אם מישהו מחפש רכב דיזל ידני איכותי אז יש...

Kiapicanto1000

Active member
קיה סיד מודל 2021 ידני 6 הילוכים מנוע 1.6 דיזל המפיק 136 כ"ס ומומנט בשמיים כ50 ניוטון מטר. (אני לא זוכר המספרים במטושטש בלבד...

מה שמיוחד הוא שהרכב היברידי plug in.
רכב ידני דיזל וגם היברידי חשמלי.

זה שידרוג של הרכב של אשתי שמ2019. דיזל ידני שאינו היברידי.

מאפייניי הבטיחות: תיקון היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית. אלה העיקריים ויש עוד כמה...

 
נערך לאחרונה ב:
"מטושטש" זו אכן המילה המתאימה - אין מצב שהמומנט הוא 50 ניוטון מטר (שזה בערך 5 קג"מ) - אולי 50 קג"מ?
והרכב הוא גם לא היברידי נטען, אלא מיקרו-היברידי. לא יכול לנסוע בכח החשמל בלבד, ולא יכול להיטען מהשקע.
 

Kiapicanto1000

Active member
"מטושטש" זו אכן המילה המתאימה - אין מצב שהמומנט הוא 50 ניוטון מטר (שזה בערך 5 קג"מ) - אולי 50 קג"מ?
והרכב הוא גם לא היברידי נטען, אלא מיקרו-היברידי. לא יכול לנסוע בכח החשמל בלבד, ולא יכול להיטען מהשקע.
צדקת לגבי היחידות, כלומר 50 קג מטר זה בעצם 500 ניוטון מטר, נכון?
2. תסביר מה זה מיקרו היברידי? הבנתי שהמצבר שלו 48V? אם לא יכול לנסוע על חשמל אפילו לא טיפונת (מיקרו?) אז למה זה טוב?
 

חן 1111

Active member
לא יודע מאיפה הנתונים האלה. לפי הפרסומים יש לו 29 קג"מ. אולי הכוונה לצירוף המומנט של מנוע הדיזל והמנוע החשמלי, למרות שעדיין נראה לי נתון מוגזם.
הרכב הוא מה שנקרא mild hybrid. זה אומר שיש לו גנרטור שמשמש גם כמתנע וגם כמנוע חשמלי לתגבור. כשנוסעים בירידה או בבלימה, הוא יכול לייצר אנרגיה ולאגור אותה בסוללה, ואז בהאצה הוא משתמש באנרגיה הזאת לתגבור ביצועי מנוע הדיזל. זה נותן צריכת דלק נמוכה יותר וביצועי האצה טובים יותר.
 
לא יודע מאיפה הנתונים האלה. לפי הפרסומים יש לו 29 קג"מ. אולי הכוונה לצירוף המומנט של מנוע הדיזל והמנוע החשמלי, למרות שעדיין נראה לי נתון מוגזם.
הרכב הוא מה שנקרא mild hybrid. זה אומר שיש לו גנרטור שמשמש גם כמתנע וגם כמנוע חשמלי לתגבור. כשנוסעים בירידה או בבלימה, הוא יכול לייצר אנרגיה ולאגור אותה בסוללה, ואז בהאצה הוא משתמש באנרגיה הזאת לתגבור ביצועי מנוע הדיזל. זה נותן צריכת דלק נמוכה יותר וביצועי האצה טובים יותר.
המערכת גם מאפשרת דימום של מנוע הבעירה הפנימית לזמן ארוך יותר (כבר בהאטה, ולא רק בעצירה ממש), כי הסטרטר החזק מאפשר הנעה מידית יותר. הסיוע החשמלי גם מאפשר להוריד עומס ממנוע הבעיה הפנימית בהאצות, מה שמאפשר לו לעבוד בצורה יעילה יותר (בהאצה התערובת עשירה יותר, מה שמגדיל משמעותית את פליטת המזהמים).
 
למעלה