אם לא תפסיקו להפריע למנוחתי עם שתיקתכם...אגיב

הודפי

New member
אם לא תפסיקו להפריע למנוחתי עם שתיקתכם...אגיב

אולי אתחיל לשיר לכם המנונים? או שתעדיפו שירי ערש מרדימים? מה השקט הזה שהשתרר כאן? לא נותרו מתכונים מהמטבח המרוקאי לוואן? אין כבר קטעי היסטוריה על יהדות מרוקו לפילו? אין כבר דברי תורה מפי בן-לולו? גם בית אבות של עלמה נסגר! לא מתרפקים יותר על העבר? בנט ספרו לא מרבה תכופות להביא עוגות. אביב וסתיו הפסיק, בשיריו, להרטיט לבבות. לגלגלית לא יודעים מה קרה? אמא של הצהובים מזמן לא בקרה, גולדי מדי פעם מציצה ובורחת, בטטה מסלוקה לעתים רחוקות טורחת עליזה ברכותיה יותר לא שולחת, רנופרוי כנראה בחופי מזאגן ואסטווירה, אם הדרך לא מצאה דרכה חזרה. אף הטרולים התייאשו מלבקרנו. משלמה ביטון זה מזמן לא שמענו. חנה יפרח, זה נצח הורידה את הסיר מהאש. חבריי עורו! המצב מייאש. צפראווי שכח איך משתמשים במקלדת ההוא, ההיא יצאו בטריקת דלת כמה טוב שזכינו בבן-תרבות שילמד את נפוליון שיעורי אחדות מספיק אם אמרוקאי יביא קישור או חידה גם מספיק אם שרונהה תתמיד בלמידה ואולי אולי נחזור לימים תוססים טאנג'י ימשיך להביא פתגמים דודו חמוד ומאקי וכולם, כולם גם את אלה שלא הזכרתי את שמם יתקבצו פה ויביאו מחוכמתם ויחיו את הפורום בשובם. הודפי לכולכם מתגעגע השיר לסופו הגיע.
 

אמרוקאי

New member
טוב, עם איומים כאלה...

עדיף לחוד חידה
. והחידה הפעם היא: התוכלו לזהות את האיש שבתמונה (זה שעומד)?
והרמז הראשון הוא: אחחח... כמה טוב שיש משפחה גדולה.
 

wan

New member
אמרוקאי מה עם רמז?:)?

הצילום הזה מוכ ר ל יהאם הועלה פה בעבר? נראה כמו רוטשילד או מונטיפיורי המרוקאי....
בכל אופן אוהבת מאד את הכלב ...יפהפה. והאיש בלבוש מתחילת המאה העשרים? אז מי הוא? לא מצליחה לנחש....הרמז לא מספיק....
בזכות אשתו?
 

הודפי

New member
איזה יופי? WAN פה! ברוכה הבאה יקירה.

אני מברך אותך על שהבחנת בכלב כמעט האשמתי אותך בגזענות בחושבי שאת מתכוונת לאיש עם הג'לאבייה
סליחה! אכן, גם אני שמתי לב ללבוש מסוף המאה ה-18 ותחילת ה- 19 . צריך אולי לחפש שמות נשים מפורסמות. אולי בכי"ח?
 

הודפי

New member
הנה! אתם רואים? אני כבר הזכרתי את מוגדור

שהיא אסאווירה של ימינו. והרגע הזכרתי כי"ח (כל ישראל חברים) אולי מדובר בבעלה של האישה שפתחה בתי ספר במוגדור. אינני זוכר את שמה כרגע.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo45.gif

כל הכבוד.
הנה חומר רלוונטי על סטלה קורקוס ועל פועלה. http://www.otbritkodesh.com/content/view/89/46 http://www.hazofe.co.il/web/katava6.asp?Modul=24&id=33714&Word=&gilayon=2391&mador למשפחת קורקוס שושלת יוחסין מהעתיקות ביותר בקרב יהודי ספרד. כבר במאה ה-10 ניתן למצוא את השמות Carcosa, Corcos ו- Carcause בספרד. עוד על המשפחה תוכלו לקרוא כאן (מצטער, זה באנגלית). http://familytreemaker.genealogy.com/users/c/o/r/Sidney-Corcos-Jerusalem יאללה יום שישי היום, יש לי יציקה על הראש...
שבת שלום!
 

שרונהה

New member
אני יש לי חיים קלים

עד שהגעתי, החידה נפתרה
הגביע הוא של הודפי
ואני מוסיפה כתר מלכות
שבת שלום חברים
 

הודפי

New member
את רואה שרונהה? עם זה כולם, במיוחד פילו...

חושבים אותי לטיפש
שבת שלום לך שרונהה ולכל החברים.
 

wan

New member
../images/Emo8.gif../images/Emo3.gifומה אתי? גם אנ ינחשתי הנה תראה הודפי../images/Emo8.gif

אשתו השנייה של מוזס קורקוס היא סטלה דוראן Stella Duran (ניו-יורק 1858 –קזבלנקה 1948) סבתה של אימי. אביה היה הסוחר האנגלי אברהם דוראן ואימה הייתה רבקה מונטיפיורי (לונדון 1831 - 1929) (ממשפחת מונטפיורי המפורסמת) אחייניתו של השר משה מונטיפיורי הידוע. שושלת וסיפור מרתק. ועכשו אמרוקאי לפני היציקה על הראש שלך....התוכל לומר לי האם מזכרונך שבוודאי טוב משלי..הצילום הזה הופיע כאן? כי הוא זכור לי בדיוק בהקשר הזה של אשתו ...הגב' קורקוס... מישהו לא זכור לי מי העלה זאת כבר בפורום הזה... ודובר עליה כאישה מיוחד במינה... אתה אלוף הקישורים ומציאת חומרים בוודאי תוכל לאתר את החומר בפורום. או שחובת ההוכחה חלה עלי?
שבת שלום
 

wan

New member
רגע רגע הודפי קודם כל תודה על שני הגביעים |יי

כי ביחד עכשו גם לי יש שלושה...כי על ידי מש גביע יין מעולה תוצרת אוסטרליה..יין מושבח שבמשובחים...אז אם אעניק לך אותו כמה יהיו לי או כמה לך? ושאלה לאמרוקאי? האם יש קשר בן סטלה דוראן, ללהקת דוראן דוראן?
טוב נו סתם מתבדחת אבל אולי בכל זאת? , נשמע מאד מרתק אילן היוחסין הזה....אולי יום אחד עוד אמצא שאני נצר למשפחת רוטשילד הלוואי....
 

הודפי

New member
אם היין שברשותך כשר...קחי את הגביע שנותר אצלי

והביאי טעימה ממנו
ועוד...להלא יחווזכ רק בריאות בקשי. שתהי בריאה אמן!
 

אמרוקאי

New member
גם לי היו שורשים מדהימים

עד שהוציאו לי אותם בטיפול שורש האחרון.
אני חושב ש-wan לא התכוונה לעצמה אלא פשוט תרגמה מאנגלית את מה שכתב Sidney S. Corcos על משפחתו בקישור שהבאתי. ולשאלתך, wan: לא, התמונה שהבאתי מעולם לא הופיעה כאן בפורום. כן היו שרשורים על סטלה קורקוס (את מוזמנת לאתר אותם) אך לא תמונות. ובחזרה לשורשים... לא היה עולה בדעתי להזכיר שוב את משפחת קורקוס אילולא נכחתי לפני מספר ימים בחתונה מרגשת של נצר למשפחת קורקוס. אחחח... כמה טוב שיש משפחה גדולה.
 
למעלה