אם כבר לידה טבעית - מה עושים עם אמצעי מניעה?

kohavb

New member
שאלה לגמרי במקום בשבילי

אתמול הייתי אצל הרופא שממליץ באופן גורף על התקן. אני כל כך גרועה עם גלולות ולא רוצה הורמונים, ההתקן מפחיד אותי, בכלל המחשבה שגוף זה נמצא בי באופן קבוע, הרופא שלי לא מתמצא בכלל בהתאמה של דיאפרגמות ואני לא מבינה כל כך איך קונים בלי המלצה של רופא או מדידה שלו. לגבי המודעות לפריון - ניסיתי אחרי ההריון השני, והריתי, אז אני ככל הנראה לא ממש מודעת... בכל מקרה - איך באמת מתחילים אחרי הריון ובתוך הנקה מלאה? האם זה אפשרי בכלל?
 
אני ממש שמחה שפתחתי את הדיון הזה

למרות שההתלבטות נשארה. אני חוששת משימוש בשמ"פ למרות שנראה לי שהוא הכי מתאים לתפיסה שלי. אף אחת לא העלתה את זה אבל אני שואלת את עצמי על היכולת ליישם את זה כשהיום יום די רץ בטירוף וקשה להקדיש זמן באופן מסודר ורגוע. בכל מקרה גכם אני מניקה ואין לי מחזור ככה שאני לא מרגישה שמתאים לי להתחיל. ההתקן מפחיד אותי למרות שיש משהו קורץ בלשים משהו ולשכוח מזה. דיאפרגמה מסקרנת אותי. נראה לי שארצה לנסות אבל אשאל את הרופא שכתב על הנושא האם הוא מכיר תופעה של דלקות בדרכי השתן. אני אתייעץ גם עם הרופא שלי (בדיקת רופא ראשונה מאז הלידה בשבוע הבא).
 

ayala26

New member
אף אחת לא העלתה את זה

כי סדר יום מטורף לא מפריע למדוד חום שחר בבוקר לפני שקמים מהמיטה, לשים לב להפרשות כשהולכים לשירותים ולבדוק את מיקום צוואר הרחם אחרי המקלחת בערב. ממש מדובר על שניות. ברגעים שונים במשך היום ולא בלמצוא זמן מסודר לבדיקת גוף מקיפה.. באמת שזה כל העניין אבל כמו שאמרתי,אני מכירה את השיטה לפני ההריון והתחלתי את הלימוד עם מחזורים ווסת.
 
../images/Emo45.gif בדיוק

אחרי שמתרגלים הבדיקות לוקחות אולי שתי דקות במשך היום (שלושתם יחד, לא כל אחת), זה נכנס לשיגרה כמו צחצוח שיניים...
 
חום השחר אמין

רק כשלא קמת בלילה מהמיטה בכלל נכון שבלינה משותפת יש לזה יותר סיכוי אבל לא תמיד (ילד אחר, מחלות וכו')
 

ayala26

New member
נכון אבל חום השחר ממילא אינו הסימן היחיד

גם עם מודדים אחרי מנוחה של 3 שעות באותה שעה בדיוק הוא אינו יכול לשמש כסימן יחיד ובטח לא לסימן לפתיחת חלון הפוריות אלא רק לסגירתו אז כך שזה לא כל כך משנה. הסימנים האחרים הם החשובים יותר ממילא.
 

ayala26

New member
ומקרים מיוחדים כמו מחלה

יכולים לקרות גם ללא הנקה. בחום השחר לא בודקים כל יום לגופו אלא מגמה של 3-6 ימים לפחות. לכן יש מה שנקרא Rule of thumb חייבים ללמוד את החוקים. רק עם הקפדה השיטה בטוחה.
 

ayala26

New member
אם את מניקה במנוחה את כן יכולה

לא צריך לישון חזק. מספיקה מנוחה של 3 שעות. אני מניקה בשכיבה במיטה והתינוק נשאר לידי במיטה כשהוא מסיים לינוק אז מנוחתי לא מופרעת בגלל ההנקה אלא דווקא בגלל שהוא בלי חיתול... אני אכן לא מודדת חום השחר אבל לא בגלל שאני מניקה כי ני מניקה במנוחה אלא מכיוון שעוד לא נתקלתי באף אחד מסימני הפוריות האחרים.. אין לי מה למדוד חום השחר כדי לזהות את סגירת חלון הפוריות אם עוד לא היה שום סימן שחלון הפוריות נפתח...
 
