אם להגיד את האמת כולה..אני מתביישת.

פנינה 21

New member
את בטוחה?לדעתי זה יגרור מטר אבנים

את יודעת גם כשלא אכפת לך יש גבולות.
 

MasterNir

New member
אל תזייני בשכל,

את משתמטת נטו בשביל "להרוויח" את השלוש שנים, אין שום עניין של "מעדיפה לחיות בחברה פתוחה וחופשית". בכלל, את הולכת ללמוד ברוסיה, כמה היא פתוחה וחופשית בתור מדינה? ושיטות הלימוד שם אפילו יותר גרועות... עולה לי על העצבים שכל המשתמטים מדברים במילים גבוהות, ומספקים הסברים יפים ומצוצים מהאצבע.
 

tomerol

New member
"ושיטות הלימוד שם אפילו יותר גרועות..."

מה אתה יודע בכלל?
 

MasterNir

New member
"יודע"?

אני רק יודע, שמהניסיון שלי, הלימוד הרוסי הוא לימוד שלא מתאים לי, ולעוד הרבה אחרים כמוני. נכון, שהרבה רוסים "כובשים" מקצועות טכנולוגיים רבים בישראל, אבל "זה שמשהו עובד, לא אומר שהוא נכון". לא מנסה להעליב, באמת שלא. זה רק הניסיון שלי עם החינוך הרוסי. אין לי שום דבר נגד רוסים
ויכול להיות שאני טועה
 

tomerol

New member
אולי לא מתאים לך

אבל לא סתם מקצועות נכבשים ע"י רוסים (מקצועות ריאליים, רפואה וכד'), והאחוזים שלהם באותם מקצועות גבוהים בהרבה מהאחוזים שלהם באוכלוסייה. יש לזה סיבה אז אתה לא יכול לבוא ולהגיד שהלימודים ומערכת החינוך שם בזבל.
 

MasterNir

New member
להפך..

זה מסביר את הטענה שלי.. ברגע שתשמע את הנימוק. לא אמרתי שמערכת החינוך שם בזבל, אני רק אומר ששיטת החינוך שם, לדעתי, לא נכונה. היא כוללנית ולא ממצה את הפוטנציאל של האינדבידואל. אני לא רוצה להרחיב, כי אני מעדיף שלא להסביר את הטיעון שלי מאחר והוא כנראה יפגע בך, אבל אם תתעקש אני אסביר למה אני חושב כך. אז בוא נסכם שכל אחד יאמין במה שהוא מאמין בו, ושלכולנו יהיו חיים טובים
 

MasterNir

New member
תרגול תרגול תרגול

עיקר הדגש הוא על התרגול, חזרה על החומר ושינון אין ספור "אקסיומות". אני לא אומר שאלה דברים רעים, להפך. אבל במקצועות, במיוחד ריאליים, עדיף להבין גם למה. המורים הרוסיים שלימדו אותי ואת רוב החברים שאני מכיר, היו כאלה. עכשיו, אני לא אומר שזה דבר רע בהכרח. אבל הבעיה האישית שלי היא שאני לא מסוגל להתרכז במשך 4 שעות לימוד ברצף שבהן אני משנן חומר (ז"א חוזר על אותו משפט, עד שהוא תקוע במוח), לי הרבה יותר קל להבין את ה-"למה" ולהסיק ממנו את המסקנות. לימוד כזה יכול לעבוד בשביל חתך אוכלוסיה גדול יותר, ולכן הרוסים "כובשים" מקצועות ריאליים, אבל האיכות של לימוד בעזרת שינון באופן מוחץ, לדעתי, פחותה. אבל רוב התשובות שקיבלתי ממורים רוסיים לשאלות "למה זה X ולא Y?" היו "ככה". יכול להיות שנפלתי על מורים גרועים, אבל זה הרושם שאני קיבלתי.
 

tomerol

New member
יש בזה משהו

אני לומד עם מורה רוסי בפיזיקה ואולי יש בזה משהו. לדעתי פשוט נפלת על כאלה. המורה שלי בפיזיקה מצויין, מלמד מעולה. אולי גם היו תשובות כאלה של "ככה", ולפעמים גם ממשיך לדבר בלי לעצור עד סוף השיעור כשאף אחד לא מבין מה קורה, ולפעמים הוא חסר סבלנות כלפי תלמידים מתקשים מעט, אבל זה לא קורה הרבה. אבל זה לא קשור לאם אתה רוסי אתה תבין את החומר כשהוא מלמד ככה. ממש אין קשר. לגבי האיכות. אין מה להתווכח, איכות הלימוד מעולה לדעתי: רוסים בדר"כ לא חפיפניקים וילמדו מה שצריך, כמה שצריך עד שתבין (שלא כמו המורה החפיף למתמטיקה). אגב. אצלנו בשכבה יש שתי קבוצות פיזיקה: אחת עם המורה הרוסי שמלמד בשיטה כמו שהוא יודע, ומורה צברית, שמלמדת כמו שהיא יודעת. נחש מי מבין יותר את החומר, מי מקבל ציונים גבוהים יותר. ואין קשר לאיכות התלמידים בקטע הזה, כי אלה הבדלים מוחצים.
 

MasterNir

New member
לא אמרתי שאם אתה רוסי אתה תבין...

אבל זאת הדרך שבה הוא למד ברוסיה, אני מניח, ולכן הוא מלמד ככה גם אותך. יכול להיות שהמורה שלך הבין את הבעיתיות בזה ומנסה "לשנות הרגלים". אבל אנחנו מדברים על החינוך ברוסיה, שם, עד כמה שאני יודע, שיטת הלימוד היא כמו שתיארתי. יש תלמידים שמאוד מצליחים איתו, אבל הם בדר"כ אלה הפחות אינטלגנטים. לימוד רוסי זה לימוד קומוניסטי עדיין. שם שואפים להצלחה כללית, ולא הצלחה אישית.
 
../images/Emo6.gif

על סמך כמה מורים בבית הספר אתה לא יכול להכליל על כלל המורים הרוסים. מערכת החינוך שמעודדת בורות היא בעיקרה מערכת החינוך הישראלית - המורים שלך פשוט משתפים איתה פעולה. מערכת החינוך הישראלית אינה מעודדת מצויינות אלא מלמדת אותך לעבור את הבגרויות, היא בהחלט לא מעודדת ידע. ממליצה לך לעשות שיעורי בית על הקומוניזם כיוון שהוא לא מעודד כלל הצלחה כלכלית
 
התגנבה לי ל לשם ../images/Emo13.gif

ובכל מקרה הקומוניזם מורכב מהרבה יותר ממשפט אחד ולא בבייף ולא מרקס ואנגלס התייחסו להצלחה כללית או כלכלית
 
../images/Emo13.gif

קצת לפני מרקס ואנגלס הגיע בבייף, בחור צרפתי שעל ראיונותיו נבנו מאוחר יותר הראיונות היישומיים שמצויים במניפסט ממליצה לך לקרוא גם אותו. ואם כבר מדברים על בעלי שגעון גדלות, גם לנין כתב ספר, גם הוא מאוד מעניין.
 
למעלה