חתך אוכלוסיה גדול, לא בהכרח רוסי.
התכוונתי, שאחוזים גדולים יותר ידעו לדוגמה ש-E=MC^2 אם פשוט תגיד להם את זה. לעומת זאת, אם תסביר את הדרך בה איינשטיין הגיע לנוסחא, חלק מהתלמידים "יפלו בדרך" כי הם לא הבינו. זאת היתה הכוונה שלי, לא אמרתי שרוסים ידעו. אני לא אומר שהמערכת החינוכית בישראל טובה יותר או פחות. אני אומר שלעניות דעתי, המערכת הרוסית שואפת להגיע להישג (לדעת ש-E=MC^2) בלי בהכרח להבין אותו. במידה מסוימת, זה לא שונה בהרבה מללמד בשביל לעבור בגרויות. מה גם שקשה להשוות, כי אף אחד מאיתנו לא בחן את הניהול של המערכת הזאת מקרוב. למעשה, אנחנו מערבבים שני נושאים שונים - העיקרון שמאחורי המערכת, לעומת הביצוע של העיקרון. בישראל, אני מסכים בהחלט, הביצוע טעון שיפור בלשון המעטה. אבל אני חושב שגם העיקרון ברוסיה, הוא לא במטרה לשאוף לניצול מקסימלי של היכולות, אלא הגעה גלובאלית ליעד, שבמקרים מסויימים, נמוך מהיעד אליו יכולים להגיע חלק מהאינדבידואלים אם ינתנו להם הכלים הנכונים (ולכן אמרתי שהעיקרון קומוניסטי משהו, למרות שאני באמת לא מכיר את העיקרון הקומוניסטי לעומק ולא יכול לחזק את דעתי מעבר לדמיון כללי מאוד) אני אומר את זה מהניסיון שלי, ע"פ תלמידים מאוד בולטים מבחינת הציונים. מה גם, שאין לי כלל מה לקנא, במיוחד כשאני אחד האנשים שמוגדרים כמעל הממוצע. בקשר לאבא שלך, אתה צריך להבין שמה שאני אומר לא נאמר מגזענות כלל וכלל. יש לי חברים רוסיים, ואני לא חושב באופן מוחץ או חלקי שהם טיפשים אך ורק כי הם "טיפשים". אבל אני כן אומר, שיש הכללות שהן נכונות לגבי עמים מסויימים ותרבויות מסוימות. כמו לדוגמה, ההכללה שישראלים הם מניאקים, או שנערים ישראלים בבתי מלון בחו"ל נוטים לגנוב ברזים ולשרוף קירות. זו לא גזענות, אלא הכללה. מתוקף ההגדרה היא לא נכונה תמיד, אבל סטטיסטית, נכונה ביותר מקרים. שוב, לטעון ש-"רוסי הוא טיפש" זה גזענות ולא נכון כלל, אבל אני אומר שהמערכת הרוסית (גם אם יהודים ילמדו במערכת כזאת) שואפת להגיע לרף מסוים ולא לנצל את מקסימום היכולות של כל אינדבידואל.