אבל אני קמה להחזיר אותה לעריסה

ולקחת אותה מהעריסה...היא לא ישנה איתי, כי אני לא מצליחה לישון כשהיא איתי...וגם כמעט דרדסתי אותה פעם...עזבי...אני מפחדת מאוד...
 

ayala26

New member
שלא ישמע כאילו חייבים לינה משותפת

בשביל לתרגל שמ"פ. זה ממש לא ככה. פשוט חום השחר הוא סימן משני. הרי מי שאין לה ילדים בכלל אבל עובדת במשמרות כולל לילה גם לא יכולה למדוד באותה שעה כל יום..
 

ayala26

New member
לא הכל אסור

אם רוצים להמנע מהריון צריך להמנע מפעולות שעלולות להביא להריון,כל השאר מותר
 

animar1

New member
שיט! השכרת לי עכשיו שגם היום שכחתי למדוד |טמב

מה שאיילה כתבה זה נכון, למרות שלדעתי לפחות בהתחלה אמורים לבדוק הפרשות וכו כמה פעמים ביום, אבל מודה שאני לא מיישמת באופן מלא את העניין הזה. כן בודקת בערב לפני השינה את צוואר הרחם, וזה ממילא זמן שבו הילדים (אמורים) ישנים אז יש פנאי. הטירוף אצלי מתבטא דווקא במדידת החום בבוקר בגלל שישנים לא משהו בלילה. אני כל כך עייפה, ואז בבת אחת צריך לקום אל הילדים, ואני פשוט שוכחת... עדיין מעדיפה את זה על פני אמצעים אחרים. עוד לא מוכח אצלי כי רק התחלתי, ולמען האמת זה בסדר אם מתישהו אכנס להריון, אז אני לא מפחדת לתרגל בנתיים.
 

ayala26

New member
בטח שבודקים כמה פעמים ביום הפרשות

אבל לא במיוחד מפנים מקום ל"עכשיו אני בודקת הפרשות" אלא מתובננים וזוכרים כל פעם שהולכים לשירותים לכן כתבתי, שגם בסדר יום עמוס ומטורף מוצאים את הזמן כי לשירותים בכל מקרה חייבים ללכת כמה פעמים ביום לא?
 

animar1

New member
ברור..רק שלמי יש זמן

או יכולת טכנית להסתכל על התחתונים וגם לזכור כשבזמן שאני בשרותים יש לי 2 קטנים שבמקרה הטוב צופים בי ובמקרה הפחות טוב מנסים לחבל במשהו באזור השרותים? נגיד לצלול אל הדלי עם הכביסה, או הקטן מנסה להכניס את ידיו אל הסיר של הגדולה או אל תוך השרותים?
 

ayala26

New member
תראי, אם אין לך זמן ללכת לשירותים

יש לך זמן לבן זוגך?
כי זה אמצעי מניעה עוד יותר טוב משמ"פ
 

shubapfidu

New member
זה לא דורש כ"כ הרבה זמן ביום

סה"כ מדידת חום השחר-ברגע שאת פוקחת עיניים,או אפילו לפני,את פשוט תוקעת את המד חום בפה ומחקה שיצפצף.כדאי לקנות מד חום עם זיכרון של המדידות האחרונות כך שאם אין לך כח/זמן לרשום-את יכולה להסתכל מאוחר יותר. ולגבי בדיקת ההפרשות-בעיקרון מספיק פעם ביום,בערב כשאת הולכת לעשות פיפי למשל...אין צורך להקדיש זמן או מחשבה במיוחד לזה...אחרי שמתרגלים זה בא עם הפעולות היומיומיות...
 
למעלה