטית זה נשמע כמו פתרון לא מוצלח.

&nbsp
יש אולי שירות של מוניות שירות מנתב"ג ישר לצפון? לעכו או לחיפה? למשל כאלה שנוסעות בכביש 6 ולא נכנסות לבלגן של ת"א... (הבנתי שהיום בבוקר היו פקקים היסטריים, חבר סיפר שנדרש לו זמן כפול להגעה לעבודה בת"א).
&nbsp
כמובן, אם המונית מגיעה לחיפה היא צריכה להביא אותה לתחנה שבה יש נסיעת המשך בלי שהיא תצטרך ללכת הרבה או להמתין הרבה (שוב, מדובר באישה מבוגרת קטנת ממדים + מזוודה כבדה ועוד אחרי טיסה מפרכת), למשל פתח של תחנת רכבת / תחנה מרכזית / מוניות לעכו.
&nbsp
לו פרסמו את דבר העבודות חודשים מראש, אפשר היה לנסות להחזיר אותה בטיסת לילה (או ביום אחר) ואז היה הרבה יותר פשוט... היא נוחתת בשיא העומס בכבישים ועוד ביום חמישי... חשבתי לעזור לה עם רכב פרטי אבל הגעתי למסקנה שזה יהיה טירוף בלתי אפשרי (בשעות האלה).
תקעה אותנו חזק, רכבת ישראל. כבר שבוע אני שוברת את הראש מה לעשות.

&nbsp
רעיונות?
אמור להיות שאטל- אוטובוס מנתב"ג לצפון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה