אם כבר שבוע הספר...

magenta73

New member
אם כבר שבוע הספר...

קראתי בלי יכולת להפסיק בכלל את המלך החומוס ומלכת האמבטיה של אילן הייטנר, מומלץ בחום... באמת... מצחיק, שנון, אמיתי... ומטורף... בכל מקרה יש שם הרבה עם מה להזדהות. אפילו שאני בחורה... אני הכי מרוצה מהמשפט הבא:(מעניין למה...) "התחלתי למצוא החן בבחורות סביב השלושים, הן יודעות להעריך מה זה טוב. הן לא סתם רווקות. הן רווקות כי הן לא היו מוכנות להתפשר. זה לא שאף אחד לא רצה אותן, הן אלה שלא רצו אף אחד. הן אמיצות. ואם הן לא התפשרו עד שלושים, הן בטח לא יתפשרו עכשיו. הן חיכו כל כך הרבה, הן לא יישברו עתה. הן לא יתפשרו. והן יודעות לפנק. ן יודעות לפנק את עצמן ויודעות לפנק אותך." מה נראה לכם? יש צדק בדבריו?
 

magenta73

New member
כן ולא

ברור שבזוגיות צריך להתפשר. זוגיות = התפשרות. אבל למה להתפשר על האדם שאת הולכת להתפשר איתו?... יש כאן הבדל מאוד מהותי. אני מסוגלת להתפשר, בזוגיות. אני סולחת, אני סבלנית וסובלנית. מאוד. מ-א-ו-ד. יש כאלה שאומרים לי שאפילו יותר מידי לפעמים... אבל לא לכל אחד... ולא עם כל אחד. רק לזה שאני אבחר... שאני אהיה מסוגלת להיות סובלנית אליו.
 

duduamar

New member
עם זה אני מאוד מסכים.

לדעתי אסור להתפשר בבחירת בת הזוג (לא מדבר על פרטים קטנים ושוליים אלא על התכונות המרכזיות), אבל כמובן בקשר עצמו - חובה להתפשר. קשר לא יכול להחזיק בלי פשרות הדדיות.
 

shelly1975

New member
../images/Emo45.gif

כל החיים צריך לדעת להתפשר בכל דבר. העניין הוא גם לדעת על מה להתפשר ועד כמה.
 

billc

New member
זאת באמת "השאלה"

הקטע הבעייתי שזה לא תמיד ברור וחד משמעי. במצב כזה יש כאלה שחותכים ויש כאלה שנותנים צ'אנס.
 

סמלת

New member
או שיש צדק או ש....

הן במצב כל כך קשה, שאף אחד לא הסכים לקחת על עצמו אחריות עליהן, עד היום...
חוץ מזה, שאני חולה על הסופר הזה!!!
. מצחיק אותי בטירוף...
 

Fire Of Heaven

New member
לפני גיל 30 הוא אולי צודק

אחרי גיל 30 כבר לא כל כך. מעטות הן אלו "שהן בטח לא יתפשרו עכשיו". חלק גדול לוחצות כל כך חזק לעבר היעד גם עם הוא הרבה פחות ממה שיכלו להשיג בגיל צעיר יותר. הן מגלות באיחור את השווי האמיתי שלהן. ונאלצות להתפשר על הרבה פחות. (ולפני שתתחילו לסקול אותי. אני יודע שלא כולן כאלה.)
 

magenta73

New member
../images/Emo123.gif

מג'נטה מצאה את אהבת חייה בגיל 25 בגיל 90 הוא יבין שהוא לא יכול בלעדיה... ויציע לה חברות...
 

magenta73

New member
זה לא קשור לגיל כ"כ

כמו ללחץ "המירוץ אל החופה"... זה יכול לקרות בגיל 20 או 30 או וואט-אוור.
 
זה לא רק לא נכון לגבי כולן

זה גם לא נכון לגבי חוגים חברתיים שלמים. כשאני מסתכלת על הסביבה שלי - דווקא בגילאים הצעירים הבחורות עוד היו מורעלות מהבולשיט שהאכילו אותן בבית ובטלוויזיה, דהיינו שהחתונה היא שיא החיים. בגילאים יותר מבוגרים -לנשים גם יש כבר חיים משל עצמן, גם יש כבר קבלות להראות (כלומר, לא יגידו שהיא לא עשתה כלום עם חייה), וגם קשה לוותר על ההרגלים, בייחוד מי שחיה לבד רוב הזמן. אפילו כאן בפורום אפשר לראות את זה, בחורות שאמנם הולכות לדייטים - אבל לא כל כך מוכנות לעשות את הצעד הבא. הקטע הזה של לחץ חתונה אחרי גיל שלושים אולי נכון בחוגים יותר שמרניים, שלנשים באמת אין שום ערך אם לא התחתנו, וגם אין להן כלים ותמיכה חברתית כדי לעשות מסלול חיים אחר.
 

dudusch

New member
לפעמים צדק הוא רק כוכב...

אם מדברים בקלישאות... לבוא ולאמר כי כל בנות (נכניס גם את הגברים) ה - 30 רווקים/סינגלים כי לא היו מוכנים להתפשר לא נכון בצורה גורפת. יש כאלו שהבשילו מאוחר. יש את אלו שחיו בחלום ורוד על הנסיכה או האביר. יש את הפגועים שהחליטו לקחת פסק זמן. לדעתי יש יותר נכון בעניין הפינוק, ואולי בשלות שלהם. אולי מגובשים יותר, מבינים טוב יותר את מקומם בחיים וכו'. אם יש משהו שאני שונא בהקשר של האהבה זה עניין הפשרה. לדעתי אין מדובר בפשרה אלא בויתור. כבר קיימנו את הדיון הזה בעבר ותרמתי את דעתי בנושא. כדי שקשר יצליח (או בכלל יתחיל) עלינו לוותר. לא להתפשר. לוותר על האגו (ירצה/לא ירצה, תדחה וכו'), לוותר על הפחדים, על מה שעוצר אותנו וכל המגבלות האחרות. אצלי פשרה משאירה טעם חמוץ (כאילו אין ברירה אחרת). וזה עוד לפני שבכלל הכרנו את הפוטנציאל לקשר...
 
ברור שיש מליון סיבות שונות

לזה שמישהו לבד בגיל 30, אבל הוא תיאר תופעה שלדעתי מאוד נפוצה. גם בחורים וגם בחורות, מעריכים את החיים שלהם גם כשאין בהם בן זוג. לא מרגישים כישלון בגלל שלא הקימו קן משפחתי, כי יש להם קבלות אחרות להראות לעצמם. בהחלט קיים. כשבן זוגי ואני הכרנו - היינו לחלוטין במקום הזה: כנראה שלא נמצא בן זוג וזה לא כזה נורא. במקרה לחלוטין החלטנו שאנחנו מתאימים ורוצים לחיות יחד, אבל אם זה לא היה קורה - הייתי חיה את חיי לבד ללא כל חרטה.
 
למעלה